Lampka głównie na rower
Ja mam 15-30-60-100%. 15% jestem widoczny, oświetlam i nie oślepiam, 30% oświetlam, 60% i 100% jest ostro.
Dlaczego 15% nie 10% czy 5% Trzba być porządnie widocznym dla aut (jak kierowca zastanawia się co to jedzie i tak świeci to nie rozjedzie rowerzysty).
Reszta jako ukryte do innych celów jak rower, według uznania. Gdy nie ma pamięci trybów i zabezpieczenia termicznego, można zaprogramować wiele trybów dodatkowych. Zobacz Sterownik Led Grega.
Dlaczego 15% nie 10% czy 5% Trzba być porządnie widocznym dla aut (jak kierowca zastanawia się co to jedzie i tak świeci to nie rozjedzie rowerzysty).
Reszta jako ukryte do innych celów jak rower, według uznania. Gdy nie ma pamięci trybów i zabezpieczenia termicznego, można zaprogramować wiele trybów dodatkowych. Zobacz Sterownik Led Grega.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
1. Ja bym strobo zrobił mniejsze - max 15%
2. 5% jako oświetlenie drogi to chyba przesada w drugą stronę. 15% powinno być w sam raz. W ogóle 10%-15% to dobry tryb aby był pierwszy w kolejności (w opcji bez pamięci trybów), jest dobry jako EDC i oświetlenie mało wymagającej drogi. Moim zdaniem 3 podstawowe tryby stałe to absolutny max. Nie zaczynałbym od trybu mniejszego niż 15% bo praktycznie zawsze trzeba będzie od razu przerzucić na wyższy. Dlatego tryb niższy moon (max 2%) zrobiłbym przed albo po strobo a nie na początku.
3. W praktyce raczej w trakcie jazdy nie wachluje się trybami zbyt często dlatego ja bym wybrał opcję bez pamięci - jest bardziej intuicyjna bo w każdej chwili wiadomo ile razy trzeba wcisnąć by przejść do pożądanego trybu. Paradoksalnie tryb z pamięcią wymaga...pamiętania przez użytkownika w jakim trybie aktualnie jesteśmy. Miałem wcześniej latarkę gregową z pamięcią - przy okazji zmiany diody poprosiłem o opcję bez pamięci i jest o niebo lepiej
Dariusz70 ma tryb 60%, ja bym sobie go darował bo w rzeczywistości praktycznie nie ma różnicy między 100%. Można pójść na kompromis i zrobić 3 tryby stałe 15%, 40% i 100% - dokładnie sam tak mam. Żałuję tylko, że przy zamawianiu zapomniałem o trybie moon bo byłby ideał...
2. 5% jako oświetlenie drogi to chyba przesada w drugą stronę. 15% powinno być w sam raz. W ogóle 10%-15% to dobry tryb aby był pierwszy w kolejności (w opcji bez pamięci trybów), jest dobry jako EDC i oświetlenie mało wymagającej drogi. Moim zdaniem 3 podstawowe tryby stałe to absolutny max. Nie zaczynałbym od trybu mniejszego niż 15% bo praktycznie zawsze trzeba będzie od razu przerzucić na wyższy. Dlatego tryb niższy moon (max 2%) zrobiłbym przed albo po strobo a nie na początku.
3. W praktyce raczej w trakcie jazdy nie wachluje się trybami zbyt często dlatego ja bym wybrał opcję bez pamięci - jest bardziej intuicyjna bo w każdej chwili wiadomo ile razy trzeba wcisnąć by przejść do pożądanego trybu. Paradoksalnie tryb z pamięcią wymaga...pamiętania przez użytkownika w jakim trybie aktualnie jesteśmy. Miałem wcześniej latarkę gregową z pamięcią - przy okazji zmiany diody poprosiłem o opcję bez pamięci i jest o niebo lepiej
Dariusz70 ma tryb 60%, ja bym sobie go darował bo w rzeczywistości praktycznie nie ma różnicy między 100%. Można pójść na kompromis i zrobić 3 tryby stałe 15%, 40% i 100% - dokładnie sam tak mam. Żałuję tylko, że przy zamawianiu zapomniałem o trybie moon bo byłby ideał...
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
-
- Posty: 15
- Rejestracja: niedziela 11 mar 2012, 16:34
- Lokalizacja: Kraków
Kuras77, ciekawie prawisz, zakladam ze caly czas piszesz o moon i strobo jako trybach podstawowych (nie ukrytych). Jeszcze takie cos, przy wyborze bez pamieci nalezy podac przy zamowieniu trybu "difoltowego" czyli taki ktory ZAWSZE bedzie wskakiwal po wlaczeniu latarki. No wlasnie, i dajmy na to dla takiego konfiga 15-30-60-strobo-moon to 15% jako tryb startowy bedzie ok? no i Kuras77, skoro powiedzmy strobo jest na koncu a piszesz zeby moona dac przed strobo lub za, to jesli bedzie za to automatycznie bedzie jako pierwszy przed 15% wiec to sie troche kłóci, czy zle to kumam.
Zapomniałeś o trybie 100% Przy zamówieniu napisz po prostu: 5 trybów bez pamięci w kolejności - 15% (tryb podstawowy), 30%, 100%, strobo 15%, moon 1%. Do tego typ diody, włącznika i reflektora.
W opcji bez pamięci zmianę trybu zawsze będziesz zaczynał o pierwszego trybu czyli w tym wypadku 15% nawet, jak jesteś w 100%. Czyli by ze 100% przejść do 30% trzeba będzie kliknąć 2 razy. By przejść ze 100% do strobo trzeba kliknąć 4 razy itd. Niby dużo klikania ale wszystko jest logiczne i wyklucza pomyłki spowodowane brakiem wiedzy na temat aktualnego trybu.
Liczba klików = numer trybu.
W opcji bez pamięci zmianę trybu zawsze będziesz zaczynał o pierwszego trybu czyli w tym wypadku 15% nawet, jak jesteś w 100%. Czyli by ze 100% przejść do 30% trzeba będzie kliknąć 2 razy. By przejść ze 100% do strobo trzeba kliknąć 4 razy itd. Niby dużo klikania ale wszystko jest logiczne i wyklucza pomyłki spowodowane brakiem wiedzy na temat aktualnego trybu.
Liczba klików = numer trybu.
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
frozen, widać, że nie zachorowałeś jeszcze na światełkową chorobę że potrafisz oprzeć się pokusie poświecenia czasami z mocą 100% diody XM-L na 2.8A
Spidek, nie napisałem, że nie ma różnicy - to była nadinterpretacja kolegi frozen. Różnica oczywiście jest ale moim zdaniem na tyle mała, że nie ma sensu robić takiego trybu. No chyba żeby latarka dłużej poświeciła.(*)
Wcześniej miałem tryby 20%, 50%,100% ale przy okazji zmiany diody poprosiłem też o zmianę trybów na 15%, 40% i 100% bo różnice między trybami były za małe.
*Oczywiście to wszystko są moje sugestie względem własnych preferencji i nie muszą być zbieżne z oczekiwaniami innych osób
Spidek, nie napisałem, że nie ma różnicy - to była nadinterpretacja kolegi frozen. Różnica oczywiście jest ale moim zdaniem na tyle mała, że nie ma sensu robić takiego trybu. No chyba żeby latarka dłużej poświeciła.(*)
Wcześniej miałem tryby 20%, 50%,100% ale przy okazji zmiany diody poprosiłem też o zmianę trybów na 15%, 40% i 100% bo różnice między trybami były za małe.
*Oczywiście to wszystko są moje sugestie względem własnych preferencji i nie muszą być zbieżne z oczekiwaniami innych osób
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
-
- Posty: 215
- Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
- Lokalizacja: łódź
moim zdaniem tryb 5% jest całkowicie wystarczający do jazdy nocą po mieście czyli drogach w miarę dobrze oświetlonych
strobo mam 20% i zmniejszyłbym chętnie do 10-15% bo po zmroku nie da się tego używać-w nocy po prostu oślepia-wiem bo jechałem naprzeciw swojej lampki, za to w słoneczny dzień jest jak znalazł, ale 15% myślę, że spokojnie też by dało radę.
strobo mam 20% i zmniejszyłbym chętnie do 10-15% bo po zmroku nie da się tego używać-w nocy po prostu oślepia-wiem bo jechałem naprzeciw swojej lampki, za to w słoneczny dzień jest jak znalazł, ale 15% myślę, że spokojnie też by dało radę.
Każdy świeci tak, jak mu pasuje. Tryb 5% i tak jest kilkukrotnie silniejszy od 90% lampek które mają na swoich rowerach inni rowerzyści (przynajmniej w warszawie .
Kiedy droga jest oświetlona dobrze, to nie ma sensu wg mnie świecić mocniej niż tak aby było nas widać. Oczywiście zależy też po jakich drogach jeździmy - podejrzewam, że w mniejszych miejscowościach nie trafia się za często na ścieżki tak oświetlone, aby można czarną nocą bezpiecznie przejechać, nawet bez światła. W tym wypadku branie tak niskiego trybu jest faktycznie zbędne.
Co do pamięci trybów - ja mam, i mi pasuje. Jak potrzebuję na chwilkę latarkę wyłączyć, i po minucie znów uruchomić, to startuje mi ten sam tryb - dla mnie to wygodne, ale ta kwestia jest chyba jednak mocno indywidualna.
Co do pytania o strobo 25% - w zasadzie nie używam, więc niewiele mogę powiedzieć. Nigdy jeszcze nie jeździłem ze strobo na przodzie, mam tak dla zasady jakby było kiedyś potrzebne, jako tryb ukryty więc nie przeszkadza : )
@up - jakby ktoś chciał, to mogę lampkę na terenie południowej warszawy zaprezentować
Kiedy droga jest oświetlona dobrze, to nie ma sensu wg mnie świecić mocniej niż tak aby było nas widać. Oczywiście zależy też po jakich drogach jeździmy - podejrzewam, że w mniejszych miejscowościach nie trafia się za często na ścieżki tak oświetlone, aby można czarną nocą bezpiecznie przejechać, nawet bez światła. W tym wypadku branie tak niskiego trybu jest faktycznie zbędne.
Co do pamięci trybów - ja mam, i mi pasuje. Jak potrzebuję na chwilkę latarkę wyłączyć, i po minucie znów uruchomić, to startuje mi ten sam tryb - dla mnie to wygodne, ale ta kwestia jest chyba jednak mocno indywidualna.
Co do pytania o strobo 25% - w zasadzie nie używam, więc niewiele mogę powiedzieć. Nigdy jeszcze nie jeździłem ze strobo na przodzie, mam tak dla zasady jakby było kiedyś potrzebne, jako tryb ukryty więc nie przeszkadza : )
@up - jakby ktoś chciał, to mogę lampkę na terenie południowej warszawy zaprezentować
@Kuras77
Nie zrezygnowałbym z trybu 100% bo po tym wszystkim co tutaj czytam i oglądam nie mogę się doczekać aby go samemu wypróbować
Ale skoro stwierdzasz (nie tylko Ty), że różnica między 100 a 60 jest mała dlatego zamiast 60 wybiorę 55. Mam nadzieję, że taki tryb pozwoli na nocną jazdę po leśnych ścieżkach przy ok 25-35km/h a przy okazji wydłuży czas zabawy o kilkanaście minut
Jestem już praktycznie zdecydowany teraz tylko kwestia kolejności trybów.
Myślę, że najlepiej dla mnie będzie tak:
5 (podstawowy) jazda zmierzch po oświetlonych ścieżkach rowerowych, chodnikach, ulicach
25 - jazda nocą po jw.
55 - jazda w totalnych ciemnościach
100 - przychodzi mi do głowy tylko nocne grzybobranie...
+ ukryte
strobo 15 na dzień
moon 1
Mam też małe pytanie odnośnie zakupu ogniw, czy takie byłby dobrym wyborem - http://allegro.pl/li-ion-ogniwo-bateria ... 42276.html ?
Nie stać mnie teraz na zakup 2ch markowych aku dlatego planuję zakup 2-3ch typu jak w linku.
Nie zrezygnowałbym z trybu 100% bo po tym wszystkim co tutaj czytam i oglądam nie mogę się doczekać aby go samemu wypróbować
Ale skoro stwierdzasz (nie tylko Ty), że różnica między 100 a 60 jest mała dlatego zamiast 60 wybiorę 55. Mam nadzieję, że taki tryb pozwoli na nocną jazdę po leśnych ścieżkach przy ok 25-35km/h a przy okazji wydłuży czas zabawy o kilkanaście minut
Jestem już praktycznie zdecydowany teraz tylko kwestia kolejności trybów.
Myślę, że najlepiej dla mnie będzie tak:
5 (podstawowy) jazda zmierzch po oświetlonych ścieżkach rowerowych, chodnikach, ulicach
25 - jazda nocą po jw.
55 - jazda w totalnych ciemnościach
100 - przychodzi mi do głowy tylko nocne grzybobranie...
+ ukryte
strobo 15 na dzień
moon 1
Mam też małe pytanie odnośnie zakupu ogniw, czy takie byłby dobrym wyborem - http://allegro.pl/li-ion-ogniwo-bateria ... 42276.html ?
Nie stać mnie teraz na zakup 2ch markowych aku dlatego planuję zakup 2-3ch typu jak w linku.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: niedziela 11 mar 2012, 16:34
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 15
- Rejestracja: niedziela 11 mar 2012, 16:34
- Lokalizacja: Kraków