Nowy w klubie HID'ów :)
- piotrek966
- Posty: 134
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
- Lokalizacja: Gdynia
Nowy w klubie HID'ów :)
Hej,
Niestety aparat jakim dysponuję nie pstryka za pięknych fotek w słabym oświetleniu (chodz "słabe" raczej tutaj nie pasuję ), pomimo wszystko postanowiłem się lekko pochwalić.
Mój Hidzio powstał na bazie popularnego żółtego Chińskiego szperacza, tak samo Chinski jak obudowa jest palnik 4300K i przetwornica (malutka niebieska dostępna na alledrogo).
Całość zasilam żelowym 4,5Ah akumulatorem który wraz z przetwornicą bez najmniejszego oporu zmieścił się do środka.
Runtime po 10 godzinach ładowania i napięciu na aku 13,15 V wyniósł dokładnie 45 minut, z czego jestem raczej zadowolony
Wygląda standardowo:
Aby lepiej skupić wiązkę przesunąłem palnik o kilka milimetrów, jest teraz prawie dobrze, w wolnej chwili spróbuję to jeszcze poprawić.
Na pierwszy plan fotka komina elektrociepłowni na Pogórzu w Gdyni, nie widać tego zbytnio ale na żywo z odległości 600m widoczna jest wyraźnie oświetlona część komina. (pomimo bardzo jasnego otoczenia).
Odniesienie - hala znajduję się w odległości 100m, słup wysokiego napięcia, ledwo za nią widoczny to już 220m.
Taraz oświetlamy hale:
A teraz słupy.
Jeśli nie zabraknie mi chęci to wyciągnę przyjaciela dysponującego porządnym sprzętem fotograficznym i coś tam jeszcze pstryknę.
I na koniec
To tak dla rozruszania działu
Pozdrawiam.
Niestety aparat jakim dysponuję nie pstryka za pięknych fotek w słabym oświetleniu (chodz "słabe" raczej tutaj nie pasuję ), pomimo wszystko postanowiłem się lekko pochwalić.
Mój Hidzio powstał na bazie popularnego żółtego Chińskiego szperacza, tak samo Chinski jak obudowa jest palnik 4300K i przetwornica (malutka niebieska dostępna na alledrogo).
Całość zasilam żelowym 4,5Ah akumulatorem który wraz z przetwornicą bez najmniejszego oporu zmieścił się do środka.
Runtime po 10 godzinach ładowania i napięciu na aku 13,15 V wyniósł dokładnie 45 minut, z czego jestem raczej zadowolony
Wygląda standardowo:
Aby lepiej skupić wiązkę przesunąłem palnik o kilka milimetrów, jest teraz prawie dobrze, w wolnej chwili spróbuję to jeszcze poprawić.
Na pierwszy plan fotka komina elektrociepłowni na Pogórzu w Gdyni, nie widać tego zbytnio ale na żywo z odległości 600m widoczna jest wyraźnie oświetlona część komina. (pomimo bardzo jasnego otoczenia).
Odniesienie - hala znajduję się w odległości 100m, słup wysokiego napięcia, ledwo za nią widoczny to już 220m.
Taraz oświetlamy hale:
A teraz słupy.
Jeśli nie zabraknie mi chęci to wyciągnę przyjaciela dysponującego porządnym sprzętem fotograficznym i coś tam jeszcze pstryknę.
I na koniec
To tak dla rozruszania działu
Pozdrawiam.
Jak określiłeś runtime, na podstawie napięcia na akumulatorze?
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
- piotrek966
- Posty: 134
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
- Lokalizacja: Gdynia
Nie, no takim magikiem to nie jestem Po całonocnym lądowaniu zwykłym 0,5 amperowym zasilaczem odpalilem lampke i czekałem aż zacznie przygasac, kilka chwil później jest off. To stąd te 45 minut.
[ Dodano: 4 Styczeń 2012, 20:13 ]
W ramach relaksu dodałem do HID'a wskaźnik napięcia akumulatora (kit J-75) Nie jest to zbyt precyzyjne... ale wiem przynajmniej kiedy aku jest już naładowany. Wyłączonego nie widać, włączony razi po oczach
i włączony
Pstryczek póki co w wersji beta, na kabelku:
Pozdrowienia dla maniaków
[ Dodano: 4 Styczeń 2012, 20:13 ]
W ramach relaksu dodałem do HID'a wskaźnik napięcia akumulatora (kit J-75) Nie jest to zbyt precyzyjne... ale wiem przynajmniej kiedy aku jest już naładowany. Wyłączonego nie widać, włączony razi po oczach
i włączony
Pstryczek póki co w wersji beta, na kabelku:
Pozdrowienia dla maniaków
- piotrek966
- Posty: 134
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
- Lokalizacja: Gdynia
Przetwornica i palnik, wyszukany na allegro i odebrany osobiście (firma Interlook). Te dwa elementy to koszt 70 zł (przetwornica 50zł palnik 20zł).
Jest jeszcze jeden sprzedawca z Gdyni i można było taki zestawik dorwać za 50 zł (ale akurat nie miał palnika w odcieniu 4300K.
Sama latarka kupiona przez allegro jako uszkodzona pół roku temu, koszt z tego co pamiętam to 45 zł.
Akumulator to złotych 50.
Przetwornica 50zł
Palnik 20zł
Body 45zł
Aku 50zł
Wskaźnik aku 8zł
Sumarycznie ~ 170 zł.
Pozdrawiam!
Jest jeszcze jeden sprzedawca z Gdyni i można było taki zestawik dorwać za 50 zł (ale akurat nie miał palnika w odcieniu 4300K.
Sama latarka kupiona przez allegro jako uszkodzona pół roku temu, koszt z tego co pamiętam to 45 zł.
Akumulator to złotych 50.
Przetwornica 50zł
Palnik 20zł
Body 45zł
Aku 50zł
Wskaźnik aku 8zł
Sumarycznie ~ 170 zł.
Pozdrawiam!
- piotrek966
- Posty: 134
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
- Lokalizacja: Gdynia
Jeszcze tydzień temu były 3 sztuki, obserwuj kategorię.
Jeśli znajdę aukcję w zakładkach powiem Ci jaki to sprzedawca.
edit
Tutaj (aukcja zakończona):
http://allegro.pl/latarka-akumulatorowa ... 08148.html
edit
A tutaj trwająca i to nówka
http://allegro.pl/latarka-akumulatorowa ... 76060.html
Jeśli znajdę aukcję w zakładkach powiem Ci jaki to sprzedawca.
edit
Tutaj (aukcja zakończona):
http://allegro.pl/latarka-akumulatorowa ... 08148.html
edit
A tutaj trwająca i to nówka
http://allegro.pl/latarka-akumulatorowa ... 76060.html
Co to za wskaźnik rozładowania?
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
- piotrek966
- Posty: 134
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
- Lokalizacja: Gdynia
Jabel J-75, wskaźnik napięcia akumulatora.
http://jabel.com.pl/?cf4f9d4d3e1b1c58b0 ... 7cd,ww,101,,
Pozdrawiam.
http://jabel.com.pl/?cf4f9d4d3e1b1c58b0 ... 7cd,ww,101,,
Pozdrawiam.
- piotrek966
- Posty: 134
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Posty: 6
- Rejestracja: wtorek 16 sie 2011, 23:35
- Lokalizacja: 3City
fajnie to wyszło i pięknie świeci
Ja mam nowy palnik 4300k ale markowy samochodowy i oryginalną przetwornicę samochodową ale jest za duża na takie zabawy...więc poszukam jakiegoś maleństwa
jaki akumulator żelowy kupić?
i tak się zastanawiam czy nie ma może takiego reflektora ale bardziej głębszego i czy gdybym zastosował soczewkę nie będzie lepiej skupiać światła??
nie chce zakładać nowego wątku więc pozwole zadać tu kilka pytać co pomoże nowemu konstruktorowi na jakieś poźniejsze zmiany
Ja mam nowy palnik 4300k ale markowy samochodowy i oryginalną przetwornicę samochodową ale jest za duża na takie zabawy...więc poszukam jakiegoś maleństwa
jaki akumulator żelowy kupić?
i tak się zastanawiam czy nie ma może takiego reflektora ale bardziej głębszego i czy gdybym zastosował soczewkę nie będzie lepiej skupiać światła??
nie chce zakładać nowego wątku więc pozwole zadać tu kilka pytać co pomoże nowemu konstruktorowi na jakieś poźniejsze zmiany
- piotrek966
- Posty: 134
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 01:09
- Lokalizacja: Gdynia
cristoforo Akumulator 12V, bierz taki jaki jesteś w stanie upchnąć do body / ewentualnie zastanów się czy ważniejszy jest dla Ciebie runtime czy waga
Reflektory są, sprawdź tu wesem, pamiętaj tylko o średnicy.
Co do soczewek, tych samochodowych, z tego co wyczytałem nie nadają się zbytnio do takiego projektu, nie skupiają światła w jeden punkt.
Pozdrawiam
Reflektory są, sprawdź tu wesem, pamiętaj tylko o średnicy.
Co do soczewek, tych samochodowych, z tego co wyczytałem nie nadają się zbytnio do takiego projektu, nie skupiają światła w jeden punkt.
Pozdrawiam
-
- Posty: 22
- Rejestracja: sobota 24 wrz 2011, 19:49
- Lokalizacja: Miasto
Wczoraj trafiła mi się identyczna latarka z padniętymi akumulatorkami.
W środku siedziała dość dziwna żarówka H3, bo na trzonku ma ona wybite takie coś: H3-12V-300W a w rzeczywistości na pewno tyle nie ma, bo włącznik w latarce jest na 6A więc nie wytrzymałby prawie 25A jakie pobierałaby z akumulatorów żarówka 300W tak więc to ewidentna ściema.
Oczywiście latarka zostanie przerobiona na xenon 6000K, póki co wpasowałem w reflektor i odpowiednio zdystansowałem palnik H3 6000K uzyskując całkiem dobry efekt, pozostało mi tylko kupić akumulator 7.2Ah żelowy i mogę całość poskładać. Przetwornice również mam z firmy Interlook małą, niebieską i z przykrością stwierdzam że nie są to za dobre przetwornice, bo wyraźnie nie dociążają palników. Palnik 6000K na takiej przetwornicy świeci z wyraźnym odcieniem niebieskiego, natomiast po podłączeniu pod przetwornice Vertex, które z wyglądu i rozmiarów są identyczne jak Hella świeci zimnym, białym światłem bez niebieskich zafarbów i świeci zauważalnie jaśniej.
Pozdrawiam
W środku siedziała dość dziwna żarówka H3, bo na trzonku ma ona wybite takie coś: H3-12V-300W a w rzeczywistości na pewno tyle nie ma, bo włącznik w latarce jest na 6A więc nie wytrzymałby prawie 25A jakie pobierałaby z akumulatorów żarówka 300W tak więc to ewidentna ściema.
Oczywiście latarka zostanie przerobiona na xenon 6000K, póki co wpasowałem w reflektor i odpowiednio zdystansowałem palnik H3 6000K uzyskując całkiem dobry efekt, pozostało mi tylko kupić akumulator 7.2Ah żelowy i mogę całość poskładać. Przetwornice również mam z firmy Interlook małą, niebieską i z przykrością stwierdzam że nie są to za dobre przetwornice, bo wyraźnie nie dociążają palników. Palnik 6000K na takiej przetwornicy świeci z wyraźnym odcieniem niebieskiego, natomiast po podłączeniu pod przetwornice Vertex, które z wyglądu i rozmiarów są identyczne jak Hella świeci zimnym, białym światłem bez niebieskich zafarbów i świeci zauważalnie jaśniej.
Pozdrawiam