Wash&go czyli DRL i kierunki w jednym

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Sandinista
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 11 paź 2011, 18:21
Lokalizacja: Kraków

Wash&go czyli DRL i kierunki w jednym

Post autor: Sandinista »

Witam i pozdrawiam wszystkich światełkowiczów!
To mój pierwszy post na tym forum proszę więc o wyrozumiałość,Problem jest następujący : Jak niektórzy z Was mam auto z prywatnego importu zza
wielkiej wody wyposażone z pomarańczowe DRLe które są jednocześnie kierunkami. Czasem zdarza mi się zapomnieć włączyć mijania i wtedy palą się na pomarańczowo,co czasem prowokuje stróżów prawa do kontroli i wymądrzania się na ich temat. Znalazłem w sklepie takie coś żarówki LED o podwójnej barwie. Żeby nie było tak słodko są one z innym gniazdem (montowane były do 4runnerów) model do 2005)r. Moje żarówki DRL i kierunki mają mocowanie takie B15s czyli żarówka ze zwykłym cokołem i 1 stykiem centralnie.
Teraz pytanie do praktyków - Czy warto się bawić w montaż tego typu wynalazków?czy w ogóle jest to możliwe,trzeba zmieniać złącza czy wiązkę. Nie chciałbym robić jakiego drutowania czy grzebania w instalacji,zwłaszcza,że auto jest młode a oryginalne lampy trzymają się świetnie-przez 4 lata nie spaliła się nawet najmniejsza żarówka :roll: Z drugiej strony z tyłu auta fabryka zapodała oryginalnie ledy jako światła tylne więc coś w tej technologii musi być przyszłościowego.Nie chcę też typowych świateł do jady dziennej a'la audi które są dla mnie .ee.takie sobie. Słyszałem też ,że porządne ledy potrzebują dobrego odprowadzenia ciepła,nie chciałby więc usmażyć sobie kloszy Jeszcze jedna rzecz auto to terenówka użytkowana czasem zgodnie z przeznaczeniem więc czasem trochę
błota i wody dostanie. pozdrawiam i proszę o poradę
Maciek
Link do żarówek link jeszcze razlink
Ostatnio zmieniony wtorek 11 paź 2011, 19:23 przez Sandinista, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Popraw link bo nie bangla.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

Fluxor, jakże by miło było zacząć od "witaj"z TWOJEJ strony :)
Sandinista, witamy serdecznie, nie przejmuj się, Fluxor tak ma ale stara się być pomocny :)
Ad. smażenia kloszy to diody są zdecydowanie chłodniejsze od żarówek. Jeśli wymienisz żarówkę na LED-a to o ile są podobnej/porównywalnej jasności to klosz wytrzyma. Specjalnie piszę "porównywalnej", bo są LED-y bardzo dużej mocy ale chyba nie masz zamiaru wstawiać np. 100W led zamiast 10W żarówki... :-)
Sandinista
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 11 paź 2011, 18:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sandinista »

Dzięki za słowa otuchy ;) faktycznie link za pierwszym razem nie robił.Co do żarówek to przymierzam się właśnie do tych z linku powyżej.
Tutaj gość opisuje jak to zrobił u siebie problem w tym ,że ja mam inne gniazda,jeśli ktoś z praktyków mógłby rzucić okiem będę wdzięcznylink
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Z tego co pamiętam z bojów z drogówką i diagnostami, to jest to bardziej złożony problem. Amerykanie wykorzystują jedno światło do dwóch funkcji, i tak pozycyjne przednie jest jednocześnie kierunkowskazem, pozycyjne tylne jest stopem i kierunkowskazem (ale to tylko w wersjach stricte amerykańskich).
Światła dzienne, są osobnymi światłami i nie mają nic wspólnego z pozycyjnymi, gdyż są białe.
Poza tym "organy kontrolne" przytaczają przepis mówiący, że zadziałanie jednego światła nie może wpłynąć na inne (nie dotyczy stopu) Tak więc włączając kierunkowskaz, zmieniasz jasność pozycyjnych.
Jeśli nie masz na kloszach homologacji, to i tak będzie Ci trudno się tłumaczyć.
Jeśli nadal chcesz to to zamontować to możemy spróbować to pożenić.

Pozdrawiam
Swoją drogą pamiętam boje kolegi, który chciał zarejestrować Cadillaca, który nie miał lusterek tylko kamery, ostatecznie przykleił na przyssawki przerobione lusterka stosowane przy holowaniu przyczep kempingowych, bo już tracił nerwy....
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Hej.

Pamiętaj też że takie żarówki mają zimne światło ,więc rzuca się w oczy. Dodatkowo nie trafia ono w ogniskową lustra i czasem świeci to naprawdę kiepsko mimo dużej ilości diod i dużej mocy.

PS-takie żarówki znajdziesz na serwisach z aukcjami.
ILPT
Sandinista
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 11 paź 2011, 18:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sandinista »

Dzięki za informacje,wynika z tego że lepiej dać sobie spokój niż u użerać się potem z drogówką i diagnostami.
A swoją drogą numer z lusterkami w Cadillacu the best <ok>
ODPOWIEDZ