Podziel się swoim smutkiem
Opel Corsa B na benzynie(bez gazu), 1.2 8V, nierówna praca silnika, wysokie spalanie(nawet do 20l/100km), czarny dym z rury.
Moje diagnozy: komputer albo lambda. Diagnozy innych: świece, pierścienie zaworów, zawory, głowica itd.
Jakieś 1000km temu miał te samy objawy, ale po kilkudziesięciu km mu przeszło.
Problem powrócił
Świece, kable WN itp moim zdaniem odpadają, bo każda świeca strzela, po wyciągnięciu jednej silnik pracuje jeszcze gorzej.
Pozdrawiam
Moje diagnozy: komputer albo lambda. Diagnozy innych: świece, pierścienie zaworów, zawory, głowica itd.
Jakieś 1000km temu miał te samy objawy, ale po kilkudziesięciu km mu przeszło.
Problem powrócił
Świece, kable WN itp moim zdaniem odpadają, bo każda świeca strzela, po wyciągnięciu jednej silnik pracuje jeszcze gorzej.
Pozdrawiam
Witam
Proponuję na początek sprawdzić czujnik temperatury silnika:
20°C - 2300 - 2700Ω
80°C - 290 - 370Ω
Sonda Lambda:
zaciski 1 i 2 rezystancja ok. 1,9Ω (grzanie sondy)
zaciski 3 i 4 napięcie z przedziału 0,1 - 0,9V (zmienne, nie przemienne)
Pomiar:
napięcie sondy:
Silnik rozgrzany, zapłon wyłączony, nie zdejmować złącza, tylko osłonę i podłączyć miernik (V)
Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym, potem kilka razy gwałtownie przegazować.
Grzanie sondy:
Pomiędzy zaciskiem 2 i masą powinno być napięcie akumulatora (zbliżone)
Przepływomierz (miernik masy powietrza):
zaciski 3 i 5 napięcie po włączeniu zapłonu 5V
Po uruchomieniu silnika na biegu jałowym ok. 1,5V
Potencjometr przepustnicy:
zaciski 1 i 2 ok 2kΩ
zaciski 1 i 3 - przepustnica zamknięta 890Ω, całkowicie otwarta 2810Ω
Możliwe zacinanie się zaworu regulacji ciśnienia paliwa wartości eksploatacyjne to 2,8 - 3,2 bara.
To są najważniejsze podzespoły ustalające dawkę paliwa, które możesz sam sprawdzić. "Komputer" jest odpowiedzialny za wszystko, więc zawsze może być uszkodzony, ale z reguły auto wtedy w ogóle nie odpala (częste przypadki w omegach)
Jeśli nie to, to proponuje przejechać się na diagnostykę elektroniczną.
Alternatywa, zakup interfejsu, do tego stary laptop i program tech2_opel.
Pozdrawiam
Proponuję na początek sprawdzić czujnik temperatury silnika:
20°C - 2300 - 2700Ω
80°C - 290 - 370Ω
Sonda Lambda:
zaciski 1 i 2 rezystancja ok. 1,9Ω (grzanie sondy)
zaciski 3 i 4 napięcie z przedziału 0,1 - 0,9V (zmienne, nie przemienne)
Pomiar:
napięcie sondy:
Silnik rozgrzany, zapłon wyłączony, nie zdejmować złącza, tylko osłonę i podłączyć miernik (V)
Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym, potem kilka razy gwałtownie przegazować.
Grzanie sondy:
Pomiędzy zaciskiem 2 i masą powinno być napięcie akumulatora (zbliżone)
Przepływomierz (miernik masy powietrza):
zaciski 3 i 5 napięcie po włączeniu zapłonu 5V
Po uruchomieniu silnika na biegu jałowym ok. 1,5V
Potencjometr przepustnicy:
zaciski 1 i 2 ok 2kΩ
zaciski 1 i 3 - przepustnica zamknięta 890Ω, całkowicie otwarta 2810Ω
Możliwe zacinanie się zaworu regulacji ciśnienia paliwa wartości eksploatacyjne to 2,8 - 3,2 bara.
To są najważniejsze podzespoły ustalające dawkę paliwa, które możesz sam sprawdzić. "Komputer" jest odpowiedzialny za wszystko, więc zawsze może być uszkodzony, ale z reguły auto wtedy w ogóle nie odpala (częste przypadki w omegach)
Jeśli nie to, to proponuje przejechać się na diagnostykę elektroniczną.
Alternatywa, zakup interfejsu, do tego stary laptop i program tech2_opel.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
DNF, nie wiem, czy Twoja corsa jest w to wyposażona, ale moja jest. Chodzi o samodiagnozę.
Miałem ostatnio problem bo mi się kontrolka silnika zapalała, włączyłem samodiagnozę, odczytałem kod, okazało się, że są problemy z zaworem EGR. Przeczyściłem i gada
Nie mówię, że u Ciebie jest ten sam problem tylko proonowałbym zainteresować się samodiagnozą Nie trzeba żadnego sprzętu, tylko kawałek drucika.
Miałem ostatnio problem bo mi się kontrolka silnika zapalała, włączyłem samodiagnozę, odczytałem kod, okazało się, że są problemy z zaworem EGR. Przeczyściłem i gada
Nie mówię, że u Ciebie jest ten sam problem tylko proonowałbym zainteresować się samodiagnozą Nie trzeba żadnego sprzętu, tylko kawałek drucika.
Solarforce L2 XM-L 8xAMC
Sławku, jak zwykle rzeczowa odpowiedź
Dziękuję bardzo, teraz tylko muszę to wszystko znaleźć i mogę mierzyć
Z lambdą to podjadę do kolegi na kanał
Co do elektroniki.
Zapomniałem dodać, że co jakiś czas pojawia mi się pomarańczowa kontrolka z rysunkiem silnika..
Nie wiem ile to ma wspólnego z tym, ale w ciągu ostatnich ~2 miesięcy dwa razy spaliła się pompa paliwa.
Teraz jeżdżę na trzeciej sztuce w tym czasie.
Pozdrawiam
DNF
Dziękuję bardzo, teraz tylko muszę to wszystko znaleźć i mogę mierzyć
Z lambdą to podjadę do kolegi na kanał
Co do elektroniki.
Zapomniałem dodać, że co jakiś czas pojawia mi się pomarańczowa kontrolka z rysunkiem silnika..
Nie wiem ile to ma wspólnego z tym, ale w ciągu ostatnich ~2 miesięcy dwa razy spaliła się pompa paliwa.
Teraz jeżdżę na trzeciej sztuce w tym czasie.
Pozdrawiam
DNF
Tutaj masz link do szerszego opisu:
http://corsa-b.cba.pl/usterki.htm
Mi to pomogło miałem błąd numer 43.
Tylko jeśli nie świeci Ci się w tym momencie kontrolka silnika to nie wiem czy to pomoże. Ona sygnalizuje jakieś błędy, po 30 udanych odpaleniach ( bezbłędnych ) pamięć błędów zostaje kasowana. Coś w tym stylu. Więc jeśli kontrolka silnika świeciła Ci się bardzo dawno to możliwe, że komputer nie pokaże żadnego błędu.
http://corsa-b.cba.pl/usterki.htm
Mi to pomogło miałem błąd numer 43.
Tylko jeśli nie świeci Ci się w tym momencie kontrolka silnika to nie wiem czy to pomoże. Ona sygnalizuje jakieś błędy, po 30 udanych odpaleniach ( bezbłędnych ) pamięć błędów zostaje kasowana. Coś w tym stylu. Więc jeśli kontrolka silnika świeciła Ci się bardzo dawno to możliwe, że komputer nie pokaże żadnego błędu.
Solarforce L2 XM-L 8xAMC
Oznacza to, jak już może znalazłeś na polinkowanej przez cudny stronie, że zostaniesz poinformowany o przypadkach drastycznego odbiegania parametrów od normalnych, w większości to będzie tylko przerwa lub zwarcie. Jeżeli któryś z parametrów sterujących tylko jest przekłamany, to błędu w pamięci nie będzie....
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.