Witam.
Temat wrzuciłem do działu sklepiku: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=6546, ale nikt jak na razie się nie zainteresował, zacząłem więc walczyć sam. Mam jednak kilka wątpliwości, stąd prośba do fachowców o poradę, czy dobrze kombinuję.
Do świateł lądowania mam zamiar użyć dwóch takich modułów: http://www.maritex.com.pl/pl/shop/produ ... /1/backurl spiętych w szereg
zasilanych z takiego drivera: http://allegro.pl/led-driver-sst90-sst5 ... 49396.html prądem 3A
Identyczne diody i wartość prądu chciałbym zastosować do świateł stroboskopowych - trzy w szeregu.
Mam dylemat z zasilaniem - mógłby to być identyczny driver jak ten powyżej, jednak potrzebowałbym do niego sterownika PWM, który dawałby odpowiednią sekwencję błysków, jednak nie mogę znaleźć niczego takiego. Drugą opcją jest taki driver: http://allegro.pl/sterownik-driver-led- ... 82394.html, który można od razu odpowiednio zaprogramować.
Światła skrzydłowe umieszczone będą w takich obudowach:
http://czescitir.sklepy.pl/produkt/6044 ... 67c-00367b (długość wewnętrzna 12cm, wysokość wew 3,5 cm, szerokość wew 4,5cm)
Ma się tam zmieścić, na aluminiowej podstawie jeden moduł X-ML świecący błyskowo i dwa moduły z diodami kolorowymi
Potrzebuję też pomocy w doborze źródeł światła czerwonego i zielonego - co, według Was byłoby najefektywniejsze ? W sumie potrzebne są 4 diody - dwie zielone i dwie czerwone.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Światła do motolotni - prośba o poradę
Cześć,
Tak troszkę offtopując powiedz dokładnie skąd jesteś? Może być na PW.
Widziałeś już może jak "mocno" Świecą takie diody? Nic do nich nie mam, ale jest spora różnica pomiędzy taką diodą a palnikiem "stroboskopowym", jesteś pewny że to wystarczy?
Nie potrzebujesz czerwonych led-ów, lepiej kupić czerwone oprawki i wsadzić do nich XM-L bo w kolorze czerwonym (z led) to chyba nic odpowiedniego nie znajdziemy (wszystko będzie za słabe)(Koledzy powiedzcie czy przypadkiem się nie mylę?).
Troszkę się bawię stroboskopami na palnikach IRF i tych led-owych, posłuchamy rad naszych Kolegów z Forum i wspólnie może coś zdziałamy.
Tak troszkę offtopując powiedz dokładnie skąd jesteś? Może być na PW.
Widziałeś już może jak "mocno" Świecą takie diody? Nic do nich nie mam, ale jest spora różnica pomiędzy taką diodą a palnikiem "stroboskopowym", jesteś pewny że to wystarczy?
Nie potrzebujesz czerwonych led-ów, lepiej kupić czerwone oprawki i wsadzić do nich XM-L bo w kolorze czerwonym (z led) to chyba nic odpowiedniego nie znajdziemy (wszystko będzie za słabe)(Koledzy powiedzcie czy przypadkiem się nie mylę?).
Troszkę się bawię stroboskopami na palnikach IRF i tych led-owych, posłuchamy rad naszych Kolegów z Forum i wspólnie może coś zdziałamy.
Dzięki za uwagi.
Zdaję sobie sprawę, że to nie to samo co palnik, ale muszę się zmieścić w pewnych ograniczeniach. Nie mam zbyt wiele miejsca (typowe "koguty" nie wchodzą w rachubę), palnik zwykle zakłóca pracę radiostacji, no i do dyspozycji mam najwyżej 8 A prądu, z których muszę zasilić światła pozycyjne + stroboskopy.
Zasięg rzędu 2-3 km (widzenia, nie oświetlenia), wieczorową porą, w zupełności wystarczy, żeby mnie na czas dostrzeżono - mam nadzieję, że te 900 lm będzie dość, żeby to osiągnąć.
Pomysł z kolorowymi oprawkami - super, gdzie można coś takiego dostać ?
Wiem, że niektóre "koguty" typu obrotowego zasilane są ze zwykłej żarówki halogenowej 55W, więc pewnie dają podobne światło do tych 900lm. Oczywiście to nie palnik, ale chyba też aż tak słabo to nie wygląda? Chyba że się mylę ?
P.S.
Jestem ze Śląska
Zdaję sobie sprawę, że to nie to samo co palnik, ale muszę się zmieścić w pewnych ograniczeniach. Nie mam zbyt wiele miejsca (typowe "koguty" nie wchodzą w rachubę), palnik zwykle zakłóca pracę radiostacji, no i do dyspozycji mam najwyżej 8 A prądu, z których muszę zasilić światła pozycyjne + stroboskopy.
Zasięg rzędu 2-3 km (widzenia, nie oświetlenia), wieczorową porą, w zupełności wystarczy, żeby mnie na czas dostrzeżono - mam nadzieję, że te 900 lm będzie dość, żeby to osiągnąć.
Pomysł z kolorowymi oprawkami - super, gdzie można coś takiego dostać ?
Wiem, że niektóre "koguty" typu obrotowego zasilane są ze zwykłej żarówki halogenowej 55W, więc pewnie dają podobne światło do tych 900lm. Oczywiście to nie palnik, ale chyba też aż tak słabo to nie wygląda? Chyba że się mylę ?
P.S.
Jestem ze Śląska
Pewnie że się da diody xm-lt mają niezłego kopa, napisz może do midi'ego wystarczy kupić odpowiednie małe np czerwone klosze od np obrysówek w aucie wytoczyć do tego aluminiową podstawę żeby chłodziła diodę
np: http://allegro.pl/klosz-szklo-lampy-kie ... 99581.html
np: http://allegro.pl/klosz-szklo-lampy-kie ... 99581.html
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Tak dla porównania: morskie światła 'pozycyjne' dla małych jednostek mają wymóg widzialności z odległości 2 mil morskich (około 3.7 km) przy dobrej pogodzie. Standardowo w takich światłach używa się jednej żarówki 12V 10W o światłości 12 Cd i to spełnia ten wymóg z naddatkiem.SkySailor pisze:Zasięg rzędu 2-3 km (widzenia, nie oświetlenia), wieczorową porą, w zupełności wystarczy, żeby mnie na czas dostrzeżono - mam nadzieję, że te 900 lm będzie dość, żeby to osiągnąć.
Czyli możesz użyć praktycznie dowolnych diod. Nawet kolorowych sygnalizacyjnych 5mm z grupy 'ultrajasnych'.
Zrób 'jeża' z takich diod, zapakuj w opływowy klosz i ciesz się lataniem.