Latarka bardzo tania i z allegro, a jakże :) Prośba o pomoc.

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
Awatar użytkownika
latarnik
Posty: 37
Rejestracja: wtorek 31 maja 2011, 00:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: latarnik »

Dziękuję za Wasze sugestie. Przekonaliście mnie, żeby zwiększyć budżet do około 50 złotych i kupić coś porządniejszego. Więc moje zapytanie do Was zmodyfikuję:
Jaką latarkę polecacie do około 50 złotych? Zależy mi na tym, żeby był choć jeden tryb oszczędny. Będzie ona służyła prawdopodobnie do świecenia pod nogi w trakcie nocnych przechadzek, więc spot nie musi być zbyt skupiony, żeby nie raził, za to spill dość szeroki, by jak najwięcej rozświetlać na boki (jeśli dobrze zrozumiałem fachową terminologię :-) No i, żeby dobrze leżała w dłoni :-) Długość od 10 do 13 cm, mniej więcej.
Z góry dziękuję za sugestie.
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

No więc na DX z darmową wysyłką
za ok 48zł 3xAAA Romisen RC-C8
za ok 33zł 1xAA Romisen RC-G2
za ok 48zł 1xAA Romisen RC-A5
lub w polskim sklepie
za 49zł Romisen RC-A4
lub popatrzeć w sklepiku może czasem się coś trafi
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
latarnik
Posty: 37
Rejestracja: wtorek 31 maja 2011, 00:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: latarnik »

Hmm... Dziękuję za propozycje. Im więcej się zastanawiam (już ponad tydzień), tym mniej wiem, czego potrzebuję i gdzie to kupić. Najchętniej kupiłbym w jednym ze źródeł: allegro, sklep w Warszawie, poprzez kogoś (zakupy grupowe) z zagranicy, lub bezpośrednio jakiś mod od lampkoholika. Niepokoi mnie męczący oczy spot i... wymyśliłem coś nowego :) Nie klasyczny strumień i nie zoom. Mianowicie, żeby spot, przez regulację głowicą, przygasał, zmniejszał się kosztem rozszerzającego się spill'u :) W zoomie całkiem zanika spot i światło ma jednakową intensywność na całej oświetlanej powierzchni. A mnie się marzy, żeby ten jasny punkcik na środku pomału zanikał, a reszta się rozszerzała, aż powstanie jednolicie oświetlony, szeroki okrąg :-) A może jest już coś takiego, tylko jeszcze nie wiem? ;) Ewentualnie, żeby latarka z zoomem posiadała stały, szeroki spill - jego zupełny brak w zoomach mnie nie przekonuje, strumień światła wygląda zawsze jak w reflektorze teatralnym, poza nim... ciemność.
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

To raczej uzyskasz w starych klasycznych latarkach nie wiem, może Maglite 2D
a szczerze to sądzę że najlepsza by była dla ciebie mała edc na diodzie XM-LT6
przy w miarę dobrym zasięgu masz praktycznie jednolity rozkład światła na całej powierzchni np: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=6053 obejrzyj zdjęcia i sam stwierdź czy to jest to co potrzebujesz
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
latarnik
Posty: 37
Rejestracja: wtorek 31 maja 2011, 00:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: latarnik »

O tak, ten typ strumienia światła, jak w UltraFire WF-502B mnie przekonuje. Mogłaby być, jak dla mnie, nieco krótsza i tańsza. Wiem, zaczynam grymasić :) Proszę o jeszcze inne propozycje, ja tymczasem poszukam coś o tym, w jaki sposób patrzymy, jak działa oko w ciemności i jaki byłby optymalny rozkład oświetlenia. Podzielę się, jak coś znajdę :)
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

No raczej krótsza będzie ciężko, i raczej zacznij odkładać bo taka latareczka na xm-lt6 to ok 55zł+aku+ładowarka. Tak więc moja rada jest taka lepiej się na razie wstrzymaj odłóż trochę PLN'ów kup raz a dobrze no chyba że znów będzie okazja w sklepiku na coś dobrego bo jak kupisz na allegro coś za ok 50zł to pamiętaj że to kosztowało ok 15zł wcześniej:)
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Voit
Posty: 259
Rejestracja: piątek 05 gru 2008, 19:56
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Voit »

latarnik pisze:Hmm... Dziękuję za propozycje. Im więcej się zastanawiam (już ponad tydzień), tym mniej wiem, czego potrzebuję i gdzie to kupić.(...)
To najzupełniej normalne.
Musisz wiedzieć, że idealna latarka nie istnieje.
W różnych sytuacjach potrzebujemy różnego światła. Są latarki bardziej lub mniej uniwersalne, ale o latarce "do wszystkiego" i na każdą okazję nie słyszałem.
Znajdziesz tylko latarki mniej lub bardziej zbliżone do ideału w danych okolicznościach
...Moją pierwszą "poważną" latarką był Romisen RC G2.
Byłem (nadal jestem) zachwycony ilością światła z latarki zasilanej jednym paluszkiem.
Latarka niewielka, w sam raz do codziennego noszenia w kieszeni.
Bardzo wygodna w użytkowaniu.
Proponowałbym, abyś na początek poszukał włąśnie czegoś takiego.
Nie wiem do czego używasz latarki, jak często i w jakich okolicznościach.
Jeśli szukasz poręcznego i niedrogiego źródła światła, aby mieć czym poświecić pod nogi podczas wieczornego spaceru z psem, to może nie potrzebujesz niczego specjalnie udziwnionego.
latarnik pisze:(...) wymyśliłem coś nowego :) Nie klasyczny strumień i nie zoom. Mianowicie, żeby spot, przez regulację głowicą, przygasał, zmniejszał się kosztem rozszerzającego się spill'u :) W zoomie całkiem zanika spot i światło ma jednakową intensywność na całej oświetlanej powierzchni. A mnie się marzy, żeby ten jasny punkcik na środku pomału zanikał, a reszta się rozszerzała, aż powstanie jednolicie oświetlony, szeroki okrąg :-) A może jest już coś takiego, tylko jeszcze nie wiem? ;) Ewentualnie, żeby latarka z zoomem posiadała stały, szeroki spill (...)
...I jeszcze żeby miała 10-13 cm długości i nie kosztowała majątku...
To się nie uda...
Tak, to tylko w Erze.
;-)
upek
Posty: 347
Rejestracja: wtorek 17 mar 2009, 21:55
Lokalizacja: Lubań

Post autor: upek »

Od siebie mogę polecić: https://www.dealextreme.com/p/uniquefire-s10-cree-r2-wc-6-mode-220-lumen-memory-led-flashlight-black-1-aa-1-14500-30986
Bardzo dobra jakośc wykonania i mniejsze skupienie niż w RC-G2. Jest także wersja bez trybów. Cena też bardzo przystępna.

pzdr
upek
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Albo bierz to http://kaidomain.com/ProductDetails.aspx?ProductId=9458 chyba nic lepszego i taniej nie znajdziesz
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
upek
Posty: 347
Rejestracja: wtorek 17 mar 2009, 21:55
Lokalizacja: Lubań

Post autor: upek »

Zbankrutuje jak będzie używał CRek :)
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

2 CR123A na DX kosztują 8zł, w zakładach foto po 5-6zł za sztukę, 2 dobre paluszki AA też kosztuja ok 8-10zł, skoro potrzebuje światełka do świecenia pod nogi to raczej nie korzysta z niego codziennie po 2h tak więc w zupełności wystarczy
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

Można taniej: http://allegro.pl/sanyo-photo-lithium-3 ... 45811.html
Kumpel kupował w tej cenie właśnie jakiś czas tamu. Nie są złe (aukcje zazwyczaj nie są podbijane więc kupujesz w cenie wywoławczej).
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Bocian pisze:Można taniej: http://allegro.pl/sanyo-p...1643945811.html
Kumpel kupował w tej cenie właśnie jakiś czas tamu. Nie są złe (aukcje zazwyczaj nie są podbijane więc kupujesz w cenie wywoławczej).
No i za 20zł masz 6 baterii wychodzi po niecałe 3.50zł za sztukę
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
latarnik
Posty: 37
Rejestracja: wtorek 31 maja 2011, 00:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: latarnik »

Dziękuję za wszystkie porady i propozycje (proszę o jeszcze :)) W zamian zapowiedziany przegląd artykułów o widzeniu w nocy. Oto co ciekawsze fragmenty:

Widzenie fotopowe, widzenie dzienne — termin oznaczający pracę ludzkiego narządu wzroku w warunkach normalnych, czyli przy ilości światła wystarczającej do pełnego wykorzystania możliwości zmysłu wzroku.
W miarę spadku natężenia oświetlenia otoczenia, widzenie fotopowe przechodzi w fazę przejściową zwaną widzeniem mezopowym (częściowa utrata postrzegania barw), by wreszcie osiągnąć minimalny stan pracy ludzkiego oka zwany widzeniem skotopowym (świat w skali szarości).
Widzenie dzienne zapewnia największą czułość w miejscu, na które mamy skierowany wzrok. Tylko w wąskim zakresie kątowym utrzymuje się duża czułość i widzenie kolorów. Widzenie nocne nastawione jest raczej na obserwację pod kątem, w nocy widzimy gorzej obiekty, na które mamy skierowany wzrok.


Widzenie skotopowe (widzenie nocne, sklotopiczne) – termin oznaczający pracę ludzkiego narządu wzroku w warunkach skrajnie niekorzystnych, czyli przy znikomej ilości światła. W odbieraniu bodźców świetlnych biorą wtedy udział wyłącznie pręciki, natomiast czopki są zupełnie nieaktywne. Podczas widzenia skotopowego człowiek widzi świat pozbawiony barw, czyli np. taki jak na czarno-białym filmie. Możliwe jest wtedy wyłącznie rozróżnianie stopnia jasności elementów otoczenia, a i to przy niewielkiej gradacji tych stopni. Znacznie spada również rozdzielczość oka, czyli możliwość rozpoznawania szczegółów obrazu, nie występuje przy tym zjawisko szczególnie wysokiej rozdzielczości obrazu w środku pola widzenia, za które odpowiada plamka żółta (składająca się wyłącznie z czopków).

Zjawisko Purkiniego – zjawisko z zakresu fizjologii widzenia, polegające na zaburzeniu percepcji jasności barw przy słabym oświetleniu (przy tzw. widzeniu mezopowym).
Nazwane tak od jego odkrywcy, Jana Ewangelisty Purkyniego, czeskiego fizjologa i histologa. Purkynie zauważył, że przy adaptacji oczu do zmierzchu światło o krótkiej długości fali (na przykład niebieskie lub niebieskozielone) jest postrzegane jako jaśniejsze niż światło o długiej fali (czerwień).
Wyjaśnienie tego zjawiska leży w budowie siatkówki oka ludzkiego. Siatkówka posiada dwa rodzaje receptorów wzrokowych - czopki i pręciki. Pręciki są znacznie bardziej czułe na światło, działają nawet przy bardzo słabym oświetleniu (jest to "widzenie pręcikowe", inaczej widzenie skotopowe). Pręciki jednak nie rozróżniają barw. Dlatego przy słabym świetle widzimy świat czarno-biały.
Czopki pozwalają rozróżniać barwy (jest to "widzenie czopkowe" lub widzenie fotopowe), lecz aby zaczęły reagować, w otoczeniu musi być odpowiednia ilość światła (co najmniej 6 luksów).
Ludzkie oko ma trzy podstawowe rodzaje czopków, reagujących na fale o dużej, średniej i małej długości (czerwone, zielone, niebieskie). Gdy spada ilość światła w otoczeniu (np. zmierzch), stopniowo wyłącza się widzenie fotopowe, widzenie skotopowe jest aktywne nadal. Przy tym najszybciej przestają reagować na światło czopki odpowiedzialne za widzenie fal długich (czyli światła czerwonego). W efekcie gdy mamy do czynienia ze światłem o natężeniu od ok. 3 do 5 luksów barwa czerwona wydaje się nam czarna i znacznie ciemniejsza niż barwa niebieska o obiektywnie takiej samej jasności.
Podczas dnia subiektywnie postrzegana jasność barw jest inna - światło czerwone wydaje się nam jaśniejsze niż obiektywnie tak samo jasne światło niebieskie. Ową zmianę subiektywnie postrzeganej jasności barw nazwano właśnie zjawiskiem Purkyniego lub efektem Purkyniego.


BlueBlocker to nazwa określająca soczewki dla kierowców zabarwione tak, by nie przepuszczały światła niebiesko-fioletowego. Są to najkrótsze fale z zakresu światła widzialnego dla człowieka. Im krótsza fala, tym łatwiej ulega rozproszeniu w atmosferze, pyle czy mgle. W dzień, przy dobrych warunkach pogodowych, oko jest w trybie widzenia dziennego i reaguje najlepiej na światło żółto-pomarańczowe. Jednak przy zmniejszonym natężeniu światła oko przechodzi w tryb widzenia nocnego, reagując lepiej na kolor niebieski. To jeden z powodów, dlaczego po zmierzchu zaczynamy widziec gorzej - widzenie nocne jest co prawda bardziej czułe na światło, jednak dużo mniej szczegółowe. Do tego dochodzi większa rozpraszalność światła niebieskiego, dodatkowo rozmywająca wszystkie szczegóły. Odpowiedni dobór zabarwienia soczewki okularowej blokuje rozproszone światło niebieskie, jednocześnie "oszukując" oko i wzmacniając widzenie dzienne.

Podsumowując: w nocy słabiej widzimy punkt, na którym skupiamy wzrok, lepiej widzimy kątem oka w porównaniu z dniem, czerwień jest odbierana słabiej od fioletu, obiekty czerwone wpadają w czerń, obiekty fioletowe wydają się jaśniejsze. Moje pytanie: czy w związku z tym stosować lepiej:
- latarki świecące punktowo, czy z bardziej rozproszonym strumieniem? Moim zdaniem rozproszonym.
- latarki świecące światłem wpadającym w żółć, czy we fiolet? W moim odczuciu w żółć.
:)
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

To zależy kolor wpadający w żółty będzie kolorem bardziej naturalnym dla oka niż w fiolet, tzw cool white daje większy kontrast ale także bardziej męczy wzrok.
Tak przy okazji lepiej przenieś swój post do nowego tematu bo się totalny OT zrobił.
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
ODPOWIEDZ