UltrafIre Wf-502B XM-LT6
Białe i elastyczne to właśnie jest klej termo przewodzący.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Witam,
Wtrącę swoje trzy grosze na temat tej latarki.
Kupiłem ją mniej więcej w tym samym czasie co XiJaro,podejrzewam że były w Polsce równiez w tym samym czasie,więc powinny być takie samez tej samej partii.Niestety nie do końca.W mojej np.jest inny reflektor,na zdjęciu XiJaro otwor na diodę ma "na oko" ok 7mm(widać całą diodę z podstawą)a u mnie tenże otwór ma średnicę 5mm(wchodzi w niego tylko "bańka"diody). Ot i powtarzalność chińskich produktów
Nie wspomne że driver był żle przylutowany do mosiężnego korpusu.latarka po paru minutach świecenia przechodziła w niższy tryb ,albo nie można było przełączać trybów wogóle .
Wymieniłem driver na 8AMC s shinningbeam,zmostkowałem sprężynkę włącznika,wypełniłem przestrzeń powietrzną w module d26,zastosowałem tulejkę miedzianą średnica zewn.24mm,wewn 22mm.Tak na marginesie nadmienię że jest to tzw "mufka22" służąca do łączenia rur w instalacjach miedzianych,trzeba ją tylko skrócić do ok 17mm no i biorąc pod uwagę powtarzalność chińskich wyrobów ,bardzo możliwe że w innej latarce przestrzeń powietrzna może mieć inne wymiary i ten patent nie zadziała ,w każdym razie jest to jakaś alternatywa do blaszek miedzianych,folii spożywczych itp .Latarka poświeciła,i... przestała.Najprawdopodobniej padła dioda.
Pytanie laika:jak podłaczam omomierz do diody (w obu kierunkach)i jest brak wskazań to znaczy że dioda kaput
Widać trafiłem na zły egzemplarz,a i moja nieznajomośc tematu przeróbek przyczyniła się do zepsucia latarki.
postanowiłem że cofnę sie w "rozwoju i postępie",kupie diodę xp-g zamiast xm-l i złoże to (oczywiście na innym driverze) do kupy i się zobaczy
Pozdrawiam
Wtrącę swoje trzy grosze na temat tej latarki.
Kupiłem ją mniej więcej w tym samym czasie co XiJaro,podejrzewam że były w Polsce równiez w tym samym czasie,więc powinny być takie samez tej samej partii.Niestety nie do końca.W mojej np.jest inny reflektor,na zdjęciu XiJaro otwor na diodę ma "na oko" ok 7mm(widać całą diodę z podstawą)a u mnie tenże otwór ma średnicę 5mm(wchodzi w niego tylko "bańka"diody). Ot i powtarzalność chińskich produktów
Nie wspomne że driver był żle przylutowany do mosiężnego korpusu.latarka po paru minutach świecenia przechodziła w niższy tryb ,albo nie można było przełączać trybów wogóle .
Wymieniłem driver na 8AMC s shinningbeam,zmostkowałem sprężynkę włącznika,wypełniłem przestrzeń powietrzną w module d26,zastosowałem tulejkę miedzianą średnica zewn.24mm,wewn 22mm.Tak na marginesie nadmienię że jest to tzw "mufka22" służąca do łączenia rur w instalacjach miedzianych,trzeba ją tylko skrócić do ok 17mm no i biorąc pod uwagę powtarzalność chińskich wyrobów ,bardzo możliwe że w innej latarce przestrzeń powietrzna może mieć inne wymiary i ten patent nie zadziała ,w każdym razie jest to jakaś alternatywa do blaszek miedzianych,folii spożywczych itp .Latarka poświeciła,i... przestała.Najprawdopodobniej padła dioda.
Pytanie laika:jak podłaczam omomierz do diody (w obu kierunkach)i jest brak wskazań to znaczy że dioda kaput
Widać trafiłem na zły egzemplarz,a i moja nieznajomośc tematu przeróbek przyczyniła się do zepsucia latarki.
postanowiłem że cofnę sie w "rozwoju i postępie",kupie diodę xp-g zamiast xm-l i złoże to (oczywiście na innym driverze) do kupy i się zobaczy
Pozdrawiam
Widać diodę ponieważ po odkręceniu reflektora powiększyłem w tym papierowym krążku otwór i dlatego widać podstawę diody wcześniej tak nie było.mantech pisze:W mojej np.jest inny reflektor,na zdjęciu XiJaro otwor na diodę ma "na oko" ok 7mm(widać całą diodę z podstawą)
U mnie też tak było ale to nie była wada driver'a tylko złego włącznika, po zmianie włącznika jak ręką odjął, opis zmiany jest w pierwszym pościemantech pisze:po paru minutach świecenia przechodziła w niższy tryb ,albo nie można było przełączać trybów wogóle .
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Witam
Najlepiej mierzyć na zakresie pomiaru diod, tam napięcie ma około 3V (lub nawet więcej).
Pozdrawiam
PS: Też już mam jedną padniętą XML
Niekoniecznie, zależy od miernika, jakim napięciem dysponuje omomierz. Mam jeden który mierzy napięciem 0,2V.mantech pisze: Pytanie laika:jak podłaczam omomierz do diody (w obu kierunkach)i jest brak wskazań to znaczy że dioda kaput
Najlepiej mierzyć na zakresie pomiaru diod, tam napięcie ma około 3V (lub nawet więcej).
Pozdrawiam
PS: Też już mam jedną padniętą XML
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Witam ponownie,
Pyra podłączałem dwa mierniki na obu nic,podłaczałem zasilanie do diody też nic ,a i nie wiem czy to normalne czy wynik podpiekania diody (wizualnie nic nie widać ,dioda jak nowa)ale po lekkim podważeniu "bańka"(soczewka)diody ,po prostu odpadła Śmierć diody ostateczna i nieodwołalna.
DNF ,pewnie masz rację,coś musiałem spartolić i ciepełko nie uciekało na zewnątrz jak trzeba,chociaż głowica robiła sie mocno ciepła po paru minutach(wyobrażam sobie co przeżywała biedna dioda w tym czasie .Pewne jest jedno ,odprowadzanie ciepła w module d26 przy sterowniku 8AMC,teoretycznie 2,8A trzeba zrobić perfekcyjnie.
Dlatego też zamówiłem już body UF-c2(po przeczytaniu paru wątków o niej i porównaniach z latarkami na module d26 wydaje się że jest łatwiejsza w obróbce dla mniej doświadczonych i początkujących "przerabiaczy"),posiadam diodę XM-L na starze 21mm i spróbuje zrobić latarkę według opisu Pyry http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=5718,mam nadzieje że tym razem nie spartolę sprawy .A w tę Wf-502b jak wspomniałem wsadzę XP-G.
XiJaro ja pisałem o otworze w aluminiowym refie,u mnie powiększanie otworu w podkładce izolacyjnej nic by nie dało bo w reflektor wchodzi tylko bańka diody(ok 5mm)a żeby zmieściła się tam cała dioda z podstawą ,otwór musi miec ok 7mm,i z Twoich zdjęć wygląda że tak jest. Co do włącznika to nie wiem ,wydaje się że działa. Podłaczam omomierz klikam ,załacza ,drugi raz klikam ,przerywa obwód, tu chyba filozofii nie ma.Na wszelki wypadek zamówiłem też włączniki http://www.dealextreme.com/p/clicky-swi ... ck-5632,co prawda inne niż ten na który Ty wymieniłeś ale ktoś na DX napisał że pasują:"Fits X2000, SkyRay S-A1 and UltraFire 502B (and many more.)".A... z tym włacznikiem może być coś na rzeczy,dopuki nie zmostkowałem plecinką sprężynki latarka świeciła, po zmostkowaniu i próbie włączenia nie dała oznak życia.Ale jak pisałem sprawdzałem włącznik omomierzem(już po padnięciu diody) czy załacza i... załacza .
Pewnie jeszcze skorzystam z Twojego opisu wymiany włącznika ,jak przylecą:)
Dzięki za cenne uwagi
Pozdrawiam
[ Dodano: 15 Czerwiec 2011, 09:18 ]
Szlag mnie trafia ,prubuję wysłac wiadomośc na PW i nie wiem jak .Piszę ,wysyłam i chyba nie przechodzi
Jak to się robi?
Pyra podłączałem dwa mierniki na obu nic,podłaczałem zasilanie do diody też nic ,a i nie wiem czy to normalne czy wynik podpiekania diody (wizualnie nic nie widać ,dioda jak nowa)ale po lekkim podważeniu "bańka"(soczewka)diody ,po prostu odpadła Śmierć diody ostateczna i nieodwołalna.
DNF ,pewnie masz rację,coś musiałem spartolić i ciepełko nie uciekało na zewnątrz jak trzeba,chociaż głowica robiła sie mocno ciepła po paru minutach(wyobrażam sobie co przeżywała biedna dioda w tym czasie .Pewne jest jedno ,odprowadzanie ciepła w module d26 przy sterowniku 8AMC,teoretycznie 2,8A trzeba zrobić perfekcyjnie.
Dlatego też zamówiłem już body UF-c2(po przeczytaniu paru wątków o niej i porównaniach z latarkami na module d26 wydaje się że jest łatwiejsza w obróbce dla mniej doświadczonych i początkujących "przerabiaczy"),posiadam diodę XM-L na starze 21mm i spróbuje zrobić latarkę według opisu Pyry http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=5718,mam nadzieje że tym razem nie spartolę sprawy .A w tę Wf-502b jak wspomniałem wsadzę XP-G.
XiJaro ja pisałem o otworze w aluminiowym refie,u mnie powiększanie otworu w podkładce izolacyjnej nic by nie dało bo w reflektor wchodzi tylko bańka diody(ok 5mm)a żeby zmieściła się tam cała dioda z podstawą ,otwór musi miec ok 7mm,i z Twoich zdjęć wygląda że tak jest. Co do włącznika to nie wiem ,wydaje się że działa. Podłaczam omomierz klikam ,załacza ,drugi raz klikam ,przerywa obwód, tu chyba filozofii nie ma.Na wszelki wypadek zamówiłem też włączniki http://www.dealextreme.com/p/clicky-swi ... ck-5632,co prawda inne niż ten na który Ty wymieniłeś ale ktoś na DX napisał że pasują:"Fits X2000, SkyRay S-A1 and UltraFire 502B (and many more.)".A... z tym włacznikiem może być coś na rzeczy,dopuki nie zmostkowałem plecinką sprężynki latarka świeciła, po zmostkowaniu i próbie włączenia nie dała oznak życia.Ale jak pisałem sprawdzałem włącznik omomierzem(już po padnięciu diody) czy załacza i... załacza .
Pewnie jeszcze skorzystam z Twojego opisu wymiany włącznika ,jak przylecą:)
Dzięki za cenne uwagi
Pozdrawiam
[ Dodano: 15 Czerwiec 2011, 09:18 ]
Szlag mnie trafia ,prubuję wysłac wiadomośc na PW i nie wiem jak .Piszę ,wysyłam i chyba nie przechodzi
Jak to się robi?
Witam
Większość tanich sterowników to DD zrealizowane za pomocą MOSfeta i wykorzystujących pasożytnicze oporności do ograniczenia prądu, kiedy zmostkowałeś sprężynkę, poszedł prąd, który spalił diodę
Tuning, jest dobry, ale musi być kompleksowy.....
Pozdrawiam
Większość tanich sterowników to DD zrealizowane za pomocą MOSfeta i wykorzystujących pasożytnicze oporności do ograniczenia prądu, kiedy zmostkowałeś sprężynkę, poszedł prąd, który spalił diodę
Tuning, jest dobry, ale musi być kompleksowy.....
Wiadomość najpierw przechodzi w zakładkę "Do wysłania" i znika stamtąd po odebraniu przez adresata, przechodzi do zakładki "wysłane"mantech pisze: Szlag mnie trafia ,prubuję wysłac wiadomośc na PW i nie wiem jak .Piszę ,wysyłam i chyba nie przechodzi
Jak to się robi?
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Hmmm...
Pyra ,a mógłbyś jaśniej ,albo inaczej:co następnym razem powinienem zrobic aby nie powtórzyc błędu.I czy zmostkowanie sprężynki mogło spowodowac aż TAKI wzrost prądu? Dla mnie ,laika elektronicznego to niepojete Może diodę już tak zmęczyłem że i tak by właśnie akurat przy tym kolejnym właczeniu padła,bez względu na to czy bym zmostkował ,czy nie tę sprężynkę?
I jeszcze jedno z tego co napisałeś,ten sterownik http://kaidomain.com/ProductDetails.asp ... ctId=10995 to nic ciekawego(właśnie jego wstawiłem w moją latarkę)
Dzięki za wyjaśnienia odnośnie PW.
XiJaro ,przepraszam ale masz chyba ode mnie kilka wiadomości(takich samych)
Pozdrawiam
Pyra ,a mógłbyś jaśniej ,albo inaczej:co następnym razem powinienem zrobic aby nie powtórzyc błędu.I czy zmostkowanie sprężynki mogło spowodowac aż TAKI wzrost prądu? Dla mnie ,laika elektronicznego to niepojete Może diodę już tak zmęczyłem że i tak by właśnie akurat przy tym kolejnym właczeniu padła,bez względu na to czy bym zmostkował ,czy nie tę sprężynkę?
I jeszcze jedno z tego co napisałeś,ten sterownik http://kaidomain.com/ProductDetails.asp ... ctId=10995 to nic ciekawego(właśnie jego wstawiłem w moją latarkę)
Dzięki za wyjaśnienia odnośnie PW.
XiJaro ,przepraszam ale masz chyba ode mnie kilka wiadomości(takich samych)
Pozdrawiam
Witam
Tuning, powinien polegać na sprawdzeniu i poprawieniu termiki (Wymiana kleju, lub pasty termo, przeszlifowanie zadziorów i nierówności... blaszka wypełniająca szczelinę wokół modułu...), potem wymiana driverka i mostkowanie sprężynek...
Pozdrawiam
PS:Dopóki adresat nie odebrał, możesz wiadomości skasować z folderu "Do wysłania"
Ten sterownik jest całkiem OK, tylko: producenci oryginalnie stosują często kiepskie sterowniki w połączeniu z kiepskimi sprężynkami itp, co powoduje, że faktyczny prąd na diodę najczęściej oscyluje w okolicach 1,5A. Zamontowanie nowego driverka niewiele, lub nic nie zmieniło, natomiast poprawienie przewodzenia prądu, przez pozostałe elementy (sprężynka, włącznik itp) powoduje, że prąd wzrasta ponad możliwości odprowadzania ciepła z diody...mantech pisze: I jeszcze jedno z tego co napisałeś,ten sterownik http://kaidomain.com/ProductDetails.asp ... ctId=10995 to nic ciekawego(właśnie jego wstawiłem w moją latarkę)
Tuning, powinien polegać na sprawdzeniu i poprawieniu termiki (Wymiana kleju, lub pasty termo, przeszlifowanie zadziorów i nierówności... blaszka wypełniająca szczelinę wokół modułu...), potem wymiana driverka i mostkowanie sprężynek...
Pozdrawiam
PS:Dopóki adresat nie odebrał, możesz wiadomości skasować z folderu "Do wysłania"
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Dzięki Pyra
Z grubsza zrobiłem wszystko o czym napisałeś,tylko pewnie... prawie tak jak napisałes,a jak wiadomo ,"prawie robi wielką różnicę"
"
po tych zabiegach świeciła
P.S. To do wszystkich życzliwych:jakbym wiedział jak kliknąć "pomógł" ... tego niestety też nie umiem zrobić
Forumowy analfabeta ze mnie
Pozdrawiam
Z grubsza zrobiłem wszystko o czym napisałeś,tylko pewnie... prawie tak jak napisałes,a jak wiadomo ,"prawie robi wielką różnicę"
"
Pyra pisze:Wymiana kleju, lub pasty termo, przeszlifowanie zadziorów i nierówności... blaszka wypełniająca szczelinę wokół modułu...), potem wymiana driverka
po tych zabiegach świeciła
Swiatła brakPyra pisze:mostkowanie sprężynek
P.S. To do wszystkich życzliwych:jakbym wiedział jak kliknąć "pomógł" ... tego niestety też nie umiem zrobić
Forumowy analfabeta ze mnie
Pozdrawiam
Pod postem każdego użytkownika na dole masz ikonkę pomógł obok ikonek profil, pw, emailmantech pisze:P.S. To do wszystkich życzliwych:jakbym wiedział jak kliknąć "pomógł"
Tym się nie przejmuj jeszcze 3msce temu myślałem o czym oni piszą jakaś piguła, ref, op, drop, moduł, d26 itpmantech pisze:Forumowy analfabeta ze mnie
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
XiJaro, Mantech, guziczek "pomógł" widzi jedynie założyciel tematu
Osoby biorące jedynie udział w dyskusji tych punktów przydzielać nie mogą.
Mantech, tak jak pisałem wczesniej, to że wymienisz diodę z powrotem na XP-G to nic nie da, dopóki nie poprawisz termiki.
Mimo, że puścisz mniejszy prąd w diodę, to nie znaczy, że jej nie usmażysz.
Dioda XP-G jest mniejszej mocy niż XM-L jednak 1.5A czy nawet 1A bez odpowiedniej termiki ją zabije na miejscu.
Pozdrawiam
DNF
Osoby biorące jedynie udział w dyskusji tych punktów przydzielać nie mogą.
Mantech, tak jak pisałem wczesniej, to że wymienisz diodę z powrotem na XP-G to nic nie da, dopóki nie poprawisz termiki.
Mimo, że puścisz mniejszy prąd w diodę, to nie znaczy, że jej nie usmażysz.
Dioda XP-G jest mniejszej mocy niż XM-L jednak 1.5A czy nawet 1A bez odpowiedniej termiki ją zabije na miejscu.
Pozdrawiam
DNF
Dzięki DNF za rozjaśnienie tematu,nie mam guziczka "pomógł" to dziękuje tu wszystkim razem i każdemu z osobna
A co do latarek ,przeróbek i poprawek bedę musiał zachowac większą ostrożność ,byłem pewien że z tą termika sie postarałem,a jednak ...brak doświadczenia nie wyszedł na dobre diodzie.Teraz jestem mądrzejszy
Kończę mój wątek w tym XiJaro'wskim temacie
Pozdrawiam
A co do latarek ,przeróbek i poprawek bedę musiał zachowac większą ostrożność ,byłem pewien że z tą termika sie postarałem,a jednak ...brak doświadczenia nie wyszedł na dobre diodzie.Teraz jestem mądrzejszy
Kończę mój wątek w tym XiJaro'wskim temacie
Pozdrawiam
-
- Posty: 32
- Rejestracja: czwartek 08 kwie 2010, 01:05
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Mnie w posiadanym egzemplarzu irytuje fakt, że do przełączenia trybu wystarczy dosłownie "muśnięcie" wyłącznika.
W efekcie często dochodzi do mimowolnej zmiany trybu.
Chciałbym go więc podmienić na inny a jako, że nie mam w tym temacie rozeznania prosiłbym o poradę jaki model zamówić z DX.
Z góry dziękuję
W efekcie często dochodzi do mimowolnej zmiany trybu.
Chciałbym go więc podmienić na inny a jako, że nie mam w tym temacie rozeznania prosiłbym o poradę jaki model zamówić z DX.
Z góry dziękuję