Podziel się swoim smutkiem

....nie pasujące gdzie indziej...
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Samochodzik się posypał :(
Na dobrą sprawę może być tyle przyczyn, że "pół" silnika można wymienić :(
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

A cóż takiego i w jakim aucie się posypało?
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
cudny
Posty: 505
Rejestracja: czwartek 25 sie 2011, 16:13
Lokalizacja: Zagórze/Kraków

Post autor: cudny »

Pyra się zna :) Wiem, bo kolega/sąsiad jeździ tym samym autem co Pyra ( Mercedes w202 ) i wspominał, że na forum o tych samochodach Pyra rządzi, także szacun :)
Solarforce L2 XM-L 8xAMC
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Opel Corsa B na benzynie(bez gazu), 1.2 8V, nierówna praca silnika, wysokie spalanie(nawet do 20l/100km), czarny dym z rury.
Moje diagnozy: komputer albo lambda. Diagnozy innych: świece, pierścienie zaworów, zawory, głowica itd.
Jakieś 1000km temu miał te samy objawy, ale po kilkudziesięciu km mu przeszło.
Problem powrócił :/
Świece, kable WN itp moim zdaniem odpadają, bo każda świeca strzela, po wyciągnięciu jednej silnik pracuje jeszcze gorzej.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Proponuję na początek sprawdzić czujnik temperatury silnika:
20°C - 2300 - 2700Ω
80°C - 290 - 370Ω
Sonda Lambda:
zaciski 1 i 2 rezystancja ok. 1,9Ω (grzanie sondy)
zaciski 3 i 4 napięcie z przedziału 0,1 - 0,9V (zmienne, nie przemienne)

Pomiar:
napięcie sondy:
Silnik rozgrzany, zapłon wyłączony, nie zdejmować złącza, tylko osłonę i podłączyć miernik (V)
Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym, potem kilka razy gwałtownie przegazować.
Grzanie sondy:
Pomiędzy zaciskiem 2 i masą powinno być napięcie akumulatora (zbliżone)

Przepływomierz (miernik masy powietrza):
zaciski 3 i 5 napięcie po włączeniu zapłonu 5V
Po uruchomieniu silnika na biegu jałowym ok. 1,5V

Potencjometr przepustnicy:
zaciski 1 i 2 ok 2kΩ
zaciski 1 i 3 - przepustnica zamknięta 890Ω, całkowicie otwarta 2810Ω

Możliwe zacinanie się zaworu regulacji ciśnienia paliwa wartości eksploatacyjne to 2,8 - 3,2 bara.


To są najważniejsze podzespoły ustalające dawkę paliwa, które możesz sam sprawdzić. "Komputer" jest odpowiedzialny za wszystko, więc zawsze może być uszkodzony, ale z reguły auto wtedy w ogóle nie odpala (częste przypadki w omegach)

Jeśli nie to, to proponuje przejechać się na diagnostykę elektroniczną.
Alternatywa, zakup interfejsu, do tego stary laptop i program tech2_opel.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
cudny
Posty: 505
Rejestracja: czwartek 25 sie 2011, 16:13
Lokalizacja: Zagórze/Kraków

Post autor: cudny »

DNF, nie wiem, czy Twoja corsa jest w to wyposażona, ale moja jest. Chodzi o samodiagnozę.

Miałem ostatnio problem bo mi się kontrolka silnika zapalała, włączyłem samodiagnozę, odczytałem kod, okazało się, że są problemy z zaworem EGR. Przeczyściłem i gada :)

Nie mówię, że u Ciebie jest ten sam problem tylko proonowałbym zainteresować się samodiagnozą :) Nie trzeba żadnego sprzętu, tylko kawałek drucika.
Solarforce L2 XM-L 8xAMC
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Sławku, jak zwykle rzeczowa odpowiedź :)
Dziękuję bardzo, teraz tylko muszę to wszystko znaleźć i mogę mierzyć :)
Z lambdą to podjadę do kolegi na kanał :)
Co do elektroniki.
Zapomniałem dodać, że co jakiś czas pojawia mi się pomarańczowa kontrolka z rysunkiem silnika..
Nie wiem ile to ma wspólnego z tym, ale w ciągu ostatnich ~2 miesięcy dwa razy spaliła się pompa paliwa.
Teraz jeżdżę na trzeciej sztuce w tym czasie.
Pozdrawiam
DNF
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Nie doczytałem. Wybacza.
Powiedz mi, masz zrobiony jakiś interface?
Mógłbyś coś szerzej opisać?
Awatar użytkownika
cudny
Posty: 505
Rejestracja: czwartek 25 sie 2011, 16:13
Lokalizacja: Zagórze/Kraków

Post autor: cudny »

Tutaj masz link do szerszego opisu:

http://corsa-b.cba.pl/usterki.htm

Mi to pomogło :) miałem błąd numer 43.

Tylko jeśli nie świeci Ci się w tym momencie kontrolka silnika to nie wiem czy to pomoże. Ona sygnalizuje jakieś błędy, po 30 udanych odpaleniach ( bezbłędnych ) pamięć błędów zostaje kasowana. Coś w tym stylu. Więc jeśli kontrolka silnika świeciła Ci się bardzo dawno to możliwe, że komputer nie pokaże żadnego błędu.
Solarforce L2 XM-L 8xAMC
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Dzięki cudny :) No już jakiś czas się nie świeciła, więc z tym zaczekam do zapalenia.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Lampka się zapali pod warunkiem, że parametry uszkodzonego podzespołu wykraczają poza dopuszczalne, inaczej błąd tez nie jest rejestrowany....
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Teraz już w ogóle jestem zielony :(
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Oznacza to, jak już może znalazłeś na polinkowanej przez cudny stronie, że zostaniesz poinformowany o przypadkach drastycznego odbiegania parametrów od normalnych, w większości to będzie tylko przerwa lub zwarcie. Jeżeli któryś z parametrów sterujących tylko jest przekłamany, to błędu w pamięci nie będzie....

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
ledmocy
Posty: 151
Rejestracja: sobota 13 lis 2010, 11:00
Lokalizacja: W-w

Post autor: ledmocy »

Sprawdź teżwszystkie wężyki, może jakieś podciśnienie spadło - jak nic nie widzisz odpal auto i osłuchaj silnik czy gdzieś nie syczy :)
marshal
Posty: 192
Rejestracja: piątek 16 lip 2010, 16:30
Lokalizacja: Bergen

Post autor: marshal »

ja też w corsie miałem problem jak Cudny z zaworem recyrkulacji spalin, działo się to dosyć często, podczas jazdy kontrolka check engine i zupłeny brak mocy.
Pozdrawiam
Zablokowany