Szukam ładowarki do pakietów 6x18650
fredek, ale masz ładną kolekcję tych mierniczków Czy ten mały, preferowany przez Ciebie ma również funkcję pokazywania po kolei napięcia poszczególnych aku pakietu? Mi chyba najbardziej pasuje ten z buzzerem bo to świetna funkcja np. gdy tak kontrolowanego pakietu używa się jako oświetlenia pod namiotem czy wielokrotnego ładowania telefonu - wtedy ostrzeże on o niskim napięciu chroniąc przed zniszczeniem akumulatorków. Już go zresztą zamówiłem Chociaż zastanawiam się jeszcze nad tym bo ma też miernik prądu pobieranego przez odbiornik co może pomóc w ocenie na ile go jeszcze starczy - niestety pokazuje dopiero od 700mA Czy jest jakiś bardziej dokładny miernik podłączany do złącza balancera mierzący również wielkość pobieranego prądu (pewnie z dodatkowym wejściem/wyjściem)?
greg, chętnie się przyłącze Przejrzę zaraz ofertę tego sklepu i napiszę do Ciebie maila.
greg, chętnie się przyłącze Przejrzę zaraz ofertę tego sklepu i napiszę do Ciebie maila.
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Jak pakiet 1S to pokazuje tylko pojedyncze napięcie. Jak więcej S to oczywiście po kolei wszystkie ogniwa i napięcie na całym pakiecie.Kuras77 pisze:Czy ten mały, preferowany przez Ciebie ma również funkcję pokazywania po kolei napięcia poszczególnych aku pakietu?
Ten z buzerkiem byłby super, gdyby tylko dokładnie pokazywał, niestety czym większy pakiety tym większy błąd. Już przy 3S jest ponad 60 mV na trzecim ogniwie (sumuje błędy?) co go jak dla mnie dyskwalifikuje jako miernik napięcia na ogniwach pakietu. W kalibrację może się pobawię jak będą miał dokładne rezystorki smd i taką dużą przezroczystą koszulkę termokurczliwą.
fredek, rezystorki mogą być i 5%, bo takie są po prostu tanie, tylko trzeba je sobie wyselekcjonować we własnym zakresie
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Nie ma opcji - nie ogarniam tej meeega strony Tam jest chyba kilka milionów elementów... Chyba jednak zamówię te złącza na eBay chyba, że ktoś mi pomoże.greg pisze:Złącza JST-XH są w Farnellu. Zaraz po nowym roku robię tam zakupy, więc można się dołączyć.
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
w farnellowej szukajce wpisz "JAPAN SOLDERLESS TERMINALS" i już da się to przeglądać..Kuras77 pisze:Nie ma opcji - nie ogarniam tej meeega strony Tam jest chyba kilka milionów elementów... Chyba jednak zamówię te złącza na eBay chyba, że ktoś mi pomoże.greg pisze:Złącza JST-XH są w Farnellu. Zaraz po nowym roku robię tam zakupy, więc można się dołączyć.
Dzięki ale nawet tak wyskakuje kilka podobnych złącz i to bez kabelków. Chyba kupię tu:
http://www.ebay.com/itm/1-JST-JST-XH-6S ... 4cefa4be49
a do tego od razu 4S do drugiego pakietu
http://www.ebay.com/itm/1-JST-JST-XH-4S ... 4cf11afbce
http://www.ebay.com/itm/1-JST-JST-XH-6S ... 4cefa4be49
a do tego od razu 4S do drugiego pakietu
http://www.ebay.com/itm/1-JST-JST-XH-4S ... 4cf11afbce
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Dziś podłączyłem swojego i mam dokładnie to samo - przy 2S ten mierniczek zaniża napięcie o równe 40mV czyli tak jak u Ciebie, 20mV na ogniwo Nie jest to jednak jakoś duży problem - po prostu trzeba mieć tego świadomość i odpowiednio ustawić punkt zadziałania alarmu. A skubaniec jest masakrycznie głośny! Na szczęście uciszyłem go wtykając trochę pianki w otwory obu buzerówfredek pisze: Ten z buzerkiem byłby super, gdyby tylko dokładnie pokazywał, niestety czym większy pakiety tym większy błąd. Już przy 3S jest ponad 60 mV na trzecim ogniwie (sumuje błędy?) co go jak dla mnie dyskwalifikuje jako miernik napięcia na ogniwach pakietu. W kalibrację może się pobawię jak będą miał dokładne rezystorki smd i taką dużą przezroczystą koszulkę termokurczliwą.
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Ok, mam już wszystko i mój POWER Bidon jest już prawie gotowy. Jednak czuję się jeszcze niepewnie jeśli chodzi o obsługę ładowarki IMAX B6. Czy mógłbym prosić bardziej doświadczonych kolegów i pomoc w doborze odpowiedniego programu i parametrów dla pakietu 6S Li-ion Panasonic NCR18650A 3100mAh? Chodzi mi o prąd ładowania, czas, napięcie końcowe itp. oraz gdzie to wszystko prawidłowo ustawić.
Z góry wielkie dzięki
Z góry wielkie dzięki
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Normalnie, najpierw ustaw w konfiguracji napięcie 4,20V, czyli u Ciebie to będzie program Li-po. Potem wybierasz ładowanie programem "lipo balance" czy jak to się w B6 zowie. Prąd ładowania maksymalny katalogowy, czyli 0,9A.
Ograniczenie czasu możesz sobie ustawić np. na 360 min. i pojemności na 3500mAh.
Ograniczenie czasu możesz sobie ustawić np. na 360 min. i pojemności na 3500mAh.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
A widzisz, bo ja ustawiałem li-ion (Panasonic NCR18650A 3100mAh to nie są li-ion?) z napięciem końcowym 4,1V, prąd ładowania 1C czyli 3A, max pojemność 3200mAh a czas 77 minut wedle zasady: "Teoretyczny czas ładowania akumulatora w minutach obliczamy w sposób następujący: pojemność akumulatora (w mAh) dzielimy przez wartość prądu ładowania (w mAh) a wynik mnoŜymy przez 60. Dodanie 20 - 30% obliczonej wartości zapewni dostateczną ilość energii, która jest konieczna do pełnego naładowania akumulatora."
Dobrze, że podładowywałem tylko akumulatorki i max prąd był tylko 1A bo by jeszcze co wybuchło...
Dobrze, że podładowywałem tylko akumulatorki i max prąd był tylko 1A bo by jeszcze co wybuchło...
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
B6 ma "na sztywno" ustawiony próg napięcia ładowania dla ogniw Li-ion na 4,10V i niestety trzeba wybrać program Li-po z progiem 4,20V.
Dla odmiany, w ładowarkach marki iCharger ustawia się napięcie dla każdego programu (Li-ion czy Li-po) w zakresie 4,10-4,20 oraz 4,20-4,30V i nie trzeba używać powyższej "sztuczki".
Dla odmiany, w ładowarkach marki iCharger ustawia się napięcie dla każdego programu (Li-ion czy Li-po) w zakresie 4,10-4,20 oraz 4,20-4,30V i nie trzeba używać powyższej "sztuczki".
Ok, dzięki - teraz już wszystko jasne
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy