Wybór mocnego światełka na szosę, do 200zł,

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Prawie pół kilograma to jest lekkie ogniwo? :mrgreen:
Koncentracja energii w LiFePo również nie jest duża, Li-ion są pod tym względem lepsze.
Jedyną zaletą jest możliwość oddawania ogromnych prądów, tylko po co Ci 150A w lampie rowerowej, chcesz tym pakietem spawać? ;)

Tak na poważnie, Li-iony są w tym zastosowaniu lepsze pod każdym względem.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Awatar użytkownika
Tomek210
Posty: 317
Rejestracja: piątek 15 sie 2008, 02:54
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Tomek210 »

Tyle to waży mój pakiet Li-Po już z kablami, złączem itp, a energii ma więcej bo 5Ah przy 14,8V.

Do latarki takie ogniwko całkiem niczego sobie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Ravir
Posty: 71
Rejestracja: poniedziałek 20 wrz 2010, 19:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Ravir »

Po za tym LiFePO4 - ma NIŻSZE NAPIĘCIE - 3.3V - trzeba o tym pamiętać. Więc ochrona ogniw w dobrych driver'ach zgłupieje. Sam posiadam kupione w Batimex'ie dwa ogniwa LiFePO4 - te tzw. "biedne" :mrgreen: żółte. :mrgreen:
Zamiast kombinować jak koń pod górkę - neleży kupić DOBRE ogniwa Litowe jak Panasonic, AW, czy nawet Hi-Max i mamy święty spokój.
wesmar
Posty: 11
Rejestracja: środa 24 sie 2011, 02:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wesmar »

Nie mają szans żadne lipo i li-ion, naladujcie w 15 minut, guzik z tego... wybuchną za 3-cim ładowaniu, albo będą syczeć jak mi kiedyś, a ja ładuje w takim czasie specjalną ładowarką i po 1000 cyklach będę miał 100 % pojemności (zresztą ładuję do 95 %), A korzystam z nich bo mi napądzają też silnik elektryczny, zatem po co mam stosować inne?. LiFe są górą i tyle, na mrozie też, w obsłudze też, żywotność bez porównania. 10 takich i mi rower elektryczny zapierdziela z miejsca od razu 30 /h , a to tylko 5 Kg. Z zasięgiem gorzej bo bilnas Wh sią kłania. W tym roku zrobię zsilanie + mega oświetlenie + silnik 2 KW ze 40 tych ogniw, czyli wzrośnie mi masa całości z balanserem o 20 kg, a zasięg bedę miał bliski 200 km + układ odzyskowo prądowy (tylko w life mozna pompowac energie).
Co do li-ion jak stosować to najnowsze panasonic, samsung i sanyo, głębokiego rozładowania, ze zmienianą chemią i ładowane do 4,35. Jak byłem w Japonii to już one były w sklepach elektronicznych, w przyszłym roku nazwożę tego tony.
Pozdr.
P.S zwalnia mi sie moj wlasny garaż w sobotę, zatem zacznę cuda, ajak pokończe to powklejam co znaczy 3000 lm z roweru i jak samochody się dziwią :)
-------------------------
blog z japonii: www.japonia.pc2.pl
li-ion, lipo, life, ni-mh, pakiety, pcb, holdery, latarki - wszystko prosto od producenta
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

Sorki za OT ale jak Cię czytam to przypomina mi się taka znana jakiś czas temu bajka o dwóch myszach :mrgreen: Niemniej jednak pogratulować zapału i oby tak dalej :wink:
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
Ravir
Posty: 71
Rejestracja: poniedziałek 20 wrz 2010, 19:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Ravir »

Ja tam nie mam problemów z szybkim ładowanie LiPo. Dodatkowo mam wielu znajomych modelarzy i też nie nażekają. Faktem jest to, że LiFePO4 są dużo odporniejsze i nie wybuchają/zapalają się ale bez przesady. Sam mam pożądną ładowarkę modelarską i ładuję pakiety w trybie szybkim. Akumulatory do Wiertarki/Wkręcarki Milwaukee ładują mi się w 20 minut - a sa to LiIon i nie wybuchają :mrgreen: Ekipy mojego Taty mają takich kilkanaście i uzytkują je od paru lat i jakośc żadna nie wybuchła. :mrgreen: Nie demonizujmy więc.

W latarce NIE mamy aż takich wymagań - czym innym jest zasilanie samochodu czy skutera elektrycznego a czym innym latarki. Masa ogniwa w latarce jest POMIJALNA - kilka gramów więcej to nic - a dodatkowo driver przystosowany do LiIon/LiPo może głupieć.

Do latarki mamy szeroki wybór ogniw LiIon czy LiPo nie ma sensu bawić się w LiFePO4 - a to, że zamiast 10 minut na naładowanie poczekamy 30 minut NIE MA ZNACZENIA. I tak większość normalnych użytkowników ma ładowarki, które ładują wolno. Więc kilkanaście minut ich nie zbawi. Łatwiej jest kupić DRUGI akumulator a nie konbinować z LiFePO4.
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

wesmar pisze:Jak byłem w Japonii to już one były w sklepach elektronicznych, w przyszłym roku nazwożę tego tony.
Nie zbieraj już tego rodzaju grzybów w lesie
wesmar pisze: co znaczy 3000 lm z roweru i jak samochody się dziwią :)
Aż trafisz no kolegę z zestawem 40 ton i w lepszym przypadku pokaże ci swoje lumeny z dachu i będą dwa kółka do góry nogami z rowu, a gorszym go oślepisz a nie chciałbym przyjąć tego zestawu na klatę
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
kodi
Posty: 482
Rejestracja: piątek 07 gru 2007, 16:42

Post autor: kodi »

wesmar pisze:LiFe są górą i tyle, na mrozie też, w obsłudze też, żywotność bez porównania. 10 takich i mi rower elektryczny zapierdziela z miejsca od razu 30 /h , a to tylko 5 Kg. Z zasięgiem gorzej bo bilnas Wh sią kłania.
Już niedługo. Dwa lata temu testowałem ogniwa, przy których LiFePO4 są po prostu prymitywne. Właśnie w lipcu weszły w fazę masowej produkcji. 7 minut od zera do pełna, 15 000 cykli czas życia. I bez żadnego ale znosiły prąd rozładowania rzędu 45C. Szczegółów więcej nie podam, bo na razie nie mogę (NDA :( ).
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

A kosztować za sztukę będą jak mały, miejski samochód?
wesmar
Posty: 11
Rejestracja: środa 24 sie 2011, 02:17
Lokalizacja: Warszawa

szczegóły

Post autor: wesmar »

kodi pisze:
wesmar pisze:LiFe są górą i tyle, na mrozie też, w obsłudze też, żywotność bez porównania. 10 takich i mi rower elektryczny zapierdziela z miejsca od razu 30 /h , a to tylko 5 Kg. Z zasięgiem gorzej bo bilnas Wh sią kłania.
Już niedługo. Dwa lata temu testowałem ogniwa, przy których LiFePO4 są po prostu prymitywne. Właśnie w lipcu weszły w fazę masowej produkcji. 7 minut od zera do pełna, 15 000 cykli czas życia. I bez żadnego ale znosiły prąd rozładowania rzędu 45C. Szczegółów więcej nie podam, bo na razie nie mogę (NDA :( ).
Dawaj szczegóły to kupie ich 1000 sztuk i Wam porozsyłam gratis po dwie :) tzn, tym co do tej pory piszą i testują różne litowce
Pozdr.
li-ion, lipo, life, ni-mh, pakiety, pcb, holdery, latarki - wszystko prosto od producenta
FreeMagenta
Posty: 402
Rejestracja: środa 14 wrz 2011, 02:06
Lokalizacja: Bulanda

Post autor: FreeMagenta »

kodi pisze: Już niedługo. Dwa lata temu testowałem ogniwa, przy których LiFePO4 są po prostu prymitywne. Właśnie w lipcu weszły w fazę masowej produkcji. 7 minut od zera do pełna, 15 000 cykli czas życia. I bez żadnego ale znosiły prąd rozładowania rzędu 45C. Szczegółów więcej nie podam, bo na razie nie mogę (NDA :( ).
Przypadkiem nie pochodne takich: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-titanate_battery ? :)
kodi
Posty: 482
Rejestracja: piątek 07 gru 2007, 16:42

Post autor: kodi »

FreeMagenta pisze: Przypadkiem nie pochodne takich: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-titanate_battery ? :)
Pochodne takich :)
ODPOWIEDZ