Hella micro DE
Hella micro DE
Witam,
Czy orientuje się ktoś z Was, czy wersja halogenowa tej lampy różni się optycznie od wersji HID? Ponoć "DE" w oznaczeniu oznacza wyraźną linię odcięcia, którą faktycznie widziałem w halogenie, ale na zdjęciach z HIDem nie było to zauważalne, a też ma w nazwie "DE".
Tak, to ma być do roweru, ale wybrałem dział zgodny z przeznaczeniem lampy...
Czy orientuje się ktoś z Was, czy wersja halogenowa tej lampy różni się optycznie od wersji HID? Ponoć "DE" w oznaczeniu oznacza wyraźną linię odcięcia, którą faktycznie widziałem w halogenie, ale na zdjęciach z HIDem nie było to zauważalne, a też ma w nazwie "DE".
Tak, to ma być do roweru, ale wybrałem dział zgodny z przeznaczeniem lampy...
Pozdrawiam
Hella to taka firma która praktycznie nie podaje parametrów technicznych, masz to kupić bo jest "Hella". Czyli jakiś tam niemiecki sektor kosmosu?
Cóż, DE każdemu Niemcowi skojarzy się z Deutschland i bardziej będzie chciał to kupić
A chodzi o nic innego jak światła z soczewkami i "ostrym odcięciem" . Czyli na rower raczej lipa.
Cóż, DE każdemu Niemcowi skojarzy się z Deutschland i bardziej będzie chciał to kupić
A chodzi o nic innego jak światła z soczewkami i "ostrym odcięciem" . Czyli na rower raczej lipa.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 04 lip 2011, 22:55 przez Liro, łącznie zmieniany 1 raz.
gorącego lata...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
Ja cały czas myślę nad wsparciem polskiego przemysłu i kupnem o połowę tańszego Wesema, ale szczerze mówiąc jest on gigantyczny w porównaniu do Helli micro i na kierownicy roweru by zasłaniał drogę. Zadałem pytanie, bo może akurat ktoś z forumowiczów miał w rękach obydwie wersje i może coś na ten temat powiedzieć.
PS: A jak nie, to kupię jakąś soczewkę bi-xenon i będę miał fajną lampkę do roweru. Tylko jakoś portfel ma inne zdanie w tym temacie.
PS: A jak nie, to kupię jakąś soczewkę bi-xenon i będę miał fajną lampkę do roweru. Tylko jakoś portfel ma inne zdanie w tym temacie.
Pozdrawiam
To popatrz sobie jeszcze na LEDowe 3X30 www.4xled.pl
Produkt polski.
Produkt polski.
gorącego lata...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
Na pewno różnica będzie w wykonaniu, ale mam właśnie na warsztacie kwadraciaka 3x XP-G >1000lm. W szafie leży jarznik H3 z przetwornicą i myślałem, żeby jakoś niskim kosztem załadować to na rower. Akurat na popularnym serwisie aukcyjnym jest Hella micro halogenowa w niezłej cenie, tylko ta linia odcięcia mi nie pasuje. Soczewka jest klejona, więc samodzielne usunięcie przysłony byłoby problematyczne. Słyszałem, że w tym sezonie 1000lm na rowerze to jest za mało. Trzeba iść z duchem czasu.
PS: Ta lampa 3x30 kosztuje prawie 400zł. Za dużo jak dla mnie i w dodatku bez sensu, bo mam raczej przeciętny rower. Ja się staram uzyskać jak najwięcej światła za jak najmniejszą kasę. Jak dokończę kwadraciaka i zamontuję HIDa 35W to myślę że 5000lm przekroczę. Tak dla sportu oczywiście. Tylko muszę znaleźć jakiś reflektor do tego HIDa.
PS: Ta lampa 3x30 kosztuje prawie 400zł. Za dużo jak dla mnie i w dodatku bez sensu, bo mam raczej przeciętny rower. Ja się staram uzyskać jak najwięcej światła za jak najmniejszą kasę. Jak dokończę kwadraciaka i zamontuję HIDa 35W to myślę że 5000lm przekroczę. Tak dla sportu oczywiście. Tylko muszę znaleźć jakiś reflektor do tego HIDa.
Pozdrawiam
No niestety tak ten świat zrobiony jest, co wartościowe to kosztuje.
Nie sądzę że HID 35 wat rozwija 5000lm . Raczej będzie to ok. 3000lm jeśli ten ksenon będzie dobrej klasy. Poza tym, jak chcesz to sensownie zasilić na rowerze?
Jeździłem na rwrqu z 3x XR-E (poprzedni model od 3X30) i był totalny wypas, a gdy skierowałem go na wprost każdy samochód migał światłami
Nie sądzę że HID 35 wat rozwija 5000lm . Raczej będzie to ok. 3000lm jeśli ten ksenon będzie dobrej klasy. Poza tym, jak chcesz to sensownie zasilić na rowerze?
Jeździłem na rwrqu z 3x XR-E (poprzedni model od 3X30) i był totalny wypas, a gdy skierowałem go na wprost każdy samochód migał światłami
gorącego lata...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
Nie no oczywiście, 5000lm to by było w sumie. HID 35W liczyłem 3000lm, a do tego kwadraciak + Solarforce z XM-L, które razem powinny dać około 2000. Razem by było 5000, a jeszcze mam jedną latarkę z XP-G, którą też mogę na rower wcisnąć. Co do zasilania to do kwadraciaka mam zaplanowany batterypack z rury PCV, a do zasilania HIDa by był akumulator AGM 12V 7Ah. Duży i ciężki, ale tani. Zamierzam wymyślić coś, aby całe ustrojstwo do HIDa można było łatwo zdjąć, żeby nie wozić tego w dzień.Liro pisze:Nie sądzę że HID 35 wat rozwija 5000lm . Raczej będzie to ok. 3000lm...
Pozdrawiam
Hella Micro DE to po prostu oznaczenie produktu, a wręcz samego body. Są wersje halogenowe, HID (35 i 50W), z przesłonami i bez. Jest nawet lampa robocza ("Hella Micro DE worklamp" ).
Tu masz rozkład dla wersji "halogen fog light"
A tu wersję HID driving light:
A apropos oświetlenia - po co Ci 5000lm na rowerze? Dla uświadomienia ile to jest światła - w samochodzie osobowym z reguły światła drogowe mają po 50-55W, mijania też tyle. Zakładając mega ultra żarówki mające po 17lm/W, daje Ci to jakieś 3500lm przy włączonych światłach mijania i drogowych (notabene - tak - tyle ile daje pojedynczy, dobry HID 35W).
Tu masz rozkład dla wersji "halogen fog light"
A tu wersję HID driving light:
A apropos oświetlenia - po co Ci 5000lm na rowerze? Dla uświadomienia ile to jest światła - w samochodzie osobowym z reguły światła drogowe mają po 50-55W, mijania też tyle. Zakładając mega ultra żarówki mające po 17lm/W, daje Ci to jakieś 3500lm przy włączonych światłach mijania i drogowych (notabene - tak - tyle ile daje pojedynczy, dobry HID 35W).
Co do helli micro de mogę się wypowiedzieć bo miałem takie lampy. Obudowa magnezowa, soczewki jak i odbłyśniki wykonane doskonale. Co do świecenia, to nie zauważyłem różnicy organoleptycznie pomiędzy HM DE a polskim Wesem HM4 czy HO4. Optycznie HM DE HID rożni się minimalnie dłuższą dupką. HID nie występuje w wersji przeciwmgłowej. Ogólnie mogę stwierdzić, że to zbytek łaski. Drogo, drogo a wcale nie lepiej. Używałem ich ponad 2 lata. Ja osobiście kupiłem je na szrocie (2 kpl) po 30 zł/kpl a poszły na allegro po bodajże 250 zł/kpl. Teraz mam założone Wesem HM2, większe i niesoczewkowe i jestem bardziej zadowolony. Co do przesłon w HM DE to takowych w wersji przeciwmgłowej nie zauważyłem, wiązka jest skupiana poprzez ryfel na tyle soczewki. Wersji dalekosiężnej nie miałem w rękach, ale tym bardziej w niej nie będzie przesłon. Jeszcze nie spotkałem lamp dalekosiężnych z przesłonami. A co do linii odcięcia, to o jakiej linii piszecie w halogenach przeciwmgłowych czy dalekosiężnych? Tam nie ma czegoś takiego. Linia odcięcia jest w światłach mijania asymetrycznych to się zgodzę.
Na rower to polecam takiego cudaka z wesemu:
Wesem HO4
Jest niewiele większy średnicą a jest krótszy o prawie 3 cm. Do tego jak się uszkodzi, to nie ma straty, bo taka lampa kosztuje około 45 zł w sklepie, w Wesem 49 zł.
dzisiaj wrzucę zdjęcia wypatroszonej lampy. Pod koniec tygodnia wrzucę zdjęcia jak świecą HM4 czyli HO4 z mocowaniem w otwór bez stopki. Leżą obecnie w schowku w aucie i czekają na montaż. W sumie to się waham pomiędzy HM4 a HO3 (muszę jedno szkło wymienić bo zbite - koszt 9 zł ). W ogóle te HM4/HO4 aż proszą się, aby wszczepić im jakiegoś konkret leda. Dupki w nich są typu twist-off więc można dotoczyć jakiś konkret radiator.
p.s. Helle i duże Wesemy miałem w poprzednim aucie. nie pomyślcie sobie, że jeżdżę choinką.
Na rower to polecam takiego cudaka z wesemu:
Wesem HO4
Jest niewiele większy średnicą a jest krótszy o prawie 3 cm. Do tego jak się uszkodzi, to nie ma straty, bo taka lampa kosztuje około 45 zł w sklepie, w Wesem 49 zł.
dzisiaj wrzucę zdjęcia wypatroszonej lampy. Pod koniec tygodnia wrzucę zdjęcia jak świecą HM4 czyli HO4 z mocowaniem w otwór bez stopki. Leżą obecnie w schowku w aucie i czekają na montaż. W sumie to się waham pomiędzy HM4 a HO3 (muszę jedno szkło wymienić bo zbite - koszt 9 zł ). W ogóle te HM4/HO4 aż proszą się, aby wszczepić im jakiegoś konkret leda. Dupki w nich są typu twist-off więc można dotoczyć jakiś konkret radiator.
p.s. Helle i duże Wesemy miałem w poprzednim aucie. nie pomyślcie sobie, że jeżdżę choinką.
Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Nie wiem po co, ale chcę je mieć. Wiem ile to jest światła i o ile będzie dobrze rozłożone, to wcale nie będzie zbyt jasno.kodi pisze:A apropos oświetlenia - po co Ci 5000lm na rowerze?
Dzięki za te rysunki. Tanio można kupić jedynie wersję halogenową przeciwmgłową, ale z tego co widzę to nie jestem zainteresowany takim rozkładem światła.
Zobacz tutaj: http://forum.fonarevka.ru/showthread.php?t=2424 Nie rozumiem języka, ale zdjęcia wszystko tłumaczą. Na beamshotach doskonale widać linię odcięcia, a w środku przysłonę.olowaty pisze:A co do linii odcięcia, to o jakiej linii piszecie w halogenach przeciwmgłowych czy dalekosiężnych? Tam nie ma czegoś takiego. Linia odcięcia jest w światłach mijania asymetrycznych to się zgodzę.
W sumie chyba faktycznie kupię sobie Wesema. Będę wdzięczny za zdjęcia wybebeszonej lampy, to wtedy ostatecznie zdecyduję czy będzie mi pasowała.
Pozdrawiam
Wersja HID nie jest przeciwmgłowa. A jeśli pytasz po co niektórzy montują HIDy >4300K do przeciwmgłowych to również nie wiem. Ostatnio wjechałem na rowerze w pas mgły, na kierownicy Solarforce z XM-L T6@2,8A. Miałem nadzieję że jestem sam na drodze, bo widoczność kończyła się metr przed kołem. Akurat w szafie u mnie leży jarznik 6000K, ale do jazdy w dobrą pogodę z połączeniu z LEDami powinno być dobrze.olowaty pisze:Ale jedno mnie zastanawia. Na co komu tak białe światło we mgle? Im bielsze, tym gorzej podczas mgły (gęstsza ściana).
Pozdrawiam