Projekt oświetlenia 5x XM-L na rowerek
Projekt oświetlenia 5x XM-L na rowerek
Witam mam plan w połowie maja zająć się na poważnie projektem zbudowania porządnego oświetlenia do rowerku. Pewne kroki już w tym kierunku poczyniłem a inne nadal czynie, ale z względu ze jestem raczej początkującym konstruktorem i nie mam świetnego zaplecza ( wiedzy ) to zwracam się do was z prośbą o pomoc. Przechodząc do sedna sprawy
Jak już wcześniej napisałem pod rozważania przyjąłem moduł :
http://sklep.ledim.pl/?misc=93
Jako driver zastosuje sobie: Mr elektronika 3A
http://www.mrelektronik.com/produkty/dr ... imitstart=
do zasilania posiadam już ogniwka: w liczbie 12 sztuk (6s 2p )
http://www.bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=35882
jako obudowę chciałbym jakoś porządny kawałek aluminium który oddam do wytoczenia według własnego projektu
chciałbym aby to wyglądało mniej więcej tak :
https://lh5.googleusercontent.com/-1m8i ... ie0007.jpg
Szkiełko będzie wklejone na cienką warstwę kleju do szyb samochodowych lub sylikon.
Pakiet zasilający w typowym bidonie lub w miejscu bidonu w rurce z PCV
Teraz pytanka :
1) Szukam jakiegoś schematu czy czegoś aby zrobić sterownik PWM najlepiej jak najtaniej tak abym mógł ustawić sobie kilka trybów. Przełączane micro przełącznikiem. Niestety na elektronice się nie znam wiec wszelkie tłumaczenia poprosił bym łopatologicznie i ze schematami. Jeśli to tylko możliwe.
2) Gdzie kupić szczelne gniazdo i przełącznik, tak abym mógł to ewentualnie wsadzić na 5 metrów do wody i aby też działało.
3) Gdzie mogę kupić szkiełko które nie zje mi połowy światła które tu powstanie.
4) Jaki uchwyt do tego cuda zastosować
Co do samego światła mam świadomość ze będzie go całkiem sporo. porównywalnie z długimi samochodu. Prawdopodobnie będę jeździł na mocy około 1A w diodę, ale ja lubię mieć zapas. A jak mi jakiś kierowca zajdzie za skórę długimi się lekko wypowiedzieć w tej sprawie. ( He HE )
Jeżdżę w bardzo różnym terenie i często wyjeżdżam na biwaki i obozy gdzie nie ma żadnego światła wiec taki zestaw będzie idealny.
Jak już wcześniej napisałem pod rozważania przyjąłem moduł :
http://sklep.ledim.pl/?misc=93
Jako driver zastosuje sobie: Mr elektronika 3A
http://www.mrelektronik.com/produkty/dr ... imitstart=
do zasilania posiadam już ogniwka: w liczbie 12 sztuk (6s 2p )
http://www.bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=35882
jako obudowę chciałbym jakoś porządny kawałek aluminium który oddam do wytoczenia według własnego projektu
chciałbym aby to wyglądało mniej więcej tak :
https://lh5.googleusercontent.com/-1m8i ... ie0007.jpg
Szkiełko będzie wklejone na cienką warstwę kleju do szyb samochodowych lub sylikon.
Pakiet zasilający w typowym bidonie lub w miejscu bidonu w rurce z PCV
Teraz pytanka :
1) Szukam jakiegoś schematu czy czegoś aby zrobić sterownik PWM najlepiej jak najtaniej tak abym mógł ustawić sobie kilka trybów. Przełączane micro przełącznikiem. Niestety na elektronice się nie znam wiec wszelkie tłumaczenia poprosił bym łopatologicznie i ze schematami. Jeśli to tylko możliwe.
2) Gdzie kupić szczelne gniazdo i przełącznik, tak abym mógł to ewentualnie wsadzić na 5 metrów do wody i aby też działało.
3) Gdzie mogę kupić szkiełko które nie zje mi połowy światła które tu powstanie.
4) Jaki uchwyt do tego cuda zastosować
Co do samego światła mam świadomość ze będzie go całkiem sporo. porównywalnie z długimi samochodu. Prawdopodobnie będę jeździł na mocy około 1A w diodę, ale ja lubię mieć zapas. A jak mi jakiś kierowca zajdzie za skórę długimi się lekko wypowiedzieć w tej sprawie. ( He HE )
Jeżdżę w bardzo różnym terenie i często wyjeżdżam na biwaki i obozy gdzie nie ma żadnego światła wiec taki zestaw będzie idealny.
Witaj
Przy takim projekcie wychodzi strasznie wielka obudowa.
Sterowanie przy tym driverze możesz zrobić bezstopniowe potencjometrem. (zobacz mój projekt w podpisie) Jest to bardzo wygodne i uszczelnić się da.
Radiatorki od chłodzenia przesuń do tyłu. Średnicę pod uchwyt zrób pasującą do jakiegoś porządnego uchwytu rowerowego. Temat szybek TU oraz TU
Najpewniejsze mocowanie modułu i szybki to skręcane:
Przy takim projekcie wychodzi strasznie wielka obudowa.
Sterowanie przy tym driverze możesz zrobić bezstopniowe potencjometrem. (zobacz mój projekt w podpisie) Jest to bardzo wygodne i uszczelnić się da.
Radiatorki od chłodzenia przesuń do tyłu. Średnicę pod uchwyt zrób pasującą do jakiegoś porządnego uchwytu rowerowego. Temat szybek TU oraz TU
Najpewniejsze mocowanie modułu i szybki to skręcane:
- Załączniki
-
- IMG_2261 (2).JPG (48.87 KiB) Przejrzano 4967 razy
-
- skanowanie0007.jpg (80.4 KiB) Przejrzano 4966 razy
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
O możliwości zrobienia tego na potencjometrze wiem ponieważ już taki projekt robiłem ale planuje tamto złącze wykorzystać jako czujnik temperatury. Lampka będzie używana w różnych warunkach dlatego też będzie potrzebna kontrola. co do możliwości przykręcania korpusu to ok faktycznie lepszy pomysł.
Co do szybki to po przeczytaniu podanych tematów zauważyłem że jak już określę dokładne wymiary obudowy, to będę musiał zobaczyć jaka wielkość mnie pasuje i mieć nadzieje ze optyk mnie nie pożre ceną.
Co do szybki to po przeczytaniu podanych tematów zauważyłem że jak już określę dokładne wymiary obudowy, to będę musiał zobaczyć jaka wielkość mnie pasuje i mieć nadzieje ze optyk mnie nie pożre ceną.
Co do sterowanie PWM znalazłem temat. Jest tam zamieszczony link do schematu sterowania PWM za pomocą potencjometru.
Tu masz adres do strony z szybkami. Te szkiełka "na oko" mają najlepsze parametry.
Jak robisz zakupy w firmie Ledim, pogadaj z Edim w sprawie zrobienia odpowiedniego zasilania i sterowania.
Może 3 x XM-L moduł light engine z MR ELEKTRONIK. Wszystko na jednej płytce z diodami.
Tu masz adres do strony z szybkami. Te szkiełka "na oko" mają najlepsze parametry.
Jak robisz zakupy w firmie Ledim, pogadaj z Edim w sprawie zrobienia odpowiedniego zasilania i sterowania.
Może 3 x XM-L moduł light engine z MR ELEKTRONIK. Wszystko na jednej płytce z diodami.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Też już nad tym myślałem po oglądaniu nowości i bije się z myślami. Tu jest pewien problem mam zasilanie już na 19.8 więc jest zonk bo mi zakres nie wchodzi a połączanie na 3s 4 p trochę bez sensu bo wyłączy mi za wcześnie z powodu niskiego napięcia zasilania.
Schemacik zaraz zerknę i będę myślał dalej. Jakbyś znalazł jakiś kontakt w Polsce ze szkiełkami to podaj linka bo zza granicy to jakoś nie bardzo mi pasuje.
Schemacik zaraz zerknę i będę myślał dalej. Jakbyś znalazł jakiś kontakt w Polsce ze szkiełkami to podaj linka bo zza granicy to jakoś nie bardzo mi pasuje.
Z tego co przeglądałem są do zegarków. Z poliwęglanu bez powłok.
Najlepiej poproś osobę zajmujące się "produkcją" latarek o wycięcie odpowiedniego szkiełka.
Jak zdecydujesz się na układ z soczewką, szkiełko według mnie niepotrzebne. Plastik soczewki jak się pobrudzi, można umyć. Jak się porysuje można wymienić (10 zł).
Najlepiej poproś osobę zajmujące się "produkcją" latarek o wycięcie odpowiedniego szkiełka.
Jak zdecydujesz się na układ z soczewką, szkiełko według mnie niepotrzebne. Plastik soczewki jak się pobrudzi, można umyć. Jak się porysuje można wymienić (10 zł).
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Ja używam tego sterownika do lampki rowerowej 4 * XML i do zmiany trybów używam 3 pozycyjnego przełącznika z opornikami. Nie mam zabezpieczenia na temperaturze i cały czas sie boje ze przy 40W ledy kiedyś sie to stopi szczególnie ze udało mi sie zejść o 130g z reflektorem wiec przy pełnym ogniu potrzebne jest chłodzenie aktywne (czytaj downhill @ >30km/h) Ale wydaje mi sie ze możesz rownolegle użyć termistora który bedzie sciemniał lampke w przypadku przegrzania. Czyli mieć i tryby i zabezieczenie termiczne. Mi niestety zabrakło woli walki by to zrobić.borsuk pisze:O możliwości zrobienia tego na potencjometrze wiem ponieważ już taki projekt robiłem ale planuje tamto złącze wykorzystać jako czujnik temperatury. Lampka będzie używana w różnych warunkach dlatego też będzie potrzebna kontrola. co do możliwości przykręcania korpusu to ok faktycznie lepszy pomysł.
Musisz pamietać ze driver MR strasznie sieje! w trybach sciemnionych wyłącza mi bezprzewodową komunikacje z czujnikiem kadencji i pulsometrem. Jak takiego używasz to nie licz ze to bedzie dzialać na 100% bo ja spedziłem kilka ładnych godzin by to zdebugować i nadal czasem mi przerywa.