Hella micro DE
Zdjęcia:
Szkło
Mocowanie żarówki
Żarówka jest mocowana do blaszki. Blaszka prawdopodobnie przykręcona do obudowy (słupki na zdjęciach) i nie stanowi całości z odbłyśnikiem:
Głębokość odbłyśnika mierząc od czubka szkła wynosi 45 mm. Średnicy na żarówkę nie jestem w stanie zmierzyć. Aby dostać się do refa trzeba rozkleić lampę. Dobra wiadomość. Lampa klejona jest na gumiastą masę, która po podgrzaniu szkła opalarką mięknie i można odkleić szkło. Jutro postaram się ją rozkleić i zrobić sekcję środka. Na szybkiego mogę powiedzieć, że wkoło bańki żarówki jest jakieś 2-3 mm odstępu od brzegu otworu w refie.
Szkło
Mocowanie żarówki
Żarówka jest mocowana do blaszki. Blaszka prawdopodobnie przykręcona do obudowy (słupki na zdjęciach) i nie stanowi całości z odbłyśnikiem:
Głębokość odbłyśnika mierząc od czubka szkła wynosi 45 mm. Średnicy na żarówkę nie jestem w stanie zmierzyć. Aby dostać się do refa trzeba rozkleić lampę. Dobra wiadomość. Lampa klejona jest na gumiastą masę, która po podgrzaniu szkła opalarką mięknie i można odkleić szkło. Jutro postaram się ją rozkleić i zrobić sekcję środka. Na szybkiego mogę powiedzieć, że wkoło bańki żarówki jest jakieś 2-3 mm odstępu od brzegu otworu w refie.
Cześć wybaczcie że się wtrące.
Tomeqp Jak byś był zainteresowany to mam optykę z Vectry B, Lustro + Soczewka + zasłona (ewentualnie jakieś inne potrzebne akcesoria)
Myślałem żę jestem nie normalny bo jejździłem z tym na rowerze
Efekt zarąbisty, szkoda że nie mam zdjęć ale jak to robiłem to jeszcze się tak człowiek nie wdrożył na forum.
Co do tematu, to interesują mnie halogeny które mogą mieć Xenon, czy tylko Hella wypuściła takie halogeny?
[ Dodano: 6 Lipiec 2011, 09:58 ]
Jak by coś to można fiknąć krok dalej
I kupić Palnik 50W Xenonowy ok 5000lm
Mała podpowiedź Philips takie robi!
Podstawowe przetwornice wymagają jedynie małej ingerencji
Tomeqp Jak byś był zainteresowany to mam optykę z Vectry B, Lustro + Soczewka + zasłona (ewentualnie jakieś inne potrzebne akcesoria)
Myślałem żę jestem nie normalny bo jejździłem z tym na rowerze
Efekt zarąbisty, szkoda że nie mam zdjęć ale jak to robiłem to jeszcze się tak człowiek nie wdrożył na forum.
Co do tematu, to interesują mnie halogeny które mogą mieć Xenon, czy tylko Hella wypuściła takie halogeny?
[ Dodano: 6 Lipiec 2011, 09:58 ]
Jak by coś to można fiknąć krok dalej
I kupić Palnik 50W Xenonowy ok 5000lm
Mała podpowiedź Philips takie robi!
Podstawowe przetwornice wymagają jedynie małej ingerencji
Jeśli na drogi publiczne, to chyba nie ma, a jeśli poza nimi, to kup coś z oferty Wesemu i zapakuj tam chiński zestaw HID. Będzie taniej i nadal dobrzeVenom pisze:Co do tematu, to interesują mnie halogeny które mogą mieć Xenon, czy tylko Hella wypuściła takie halogeny
Tylko warto dodać, że są to reflektory rajdowe, nie mają żadnej homologacji na HID. Sam mam identyczny zestaw (ten sam reflektor), ale złożony samemu z chińszczyzny. Świeci zacnie, a po wymianie szyby jeszcze lepiej.olowaty pisze:Są halogeny z HID z wesemu, ale problem taki, ze mają średnicę 183 mm.
Pozdrawiam
Jak jak ?
Dopuszczenie do użytku na drodze ale w jakim charakterze ? Chyba jako światła dalekosiężne,ale nawet w takie wątpię.
Po 2 jak ominęli rodzaj żarówki w lampie - xenon h3 i to że według prawa taka żarówka nie istnieje do tego że uzyskali homologację ?
Do tego wsio co znalazłem z wesema na ich stronach to jest to wszystko pod rajdy, czyli imprezy zamknięte, gdzie jako takie przepisy nie obowiązują.
Dopuszczenie do użytku na drodze ale w jakim charakterze ? Chyba jako światła dalekosiężne,ale nawet w takie wątpię.
Po 2 jak ominęli rodzaj żarówki w lampie - xenon h3 i to że według prawa taka żarówka nie istnieje do tego że uzyskali homologację ?
Do tego wsio co znalazłem z wesema na ich stronach to jest to wszystko pod rajdy, czyli imprezy zamknięte, gdzie jako takie przepisy nie obowiązują.
Spoko, homo może być, ale pewnie warunek jest taki - wyjmujesz xena i wkładasz żarówkę H3.
Podaj linka do lampy o której dyskutujemy.
Co do starych aut z xenami - fakt, pierwsze z nich jeszcze z początków lat 90 miały homologacje halogenowe, ale żarówki były już na cokole D1S. Kupno ich wówczas to był wyczyn...Zastanawia mnie co na to kontrola w takim wypadku...Z drugiej strony specyfikacja auta w schowku albo nie przyjmować mandatu.
I ciekawi mnie jeszcze jedno - czy pierwsze auta miały już xenonowe odcięcie linii światła czy standardowe dla halogenu.
Podaj linka do lampy o której dyskutujemy.
Co do starych aut z xenami - fakt, pierwsze z nich jeszcze z początków lat 90 miały homologacje halogenowe, ale żarówki były już na cokole D1S. Kupno ich wówczas to był wyczyn...Zastanawia mnie co na to kontrola w takim wypadku...Z drugiej strony specyfikacja auta w schowku albo nie przyjmować mandatu.
I ciekawi mnie jeszcze jedno - czy pierwsze auta miały już xenonowe odcięcie linii światła czy standardowe dla halogenu.
W pierwszych Xenonach wsadzano żarniki jedynie do soczewek. Tam jest przysłona. Co do budowy reflektora soczewkowego HID a H to rożnia się jedynie mocowaniem żarówki. najlepiej to widać w nowych autach które wychodzą w specyfikacji H jak i HID. Są nawet ciekawostki jak bi-halogen w Skodzie.
A tu link:
Wesem xenon
Co do użytku na drodze, to jak rozmawiałem z działem handlowym i technicznym Wesem, to zarzekali się że maja wszelkie dopuszczenia. od strony technicznej, to przyznali się ze lampa w spec H a HID jest identyczna, różnica tylko w żarniku. Co do rajdów to tez nie jest tak kolorowo. Mogą wycofać auto ze startu za podzespoły bez homologacji. Tak na dobra sprawę to BT jest bardziej restrykcyjne niż przegląd coroczny.
Co do ścigania za HID'y to jak masz o barwie zbliżonej do OEM czyli około 4300 K to się nie rzucasz w oczy. Gorzej jak zakładają 6000 K albo 8000 K (to już idiotyzm dla mnie).
A tu link:
Wesem xenon
Co do użytku na drodze, to jak rozmawiałem z działem handlowym i technicznym Wesem, to zarzekali się że maja wszelkie dopuszczenia. od strony technicznej, to przyznali się ze lampa w spec H a HID jest identyczna, różnica tylko w żarniku. Co do rajdów to tez nie jest tak kolorowo. Mogą wycofać auto ze startu za podzespoły bez homologacji. Tak na dobra sprawę to BT jest bardziej restrykcyjne niż przegląd coroczny.
Co do ścigania za HID'y to jak masz o barwie zbliżonej do OEM czyli około 4300 K to się nie rzucasz w oczy. Gorzej jak zakładają 6000 K albo 8000 K (to już idiotyzm dla mnie).
Może i jest bardziej restrykcyjne, ale pozawala na trochę więcej. Na rajdach można używać żarówek 100W, a na drogach nie. Tak samo możesz mieć większą ilość reflektorów niż dopuszczona na drogach publicznych, ale przy jeździe po drogach muszą być zakryte.olowaty pisze:Co do rajdów to tez nie jest tak kolorowo. Mogą wycofać auto ze startu za podzespoły bez homologacji. Tak na dobra sprawę to BT jest bardziej restrykcyjne niż przegląd coroczny.
Pozdrawiam
Mam wrażenie że Wesem nieco ściemnia albo nie wie co się do niego mówi. Lampy które sprzedaje to raczej mają homo ale jedynie z żarówką. Żadna homologacja nie przewiduje xenonu z cokołem H3. Dodatkowo co z tego jeśli nawet reflektor ma homologację na xenon, skoro wymaga się tego również od żarówki jak i przetwornicy, a problemu samej żarówki już się nie przeskoczy.
Co do barwy - co z tego że masz barwę 4,3 skoro żarówka ma charakterystyczny zapłon i na początki zazwyczaj świeci na zielono,co nie trudno poznać miśkowi który jak zacznie się czepiać tak będzie się czepiał.
A gdyby do tego dodać zakłócenia jakie generują przetwornice no-name to już dziękujemy.
Znalazłem takie foto:
http://imageshack.us/f/801/wesem5.jpg
(niestety wklejanie przez forumowy skrypt nie działa)
I homo jest, ale pisze wielkimi literami HALOGEN...
Ważne jest też to, że wszystkie lampy wesema mają homo HR czyli na światła długie / dalekosiężne.
edit by Calineczka: jednak działa, trzeba się tylko naumieć
Co do barwy - co z tego że masz barwę 4,3 skoro żarówka ma charakterystyczny zapłon i na początki zazwyczaj świeci na zielono,co nie trudno poznać miśkowi który jak zacznie się czepiać tak będzie się czepiał.
A gdyby do tego dodać zakłócenia jakie generują przetwornice no-name to już dziękujemy.
Znalazłem takie foto:
http://imageshack.us/f/801/wesem5.jpg
(niestety wklejanie przez forumowy skrypt nie działa)
I homo jest, ale pisze wielkimi literami HALOGEN...
Ważne jest też to, że wszystkie lampy wesema mają homo HR czyli na światła długie / dalekosiężne.
edit by Calineczka: jednak działa, trzeba się tylko naumieć
Ostatnio zmieniony czwartek 07 lip 2011, 16:15 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt: