Moja lampka na rower

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
lukas21nfs
Posty: 3
Rejestracja: piątek 20 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Łuków

Moja lampka na rower

Post autor: lukas21nfs »

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum, przeglądając ostatnio na allegro akcesoria rowerowe konkretnie oświetlenie, znalazłem fajne ledowe oświetlenia na rowerek, tylko że te fajne bardzo fajnie kosztują. Postanowiłem zrobić coś sam efekty na zdjęciu. Czekam jeszcze na układ PWM i potencjometr do regulowania mocą lampki jak wszystko poskładam do zrobię parę zdjęć i wam pokaże. Zasilanie będzie z akumulatora żelowego 12v 17ah przyczepionego do ramy w torbie ;-)
Załączniki
części do lampki
części do lampki
DSC09896.JPG (146.47 KiB) Przejrzano 3092 razy
korpus toczony z jednego kawałka aluminium
korpus toczony z jednego kawałka aluminium
DSC09897.JPG (150.52 KiB) Przejrzano 3092 razy
korpus
korpus
DSC09899.JPG (144.04 KiB) Przejrzano 3092 razy
płytka z 3xXM-L o mocy 30w
płytka z 3xXM-L o mocy 30w
DSC09901.JPG (139.29 KiB) Przejrzano 3092 razy
płytka z ledami i soczewka
płytka z ledami i soczewka
DSC09900.JPG (152.7 KiB) Przejrzano 3092 razy
DSC09903.JPG
DSC09903.JPG (109.75 KiB) Przejrzano 3092 razy
DSC09905.JPG
DSC09905.JPG (137.06 KiB) Przejrzano 3092 razy
całość z drugą soczewką i z uszczelniającym oringiem
całość z drugą soczewką i z uszczelniającym oringiem
DSC09907.JPG (138.84 KiB) Przejrzano 3092 razy
krzysiek33
Posty: 215
Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: krzysiek33 »

... odprowadzania ciepła nie braknie ;) i będzie widno.
Witaj!
Octavia 1.9 tdi 90KM. Przebieg- pół miliona kilometrów i żadnych objawów starości.
lukas21nfs
Posty: 3
Rejestracja: piątek 20 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Łuków

Post autor: lukas21nfs »

krzysiek33 pisze:... odprowadzania ciepła nie braknie ;) i będzie widno.
Witaj!
no właśnie jak kolega myśli, da rade z odprowadzeniem ciepła ?
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Witaj

Przy takiej obudowie odprowadzenie ciepła w ruchu to nie problem. Na postoju, przy dużej mocy włączy się zabezpieczenie termiczne ograniczając moc.

Jedyne ograniczenie w odprowadzeniu ciepła to powierzchnia styku moduł - obudowa.
Spolerowanie delikatne styku w obudowie oraz podstawy modułu. (nie zaokrąglić !) Rada: moduł możemy trzymać za założoną optykę.

Do tego dobra pasta termoprzewodząca. Proponuję przejrzeć testy na stronie chłodzenie.net

Oj będzie "wysyp" ekstra lampek na modułach od MR ELEKTRONIK.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
krzysiek33
Posty: 215
Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: krzysiek33 »

Powierzchnia oddawania ciepła wygląda na ogromną, nacięcia są głębokie, więc myślę, że zabezpieczenie termiczne w słoneczny, ciepły dzień i to na postoju będzie dopiero załączać. Podczas jazdy kierunek nacięć ma znaczenie drugorzędne, najważniejsze jest chłodzenie na postoju, a tutaj konwekcja w "pionowych kominach" działa najlepiej.
Octavia 1.9 tdi 90KM. Przebieg- pół miliona kilometrów i żadnych objawów starości.
lukas21nfs
Posty: 3
Rejestracja: piątek 20 kwie 2012, 22:17
Lokalizacja: Łuków

Post autor: lukas21nfs »

no i nie wytrzymałem, uruchomiłem wczoraj, na razie bez modułu ściemniania, posmarowane Zalmanem ZM-STG2. Efekt oszałamiający światła jest BARDZO DUŻO. Świeciła jakieś 20min w mieszkaniu, nieźle się nagrzała niosąc przerzucałem z ręki do ręki :razz: taka była gorąca. Ale nie stwierdziłem podczas pracy lampki spadku mocy z racji temp. podobno wraz wzrostem temp. powyżej 60 jest stopniowo ograniczana moc modułu. Myślę że na zewnątrz będzie lepiej bo będzie chłodniej, no i podczas jazdy radiator będzie chłodzony pędem powietrza
ODPOWIEDZ