Latarka spalinowa

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Może spalinowy modelarski silnik ?
elektroda.pl
Awatar użytkownika
cudny
Posty: 505
Rejestracja: czwartek 25 sie 2011, 16:13
Lokalizacja: Zagórze/Kraków

Post autor: cudny »

Silnik modelarski to głupi pomysł - dłużej by go regulował i odpalał, niż świecił :P W dodatku mała żywotność, w ogóle się nie nadaje.
Solarforce L2 XM-L 8xAMC
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

cudny pisze:Silnik modelarski to głupi pomysł
Głupie to są takie komentarze. Spróbuj delikatniej na przyszłość, np. "moim zdaniem niezbyt dobry pomysł"
Awatar użytkownika
rc.poznan
Posty: 156
Rejestracja: środa 28 paź 2009, 21:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: rc.poznan »

cudny pisze:Silnik modelarski to głupi pomysł - dłużej by go regulował i odpalał, niż świecił :P W dodatku mała żywotność, w ogóle się nie nadaje.
Do tego dochodzi jeszcze uciążliwy dzwięk oraz problem z odprowadzaniem ciepła w przypadku silnika na nitrometan, ale można by spróbowac silnik od jakiegos petrola, albo silnik od pocketbików/minibikeów :)
Świeć przykładem i nie tylko ;)
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Trzeba wybrać się na giełdę ze starociami, kupić zepsutą kosę spalinową i już jest idealny mały silnik spalinowy albo kupić zepsuta piłę spalinową.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Venom
Posty: 120
Rejestracja: sobota 12 gru 2009, 11:01
Lokalizacja: Centrum Śląska

Post autor: Venom »

Fluxor dobrze mówi, tak jest i najtaniej i najpewniej, bo mam już (po zakupie piły) cały zestaw zbiornik paliwa itd, tylko szkoda nie wykorzystanej mocy, większość takich pił ma przynajmniej 2KM

Z kolei miało to być mniejsze od agregatu który już posiadam.

W weekend pojade na starocie może znajdę jakąś piłę z uszkodzeniami które będą mi odpowiadać.
Ostatnio zmieniony wtorek 27 wrz 2011, 06:23 przez Venom, łącznie zmieniany 1 raz.
kodi
Posty: 482
Rejestracja: piątek 07 gru 2007, 16:42

Post autor: kodi »

Są mniejsze silniki, ale to są produkcje małoseryjne, więc koszta są kosmiczne. Najmniejszy seryjnie produkowany stacjonarny ma zaledwie 0.86ccm, niestety jego koszt to ponad 1100E... Możesz też na upartego poszukać coś z serii Subaru Micro - na rynek australijski bodajże były produkowane wersje o mocy ograniczonej do 200W (co też przekładało się na dłuższy resurs), jednak koszt to nadal o ile pamiętam jakieś $400-$500. Najtaniej i najpewniej to jak już było wcześniej napisane - kosa spalinowa. Tam masz wszystkie części oprócz generatora, a najsłabsza jaką widziałem miała 1.6bhp - czyli jakieś 1200W.
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Taka kosa spalinowa nie powinna kosztować więcej jak 100 zł, markową piłę spalinową w niedzielę ojciec kupił tez za 100 zł.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Cudny, Ty jesteś niereformowalny!! Bardzo mi się to nie podoba!
cosin
Posty: 69
Rejestracja: wtorek 09 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cosin »

Silnik modelarski to nie jest taki głupi pomysł o ile będziesz liczył się z wysokim kosztem paliwa (NItro 16-30% w zależności od pojemności silnika). Regulacja w tym przypadku byłaby praktycznie jednorazowa i nie tak istotna jak w modelach (choćby z racji trzymania stałych obrotów w czasie pracy). Żywotność silnika big block (tylko z takimi miałem do czynienia) to około 30L ale podejrzewam, że w powyższym wykorzystaniu znacznie się wydłuży z racji właśnie stałych obrotów i nie katowania (ewentualnie dostępnę są komplety części zamiennych do remontu). Problemem natomiast byłoby chłodzenie, radiator na głowicy niby duży ale wymaga przepływu powietrza i przynajmniej w początkowej fazie testów sprawdzania temperatury (w modelach z termometrem raczej się nie rozstawałem).

Plusem jest niepodważalnie niska waga i wymiary takiego silnika.

Silniczek 4,6ccm to max moc rzędu ~3KM
ODPOWIEDZ