Solarforce L2P z XM L T6 1C od Grega
Solarforce L2P z XM L T6 1C od Grega
Witam wszystkich. Trochę to trwało, ale w końcu zabrałem aparat i zrobiłem małe porównanie. Zdjęcia zamieszczone poniżej.
Od Grega zamówiłem latarkę Solarforce L2P z modułem XM-L T6 1C. W zestawie nabyłem ogniwo o pojemności 31000 mah i oczywiście ładowarkę. Musiałem tak zrobić jako że nigdy nowoczesnej latarki nie posiadałem i muszę przyznać, że wszystko przebiegło bez zastrzeżeń włącznie z obsługą po-sprzedażową i odpowiedziami na czasem oczywiste i śmieszne pytania laika takiego jak ja.
Latarka po ponad miesięczny użytkowaniu nie wykazuje zużycia powierzchni. Nosiłem ją po kieszeniach z kluczami i póki co trzyma się świetnie. Długo zastanawiałem się jak pokazać moc tego sprzętu i z czym to porównać i zdecydowałem się w szranki postawić leciwą gablotę, którą powożę. Poza tym miałem do wyboru zwykłą latareczkę na dwa paluszki więc światła samochodu wypadały korzystniej i myślę dają lepsze pojęcie o mocy latarki. Dodam tylko, że latarka ma 4 ryby zaproponowane przez Grega i ja używam zazwyczaj najsłabszego ewentualnie 2 w kolejce. Zabezpieczenie przed zniszczeniem ogniwa działa bez zarzutu zmniejszając moc świecenie o jeden stopień.
Latarka była trzymana na wysokości świateł samochodu. Aparat w przypadku każdego zdjęcia w tym samym miejscu na dachu samochodu.
Zdjęcia sa nikczemnej jakości gdyż w ogóle się na tym nie znam a na dodatek używałem takiej bestii fotograficznej jak Canon SX100is czyli klasyczne "idioten kamera" (choć muszę przyznać, ze niezawodne i na moje potrzeby zadowala mnie w pełni )
Światło zastane:
Samochód postojowe:
Samochód mijania:
Samochód długie:
Latarka 1 stopień:
Uploaded with ImageShack.us
Latarka 2 stopień:
Uploaded with ImageShack.us
Latarka stopień 3:
Uploaded with ImageShack.us
Latarka 4 stopień:
Uploaded with ImageShack.us
Od Grega zamówiłem latarkę Solarforce L2P z modułem XM-L T6 1C. W zestawie nabyłem ogniwo o pojemności 31000 mah i oczywiście ładowarkę. Musiałem tak zrobić jako że nigdy nowoczesnej latarki nie posiadałem i muszę przyznać, że wszystko przebiegło bez zastrzeżeń włącznie z obsługą po-sprzedażową i odpowiedziami na czasem oczywiste i śmieszne pytania laika takiego jak ja.
Latarka po ponad miesięczny użytkowaniu nie wykazuje zużycia powierzchni. Nosiłem ją po kieszeniach z kluczami i póki co trzyma się świetnie. Długo zastanawiałem się jak pokazać moc tego sprzętu i z czym to porównać i zdecydowałem się w szranki postawić leciwą gablotę, którą powożę. Poza tym miałem do wyboru zwykłą latareczkę na dwa paluszki więc światła samochodu wypadały korzystniej i myślę dają lepsze pojęcie o mocy latarki. Dodam tylko, że latarka ma 4 ryby zaproponowane przez Grega i ja używam zazwyczaj najsłabszego ewentualnie 2 w kolejce. Zabezpieczenie przed zniszczeniem ogniwa działa bez zarzutu zmniejszając moc świecenie o jeden stopień.
Latarka była trzymana na wysokości świateł samochodu. Aparat w przypadku każdego zdjęcia w tym samym miejscu na dachu samochodu.
Zdjęcia sa nikczemnej jakości gdyż w ogóle się na tym nie znam a na dodatek używałem takiej bestii fotograficznej jak Canon SX100is czyli klasyczne "idioten kamera" (choć muszę przyznać, ze niezawodne i na moje potrzeby zadowala mnie w pełni )
Światło zastane:
Samochód postojowe:
Samochód mijania:
Samochód długie:
Latarka 1 stopień:
Uploaded with ImageShack.us
Latarka 2 stopień:
Uploaded with ImageShack.us
Latarka stopień 3:
Uploaded with ImageShack.us
Latarka 4 stopień:
Uploaded with ImageShack.us
hmmm... też zawsze jak opisuję działanie tej latarki znajomym to mówię, że długie w samochodzie wysiadają przy tym światełku
i jak widać, nie jest to taka straszna przesada....
jestem jej fanem, zastanawiam się jednak, czy nie zamienić na ciepły odcień - wiadomo, choroba postępuje
pozdro dla Grega!
i jak widać, nie jest to taka straszna przesada....
jestem jej fanem, zastanawiam się jednak, czy nie zamienić na ciepły odcień - wiadomo, choroba postępuje
pozdro dla Grega!
pozdrawiam,
baxxx
baxxx
Polecam T5 - czyli Neutral White - Neutralny Biały. Moim zdaniem najlepszy kolor do latarek EDC. Sam posiadam dwa moduły d26/P60 z XM-L jeden z T6 a drugi "Gregowy" z T5 - i o ile T6 z gładkim znakomicie nadaje się jako taktyczna na Night Hunt czy nocne ASG - to Neutralna T5 z teksturowanym refem OP jet idealna do EDC czy na rower.
Latarki "Gregowe" mają wymienne moduły d26/P60 - więc możesz dokupić sobie drugi z cieplejszą diodą. Jeśłi Masz gładki reflektor to dokup moduł z diodą T5 i refem teksturowanym.
Latarki "Gregowe" mają wymienne moduły d26/P60 - więc możesz dokupić sobie drugi z cieplejszą diodą. Jeśłi Masz gładki reflektor to dokup moduł z diodą T5 i refem teksturowanym.
-
- Posty: 215
- Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
- Lokalizacja: łódź
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem latareczki z tego tematu, a nie chcę zakładać nowego i robić bałaganu, więc napiszę parę słów od siebie.
Greg jak kolega fw190 zauważył sprawdził się znakomicie w roli sprzedawcy i doradcy. Odpowiadał na proste pytania cierpliwie, a ja wciąż pytałem i pytałem(dzięki greg za cierpliwość).
Teraz troszkę o sprzęcie. Latarka wygląda bardzo solidnie. Naładowałem akumulatory(nie mogłem się doczekać,jak dzieciak normalnie )i pierwsze odpalenie w domu. Pierwsze wrażenie-lipa!!!
Co się okazuje świecąc na moje beżowe ściany zupełnie nie widać mocy latarki. Myślę, że neutralna barwa diody i kolor ścian w jakiś sposób "znoszą się" nawzajem . Sprawa się wyjaśniła kiedy poświeciłem na biały sufit- w pokoju zrobiło się jasno! Latarka w domu w trybie 100% pracowała może 2,może 3 min i zrobiła się ciepła, co jak sądzę jako laik dobrze o niej świadczy.
Teraz najlepsze- jazda w terenie, w lesie na rowerze!
Reflektor OP, neutralna barwa diody, włącznik reverse, pamięć ostatnio używanego trybu, wejście w zmianę trybów "dwuklikiem", 5%,30%,60%,100%,srobo20%-o taką konfigurację poprosiłem.
Wczoraj jeździłem od godziny16 do 20:30 i nie chciało mi się wracać do domu. Jasne, że dwa ogniwa nie wytrzymają 4h w "max", ale używałem wszystkich trybów zależnie od potrzeb. Miałem postoje, wtedy latarka pracowała na 5% i służyła jako sprzęt do poświecenia pod nogi. Moim zdaniem mogłem zamówić ten tryb jako 3% i w zupełności by wystarczyło. Strobo 20% też jest za mocny nawet w dzień, mogłem zamówić 15%-byłoby mnie wyraźnie widać i nie oślepiałbym szczególnie wieczorem, ale już, tak to jest jak się "na oko" zamawia. Przynajmniej w żadnym z trybów światła nie jest za mało.
Używając latarki w praktyce doszedłem do wniosku, że obyłbym się bez trybu 30%-jest mi nie potrzebny.
Sprężyny dociskają ogniwo na tyle mocno, że nie ma zadnych "przerw w dostawach prądu " i zastanawiam się w związku z tym czy potrzebnie poprosiłem o wejście w zmianę trybów "dwuklikiem".
Kolor neutralnej diody ma coś wspólnego z zielonym, przynajmniej takie odniosłem malutkie wrażenie.
Podczas jazdy i świecenia 100% latarka jest zimna, czyli ciepełko świetnie jest odprowadzane do atmosfery i uspokaja mnie to jeśli chodzi o chłodzenie sprzętu podczas zwykłego spaceru-wiem, że spacer wystarczy tak jak greg opisał.
No i jak na złość zaczął padać śnieg z deszczem. Latarka pięknie wygląda kiedy są na niej krople wody, szczególnie, że te krople nie dostają się do środka Lampka na 100% i nie było przede mną białej ściany- światło neutralnej diody ładnie "omija" przeszkody w postaci słabiutkiej mgły, kropel deszczu i śniegu.
Na początku myślałem, że skupienie mogłoby być większe, ale kilka ostrych skrętów wybiło mi ten pomysł z głowy.
Rozłożenie światła bardzo mi osobiście odpowiada- środek jest mocniejszy co poprawia zasięg, nie jest to typowy flood- spot jest dość mocny, a światło wtórne jest na tyle mocne, że widać każdą gałązkę, która mogłaby sie znaleźć w oku mojej szanownej osoby .
Polecam lampkę, jest mała, solidnie zbudowana, lekka i co najważniejsze daje bezpieczeństwo podczas jazdy w ciemnościach.
Na kierownicy mam jeszcze mactronica scream-a i pomimo raczej średnich opinii o tej firmie, ta lampka też daje radę- użyłem jej kiedy zadziałało zabezpieczenie ogniwa i L2P przeszła w niższy tryb. Mam "wspomaganie" w razie czego !
jak się robi zdjęcia beamshot-ów? czy porównywane latarki powinny być w tej samej odległości od powiedzmy białej ściany czy światło, które się z nich "sączy" powinno być na tej samej powierzchni ściany? Zrobię zdjęcia porównawcze...
No i ciekawostka:
jechałem sobie leśną drogą, śnieg z deszczem, ciemności egipskie gdyby nie moja L2P. W pewnym momencie w odległości ok 0,5km światła samochodu. Auto zjechało na bok,kierowca włączył pozycyjne i stoi. Myślę sobie, ktoś gada przez telefon, albo...no nie wiem, skoro stoi to ja jadę i nie zmieniam na 60% bo droga paskudna i każdy lumen się liczy:). Kiedy podjechałem, okazało się, że to straż miejska w swoim L200, uchyliło się okno i strażnik pyta-
Ta mała lampka tak mocno świeci? Odpowiedziałem, że tak, a on z uznaniem pokiwał głową.
Greg jak kolega fw190 zauważył sprawdził się znakomicie w roli sprzedawcy i doradcy. Odpowiadał na proste pytania cierpliwie, a ja wciąż pytałem i pytałem(dzięki greg za cierpliwość).
Teraz troszkę o sprzęcie. Latarka wygląda bardzo solidnie. Naładowałem akumulatory(nie mogłem się doczekać,jak dzieciak normalnie )i pierwsze odpalenie w domu. Pierwsze wrażenie-lipa!!!
Co się okazuje świecąc na moje beżowe ściany zupełnie nie widać mocy latarki. Myślę, że neutralna barwa diody i kolor ścian w jakiś sposób "znoszą się" nawzajem . Sprawa się wyjaśniła kiedy poświeciłem na biały sufit- w pokoju zrobiło się jasno! Latarka w domu w trybie 100% pracowała może 2,może 3 min i zrobiła się ciepła, co jak sądzę jako laik dobrze o niej świadczy.
Teraz najlepsze- jazda w terenie, w lesie na rowerze!
Reflektor OP, neutralna barwa diody, włącznik reverse, pamięć ostatnio używanego trybu, wejście w zmianę trybów "dwuklikiem", 5%,30%,60%,100%,srobo20%-o taką konfigurację poprosiłem.
Wczoraj jeździłem od godziny16 do 20:30 i nie chciało mi się wracać do domu. Jasne, że dwa ogniwa nie wytrzymają 4h w "max", ale używałem wszystkich trybów zależnie od potrzeb. Miałem postoje, wtedy latarka pracowała na 5% i służyła jako sprzęt do poświecenia pod nogi. Moim zdaniem mogłem zamówić ten tryb jako 3% i w zupełności by wystarczyło. Strobo 20% też jest za mocny nawet w dzień, mogłem zamówić 15%-byłoby mnie wyraźnie widać i nie oślepiałbym szczególnie wieczorem, ale już, tak to jest jak się "na oko" zamawia. Przynajmniej w żadnym z trybów światła nie jest za mało.
Używając latarki w praktyce doszedłem do wniosku, że obyłbym się bez trybu 30%-jest mi nie potrzebny.
Sprężyny dociskają ogniwo na tyle mocno, że nie ma zadnych "przerw w dostawach prądu " i zastanawiam się w związku z tym czy potrzebnie poprosiłem o wejście w zmianę trybów "dwuklikiem".
Kolor neutralnej diody ma coś wspólnego z zielonym, przynajmniej takie odniosłem malutkie wrażenie.
Podczas jazdy i świecenia 100% latarka jest zimna, czyli ciepełko świetnie jest odprowadzane do atmosfery i uspokaja mnie to jeśli chodzi o chłodzenie sprzętu podczas zwykłego spaceru-wiem, że spacer wystarczy tak jak greg opisał.
No i jak na złość zaczął padać śnieg z deszczem. Latarka pięknie wygląda kiedy są na niej krople wody, szczególnie, że te krople nie dostają się do środka Lampka na 100% i nie było przede mną białej ściany- światło neutralnej diody ładnie "omija" przeszkody w postaci słabiutkiej mgły, kropel deszczu i śniegu.
Na początku myślałem, że skupienie mogłoby być większe, ale kilka ostrych skrętów wybiło mi ten pomysł z głowy.
Rozłożenie światła bardzo mi osobiście odpowiada- środek jest mocniejszy co poprawia zasięg, nie jest to typowy flood- spot jest dość mocny, a światło wtórne jest na tyle mocne, że widać każdą gałązkę, która mogłaby sie znaleźć w oku mojej szanownej osoby .
Polecam lampkę, jest mała, solidnie zbudowana, lekka i co najważniejsze daje bezpieczeństwo podczas jazdy w ciemnościach.
Na kierownicy mam jeszcze mactronica scream-a i pomimo raczej średnich opinii o tej firmie, ta lampka też daje radę- użyłem jej kiedy zadziałało zabezpieczenie ogniwa i L2P przeszła w niższy tryb. Mam "wspomaganie" w razie czego !
jak się robi zdjęcia beamshot-ów? czy porównywane latarki powinny być w tej samej odległości od powiedzmy białej ściany czy światło, które się z nich "sączy" powinno być na tej samej powierzchni ściany? Zrobię zdjęcia porównawcze...
No i ciekawostka:
jechałem sobie leśną drogą, śnieg z deszczem, ciemności egipskie gdyby nie moja L2P. W pewnym momencie w odległości ok 0,5km światła samochodu. Auto zjechało na bok,kierowca włączył pozycyjne i stoi. Myślę sobie, ktoś gada przez telefon, albo...no nie wiem, skoro stoi to ja jadę i nie zmieniam na 60% bo droga paskudna i każdy lumen się liczy:). Kiedy podjechałem, okazało się, że to straż miejska w swoim L200, uchyliło się okno i strażnik pyta-
Ta mała lampka tak mocno świeci? Odpowiedziałem, że tak, a on z uznaniem pokiwał głową.
Miałem wczoraj identyczną sytuację jadę do pracy, ciemno, strasznie, zimno - Deree CL1Hv4 z Gregowym modułem (XM-L T5, OP) zapięte na rower i ustawione na 100% bo Ciąg Rowerowo Pieszy przypomina trasę Maratonu Cross Country - nagle zatrzymuje mnie Policja. Myślę o co chodzi? A tu chłopaki z patrolu chcieli oglądnąc latarkę, która tak świeci. Pogadałem z nimi chwilę i dałem na miary gdzie można nabyć.
Ogólnie dość często mi się zdażają zatrzymania i pytania o latarkę najczęściej są to rowerzyści, ale "zaliczyłem" już Policję, Straż Miejską, Ochroniarzy i Ratownika z Pogotowia, który potrzebowął mocnego, małego światełka, które nie przekłamuje kolorów.
Ogólnie dość często mi się zdażają zatrzymania i pytania o latarkę najczęściej są to rowerzyści, ale "zaliczyłem" już Policję, Straż Miejską, Ochroniarzy i Ratownika z Pogotowia, który potrzebowął mocnego, małego światełka, które nie przekłamuje kolorów.
-
- Posty: 215
- Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
- Lokalizacja: łódź
Szczerze , to ja bym się zdenerwował na takiego delikwenta jak ja czy Ty Ravir.
Teraz zmieniam tryb na 30% bo nic miłego dostać po oczach takim światłem. Nawet 60% to przegięcie.
Odpaliłem lampkę i oddalałem się na pieszo od roweru patrząc czy światełko jeszcze razi, odszedłem jakieś 150m i w dalszym ciągu nie chciałbym jechać czy iść z przeciwka, a w trybie 60% nie jest wiele lepiej.
Trzeba po prostu nie przeszkadzać innym. Natomiast ciemny las to jej(lampki) żywioł, tam jedzie się całkiem swobodnie nawet bardzo szybko.
Teraz zmieniam tryb na 30% bo nic miłego dostać po oczach takim światłem. Nawet 60% to przegięcie.
Odpaliłem lampkę i oddalałem się na pieszo od roweru patrząc czy światełko jeszcze razi, odszedłem jakieś 150m i w dalszym ciągu nie chciałbym jechać czy iść z przeciwka, a w trybie 60% nie jest wiele lepiej.
Trzeba po prostu nie przeszkadzać innym. Natomiast ciemny las to jej(lampki) żywioł, tam jedzie się całkiem swobodnie nawet bardzo szybko.
ja jak jeżdżę na 100% to tylko jak jest droga pusta. Jak na horyzoncie pojawi się auto, przełączam na 30%. Tak jak samochody nie raz z długich na krótkie wrzucają jak widzą że jadę (jak nie chcą zmienić to wtedy ja ich zmuszam setką i od razu wyłączają...).
Tyle że jeżdżę po wsi więc ruch bardzo mały.
Tyle że jeżdżę po wsi więc ruch bardzo mały.
+1 Też tak robię, jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie.bulwa11 pisze:ja jak jeżdżę na 100% to tylko jak jest droga pusta. Jak na horyzoncie pojawi się auto, przełączam na 30%. Tak jak samochody nie raz z długich na krótkie wrzucają jak widzą że jadę (jak nie chcą zmienić to wtedy ja ich zmuszam setką i od razu wyłączają...).
Tyle że jeżdżę po wsi więc ruch bardzo mały.
Z resztą świecenie setką wszędzie i gdzie popadnie już mi przeszło teraz przyszedł czas na spokojny, praktyczny racjonalizm.
Problem jest taki, że Ciąg Rowerowo-Pieszy, którym jeżdżę do pracy wygląda jak powierzchnia księżyca. I musze jechać na 100% - próbowałem z mniejszą mocą, ale mi przeszło po zaliczeniu paru dziur
Po za tym ustawiam tak latarkę, że nie oślepiam nikogo, dodatkowo Ciąg jest po prawej stronie - testowałem z kumplem i twierdził, że jadąc z przeciwnej strony nie jest oślepiany.
A po za tym najważniejsze jest moje bezpieczeństwo zresztą ciężarówki maja wysoko umieszczone światła i nawet na "krótkich" dają mocno po oczach.
Po za tym ustawiam tak latarkę, że nie oślepiam nikogo, dodatkowo Ciąg jest po prawej stronie - testowałem z kumplem i twierdził, że jadąc z przeciwnej strony nie jest oślepiany.
A po za tym najważniejsze jest moje bezpieczeństwo zresztą ciężarówki maja wysoko umieszczone światła i nawet na "krótkich" dają mocno po oczach.
Nie zgodzę się, kwestia wysokości umieszczenia świateł nie ma nic wspólnego z ich prawidłowym ustawieniem. Mało która ciężarówka oślepia mnie na drodze, czego nie moge powiedziec o osobowych, gdzie to jest prawie że nagminne. Przede wszystkim poprawne ustawienieRavir pisze:zresztą ciężarówki maja wysoko umieszczone światła i nawet na "krótkich" dają mocno po oczach.
-
- Posty: 215
- Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
- Lokalizacja: łódź
Jak wczesniej napisałem zamówiłem tryby 100,60,30,5% strobo20% wejście w zmianę trybów dwuklikiem, pamięć ostatnio używanego trybu, sprężyny rowerowe-lepiej dociskające ogniwo,reflektor OP, dioda o neutralnej barwie oraz włącznik reverse.
Po dość intensywnym użytkowaniu i sprawdzaniu wszystkiego w terenie, przemyśleniu zmieniłbym tylko tryby na 100,60,20,3% strobo10%, reszta tak samo.
Kupiłbym też chętnie przedłużkę na drugie ogniwo, ale nie wiem czy jej (latarce)nie zaszkodzę...
Po dość intensywnym użytkowaniu i sprawdzaniu wszystkiego w terenie, przemyśleniu zmieniłbym tylko tryby na 100,60,20,3% strobo10%, reszta tak samo.
Kupiłbym też chętnie przedłużkę na drugie ogniwo, ale nie wiem czy jej (latarce)nie zaszkodzę...
krzysiek33, sterownik bazuje na AMC7135 i ATtiny, nie można stosować zasilania innego, niż 1x Li-ion.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
-
- Posty: 215
- Rejestracja: środa 19 sty 2011, 22:30
- Lokalizacja: łódź
Dołączam się do grona zadowolonych użytkowników w/w lampki. Na początku cena mnie przeraziła ale teraz nie żałuję ani jednej wydanej złotówki. Więcej o niej oraz dołączone zdjęcia zamieściłem na blogu Bikestats: http://serav.bikestats.pl/628346,Test-S ... Grega.html