jak zrobić halogeny led do off road
Jako optyka dobrze się sprawdzą soczewki od ksenonów,
coś w ten deseń:
Same szkła oczywiście, nie ta kupa złomu.
Przód soczewki ma być asferyczny (nie idealny wycinek kuli,
tylko takie trochę "dziobate"), tył płaski i nie matowy.
Rzut osiowy oczywiście kolisty (nie owal przypadkiem).
Wszelkie odbłyśniki są w tym momencie zbędne.
Zdolność skupiania rośnie wraz ze średnicą soczewki,
ale jednocześnie promiennik diody musi być jak najmniejszy.
Ważna jest też dokładność wykonania soczewki, lecz nie
należy się obawiać większych problemów.
Na przykładzie jednej z moich latarek - soczewka 8cm, promiennik 5mm -
- uzyskałem plamę światła ok. 30cm średnicy na 7 metrach.
Szerzej oczywiście też się da , regulujemy to odległością
diody od soczewki. U mnie optymalne było 3.5cm.
Soczewka była od Lancera, w Punto jest mniejsza,
o średnicy 6cm. Mam jeszcze 7cm od BMW, ale modelu
nie kojarze, bo tylko lampę rozbitą dostałem do zabawy.
Jak widać - można część świetlną zamknąć w wymiarach
9*9cm (długość i średnica zewnętrzna), czyli dość kompaktowych.
Pozostaje tylko radiator, który dajemy z tyłu, a sterownik może być
w zupełnie innym miejscu (ze względów termicznych).
Soczewek szukamy w zaprzyjaźninych warsztatach
i - w gorszym przypadku - na Allegro bywają.
Może to śmiesznie zabrzmi, ale...
W nowszych osobówkach zdarza się aluminiowa szyna zderzaka,
więc tylko mostek termiczny wystarczy od diody pociągnąć
grubym płaskownikiem .
Obudowę pozostawiam własnej inwencji majsterkowiczów, choć rura
aluminiowa nie brzmi najgorzej (odpowiednio potraktowana).
Nieco przedłużona (o ile miejsce i estetyka pozwala) może
nawet sama w wystarczającym stopniu pełnić funkcję radiatora.
Należy tylko na słoneczko uważać z ciemnymi kolorami.
No dobra, już spadam
coś w ten deseń:
Same szkła oczywiście, nie ta kupa złomu.
Przód soczewki ma być asferyczny (nie idealny wycinek kuli,
tylko takie trochę "dziobate"), tył płaski i nie matowy.
Rzut osiowy oczywiście kolisty (nie owal przypadkiem).
Wszelkie odbłyśniki są w tym momencie zbędne.
Zdolność skupiania rośnie wraz ze średnicą soczewki,
ale jednocześnie promiennik diody musi być jak najmniejszy.
Ważna jest też dokładność wykonania soczewki, lecz nie
należy się obawiać większych problemów.
Na przykładzie jednej z moich latarek - soczewka 8cm, promiennik 5mm -
- uzyskałem plamę światła ok. 30cm średnicy na 7 metrach.
Szerzej oczywiście też się da , regulujemy to odległością
diody od soczewki. U mnie optymalne było 3.5cm.
Soczewka była od Lancera, w Punto jest mniejsza,
o średnicy 6cm. Mam jeszcze 7cm od BMW, ale modelu
nie kojarze, bo tylko lampę rozbitą dostałem do zabawy.
Jak widać - można część świetlną zamknąć w wymiarach
9*9cm (długość i średnica zewnętrzna), czyli dość kompaktowych.
Pozostaje tylko radiator, który dajemy z tyłu, a sterownik może być
w zupełnie innym miejscu (ze względów termicznych).
Soczewek szukamy w zaprzyjaźninych warsztatach
i - w gorszym przypadku - na Allegro bywają.
Może to śmiesznie zabrzmi, ale...
W nowszych osobówkach zdarza się aluminiowa szyna zderzaka,
więc tylko mostek termiczny wystarczy od diody pociągnąć
grubym płaskownikiem .
Obudowę pozostawiam własnej inwencji majsterkowiczów, choć rura
aluminiowa nie brzmi najgorzej (odpowiednio potraktowana).
Nieco przedłużona (o ile miejsce i estetyka pozwala) może
nawet sama w wystarczającym stopniu pełnić funkcję radiatora.
Należy tylko na słoneczko uważać z ciemnymi kolorami.
No dobra, już spadam
To prawa fizyki, nie koncert życzeń.
Duże źródło światła trudno skupić drobną optyką i tego "chceniem" nie przeskoczysz.
Dobre skupienie przy 40mm srednicy, to trochę naciągane pojęcie,
choć może więcej nie potrzebujesz. Pamiętaj jednak o chłodzeniu,
tym bardziej, że zasięg musisz w takim przypadku osiągać głównie z mocy.
Istnieje też coś takiego, jak optymalny rozkład natężenia światła
(uzależniony w pewnym stopniu od terenu, w którym się poruszasz).
Na większą odległość dociera przy jednakowym kącie promieniowania
mniej światła, a wszystkie detale obrazu są mniejsze, czyli potrzebują
jego (światła) więcej. Z bliska masz sytuację odwrotną.
W rzucie prostopadłym do osi optycznej będzie to coś pomiędzy
stożkiem, a wieżą Eiffla .
Dobrze by się było zbliżyć do niego wykorzystując kilka opraw.
Sam dokonaj wyboru, ile pary dać w gwizdek...
a ile użytecznie wykorzystać.
W bliższych partiach można się kształtem wiązki zbliżyć do owalu,
będzie odrobinę efektywniej.
Własną inwencją będzie, czy uwzględnić oświetlenie fabryczne.
Można też zróżnicować odcień, zależnie od dystansu, n.p. w centrum
uwagi cieplej (lepsza widoczność), a po bokach zimniej.
Duże źródło światła trudno skupić drobną optyką i tego "chceniem" nie przeskoczysz.
Dobre skupienie przy 40mm srednicy, to trochę naciągane pojęcie,
choć może więcej nie potrzebujesz. Pamiętaj jednak o chłodzeniu,
tym bardziej, że zasięg musisz w takim przypadku osiągać głównie z mocy.
Istnieje też coś takiego, jak optymalny rozkład natężenia światła
(uzależniony w pewnym stopniu od terenu, w którym się poruszasz).
Na większą odległość dociera przy jednakowym kącie promieniowania
mniej światła, a wszystkie detale obrazu są mniejsze, czyli potrzebują
jego (światła) więcej. Z bliska masz sytuację odwrotną.
W rzucie prostopadłym do osi optycznej będzie to coś pomiędzy
stożkiem, a wieżą Eiffla .
Dobrze by się było zbliżyć do niego wykorzystując kilka opraw.
Sam dokonaj wyboru, ile pary dać w gwizdek...
a ile użytecznie wykorzystać.
W bliższych partiach można się kształtem wiązki zbliżyć do owalu,
będzie odrobinę efektywniej.
Własną inwencją będzie, czy uwzględnić oświetlenie fabryczne.
Można też zróżnicować odcień, zależnie od dystansu, n.p. w centrum
uwagi cieplej (lepsza widoczność), a po bokach zimniej.
Do celów samochodowych nie potrzebujesz lepszego spota niż 10°.
Tu masz reflektorek na 3xXML , spot ze zwierciadełkami śr. 20mm, pełna moc
http://4xledshop.home.pl/pl/p/3X90HP-SPOT/106
Tu masz reflektorek na 3xXML , spot ze zwierciadełkami śr. 20mm, pełna moc
http://4xledshop.home.pl/pl/p/3X90HP-SPOT/106
gorącego lata...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
- LightLover
- Posty: 267
- Rejestracja: sobota 16 maja 2009, 19:31
- Lokalizacja: Warszawa
Akurat na tym forum "zrób to sam" nie próbuję nic sprzedawać. Czasem się pochwalę Reflektor który widać jest termicznie nie do zabicia, można go włączyć owinąć gąbką i zostawić.
Seeker znaczy off-road to nie Twój krąg zainteresowań? A tytuł wątku?
Seeker znaczy off-road to nie Twój krąg zainteresowań? A tytuł wątku?
gorącego lata...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...