Wtyki do HID-ów - jak je rozebrać ?
Wtyki do HID-ów - jak je rozebrać ?
Witam.
Jak rozebrać bez uszczerbku wtyki idące do palnika ? Za cholerkę nie mogę sobie z nimi poradzić. Wyciągam te czerwone plastiki a piny jak siedziały tak siedzą...
Jak rozebrać bez uszczerbku wtyki idące do palnika ? Za cholerkę nie mogę sobie z nimi poradzić. Wyciągam te czerwone plastiki a piny jak siedziały tak siedzą...
Re: Wtyki do HID-ów - jak je rozebrać ?
Witam
Na samych stykach są zapadki (1 lub 2, w okrągłych BMW nawet 3) które trzeba dogiąć i wychodzi.
Z boku obudowy złącza, może wystawać główka poprzeczki plastykowej, która blokuje piny.
Obejrzyj dokładnie złącze, nawet pod lupą, a napewno coś zauważysz.
Pozdrawiam
Niestety nie rozbierałem nigdy dokładnie tych złączek, ale jeśli się poruszają w obudowie, to:skaktus pisze:Witam.
Jak rozebrać bez uszczerbku wtyki idące do palnika ? Za cholerkę nie mogę sobie z nimi poradzić. Wyciągam te czerwone plastiki a piny jak siedziały tak siedzą...
Na samych stykach są zapadki (1 lub 2, w okrągłych BMW nawet 3) które trzeba dogiąć i wychodzi.
Z boku obudowy złącza, może wystawać główka poprzeczki plastykowej, która blokuje piny.
Obejrzyj dokładnie złącze, nawet pod lupą, a napewno coś zauważysz.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Witajcie, wyjmowałem wtyki z molexa itp, ale to kurcze jest całkowicie inaczej. Przeglądałem piny i nie ma w nich żadnych blokad typu "sprężynujące wypustki" które po wgięciu puszczają pin. Mam wrażenie że chyba owe "sprężynujące zapadki" są w samej plastikowej wtyczce. Potwierdzało by to, że po wyjęciu siłowym pinu z wtyku, ten potem wchodzi i wychodzi bez problemu. Kiedyś na forum widziałem że ktoś rozbierał wtyki, ale nie potrafię znaleźć tematu / kontaktu do danej osoby.
Może coś jeszcze wymyślicie ? Sam szukam i nie wiem co i jak a rozrywać na siłę - nie ma sensu.
Może coś jeszcze wymyślicie ? Sam szukam i nie wiem co i jak a rozrywać na siłę - nie ma sensu.
ILPT
Pewnie to Superseal? Narzędzie do wyciągania (pręcik z haczykiem) kosztuje 160 netto chyba a do zaciskania 1300 W sumie jeśli masz juz wyciągniety czerwony plastik wystarczy tam wetknąć od przodu odpowiedni śrubokręcik zegarmistrzowski i piny wychodza do tyłu. Raczej proste.
gorącego lata...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
Podłączę się do tematu, bo mnie też czeka odpinanie wtyczek.
TUTAJ - dokumentacja AMP superseal możecie pobrać specyfikację tych złączy razem z przekrojami i opisami jak wsadzić rozebrać i wyciągnąć.
Dobrze że ktoś zainteresował się też tematem, ponieważ nie wiedziałem jak się ten typ złączy nazywa. Dzięki wam znam teraz nazwę a znalezienie dokumentacji u Hindusów stanowiło tylko kwestię czasu.
p.s. Ceny narzędzi powalają. TUTAJ macie w indyjskim wykonaniu za jedyne 94 zł. Masakra jak za kawałek drutu.
TUTAJ - dokumentacja AMP superseal możecie pobrać specyfikację tych złączy razem z przekrojami i opisami jak wsadzić rozebrać i wyciągnąć.
Dobrze że ktoś zainteresował się też tematem, ponieważ nie wiedziałem jak się ten typ złączy nazywa. Dzięki wam znam teraz nazwę a znalezienie dokumentacji u Hindusów stanowiło tylko kwestię czasu.
p.s. Ceny narzędzi powalają. TUTAJ macie w indyjskim wykonaniu za jedyne 94 zł. Masakra jak za kawałek drutu.
Jakiś czas temu dostałem paczkę z tego typu złączami tj kable + wtyk - typowe odpady z chińskich HID-ów które się rozpadły przed włączeniem. Mam chyba z 100 takich złącz - począwszy od 1 pinowych po 4 piny. Postanowiłem je wykorzystać, ale ich rozebranie to masakra...
Ogólnie wałkuję temat przerobienia lamp na xenon w formie zestawu "super lux" tj. pełne poziomowanie na bazie żyroskopu na każdej osi + spryskiwacze + przetwornice + palniki D2S i chciałem te złącza wykorzystać jako układ "szybko-złączek" które ułatwią serwisowanie i wymontowanie poszczególnych elementów układu. Niestety na dzień dzisiejszy uszkodziłem 3 wtyki a nie rozebrałem...
Dzięki wam za pomoc.
EDIT
Do wyciągania "blokad" czyli tych czerwonych plastików wykorzystuję zmodyfikowane igły lub...szydełka od siostry
Ogólnie wałkuję temat przerobienia lamp na xenon w formie zestawu "super lux" tj. pełne poziomowanie na bazie żyroskopu na każdej osi + spryskiwacze + przetwornice + palniki D2S i chciałem te złącza wykorzystać jako układ "szybko-złączek" które ułatwią serwisowanie i wymontowanie poszczególnych elementów układu. Niestety na dzień dzisiejszy uszkodziłem 3 wtyki a nie rozebrałem...
Dzięki wam za pomoc.
EDIT
Do wyciągania "blokad" czyli tych czerwonych plastików wykorzystuję zmodyfikowane igły lub...szydełka od siostry
dziś udało mi się wyciągnąć żeński pin z gniazda (bez destrukcji)
użyłem cienkiego śrubokręcika który wsadziłem w otwór (po blokadzie) POD KĄTEM tak że ostrze przesuwalem po pinie aż "prztyknęło" a wtedy pin wylazł po lekkim pociągnięciu za kabel, po czym wszedł z powrotem normalnie się zatrzaskując. zapadki są w plastiku po stronie zatrzasku (łączącego wtyki) - trzeba je podważyć a nie wcisnąć.... no chyba że ktoś złącze zalał jakimś klejem
użyłem cienkiego śrubokręcika który wsadziłem w otwór (po blokadzie) POD KĄTEM tak że ostrze przesuwalem po pinie aż "prztyknęło" a wtedy pin wylazł po lekkim pociągnięciu za kabel, po czym wszedł z powrotem normalnie się zatrzaskując. zapadki są w plastiku po stronie zatrzasku (łączącego wtyki) - trzeba je podważyć a nie wcisnąć.... no chyba że ktoś złącze zalał jakimś klejem