Pakiet 18650 do zasilania HIDa 35W
Pakiet 18650 do zasilania HIDa 35W
Witam,
Planuję zrobić zasilanie HIDa z 16 ogniw 18650 ~2Ah w konfiguracji 4s4p. Przetwornica bierze koło 3,5A i wyłącza się przy 9V, co daje 2,25V na ogniwo. W przypadku pakietu 4s napięcie na 100% "wstanie" powyżej 3V, ale w pakiecie 4s4p prąd rozładowania ogniwa będzie w okolicach 0,9A. Jak myślicie, czy przetwornica nie zabije ogniw? Prąd niezbyt duży, nie wiem czy nie uszkodzi ogniw nieodwracalnie poprzez zbyt głębokie rozładowanie.
Planuję zrobić zasilanie HIDa z 16 ogniw 18650 ~2Ah w konfiguracji 4s4p. Przetwornica bierze koło 3,5A i wyłącza się przy 9V, co daje 2,25V na ogniwo. W przypadku pakietu 4s napięcie na 100% "wstanie" powyżej 3V, ale w pakiecie 4s4p prąd rozładowania ogniwa będzie w okolicach 0,9A. Jak myślicie, czy przetwornica nie zabije ogniw? Prąd niezbyt duży, nie wiem czy nie uszkodzi ogniw nieodwracalnie poprzez zbyt głębokie rozładowanie.
Pozdrawiam
Dlaczego? I tak mają bez porównania lepiej niż w laptopach. Przy 3s6p to zaledwie 0,7A na jedną gałąź 3s, jeśli przetwornica będzie brała 4A (a na 90% będzie brała mniej). Ładowanie z balanserem oczywiście. Myślę, że w takich warunkach pakiet powinien mieć raczej długie życie.upek pisze:Nawet przy 3s przetwornica daje im w kość.
Pozdrawiam
Rozrzut jakościowy powiadacie... Będę tak długo zwracał towar, aż trafię na przetwornicę energooszczędną, lub na aukcji napiszą "Tego klienta nie obsługujemy". Poza tym mniej więcej wiem jak zmniejszyć moc HIDa, zobaczymy czy w tej przetwornicy którą dostanę będzie podobnie. Może sobie dodam tryb 50%. Do tej pory żadna z chińskich, które miałem w rękach nie przekroczyła 3,6A po rozgrzaniu.
PS: Jednak będzie pakiet 3s9p. Co się będę ograniczał.
PS: Jednak będzie pakiet 3s9p. Co się będę ograniczał.
Pozdrawiam
4S2 sprawdza się u mnie idealnie w połączeniu z zabezpieczeniem modelarskim do pakietu lipo.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
- Power2Nite
- Posty: 169
- Rejestracja: czwartek 19 lis 2009, 19:48
- Lokalizacja: Wawa
W swoim projekcie HID zastosowałem pakiet 4S2P, przetwornica odłącza lampę przy spadku napięcia zasilania poniżej 9V tj. 2,25V/ogniwo. Maksymalny prąd wejściowy tej przetwornicy to 6A. Po odłączeniu obciążenia napięcie na ogniwkach szybko wzrasta do poziomu około 3,2V. Ogniwa to LG ICR18650S2 (2200mAh) Użytkuję ten zestaw już ponad 2 lat, mają za sobą co najmniej kilkadziesiąt cykli i nie zauważam objawów przyspieszonego zużycia. Faktem jest, że przy mniejszym prądzie rozładowania przypadającym na jedną gałąź, napięcie końcowe pod obciążeniem powinno być wyższe. Za każdym razem napięcie jałowe dla rozładowanych ogniw musi wynosić właśnie te 3,2V a nawet by było lepiej, żeby było wyższe...
EDIT:
Alternatywą jest zakup nowych akusów Panasonic z serii NCR, które tolerują niższe napięcie rozładowania.
EDIT:
Alternatywą jest zakup nowych akusów Panasonic z serii NCR, które tolerują niższe napięcie rozładowania.
Z zaświeconą latarką mniej widzisz ty, a bardziej widać ciebie.
- Power2Nite
- Posty: 169
- Rejestracja: czwartek 19 lis 2009, 19:48
- Lokalizacja: Wawa
Strasznie dużo masz tych ogniw, po co Ci ponad 4h czasu działania?
przetwornica na pakiecie 3S będzie miała gorszą sprawność, możliwe że z niektórymi przetwornicami nawet nie osiągnie 35W mocy na lampie. Optymalne napięcie zasilania większości przetwornic HID mieści się w zakresie od 12 do 15V.
Ołów nie jest najgorszy jeśli jest na to miejsce w jakiejś dużej latarce, gdzie i tak jest co nosić. Jednak gdy zobaczyłem cenę najlepszego (Europower 12-9 seria EV) to stwierdziłem że już wolę dopłacić niewiele a mieć to zasilane z Li-Ion.
przetwornica na pakiecie 3S będzie miała gorszą sprawność, możliwe że z niektórymi przetwornicami nawet nie osiągnie 35W mocy na lampie. Optymalne napięcie zasilania większości przetwornic HID mieści się w zakresie od 12 do 15V.
Ołów nie jest najgorszy jeśli jest na to miejsce w jakiejś dużej latarce, gdzie i tak jest co nosić. Jednak gdy zobaczyłem cenę najlepszego (Europower 12-9 seria EV) to stwierdziłem że już wolę dopłacić niewiele a mieć to zasilane z Li-Ion.
Z zaświeconą latarką mniej widzisz ty, a bardziej widać ciebie.
Do roweru. Lampa z tego wątku: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=6477 . Gdybym zrobił dajmy na to pakiet 4s7p, to wątpię że by napięcie wstało z 2,25V do 3V na ogniwo. Prąd z jednego ogniwa wynosiłby około 0,5A, czyli dość mało. Przy 3s9p tego problemu nie ma. A czy przetwornica daje 35W w jarznik? Nie wiem, ale jeśli na oko nie widzę różnicy, to jest ona pomijalna. Świeci ponad 4h, oświetla bardzo dobrze, więc nawet nie ciekawiły mnie procenty, waty i lumeny.Power2Nite pisze:Strasznie dużo masz tych ogniw, po co Ci ponad 4h czasu działania?
Pozdrawiam
- Power2Nite
- Posty: 169
- Rejestracja: czwartek 19 lis 2009, 19:48
- Lokalizacja: Wawa
Jestem pod wrażeniem tego oprzyrządowania. Niesamowicie!
Zastanawia mnie tylko ta niewielka różnica w jasności beamshotów przy 3 szt. XP-G i HID. Jak jest realnie? Kolor... balans bieli na auto? Moje trzy latarki na XP-G jednocześnie, każda po 1500mA, HID pożera na kolację.
Zastanawia mnie tylko ta niewielka różnica w jasności beamshotów przy 3 szt. XP-G i HID. Jak jest realnie? Kolor... balans bieli na auto? Moje trzy latarki na XP-G jednocześnie, każda po 1500mA, HID pożera na kolację.
Z zaświeconą latarką mniej widzisz ty, a bardziej widać ciebie.
Różnica w jasności jest widoczna najbardziej na kartce z tej samej odległości. Tyle, że HID jest bardziej skupiony. Światła przed kołem jest na oko podobna ilość, ale zasięg kwadraciaka kończy się na ~200m, a HID odbija się od znaku drogowego 700m dalej. Te lampy mają zupełnie inny rozkład światła. Choć muszę przyznać, że rozmiar reflektora HIDa ma ogromne znaczenie. W prawie 20cm dalekosiężnym masakruje zasięgiem, a w takim maleństwie 7cm zasięg jest najwyżej przeciętny. Ale na rower jak najbardziej ok.
Balans bieli jest na auto, ale ma wybrany zakres dla słonecznego dnia. Bardzo mi się podoba, że barwa LEDów i HIDa jest na oko identyczna. Używając obydwu lamp jednocześnie nie ma widocznej różnicy.
Balans bieli jest na auto, ale ma wybrany zakres dla słonecznego dnia. Bardzo mi się podoba, że barwa LEDów i HIDa jest na oko identyczna. Używając obydwu lamp jednocześnie nie ma widocznej różnicy.
Pozdrawiam