Grega modyfikacja Solarforce L2P, moduł XM-L U2 1C, T5 4B

co i jak zrobiłem...
Pykacz .
Posty: 227
Rejestracja: niedziela 30 sty 2011, 11:43
Lokalizacja: Zewsząd

Post autor: Pykacz . »

greg pisze:Aktualnie nie mam żadnego reflektora SMO, dostawa dotrze za około tydzień. Więc niestety wcześnie nie da się.
OK . Tyle poczekam :mrgreen: Jakby co to zarezerwuj proszę 1szt dla mnie do czasu fotek .
Pyra pisze:Witam
Pykacz . pisze: XML a reflektor OP a SMO .
Kup oba :twisted:
Też nad tym myślałem i może się skończyć na 2szt bo brat też chce . Może w rodzinie będzie jedna taka a druga taka :mrgreen:
alke01
Posty: 12
Rejestracja: czwartek 16 lut 2012, 11:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: alke01 »

widzę że wielu z nas czeka na takie porównanie. Przyznam że dziwi mnie bardzo brak takiego porównania od samego początku wątku :(
Również rozważam zakup owej latarki tylko chciał bym widzieć co zamawiam. Prosimy o porównanie nawet na śniegu obu reflektorów. Śnieg nie gryzie .... tylko połyka w całości :)
LINK
aniolm1972
Posty: 6
Rejestracja: czwartek 16 lut 2012, 10:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aniolm1972 »

Witam wszystkich.
Ja też czekam na to porównanie i w zasadzie tylko to wstrzymuje moją decyzję o zakupie tej latarki. Cóż nam zostaje, trzeba się uzbroić w cierpliwość.

Pozdrawiam
aniolm1972
krzysiek33
Posty: 215
Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: krzysiek33 »

Kilka stron temu też prosiłem grega o takie porównanie+ jeszcze coś i zanosi się, że się doczekam.
Ostatnimi czasy param się handlem samochodami. Ludzie do których jadę czasem przekonują mnie, żebym przyjechał oglądać auto za dnia(ale tylko ci, którzy mają ładne samochody do sprzedania:)),ja tłumaczę , że damy radę i nie będzie tak źle. Podchodzę do auta, odpalam latarkę i wszystko...jasne. Można ją położyć przy progu auta i widać świetnie całe podwozie-latarka z refkiem standardowym OP, a neutralna barwa światła oddaje ładnie kolory lakieru. Więc przydaje się na co dzień i do pracy, a nie tylko na rower-bo tylko po to ją kupiłem.
Przymierzam się jednak do zakupu jeszcze jednej latarki, jednak z SMO, diodą 1C z binem U2,bez strobo, ale ten sprzęt będzie służył do czegoś innego.
Octavia 1.9 tdi 90KM. Przebieg- pół miliona kilometrów i żadnych objawów starości.
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Będą obiecane fotografie, a i owszem. Jak pisałem, czekam na dostawę reflektorów SMO. Mam nadzieję, że na dniach.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
A7x
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2012, 13:50
Lokalizacja: z Polski

Post autor: A7x »

Witam Wszystkich :)
Jestem tutaj nowy, jednak forum przeglądam już od jakiegoś czasu.

To jeszcze moje małe pytanie odnośnie zabezpieczenia termicznego latarki.
Czy ktoś ma tą latareczkę z tym zabezpieczeniem ? Pytanie warto, czy nie warto- jak to się sprawdza w praktyce ?

Nie ucierpi na tym funkcjonalność latarki, czyli poruszanie się pomiędzy trybami (4 tryby)?

Sterownik kontroluje temperaturę modułu i ogranicza moc diody, nie pozwalając na wzrost temperatury powyżej około 60°C. Po naturalnym ochłodzeniu latarki kontroler stopniowo zwiększa moc. Jeżeli nastąpi ponowne przegrzanie, moc jest redukowana i poziom jasności stabilizuje się na wartości pozwalającej na ciągłą pracę bez przegrzewania sprzętu.



Zakładając prostą sytuację: świecimy w domu na 100%, temperatura rośnie, zabezpieczenie redukuje moc do stabilnych 80% (po ponownym przegrzaniu).
Czy wychodząc na dwór, gdzie latarka się schłodzi, powróci do 100%(warunki będą dogodne do tego), czy nadal będzie to 80 % ?


Jak to się ma natomiast do trybu w tym wypadku ? Nadal będzie to jako tryb "100%" (po redukcji)?

Pozdrawiam, Tomek.
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Witaj A7x. Po ochłodzeniu latarki poniżej progu działania zabezpieczenia sterownik wraca do zadanego trybem poziomu mocy. Jeśli świeciłeś wcześniej w trybie 60%, wróci do 60%. Jeśli w 100%, wróci do 100%. Nie inaczej.

Na sterowanie latarką (zmianę trybów) ta opcja nie wpływa w żaden sposób, to niezależny mechanizm ograniczający moc.
A7x
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2012, 13:50
Lokalizacja: z Polski

Post autor: A7x »

Fajna sprawa, z takim zabezpieczeniem latareczka jest nie do przegrzania.
Jak to się sprawdza w praktyce jednak ?
Chodzi mi o dłuższe działanie- dodatkowy element, który może ulec awarii.
Czy w razie uszkodzenia można bezproblemowo usunąć/obejść (ewentualnie wylutować) ten element i latarka będzie jako podstawowa opcja bez zabezpieczenia, czy z uwagi na konstrukcję nie jest to możliwe ?

Czytałem również, że jest to dodatkowe zajęcie pamięci.
Nie będzie problemem skonfigurować 4 tryby (5,30,60,100)+zabezpieczenie ?
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

A7x, daję gwarancję, jeśli coś ulega awarii - wysyłasz sprzęt do mnie, sam nie grzebiesz w środku. Odnośnie trybów i zabezpieczenia termicznego masz pełną informację tutaj. Jest tam odpowiedź na Twoje pytanie.
A7x
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2012, 13:50
Lokalizacja: z Polski

Post autor: A7x »

A ile wynosi okres gwarancji ?
Nigdzie nie znalazłem tej informacji, może słabo szukałem.

Mimo wszystko byłbym usatysfakcjonowany, gdybym uzyskał odpowiedź na to pytanie.
Czy jeśli zabezpieczenie termiczne ulegnie uszkodzeniu, można je w jakiś sposób usunąć/obejść ?

Pytam przyszłościowo, bo zakładam, że gwarancja nie jest dożywotnia :)
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Udzielam gwarancji na 12 miesięcy.

Natomiast wszystko, co ulegnie uszkodzeniu da się naprawić. Nie trzeba niczego "obchodzić".

Jeśli, dajmy na to, w jakiejś latarce uszkodzeniu ulegnie LED, to co proponujesz? Naprawić usterkę, czy usunąć diodę? :)
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
A7x
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2012, 13:50
Lokalizacja: z Polski

Post autor: A7x »

Zabezpieczenie traktuję jako element DODATKOWY, którego równie dobrze może nie być i też nic strasznego się nie stanie, jeśli zachowa się troszeczkę ostrożności.
Więc jeżeli ulegnie uszkodzeniu po 13 ms to raczej nie będę bawił się w odsyłanie latarki pakując się w dodatkowe koszty (jeszcze zależy ile by one wynosiły).
Ostatnio zmieniony wtorek 21 lut 2012, 14:55 przez A7x, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Cóż, widzę, że nie chcesz zrozumieć o czym piszę. Zastosujmy zatem analogię.

Jeśli w Twoim samochodzie ulegnie awarii układ ABS (element DODATKOWY, którego równie dobrze może nie być i też nic strasznego się nie stanie, jeśli zachowa się troszeczkę ostrożności), to co należy uczynić?

a) usunąć go
b) obejść
c) naprawić
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

greg pisze:Jeśli w Twoim samochodzie ulegnie awarii układ ABS (element DODATKOWY, którego równie dobrze może nie być i też nic strasznego się nie stanie, jeśli zachowa się troszeczkę ostrożności), to co należy uczynić?

a) usunąć go
b) obejść
c) naprawić
Jestem polakiem, wybieram - B :mrgreen:

A7x, jeśli nie znasz zasady pracy, proponuję się nie brać za jakiekolwiek przeróbki i odesłać do "producenta" niezależnie czy na gwarancji czy nie, i tak będzie to tańsza opcja niż ewentualne pogłębienie uszkodzeń.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
A7x
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek 13 lut 2012, 13:50
Lokalizacja: z Polski

Post autor: A7x »

greg pisze: a) usunąć go
b) obejść
c) naprawić
Wybieram opcję... d- nie mam samochodu z abs-em :mrgreen:

A tak na serio- doskonale wiem o co Ci chodzi i rozumiem Twój tok myślenia, natomiast Ty nie rozumiesz mojego.

Chodziło mi o to, czy jest możliwość obejścia zabezpieczenia w razie jego awarii w taki sposób, by latarka działała bezproblemowo bez niego i na ile trzeba w tym wypadku ingerować w elektronikę.
To na wypadek, gdyby coś nagle padło, a latarka była potrzebna w najbliższym czasie, bez konieczności wysyłki do producenta :)
Osobna kwestia- to zwykła dociekliwość z mojej strony.

W każdym razie nie będę wymuszał tutaj odpowiedzi, wpadnie w moje ręce, to będę wiedział.
Dziękuję za udzielone do tej pory odpowiedzi na moje pytania,
Pozdrawiam Tomasz.

PS. Pyra- pewnie masz rację :)
Ostatnio zmieniony wtorek 21 lut 2012, 17:43 przez A7x, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ