Walle
Nie twierdzę, że musi być przykręcone za pomocą śrubki tylko próbowałem sobie wyobrazić co z czym jest skręcone. Teraz widzę na powiększonym zdjęciu nacięty wewnątrz gwint.mlody911 pisze:Slaff a dlaczego zakładasz że jeżeli jest skręcana to za pomocą jakichś śrubek?
Przecież osłona soczewki może mieć na wewnętrznym końcu nacięty gwint i być wkręcona w korpus na dnie którego siedzi przyklejone MCPCB z diodą.
Hej, sporo spekulacji co i jak , w głównym body są dwa otwory nagwintowane, tam wkręcony jest moduł , część modułu wystaje i na to nakręcona jest głowica z szybką, nic skomplikowanego. Latarka złożona, dostała driver od Edima z kontrolą temp. diod i wskaźnikiem poziomu aku, 4 tryby ciągłe i strobo, diody w max dostają 1,4A i światła jest dużo, można to porównywać do 3xXM-L z soczewką 35mm Ledil CUTE, sam rozkład bardzo fajny, świeci to takim jak by owalem, jasność jest stale utrzymywana do momentu rozładowania aku które odcinane jest przy 9V ( zasilanie 11,1V, 3S , jednak działa i z większym napięciem z tym że wskaźnik stanu aku nie funkcjonuje prawidłowo). Latarka jest mała, zrobię jeszcze fotki na rowerze by było odniesienie co do jej wielkości, w komplecie jest też koszyk 6x18650, można oczywiście załadować 3szt aku i też będzie działała , mam do kompletu szybką ładowarkę 11,1V co może być bardzo wygodne i pozwala na ładowanie całego kompletu aku bez wyciągania z koszyka, lampka oczywiście na sprzedaż i lada moment pokaże się w sklepiku. .
Dokładam zdjęcia na rowerze
Pozdrawiam serdecznie.
Dokładam zdjęcia na rowerze
Pozdrawiam serdecznie.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Bardzo fajny projekt - na prawdę podoba mi się kształt lampki a dodany pakiet z ładowarką to kolejny plus. Osobiście widziałbym w czerni całą lampkę. Oczywiście nie byłbym sobą jakbym nie doczepił się do kwestii soczewek Ciężko mi zrozumieć, dlaczego w lampce z dwoma soczewkami obie są takie same... Nie będę się powtarzał czemu mi się to nie podoba tylko od razu zaproponuję by jedną z soczewek zastąpić tą:
http://www.carclo-optics.com/opticselec ... _optics=32
Wiem jak świeci użyta przez Ciebie soczewka bo testowałem ją w swojej lampce - mnie z wielu powodów to nie odpowiadało.
Jeśli jeszcze Cię nie przekonałem to polecam zajrzeć do bliźniaczego projektu i przeanalizować trzy leśne beamshooty z pierwszego postu:
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... 2200-Lumen
Jest tam użyta dokładnie taka kombinacja soczewek jaką zaproponowałem i jak dla mnie świeci to prawie idealnie
http://www.carclo-optics.com/opticselec ... _optics=32
Wiem jak świeci użyta przez Ciebie soczewka bo testowałem ją w swojej lampce - mnie z wielu powodów to nie odpowiadało.
Jeśli jeszcze Cię nie przekonałem to polecam zajrzeć do bliźniaczego projektu i przeanalizować trzy leśne beamshooty z pierwszego postu:
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... 2200-Lumen
Jest tam użyta dokładnie taka kombinacja soczewek jaką zaproponowałem i jak dla mnie świeci to prawie idealnie
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Hej, soczewki są bezproblemowo wymienialne ( minuta pracy ), lampka znalazła już swojego właściciela i On sam sobie dobierze odpowiednie soczewki, w komplecie ma 12* jak i 22*, jak wiadomo każdy ma swoje preferencję , jedni lubią tak inni tak, jak ktoś jeździ tylko w terenie to oślepianie innych nie wchodzi w grę, to jak by na wyścigi samochodowe przygotować samochód 700km i przejmować się tym że nie spełnia on norm zanieczyszczenia środowiska, to samochód wyścigowy i nie będzie poruszał się w ruchu miejskim. Tak to widzę i tak podchodzę do kwestii rozkładu światła o jakie walczysz , to projekt specjalny i nie brałem pod uwagę oślepiania innych. Nie znaczy to że mnie to w ogóle nie obchodzi, wręcz przeciwnie, za niedługo zrobię lampkę która spełni możliwość używania jej w ruchu miejskim, zadbam o odpowiednią wiązkę i będzie to priorytetem w tym projekcie. Cieszy mnie to że masz taki upór w swoich projektach by układać wiązkę w taki sposób jak przedstawiasz, jednak mamy wolność poglądów i każdy może to postrzegać odmiennie, problemu nie ma do momentu gdy ktoś mocną lampką rowerową nie wyjedzie na ulicę i nie zmieni jej konta położenia tak by świeciła w do dołu. Taki właśnie sposób ustawienia lampki pozwala na jazdę bez oślepiania innych, samo oświetlenie ulicy jest na tyle mocne że widać doskonale na kilkanaście metrów ( jak nie kilkadziesiąt ) wszystko i nie ma obawy by wpaść w jakąś dziurę. Twierdzę tak bo sam nie raz jechałem kilkanaście kilometrów z tak ustawiona lampką i uważam że jest to wystarczające by przystosować się do ruchu, nie zmienia to faktu że Twoja propozycja pozwala na znacznie więcej, czy jest to potrzebne każdemu , chyba nie bo nie każdy jeździ przede wszystkim po ulicy, jest mnóstwo ludzi trenujących w terenach leśnych i im podobnym , lampki maja skierowane prosto przed siebie i używają jak największych mocy by widzieć jak najwięcej. Jednak jak wspomniałem wcześniej, zbuduję lampkę która nie będzie raziła nadjeżdżających z na przeciwka , korzystając z Twoich przemyśleń i doświadczeń .
Pozdrawiam serdecznie.
Pozdrawiam serdecznie.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
midi, źle mnie zrozumiałeś. Nie chodzi mi o kwestie oślepiania tylko o optymalną wiązkę światła na rower (poza miastem) - to są dwie zupełnie różne sprawy. I wcale o nie nie walczę - zadziwia mnie taka interpretacja moich postów...
Napisałem zresztą w swoim temacie, że nie da się zbudować mocnej a zarazem nieoślepiającej lampki bo te dwa założenia się wzajemnie wykluczają dlatego opcja wydzielenia odrębnej lampki dla świateł "krótkich" wydaje się najwłaściwsza. W tym projekcie tego nie ma a priorytet ma moc lampki więc nie ma również sensu dyskusja o dylematach oślepia/nieoślepia. Czy teraz wyraziłem się...jasno?
Pozostawienie wyboru soczewek kupującemu to chyba najlepsze rozwiązanie
Tak czy siak ciekawy jestem zapowiadanej lampki "nieoślepiającej" z pod Twojego dłuta
Napisałem zresztą w swoim temacie, że nie da się zbudować mocnej a zarazem nieoślepiającej lampki bo te dwa założenia się wzajemnie wykluczają dlatego opcja wydzielenia odrębnej lampki dla świateł "krótkich" wydaje się najwłaściwsza. W tym projekcie tego nie ma a priorytet ma moc lampki więc nie ma również sensu dyskusja o dylematach oślepia/nieoślepia. Czy teraz wyraziłem się...jasno?
Pozostawienie wyboru soczewek kupującemu to chyba najlepsze rozwiązanie
Tak czy siak ciekawy jestem zapowiadanej lampki "nieoślepiającej" z pod Twojego dłuta
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Niestety, opcja "nieoślepiająca" oznacza konieczność zastosowania ostrego odcięcia wiązki. Żadna soczewka TIR tego nie robi. Ani standardowy reflektor.
To musiałby być tzw. "reflektor projekcyjny", czyli to, co mamy w autach. Lustro->źródło światła->przesłona->soczewka. Są też specjalne reflektory, w których LED świeci do tyłu lub w górę, czyli nie widać bezpośredniego światła z emitera na zewnątrz optyki.
To musiałby być tzw. "reflektor projekcyjny", czyli to, co mamy w autach. Lustro->źródło światła->przesłona->soczewka. Są też specjalne reflektory, w których LED świeci do tyłu lub w górę, czyli nie widać bezpośredniego światła z emitera na zewnątrz optyki.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Kurasowi raczej nie chodzi o oślepianie innych, proponuje on moim zdaniem rozwiązanie ciekawe pod względem rozkładu światła. Sam zastosowałem je w swojej lampce. Minimalizuje jasny spot jednocześnie równomiernie oświetlając to co jest blisko przed rowerem. Źrenica dzięki temu się nie zwęża i widać więcej. Dokładnie opisał on to w temacie w którym była szersza dyskusja na ten temat.
Dokładnie o to mi chodzi
greg, "reflektor projekcyjny" byłby idealny ale chyba nie ma jeszcze tego typu konstrukcji z diodą jako źródłem światła w rozmiarze mini odpowiednim na rower?
Ale może nie spamujmy midi'emu w jego temacie
greg, "reflektor projekcyjny" byłby idealny ale chyba nie ma jeszcze tego typu konstrukcji z diodą jako źródłem światła w rozmiarze mini odpowiednim na rower?
Ale może nie spamujmy midi'emu w jego temacie
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Hej, lampka przeszła pewne modyfikacje na zlecenie właściciela , oto co się zmieniło.
Jak widać zmieniło się mocowanie na takie które pozwala zamocować lampkę centralnie na środku kierownicy, lampka została także wyposażona we włącznik na kablu.
Pozdrawiam serdecznie.
Jak widać zmieniło się mocowanie na takie które pozwala zamocować lampkę centralnie na środku kierownicy, lampka została także wyposażona we włącznik na kablu.
Pozdrawiam serdecznie.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.