Wymiana sterów w rowerze

....nie pasujące gdzie indziej...
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Wymiana sterów w rowerze

Post autor: fxxx »

Witam,

można wymienić klasyczne stery na ahead? Czy mając klasyczne jedyną możliwością wymiany amora jest zakup np takiego http://allegro.pl/1-amortyzator-mtb-sr- ... 54601.html ?
Awatar użytkownika
leszekw
Posty: 164
Rejestracja: poniedziałek 12 sty 2009, 15:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: leszekw »

Witam
Jeżeli teraz masz 1” stery to na 99% nie ma szans na wymianę na AHED, bo to grubsza rura 1 1/8” odwrotnie było by łatwiej.
A teraz z innej beczki teraz masz amortyzator czy sztywny widelec?
Pozdrawiam,
Leszek W.
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

Muszę zmierzyć czy mam normalne czy oversize, mam teraz amortyzator-suntour nex 4010, tylko moją jazdą to go dobiję w tym roku. Rower to merida urban 6.5

Obrazek

czy taki amortyzator jest do sterów klasycznych?
http://allegro.pl/1-amortyzator-mtb-sr- ... 27395.html

Jeżeli miałbym oversize, to co muszę kupić? Ze zmianądam sobie radę, bylebym miał wszystkie części :)
Awatar użytkownika
leszekw
Posty: 164
Rejestracja: poniedziałek 12 sty 2009, 15:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: leszekw »

Mi ten widelec wygląda na 1 1/8” tyle tylko, że z gwintowaną rurą
Musisz zmierzyć średnicę rury bez tego się nie obejdzie chyba, że wyciągniesz mostek tam powinny być jakieś rozmiar podany.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 02 kwie 2012, 20:15 przez leszekw, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Leszek W.
Gangrena
Posty: 142
Rejestracja: czwartek 23 lip 2009, 12:24
Lokalizacja: CK

Post autor: Gangrena »

leszekw pisze:Mi ten widelec wygląda na 1 1/8” tyle tylko, że z gwintowaną rurą
Musisz zmierzyć średnicę rury bez tego się nie obejdzie chyba, że wyciągniesz mostek tam powinny być jakieś rozmiar podany.
Dokładnie musisz zmierzyć. Były też takie 1 1/8” tyle tylko, że z gwintowaną rurą . Wtedy da się włożyć amora w tym rozmiarze na ahead. Powiem nawet więcej - czasem w ramie są tuleje, które można wybić. Szczerze...zależy do czego używasz roweru.
Za dosłownie 100zł można kupić dobrą używaną ramę mtb np. Giant sprzed paru lat i przełożyć osprzęt. Być może trzeba będzie więcej doinwestować, ale warto.
olas_zet
Posty: 73
Rejestracja: środa 17 mar 2010, 15:08
Lokalizacja: Wa-wa, Toruń

Post autor: olas_zet »

fxxx pisze:...Ze zmianądam sobie radę, bylebym miał wszystkie części :)
Co do "zainstalowania" sterów i samego amorka to raczej polecam serwis rowerowy.
Oczywiście można samemu wszystko zrobić, ale trzeba posiadać odpowiedni sprzęt. Nie sądzę żebyś chciał zakupić nabijak do wbicia jednej gwiazdki, czy też prasę do zaciśnięcia jednej pary miseczek...

Przy ahead-ach dojdzie jeszcze zmiana mostka.
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

ze wstępnych pomiarów to wspornik kierownicy ma 27mm więc chyba jest oversize, długość rury sterowej 210mm.

Mam dostęp do prasy hydraulicznej, jednak spytam w serwisie, bo może faktycznie nie ma sie co zabierać.

Teraz tak, jak w klasycznych sterach mam rurę długości 210mm to jakiej długości potrzebuję do ahead?
Rower służy do zwyczajnej jazdy, z tym, że czasem zjadę na nim po mocno kamienistej ścieżce. Stary amortyzator po pierwsze praktycznie nie amortyzuje, po drugie już ma luz przód-tył.
olas_zet
Posty: 73
Rejestracja: środa 17 mar 2010, 15:08
Lokalizacja: Wa-wa, Toruń

Post autor: olas_zet »

..z tą hydrauliczną to chyba przy złomowaniu rowerka. :wink:
Chodzi o równe wciśnięcie misek, żeby główki ramy nie uszkodzić, siła duża nie jest.
Na upartego można próbować drewnianym młotkiem ale...tak samo można lutować diody do padów nad kuchenką gazową.

Co do długości rury sterowej to i tak się pewnie zmieni przy nowych sterach - trzeba zsumować długość główki, wspornik i stery.
Same stery nie mają długości, ustala je główka ramy.
fxxx
Posty: 1575
Rejestracja: środa 04 sie 2010, 16:34
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: fxxx »

kupiłem XCR'a, tylko moj poprzedni amortyzator to wygląda przy XCR jak zabawka, będę go musiał chyba skrócić. Stery oryginalne co się okazało są ahead, tylko górne nakrętki były od klasycznych, nawet miski zostawiam. Ciekawe co z tego wyjdzie :)

ewentualnie zmienię ramę, bo widelca dobrego do tej (skok 60mm) nie kupię.
ODPOWIEDZ