Lampka głównie na rower

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Vigo
Posty: 908
Rejestracja: niedziela 14 sie 2011, 20:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vigo »

Nic w tym dziwnego, że nowe, przemysłowe akumulatory z gwarancją dostępne np. na fotoenergii są droższe (raptem trochę ponad dwukrotnie) od używanych akusów z rozbiórki baterii laptopowych, a to, iż ich sprzedawca podaje, że są one nowe i jest możliwość ewentualnej wymiany nie musi być wcale prawdą bo w opisach na Allegro można sobie bajdużyć do woli bez większych konsekwencji.
Już kilku forumowiczów ponacinało się na takie akumulatory kupione na Allegro (niekoniecznie u tego sprzedającego), które okazały się w większości nadawać tylko do utylizacji, a sprzedający nagle nie dają znaku życia.
Kupując takie ogniwa mamy swoistą loterię; możemy dostać zupełny szmelc lub nie będą one trzymać oczekiwanych, fabrycznych parametrów, na to że otrzymamy ogniwa, które będą działać jak nowe szanse są jednak niewielkie.


_
frozen
Posty: 12
Rejestracja: niedziela 11 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: frozen »

Ja chyba i tak skuszę się na te Samsungi z allegro, napiszę po otrzymaniu jak się sprawują ;)

Myślę, że to tyle z mojej strony, zaraz składam zamówienie u grega, skonsultuje z nim szczegóły i napiszę tutaj co finalnie będzie w środku ;). Po otrzymaniu przesyłki podzielę się wrażeniami z użytkowania i zamieszczę zdjęcia wszystkich trybów pracy w ciemności bo tego mi zabrakło na tym forum. Aparatu niestety nie mam dobrego ale na pewno będzie to lepsze niż nic :)
Dziękuję wszystkim za pomoc. Temat światełek wciągnął mnie na amen!

pozdrawiam
tommiyacht
Posty: 15
Rejestracja: niedziela 11 mar 2012, 16:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tommiyacht »

frozen, a ja pogodziłem wszystkich i na pierwszy tryb wziąłem 10%.
Pytanie o strobo - jaka częstotliwość wybrać ? Bo siłe biorę 15%
frozen
Posty: 12
Rejestracja: niedziela 11 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: frozen »

@tommiyacht
Poczekam jeszcze na opinię od grega co do wybranych trybów (pw już poszło). Dam znać jak wyglądać będzie finalny produkt :)
Co do strobo ja wybrałem 8Hz 3 błyski moc 15%. Tutaj ciekawe porównanie trybów - http://www.strobo.yoyo.pl/
Ale to nie jest finalna decyzja bo czekam na opinię fachowca...

W ogóle zacząłem się wahać czy nie brać jednak U2 :razz:
krzysiek33
Posty: 215
Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: krzysiek33 »

Ja odkąd kupiłem lampkę grega namówiłem już 2 osoby i każdy z nich mega-zadowolony. Prawda, że za latarkę dać łącznie z akusami ładowarką i uchwytem 300-400zł to nie mało bo poniektórzy gadają" A u mnie na bazarze są po 8 zł i tańsze też nawet i świecą", ale oni nie są chorzy na światełkową chorobę, za to mają zęby powybijane o krawężniki przez jazdę właśnie z tymi eleganckimi lampkami z bazaru- I co jest tańsze? Dentysta czy latarka dobrej jakości?:)
trochę wkurza mnie wchodzenie w zmianę trybów dwuklikiem, więc koledze zamówiłem opcję bez pamięci trybów- tryb domyślny-ten z którego latarka zawsze startuje to 30%,kolejno60,100,strobo15%,5% w pętli. włącznik reverse.
Bawiłem się nią i teraz jakbym zamawiał zamówiłbym opcję bez pamięci, jednak jeszcze tryby bym zmienił i były by to- domyślny40%,100%, a pod pięcioklikiem 5%, 30%, moon i jakiś stroboskop np taktyczny do "uciekania gapiów":)
Octavia 1.9 tdi 90KM. Przebieg- pół miliona kilometrów i żadnych objawów starości.
frozen
Posty: 12
Rejestracja: niedziela 11 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: frozen »

Zamówienie złożone finałowa specyfikacja:
SolarForce L2 750lm Cree XM-L,
T5 4B,
reflektor OP,
wyłącznik reverse,
sterownik bez pamięci,
bez zabezpieczenia termo.

Tryby 5-25-55-100 - strobo 8Hz 3 błyski moc 15% Obrazek i na końcu tryb moon

Jak tylko otrzymam zaraz się pochwalę i jeszcze raz dziękuję wszystkim zaangażowanym w pomoc :)
Gangrena
Posty: 142
Rejestracja: czwartek 23 lip 2009, 12:24
Lokalizacja: CK

Post autor: Gangrena »

Ej, weź 1C. Chyba, że jesteś szczęśliwym emerytem :mrgreen:
krzysiek33
Posty: 215
Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: krzysiek33 »

frozen jesli ma być używana szczególnie na rowerze wieczorem to weź sobie 40,100, a pod kilkuklikiem na inne "okazje" tryby. Dlaczego? ano dlatego, że nie zawsze podczas jazdy nocą potrzebne jest 100% i miło oszczędzać energię. Teraz bym wziął z taką właśnie konfiguracją, ale w żadnym z trybów światła nie brakuje, nawet 5% można od biedy jechać na rowerze
Octavia 1.9 tdi 90KM. Przebieg- pół miliona kilometrów i żadnych objawów starości.
frozen
Posty: 12
Rejestracja: niedziela 11 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: frozen »

Gangrena pisze:Ej, weź 1C. Chyba, że jesteś szczęśliwym emerytem :mrgreen:
Do jazdy na rowerze zwłaszcza w terenie lepsza będzie cieplejsza barwa światła z T5 4B. Do jazdy wyłącznie po mieście mógłbym myśleć o zimnej mocniejszej diodzie ale to nie ta sytuacja ;)
krzysiek33 pisze:frozen jesli ma być używana szczególnie na rowerze wieczorem to weź sobie 40,100, a pod kilkuklikiem na inne "okazje" tryby. Dlaczego? ano dlatego, że nie zawsze podczas jazdy nocą potrzebne jest 100% i miło oszczędzać energię. Teraz bym wziął z taką właśnie konfiguracją, ale w żadnym z trybów światła nie brakuje, nawet 5% można od biedy jechać na rowerze
Chyba nie do końca zrozumiałem Twojego posta. Przecież wybrałem więcej trybów właśnie ze względu na przystosowanie latarki do różnych sytuacji, celem oszczędzania energii i oczu ludzi z naprzeciwka ;)
Trybu 100% zamierzam używać wyłącznie w ekstremalnych sytuacjach - rzadko.
Do przejazdów nocą po lesie posłuży tryb 55% (oszczędny a zarazem mocny)
Do jazdy po słabo oświetlonych chodnikach, drogach nocą - 25%
A do jazdy wieczorem stały 5% lub 15% strobo w zależności od warunków.
No i na końcu tryb moon ;)

Wydaje mi się, że większa ilość trybów będzie w moim przypadku lepsza. Nie przeszkadza mi kilkukrotne klikanie celem znalezienia odpowiedniego trybu. Przecież warunki nie zmieniają się z minuty na minutę, dlatego myślę, że nie będę korzystać z przycisku często a do tego będę mieć pewność, że mam tryb na każdą okoliczność :)

pozdrawiam
krzysiek33
Posty: 215
Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: krzysiek33 »

Racja! Każdy wg swoich potrzeb przystosowuje sprzęt. Mnie tylko z czasem zaczęła mnogość trybów przeszkadzać i teraz po prostu zamówiłbym dwa główne, a pod wieloklikiem na wszystkie okazje żeby w razie potrzeby je mieć.
Octavia 1.9 tdi 90KM. Przebieg- pół miliona kilometrów i żadnych objawów starości.
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Rozwiązanie pasujące dla każdego :shock: :mrgreen: <hura>
Załączniki
L1.JPG
L1.JPG (15.88 KiB) Przejrzano 4140 razy
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
frozen
Posty: 12
Rejestracja: niedziela 11 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: frozen »

hahahaha uśmiałem się niesamowicie :mrgreen: :mrgreen:
Ale niestety to chyba jedyne sensowne rozwiązanie problemu z doborem trybów ;)


EDIT

Latarkę mam już od kilku dni, sprawuje się wyśmienicie :) Ilość i moc trybów odpowiada moim wymaganiom w 101% jedynie stroboskop na wieczorny wypad mógłby mieć mniejszą moc, zamiast 15% jakieś 5-10% ;)
Polecam wszystkim nie zdecydowanym!
szmarek
Posty: 24
Rejestracja: środa 14 mar 2012, 08:34
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: szmarek »

Analizuję i składam posty różnych użytkowników latarek i dochodzę do wniosku, że najoptymalniejszym układem trybów na rower byłby sterownik bez pamięci z domyślnym światłem 100%. Wtedy jadąc na dowolnym trybie w razie potrzeby, niebezpieczeństwa, przeszkody na drodze, nagłego oślepienia z przeciwka dostęp do maksymalnego oświetlenia jest po jednym kliku. Po opanowaniu sytuacji mamy czas przeklikać na odpowiedni tryb. Niech mnie ktoś naprostuję jeśli źle myślę. Tylko jak na to zareaguje dioda i elektronika, że zawsze musi startować na maksymalnych parametrach ?
Można byłoby odwrócić i startować od najniższego ale wtedy trzeba byłoby zakodować sobie, że maksimum jest np. pod czwartym klikiem.
Pozdrawiam poszukujacych...
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

szmarek pisze:Tylko jak na to zareaguje dioda i elektronika, że zawsze musi startować na maksymalnych parametrach ?
Tak samo, jak startując na innych dowolnych parametrach. Jeśli zasilanie jest w granicach danych katalogowych producenta, nie ża żadnych podstaw do zmartwienia.
ODPOWIEDZ