Koledzy stosują mocowania od gotowych "urządzeń" rowerowych typu pompka. Specjaliści wykonują własne.
Mnie wydawały się plastikowe mocowania mało stabilne. Zastosowałem aluminiowe uchwyty od lusterek motocyklowych (dział motocyklowy All.. 17 zł szt)
Można zastosować pomysł z uchwytem obejmy kierownicy. Dwa profilowane kawałki blachy (lub jedna), skręcone od spodu z obudową lampki oraz do śrub obejmy. Można regulować kąt ustawienia lampek.
Lampa rowerowa: światła krótkie + długie
- Majsterkowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: poniedziałek 09 maja 2011, 00:48
- Lokalizacja: Krasnystaw
Dzięki za odpowiedź
Właściwie się zastanawiałem nad jakimś gotowym rozwiązaniem i znalazłem uchwyt to zapięcia rowerowego. Niestety tylko jeden, a lampki mam dwie.
Dlatego też porwałem się na przylutowanie po jednej blasze do każdej z lampek w kształcie półkola, aby dopasować ją do kierownicy. Dodany został także drut, jako haczyk dla oringa przytrzymującego wszystko na swoim miejscu.
Wszystkie prace nad lampką były na bieżąco fotografowane, także wszystko zostanie ujawnione w swoim czasie
Teraz moim kłopotem będzie panel sterowania przy kierownicy, bo muszą się w nim znaleźć 3 przełączniki, jeden wyłącznik dotykowy (mruganie długimi ) oraz wewnątrz płytka z generatorem impulsów na NE555 oraz opcjonalnie gniazda na wtyki, którymi chciałbym zakończyć przewodu lampek w razie zostawienia roweru w miejscu postronnym z obawą o oświetlenie.
Macie jakieś propozycje, aby zrobić do dosyć zgrabnie i żeby nie wyglądało na centrum dowodzenia połową miasta?
Pozdrawiam wszystkich
Właściwie się zastanawiałem nad jakimś gotowym rozwiązaniem i znalazłem uchwyt to zapięcia rowerowego. Niestety tylko jeden, a lampki mam dwie.
Dlatego też porwałem się na przylutowanie po jednej blasze do każdej z lampek w kształcie półkola, aby dopasować ją do kierownicy. Dodany został także drut, jako haczyk dla oringa przytrzymującego wszystko na swoim miejscu.
Wszystkie prace nad lampką były na bieżąco fotografowane, także wszystko zostanie ujawnione w swoim czasie
Teraz moim kłopotem będzie panel sterowania przy kierownicy, bo muszą się w nim znaleźć 3 przełączniki, jeden wyłącznik dotykowy (mruganie długimi ) oraz wewnątrz płytka z generatorem impulsów na NE555 oraz opcjonalnie gniazda na wtyki, którymi chciałbym zakończyć przewodu lampek w razie zostawienia roweru w miejscu postronnym z obawą o oświetlenie.
Macie jakieś propozycje, aby zrobić do dosyć zgrabnie i żeby nie wyglądało na centrum dowodzenia połową miasta?
Pozdrawiam wszystkich
Dawaj dawaj bo ciekawy jestem jak to wszystko wyjdzie Mam nadzieję, że soczewki ode mnie się przydały?Majsterkowicz pisze: Wszystkie prace nad lampką były na bieżąco fotografowane, także wszystko zostanie ujawnione w swoim czasie
Ee, ja tam lubię takie klimatyMajsterkowicz pisze: Macie jakieś propozycje, aby zrobić do dosyć zgrabnie i żeby nie wyglądało na centrum dowodzenia połową miasta?
Mając wszystkie elementy i wymiary zrób sobie najpierw model aluminiowej płytki z tektury i dopiero jak wszystko ładnie rozmieścisz to zabierz się za metal. Zerknij sobie na rozwiązanie Dariusza70 i wzorowane na nim moje - może dobrym pomysłem będzie zabudowanie tyłu takiej konsolki jakimś plastikowym pudełeczkiem by zmieścił się tam układ i gniazda?
Co do mocowań to ja polecam zwykłe plastikowe zaczepy do odblasków albo pompek
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
- Majsterkowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: poniedziałek 09 maja 2011, 00:48
- Lokalizacja: Krasnystaw
Ależ owszem, przydały się i to bardzoKuras77 pisze:Mam nadzieję, że soczewki ode mnie się przydały?
Fotorelacja z minionych prac będzie ukazana już wkrótce, kiedy znajdę chwilę czasu na ogarnięcie zdjęć oraz wymyślenie ciekawych opisów
Mam właśnie jeszcze pytanie co do zasilania z akku li-ion. Czy warto pobawić się i zrobić pakiet z 3 ogniw z akumulatorów z telefonu? Posiadam 3 niemal identyczne o pojemności około 1Ah, oraz telefon do ich ładowania wraz z oryginalną ładowarką. Także problemu z ładowaniem na pewno by nie było.
Pytanie tylko, czy byłaby to taka prosta sprawa z ich połączeniem, bo przecież posiadają one po dwa dodatkowe styki każda (nie wiem w jakich celach, ale pachnie mi to jakimś zabezpieczeniem napięciowym). Połączyć akku w szereg nie jest trudno, ale chciałbym, aby to działało jak należy Jeżeli byłaby taka konieczność, to zrobiłbym zabezpieczenie napięciowe na jakimś Zenerku, aby zabezpieczyć pakiet przed niechcianym ‘bum’
Układ z generatorem impulsów wykonam na małej, zgrabnej płytce i może nawet uda mi się ją wytrawić, także będzie to krok do przodu w kierunku zminimalizowania całego kokpitu Dodatkowo wykonam tam ścieżki na przełączniki do sterowania jasnością lamp (regulacja prądu sterownika) oraz przycisk chwilowy, czyli mrugnięcie długimi
W miniony weekend były już pierwsze przymiarki na kierownicę w celu sprawdzenia wytrzymałości zastosowanego uchwytu. Test zaliczony pomyślnie, rokowania na przyszłość pozytywne, ale z małą dozą wątpliwości, czy aby lutowania elementów stawią czoła naprężeniom, które serwuje im oring zapinający
Zdjęcie wstępnie zamontowanych lamp na pewno się znajdzie.
Pozdrawiam wszystkich