Jaką temperaturę mają żarniki HID 100W?

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Kajman
Posty: 182
Rejestracja: piątek 13 sie 2010, 12:28
Lokalizacja: Bdg

Post autor: Kajman »

Ależ są już od dłuższego czasu produkowane seryjnie zestawy do samochodów i jeżdżą po naszych drogach :) Kolega jest dystrybutorem, miałem to w rękach, przetwornica jest rozmiaru przetwornic z przed kilku lat do seryjnych aut, takie 3 paczki papierosów obok siebie.
...John
Posty: 92
Rejestracja: piątek 27 mar 2009, 04:10
Lokalizacja: KrK

Post autor: ...John »

Kajman pisze:Ależ są już od dłuższego czasu produkowane seryjnie zestawy do samochodów i jeżdżą po naszych drogach :) Kolega jest dystrybutorem, miałem to w rękach, przetwornica jest rozmiaru przetwornic z przed kilku lat do seryjnych aut, takie 3 paczki papierosów obok siebie.
Nie uwierzę do póki ktoś tego nie otworzy i nie zmierzy. Naklejki na przetwornicy to zwykle radosna twórczość dystrybutora. Pokaż mi auto osobowe, którego instalacja wytrzyma takie obciążenie, na dłuższy okres.
Kajman
Posty: 182
Rejestracja: piątek 13 sie 2010, 12:28
Lokalizacja: Bdg

Post autor: Kajman »

No proszę Cię, przecież takie coś to się na przekaźnikach podłącza :) Ponad 100A to moje audio pobiera w szczycie i jakoś auto żyje, a instalację też dokładałem ;)
Ile tam jest faktycznie W można by stwierdzić (pomijając sprawność) po poborze prądu, jak będę miał miernik co zniesie 10A to mogę to sprawdzić zanim wsadzę w auto. Ale nie sądzę, by się dużo mylili, chińskie 35W HID tej samej firmy świecą ciut lepiej niż fabryczne w autach, obstawiam że te 100W będą zadowalały ilością światła. Ale oczywiście mogę się też mylić.
A swoją drogą wsadzenie tego do szperacza latarki jest kuszące, akusy do zasilenia tego mam, tylko hosta trza...
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Jesteś tutaj żeby zapytać o xenon czy po to żeby się pochwalić że masz wytrzaskane audio w aucie i że jeździsz szybko ? Jazda w takich warunkach nie powinna być szybka bo jak pierdykniesz w kogoś lub w zwierze to źle to się skończy...

100A * około 14V z instalacji = 1400 W... Przy takim audio w aucie się nie wysiedzi a standardowy alternator nie uciągnie takiego obciążenia. No chyba że śmigasz tirem...

Tak czy siak, co zamontujesz to zamontujesz, ale życzę zabrania dowodu rejestracyjnego, za dużo niestety mamy takich domowych tjuningóf i potem są tylko kłopoty.
ILPT
kodi
Posty: 482
Rejestracja: piątek 07 gru 2007, 16:42

Post autor: kodi »

Jeśli masz dobrą przetwornicę i lustra, to masz na wylocie ok 7000lm z jednej lampy. Co daje Ci 14000 z obu. Jesli masz regulaminowe HIDy na swiatlach mijania to masz max 5000lm z obu. W momencie gaszenia długich masz spadek jasności z 19000lm do 5000lm czyli prawie 4 razy. Czyli w praktyce jesteś przez chwilę ślepy. O taki efekt Ci chodzi? Oczywiście zakładam, że masz dobre reflektory, specjalnie zaprojektowane pod HIDy, bo jeśli to zwykłe światła to zwija Cię pierwszy z brzegu patrol.
Kajman
Posty: 182
Rejestracja: piątek 13 sie 2010, 12:28
Lokalizacja: Bdg

Post autor: Kajman »

Skaktus, co do instalacji elektrycznych w nowoczesnych autach + w instalacjach car audio :) Widzę, że nie robiłeś takowych nigdy na rozsądnym poziomie i sprzęcie. Mój alternator ma 160A wydajności, akumulator żelowy, z kondenstatorami osobno na każdy wzmacniacz, w ten sposób w większości aut możesz mieć dużo mocy. Do tego pisałem 100A w szczycie (i tak zaniżyłem), szkoda zdrowia na dłuższe słuchanie na tych poziomach, ale czasem można. I nie domowych tjuninkuf, tylko takie rzeczy robią profesjonaliści w warsztatach car audio, z przyjemnością słucham w moich samochodach muzyki (również czasem bardzo głośno) robiąc ok 80-100kkm rocznie od 17 lat bez zbędnych przygód. Dowodu nie zabrali i nie zabiorą, bo wszystko trzeba umieć robić z głową. Stąd też moje proste pytanie w tym dziale. Na które dostałem typowo polską odpowiedź, na kilkanascie postów zaledwie jeden czy dwa na temat, reszta wykazuje się w innych obszarach :)
EOT. Moderatora prosiłbym o oczyszczenie tego wątku ze zbędnych treści.

Kodi, porównaj obszar oświetlany przez światła mijania z obszeram oświetlanym przez światła drogowe, jasność podziel przez powierzchnię oświetlaną w m2 w jednym i drugim przypadku i masz odpowiedź dlaczego nie jest do końca prawdą to co piszesz. Światła mijania i drogowe nie zachodzą na siebie, światła mijania świecą się zawsze, długie się tylko dopalają. Jak jedzie z naprzeciwka zapominalski TIR na 6x HID na długich (2 dół + 4 góra) to po minięciu go utrzymuję się na drodze, a założę się, że on mocniej oślepia niż moje własne reflektory. Reflektory fabrycznie są HID jak już pisałem. I dziękuję, że odpowiedziałeś mi na pytanie z tematu ;)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 02 sty 2012, 11:36 przez Kajman, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Nigdzie nie napisałeś jaką masz instalację a moja wróżka jest jeszcze na urlopie. Wyszedłem z założenia, gdzie 90% ludzi mówi że ma "tuby 1500W i do tego wzmacniacz 2000 W" ale nikt nie patrzy że to moc PMPO a moc ciągła na poziomie 20W z THD 10%.

Jeśli użyjesz reflektorów przystosowanych do żarówek 70W pod instalację dla tira to być może nic złego z reflektorem się nie stanie. Teraz pytanie czy palniki mają ochronę UV i jakie miały by to być palniki. Pytam dlatego że wiele chińskich tworów przy mocy 35 W potrafi wypadać z oprawki lub z niej "wypływać".
ILPT
Kajman
Posty: 182
Rejestracja: piątek 13 sie 2010, 12:28
Lokalizacja: Bdg

Post autor: Kajman »

Niestety, powiedziano mi, że UV będzie w pip i nazad i mam na to być przygotowany, palniki są przetestowane długodystansowo w oświetleniu scenicznym i działają (o dziwo tam najszybciej i najwięcej znalazły klientów), kierowcy tirów nie wrócili z żadną reklamacją. Ale w osobówce (w sumie to van z dużymi lampami) tego jeszcze nie montowano. Martwiłem się o temp jaką będzie znosił reflektor, to że zmatowieje szybciej, trudno. Używam zwykłych 35W chińskich palników od tego kolegi-importera od dłuższego czasu we wszystkich autach, moim zdaniem ciut lepiej świecą niż fabryczne i nic z nimi się nie dzieje. Nawet u siebie założyłem fajny wynalazek, gdzie masz podstawkę D1S w którą wkładasz bardziej dostępny żarnik D2S :)
Tak czy tak, jak przyjdą zestawy postaram się je dobrze obfotografować, może uda się też zmierzyć ich pobór prądu, światłomierz do mnie idzie, sam jestem ciekaw co z tego wyniknie, wrócić do fabryki można zawsze, a HID zastosować w jakiejś latarence ;)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

A tą podstawkę D1S w co wkładasz ? Bo D1S do D4S mają takie same mocowania.

Jeśli nie będziesz grzał na lampach po godzinie non stop to nie powinno nic stopić ani przypalić - dobry przykład to żarówki 100W w miejscu zwykłych - w starszych autach ludzie tak śmigają i jest ok, choć nie zawsze.

Dodatkowo pamiętaj, że odbłyśniki wysiadają powoli i wielu nie widzi powolnego spadku ilości światła, dopiero po roku, dwóch nagle zauważa że nic nie widać.

I pamiętaj też że chiński xenon w aucie bez soczewki to niedobry pomysł jak na światła mijania.
ILPT
Kajman
Posty: 182
Rejestracja: piątek 13 sie 2010, 12:28
Lokalizacja: Bdg

Post autor: Kajman »

W podstawkę (zapłonnik czy co tam w niej jest) taką jak w D1S wkładam dowolny żarnik D2S.
Mam fabryczne reflektory z soczewkami pod kseny wszędzie gdzie używam tego typu oświetlenia. Metodą prób i błędów doszedłem do tego, że chińskie żarniki są ciut jaśniejsze niż europejskie. Żyją też krócej :) Ale coś za coś :) Tak samo niestety w swoim aucie walczę właśnie trochę o jasność, bo te same żarniki w aucie żony robią szał,a u mnie są takie sobie, france użyli gorszej optyki niż szkopy :( Jak będę miał światłomierz, to sprawdzę czy kseny 55W w gorszej optyce będą miały taką samą jasność jak 35W w lepszej, to jedyna rada. No chyba że przetwornice już się zmęczyły, ale po 4 latach to raczej niemożliwe, a sprawdzić to niełatwo, bo zabudowane są w lampy.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Tutaj raczej nie chodzi o optykę - trzeba być bardzo skutecznym żeby spierniczyć soczewkę i lustro. Bardziej chodzi o to że optyka jest zakurzona a lustro zmatowione. Co innego jesli mowa np o Megane która ma żarnik D2R i zwykłe lustro a cały reflektor to FF - tam niestety fakt - układ słaby, dużo światła "ucieka" w kosmos lub oczy. Jeśli myślisz żeby do takiego typu reflektora wrzucić palniki 100W to zapomnij - jeden gość z forum wrzucił 55W i stracił lustra.
ILPT
Kajman
Posty: 182
Rejestracja: piątek 13 sie 2010, 12:28
Lokalizacja: Bdg

Post autor: Kajman »

Oba auta mają po 4 lata, podobny przebieg, A klasa D2S i Espace D1S, soczewki w obu czyściutkie, a różnica diametralna, zmierzę jak miernik przyjdzie. Kombinowałem z różnymi żarnikami i nic, mercedes jest lepszy (cóż za odkrycie ;) )
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

A sprawdziłeś wnętrze reflektora ? Raczej nie. To że czyściutkie nic nie znaczy. Wystarczy że lustro soczewki zamatowione i nic ci nie pomoże.

A to tylko stwierdzisz mając lustro w ręce, przez klosz nic nie widać.
ILPT
Kajman
Posty: 182
Rejestracja: piątek 13 sie 2010, 12:28
Lokalizacja: Bdg

Post autor: Kajman »

A soczewka jeszcze w ogóle używa reflektora? Myślałem że tylko rzuca na wprost,jest przecież do przodu wysunięta, że za wiele chyba się w lustrze nie odbija...
Awatar użytkownika
GrzechVip
Posty: 84
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 12:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GrzechVip »

W przypadku projektora samochodowego optyka ma ogromne znaczenie a różnice widoczne gołym okiem. Polecam galerie na forum hidplanet. Tam też maniacy dobrego oświetlenia mają doświadczenie w stosowaniu mocniejszych zestawów.
A co do skuteczności producentów reflektorów to jest niesamowita, co zresztą w motoryzacji nie powinno dziwić, da się oszczędzić do tego stopnia, że nowy reflektor soczewkowy na D2S będzie świecił słabiej niż inny z H7. Do tego jeszcze 4 lata to niestety sporo przy technologii wykonania odbłyśników i może się okazać że warto je wymienić.
Testowałem wiele zestawów i niestety nie udało mi się trafić na gotowy produkt dający więcej niż 35W. Trafiały się za to zestawy 55W które faktycznie pobierały 30% więcej i dawały 2% więcej światła :) .
Osobiście szukając zestawu HID na światła drogowe jestem za dobrym projektorem Bi.
Przy osobnym palniku dla drogowych radzę szukać nie najmocniejszego zestawu lecz najszybciej stabilizującego światło po odpaleniu (takie moje skromne doświadczenia).

Cieszę się że nie tylko ja zawsze chciał bym widzieć lepiej przed samochodem.
ODPOWIEDZ