Tak. thxgreg pisze: O to Ci chodziło?
.
Grega modyfikacja Solarforce L2P, moduł XM-L U2 1C, T5 4B
-
- Posty: 215
- Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
- Lokalizacja: łódź
Uzupełnię swoje wypowiedzi po 2 tygodniach użytkowania (mam T5 15-50-100 bez strobo, z pamięcią, z kontrolą temperatury):
- 15 - na ścieżki/drogi oświetlone - zdecydowanie za dużo, tzn. fajnie jest, ale ludzi oślepiam - brałbym w drugiej 5 lub 10;
- 50 - nie wiele się różni od 100 - obniżyłbym do 40 lub nawet 30;
- 100 - bez komentarza.
Właśnie wróciłem z przejażdżki rowerowej z czego jedna trzecia po lesie - kręte ścieżki (ale znane) - mógłbym przejechać na 15, przejechałem na 50, ale spokojnie mogłoby być to 40 lub 30 i to jest tylko i wyłącznie moje subiektywne odczucie.
Po mieszkaniu chodzę z 15, stawiając ją na "dupce" mogę czytać książkę dzięki światłu odbitemu od sufitu. Kierując ją na powierzchnie inne nie widać mocy - nie ma to jak światło odbite od bieli sufitu. Kierując bezpośrednio na książkę/zegarek - nie da się odczytać (na rowerze trzeba mieć np. czołówkę).
Jedyne co mnie nurtuje to jak by się zachowywała latarka bez pamięci trybu. Wiem, że są mocniejsze - dla mnie jest wystarczająca jako EDC i na rower - oba zadania spełnia z nawiązką. [/list]
- 15 - na ścieżki/drogi oświetlone - zdecydowanie za dużo, tzn. fajnie jest, ale ludzi oślepiam - brałbym w drugiej 5 lub 10;
- 50 - nie wiele się różni od 100 - obniżyłbym do 40 lub nawet 30;
- 100 - bez komentarza.
Właśnie wróciłem z przejażdżki rowerowej z czego jedna trzecia po lesie - kręte ścieżki (ale znane) - mógłbym przejechać na 15, przejechałem na 50, ale spokojnie mogłoby być to 40 lub 30 i to jest tylko i wyłącznie moje subiektywne odczucie.
Po mieszkaniu chodzę z 15, stawiając ją na "dupce" mogę czytać książkę dzięki światłu odbitemu od sufitu. Kierując ją na powierzchnie inne nie widać mocy - nie ma to jak światło odbite od bieli sufitu. Kierując bezpośrednio na książkę/zegarek - nie da się odczytać (na rowerze trzeba mieć np. czołówkę).
Jedyne co mnie nurtuje to jak by się zachowywała latarka bez pamięci trybu. Wiem, że są mocniejsze - dla mnie jest wystarczająca jako EDC i na rower - oba zadania spełnia z nawiązką. [/list]
UMP - mapa dla wszystkich
http://mapa.ump.waw.pl
http://mapa.ump.waw.pl
-
- Posty: 215
- Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
- Lokalizacja: łódź
u mnie pojawił się problem. Otóż włączyłem latarkę i okazało się, że nie mogę zmienić trybu. Odkręciłem dupkę, wyjąłem ogniwo, a za ogniwem wypadła sprężynka z krążkiem miedzianym(mała , ta od strony +) i koniec, na razie jestem bez światełka. Grzegorz, czy mam Ci odesłać sprzęt, czy może znajdzie się ktoś w Łodzi, kto mi to polutuje? Mogę wysłać to do Wrocławia już jutro, bo chciałbym mieć ją w piątek, czy to możliwe o ile poczta się spisze? Ja niestety nie mam czym i nie za bardzo się na tym znam i nie chcę czegoś uszkodzić- coś dużo tego "nie"
Octavia 1.9 tdi 90KM. Przebieg- pół miliona kilometrów i żadnych objawów starości.
Zapraszam na PW. Naprawa w ramach gwarancji, rzecz jasna. Samemu proszę nie "dłubać".
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Też byłem ciekaw, ile latarka powinna dawać lumenów w poszczególnych trybach - użyłem kalkulatora na stronie CREE i przemnożyłem przez sprawność (driver 90%, inne 95%), wyszły takie wartości:
dla XM-L T5:
5,35% - 49 lumenów
10,0% - 92 lumeny
35,7% - 308 lumenów
60,7% - 484 lumeny
100% - 694 lumeny
dla XM-L T6:
5,35% - 53 lumeny
10,0% - 99 lumenów
35,7% - 331 lumenów
60,7% - 521 lumenów
100% - 747 lumenów
chociaż nie jestem pewien, czy sprawność drivera trzeba tu odejmować, bo ma znaczenie tylko dla czasu świecenia (?)
Greg kiedyś pisał, że realnie z latarki XM-L T6 wydostaje się ok. 750 lm, więc by mniej więcej pasowało.
dla XM-L T5:
5,35% - 49 lumenów
10,0% - 92 lumeny
35,7% - 308 lumenów
60,7% - 484 lumeny
100% - 694 lumeny
dla XM-L T6:
5,35% - 53 lumeny
10,0% - 99 lumenów
35,7% - 331 lumenów
60,7% - 521 lumenów
100% - 747 lumenów
chociaż nie jestem pewien, czy sprawność drivera trzeba tu odejmować, bo ma znaczenie tylko dla czasu świecenia (?)
Greg kiedyś pisał, że realnie z latarki XM-L T6 wydostaje się ok. 750 lm, więc by mniej więcej pasowało.
Czyli dobrze mi się zdawało... optyka i temperatura są istotne. Zatem te wartości będą trochę większe. Biorąc pod uwagę, że w wysokich trybach bardziej się grzeje, tak bym oszacował jasność trybów dla wersji T6:
5% - ok. 60 lm
10% - ok. 110 lm
35% - ok. 350 lm
60% - ok. 540 lm
100% - ok. 750 lm
Oczywiście to teoretyczne rozważania, nie sprawdzałem eksperymentalnie. Może to pomoże osobom rozważającym zakup latarki...
5% - ok. 60 lm
10% - ok. 110 lm
35% - ok. 350 lm
60% - ok. 540 lm
100% - ok. 750 lm
Oczywiście to teoretyczne rozważania, nie sprawdzałem eksperymentalnie. Może to pomoże osobom rozważającym zakup latarki...
Skoro tutaj poruszyłeś ten temat, to tutaj Ci odpowiem. Jak widzę, latarka jest nieźle poobijana, więc zaliczyła albo kilka upadków, albo jedną większą kolizję w "Matką Ziemią"krzysiek33 pisze:u mnie pojawił się problem. Otóż włączyłem latarkę i okazało się, że nie mogę zmienić trybu. Odkręciłem dupkę, wyjąłem ogniwo, a za ogniwem wypadła sprężynka z krążkiem miedzianym
Mała sprężyna drivera mogła nie podołać przeciążeniom (uderzenie ogniwa w driver) i puściła na lucie PCB-sprężynka. Może nie odpadła natychmiast po uderzeniu, ale z pewnością jest to powód awarii. Miejsce lutowania jest fizycznie oderwane.
Oczywiście, wszystko jest do naprawienia, ale jak widzę, "samo" się to nie stało.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: czwartek 01 paź 2009, 17:55
- Lokalizacja: Kętrzyn
Dostałem dzisiaj dwie L2P od Grega.W porównaniu do moich Ultrafire wyglądają na przecyzyjniej wykonane.Powłoka Ha III i gwinty Super.Poświeciłem sobie w pokoju przy swietle dziennym porównując do C2 z XP-g 1,5 A i powiem że różnica jest spora.Zaraz się ściemni to poświecę na zewnątrz.W tym czasie popróbuje zmienić gumke przy włączniku na zieloną świecącą.Czy nie stracę gwarancji
Z wymianą gumki należy postępować ostrożnie i odpowiednio całość zmontować.
Pierścień dociskający włącznik jest zabezpieczony preparatem do gwintów Loctite. Przy demontażu i ponownym montażu należy go ponownie zabezpieczyć.
Wyjaśnienie dlaczego w krótkim FAQ na forum.
Pierścień dociskający włącznik jest zabezpieczony preparatem do gwintów Loctite. Przy demontażu i ponownym montażu należy go ponownie zabezpieczyć.
Wyjaśnienie dlaczego w krótkim FAQ na forum.
Witam! Od wczoraj jestem posiadaczem L2P od Grega. Tak jak wszyscy (a przynajmniej większość) jestem mile zaskoczony jakością wykonania latarki. Co do samego światła - jest naprawdę jasna, aż nie chciało się wracać z lasu do domu. Wybrałem opcję z gładkim reflektorem SMO i uważam że to dobry wybór - wiązka ma duży zasięg, a boki i tak są dobrze oświetlone. Latarka jak najbardziej warta tych pieniędzy. Dzięki Greg. Pozdrawiam
A jak to świeci?donpablox pisze:ciąg dalszy offtop LeathermanPyra pisze:A możesz podać przykład firmy, która naprawia na gwarancji uszkodzenia mechaniczne?
_________________
King Tony też, ale nie o te produkty chodziło...
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Witam Wszystkich
Ja tu nowy więc czytanie wszystkiego trochę zajęło. Ale uff.. w końcu doczytałem wszystko do końca.
Miałem chęć kupienia nowego "dziecka" od MacTronica ale na szczęście Bozia dała rozum i fora tematyczne więc trafiłem w końcu tutaj. Mam już spercyzowany obraz konfiguracji L2P od grega ale jeszcze nurtuje mnie kwestia uchwycenia jej w uchwycie na rowerze.
Macie może jakieś fotki? Czy używacie takiego BC-1 czy też tego do Led Lensera?
Pozdrawiam
Cezar
Ja tu nowy więc czytanie wszystkiego trochę zajęło. Ale uff.. w końcu doczytałem wszystko do końca.
Miałem chęć kupienia nowego "dziecka" od MacTronica ale na szczęście Bozia dała rozum i fora tematyczne więc trafiłem w końcu tutaj. Mam już spercyzowany obraz konfiguracji L2P od grega ale jeszcze nurtuje mnie kwestia uchwycenia jej w uchwycie na rowerze.
Macie może jakieś fotki? Czy używacie takiego BC-1 czy też tego do Led Lensera?
Pozdrawiam
Cezar