Żarówka LED w miejsce żarówki p21w, światła dzienne
Żarówka LED w miejsce żarówki p21w, światła dzienne
To jest mój pierwszy post, więc witam wszystkich
W starszych generacjach audi przy lampach xenonowych występowały również światła dzienne, które składały się z tradycyjnej żarówki p21w
z lewej zwykła żarówka, z prawej włożona jakaś słaba żarówka diodowa
na ebayu znalazłem coś takiego:
http://cgi.ebay.com/1156-Ba15s-CREE-Q5- ... 33639bd25e
Wydaje mi się, że 5w to jednak za mało, na dodatek trzeba zakładać oporniki, aby komputer pokładowy nie wyświetlał błędu spalonej żarówki
Teraz pytanie, jak zbudować żarówkę (na jakich diodach), aby sensownie świeciła, nie grzała za mocno oraz aby komputer nie wyświetlał błędu ?
W starszych generacjach audi przy lampach xenonowych występowały również światła dzienne, które składały się z tradycyjnej żarówki p21w
z lewej zwykła żarówka, z prawej włożona jakaś słaba żarówka diodowa
na ebayu znalazłem coś takiego:
http://cgi.ebay.com/1156-Ba15s-CREE-Q5- ... 33639bd25e
Wydaje mi się, że 5w to jednak za mało, na dodatek trzeba zakładać oporniki, aby komputer pokładowy nie wyświetlał błędu spalonej żarówki
Teraz pytanie, jak zbudować żarówkę (na jakich diodach), aby sensownie świeciła, nie grzała za mocno oraz aby komputer nie wyświetlał błędu ?
Raczej będzie za słaba.
Na pewno w diodę nie idzie 5W, bo w tej obudowie, przy braku cyrkulacji powietrza by się usmażyła.
Zwłaszcza ze na jednym ze zdjęć widać, że tylko sam brzeg MCPCB ztyka się z pigułą
Ciekawe, jakim cudem gościu uzyskał 400lm z q5, zwłaszcza przy tak słabym chłodzeniu
Na pewno w diodę nie idzie 5W, bo w tej obudowie, przy braku cyrkulacji powietrza by się usmażyła.
Zwłaszcza ze na jednym ze zdjęć widać, że tylko sam brzeg MCPCB ztyka się z pigułą
Ciekawe, jakim cudem gościu uzyskał 400lm z q5, zwłaszcza przy tak słabym chłodzeniu
Sky Ray King (XML T6 3C) DRY (XML T5 4B) Zebralight H600 FW (XML) Yezl S7 SS (XPG S2 2T) Ultrafire C3 SS (XML T6 3C) Klon TK35 (XML U2 1C) Solarforce L2P (XML T5 4B) Ultrafire A3 (XRE Q5), LedLenser P5 (XRE) Jetbeam Raptor RRT-0 (XPG R5)
Jasne, że by się dało ale radiator chłodzący emiter/y byłby wielkością zbliżony do połowy lampy (zakładając brak przepływu powietrza). Przy wielkości alu obudowy tej "żarówki zamiennika" nie dał bym w to więcej jak 500-600mA co dla najwydajniejszych teraz LEDów da około 220-250lm (i to liczone dla sztucznego wzorca temperatury złącza 25st).Stefano pisze:a dałoby się zbudować żarówkę uzyskującą powiedzmy 1000lm ?
Sometimes darkness can show you the light
Tak jak ci pisałem - nie mam pojęcia jak ty w tą lampę upchasz pasek led z audia A4...Pewnie tym systemem przesłonisz albo soczewkę albo coś innego.
Co do żarówek ledowych - tą co pokazałeś to się nie nadaje bo świeci do przodu a powinna jak zwykła żarówka mieć 360st czyli jak ta:
Ale i tak pewnie nie uzyskasz z ledowych tyle światła co z żarówki, choćby dlatego że nie trafia żarówka ledowa w ogniskową lustra. Nawet na foto Audi widać że żarówka świeci mocniej.
Ale tak czy siak - ja bym już leciał w te ledowe i sprawdzał czy to ma sens.
N
Co do żarówek ledowych - tą co pokazałeś to się nie nadaje bo świeci do przodu a powinna jak zwykła żarówka mieć 360st czyli jak ta:
Ale i tak pewnie nie uzyskasz z ledowych tyle światła co z żarówki, choćby dlatego że nie trafia żarówka ledowa w ogniskową lustra. Nawet na foto Audi widać że żarówka świeci mocniej.
Ale tak czy siak - ja bym już leciał w te ledowe i sprawdzał czy to ma sens.
N
sprzedawcy z ebaya wyszło nawet, że led świeci mocniej
http://cgi.ebay.pl/SMD-LED-Tagfahrlicht ... 5d2bdf8c92
z przesłonięciem soczewki xenonu pewnie jest problem, ale amerykanie się tym nie przejmują
http://search.audiworld.com/showthread.php?t=2755088
wiadomo w usa wszystko przejdzie
http://cgi.ebay.pl/SMD-LED-Tagfahrlicht ... 5d2bdf8c92
z przesłonięciem soczewki xenonu pewnie jest problem, ale amerykanie się tym nie przejmują
http://search.audiworld.com/showthread.php?t=2755088
wiadomo w usa wszystko przejdzie
A ja ci zrobię takie foto, że latarka 9 LED w nocy świeci lepiej od xenonu 4,3K...
A te lampy co pokazałeś to są Tuningowe lampy Sonara do Audi które nie miały nigdy w standardzie takich pasków. Co ciekawe wiele nowych modeli czy to do Audi, czy Golfa, a nawet Skody mają takie paski i jak by tego było mało, otrzymują homologację RL i świecą...naprawdę przyzwoicie. Sonar tutaj się postarał, często jego rozwiązanie to 9 diod, każda z małym radiatorem, wysterowane prądem około 200 - 300 mA (zależnie od modelu lampy) i co dziwne - używa diod Samsunga widziałem takie w modelu do Seata Ibizy.
A te lampy co pokazałeś to są Tuningowe lampy Sonara do Audi które nie miały nigdy w standardzie takich pasków. Co ciekawe wiele nowych modeli czy to do Audi, czy Golfa, a nawet Skody mają takie paski i jak by tego było mało, otrzymują homologację RL i świecą...naprawdę przyzwoicie. Sonar tutaj się postarał, często jego rozwiązanie to 9 diod, każda z małym radiatorem, wysterowane prądem około 200 - 300 mA (zależnie od modelu lampy) i co dziwne - używa diod Samsunga widziałem takie w modelu do Seata Ibizy.
ILPT
akurat te ledy robi amerykanin http://www.audizine.com/forum/showthrea ... &styleid=8
nawet się go pytałem o cenę to chciał 440$ z przesyłką + trzeba mu odesłać tą chromowaną listwę na przodzie lampy
nawet się go pytałem o cenę to chciał 440$ z przesyłką + trzeba mu odesłać tą chromowaną listwę na przodzie lampy
Widziałem ostatnio w kilku już Audi A4 takim jak na fotce, oraz w A6, przed liftem i bez diod, że dzienne nie świeciły na żółto jako zwykła żarówka, tylko na biało (wyglądało jak ksenon 6000K ) I właśnie się zastanawiałem, czy montują tam żarówki ksenonowe czy zwykłe o takiej barwie, bo przyznam że fajnie to wyglądało Ma ktoś pojęcie?
Tam fabrycznie zawsze masz żarówki o barwie ciepłej. Xenonu nigdy tam nie było bo to mija się z celem oszczędności itp.
Ludzie w to pchają żarówki no-name diodowe o niskiej mocy i takiej barwie - efekt - widać takie auto z daleka dużo gorzej.
Nowsze modele zamiast żarówki mają 5 diod mocy fabrycznie w tym samym miejscu co żarówka.
Ludzie w to pchają żarówki no-name diodowe o niskiej mocy i takiej barwie - efekt - widać takie auto z daleka dużo gorzej.
Nowsze modele zamiast żarówki mają 5 diod mocy fabrycznie w tym samym miejscu co żarówka.
ILPT
Kolego, w światłach mijania, tam gdzie masz soczewki jest lampa wyładowcza, czyli xenon o którym piszesz.
W odbłyśniku natomiast w starszych wersjach lamp masz żarówkę, o ile się nie mylę P21W.
Nowsze wersje lampy wyglądają identycznie, ale zamiast żarówki, producent w miejscu lustra umieścił 5 diod mocy o barwie białej zimnej, kolorystyka około 6000K co powoduje że światła są widoczne, białe i wyglądają jak ksenon. Taka lampa pobiera mniej więcej 5 - 6 W. Montaż ksenonu jest nieopłacalny, bo powodowało by to konieczność produkcji palników o niewielkiej mocy, ksenon ma dużo niższą trwałość niż dioda itp.
Do tego lampy z założenia mają przeżyć auto...
W odbłyśniku natomiast w starszych wersjach lamp masz żarówkę, o ile się nie mylę P21W.
Nowsze wersje lampy wyglądają identycznie, ale zamiast żarówki, producent w miejscu lustra umieścił 5 diod mocy o barwie białej zimnej, kolorystyka około 6000K co powoduje że światła są widoczne, białe i wyglądają jak ksenon. Taka lampa pobiera mniej więcej 5 - 6 W. Montaż ksenonu jest nieopłacalny, bo powodowało by to konieczność produkcji palników o niewielkiej mocy, ksenon ma dużo niższą trwałość niż dioda itp.
Do tego lampy z założenia mają przeżyć auto...
ILPT