jak zrobić halogeny led do off road

dane techniczne, zdjęcia i ciekawostki o diodach świecących
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
To może znasz to auto, trochę w rajdach jeździło.....
Obrazek
Obrazek
Obrazek
:twisted:
Co do reflektorów, to zaproponował bym obudowy od marketowych halogenów stacjonarnych. Dość spora powierzchnia aluminiowej obudowy, szczelna, wystarczy do środka zabudować kawał kształtownika na którym umieścisz diody ze soczewkami i gites....

Proponuję tez rozważyć budowę z większej ilości diod mniejszej mocy, np XPE, XPG, łatwiej odprowadzić ciepło (większa łączna powierzchnia styku MCPCB z budową), większa niezawodność, bo można wykonać 2-3 niezależne obwody zasilania w jednej lampie.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
mteyBMW
Posty: 33
Rejestracja: sobota 26 mar 2011, 17:23
Lokalizacja: STG

Post autor: mteyBMW »

Jeśli chodzi o obudowy z halogenu stacjonarnego to ok, ale ja bym widział tam zamiast chudego szkła grubą pleksi.
Pyra skąd dorwałeś ten silnik BMW ? To jest V12? Jaka pojemność? Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

mteyBMW pisze:Jeśli chodzi o obudowy z halogenu stacjonarnego to ok, ale ja bym widział tam zamiast chudego szkła grubą pleksi.
Pyra skąd dorwałeś ten silnik BMW ? To jest V12? Jaka pojemność? Pozdrawiam!
To szkło nie jest takie cienkie, przynajmniej u mnie.... plexa może się za szybko podrapać w eksploatacji, najlepsze by były szyby "pancerne" nie są grube a wytrzymałość spora lub poliwęglan.

Kolega robił mechanikę, ja prądy i elektronikę. Dodatkowo m.in. dwa systemy pomp paliwowych, podwójny wentylator chłodnicy, dodatkowa awaryjna pompa układu chłodzenia, interkom......
750i E36, pracuje na 3 komputery + chiptuning (na moment obrotowy) + nowe wałki, robione dla znajomego, ale.... to już kilka lat temu było.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
mteyBMW
Posty: 33
Rejestracja: sobota 26 mar 2011, 17:23
Lokalizacja: STG

Post autor: mteyBMW »

Masz rację, najlepsza byłaby szyba pancerna ale skąd to dostać :) Może pasowałaby od elektronicznej wagi ? dobry pomysł. Sam nad tym pomyślę. Pyra a jaki miałeś programator do mikrokontorlera ? Czy może modyfikowałeś elektronikę innym sposobem? Też mnie to interesuję i nie wiem co kupić do tuningu elektronicznego.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Szyby pancerne są w posiadaniu firm zakładających witryny wystawowe, często zostają im odpadki, czasem też można popytać w firmach robiących okna - klienci są wymagający. Myślę, ze dwa takie kawałki udało by się w rozsądnej cenie dostać.....

Kupiłem gotowe pamięci i tylko podmieniłem, tam było jeszcze rozróżnienie komp prawy i lewy...

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Liro
Posty: 289
Rejestracja: niedziela 08 sie 2010, 07:08
Lokalizacja: Pólnoc

Post autor: Liro »

Przesada z tą pancerną.
Pyra widzę że brał się za rajdy speedowe. Ja raczej z kierunku przeprawowego :)
Wypada nie wypada, oceńcie tą stronę: www.4xled.com
gorącego lata...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
miller69
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 28 kwie 2011, 09:14
Lokalizacja: ostrowiec św

Post autor: miller69 »

witam.
no kolego Pyra autko pełen szacun, niezły potfór :wink: ilość włożonej pracy powala.
co do diod to znalazłem coś takiego http://sensu.pl/?go=products&cat_id=151
cena do przyjęcia , podpowiedzcie co jeszcze jest potrzebne żeby podpiąć diodę pod akumulator samochodowy żeby uzyskać jej pełną moc(wydajność), muszę coś kupić i zacząć eksperymentować bo inaczej zaczytam się na śmierć i nic.
pzdr.
Luigi
Posty: 408
Rejestracja: czwartek 03 lut 2011, 15:35
Lokalizacja: Wawa/Kania Nowa

Post autor: Luigi »

Lepsze są xm-l - tańsze i wydajniejsze :)
Driver może być taki
Sky Ray King (XML T6 3C) DRY (XML T5 4B) Zebralight H600 FW (XML) Yezl S7 SS (XPG S2 2T) Ultrafire C3 SS (XML T6 3C) Klon TK35 (XML U2 1C) Solarforce L2P (XML T5 4B) Ultrafire A3 (XRE Q5), LedLenser P5 (XRE) Jetbeam Raptor RRT-0 (XPG R5)
mteyBMW
Posty: 33
Rejestracja: sobota 26 mar 2011, 17:23
Lokalizacja: STG

Post autor: mteyBMW »

Miller kup to co ci polecałem. Najlepsze w tej cenie!!!
miller69
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 28 kwie 2011, 09:14
Lokalizacja: ostrowiec św

Post autor: miller69 »

ok Panowie tylko jak z tymi lumenami ta z mojego linku ma ok 800lm
, a te xml ok 280 lm , nie upieram się przy tym wyborze ale 800lm to dużo więcej niż 280lm, różnica w cenie do przełknięcia.
jako nowicjusz i zielony w temacie mogę głupoty czasem pisać :-(
pzdr.
Luigi
Posty: 408
Rejestracja: czwartek 03 lut 2011, 15:35
Lokalizacja: Wawa/Kania Nowa

Post autor: Luigi »

ok. 280 lm to przy prądzie 700 mA, a w xm-l można puścić 3A, wtedy daje 900+ lm :idea:
Sky Ray King (XML T6 3C) DRY (XML T5 4B) Zebralight H600 FW (XML) Yezl S7 SS (XPG S2 2T) Ultrafire C3 SS (XML T6 3C) Klon TK35 (XML U2 1C) Solarforce L2P (XML T5 4B) Ultrafire A3 (XRE Q5), LedLenser P5 (XRE) Jetbeam Raptor RRT-0 (XPG R5)
miller69
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 28 kwie 2011, 09:14
Lokalizacja: ostrowiec św

Post autor: miller69 »

ok 900 lm + brzmi bardzo dobrze.
reasumując kupuje wszystko pod xml do celów doświadczalnych, tylko wyjaśnicie mi kwestię grzania się diod plizzzzzzz i jaki dokładnie zasilacz(?) driver pod 12v mam kupić , żeby jak testy wyjdą pozytywnie , obsłużył 4-8 diod.
aha nie wyśmiejcie mnie proszę , ale czy nie wystarczył by tylko jakiś rezystor do obniżenia napięcia z 12v do 3,5v, kumpel mi tak podpowiadał. :?:
pozdro.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
miller69 pisze: tylko wyjaśnicie mi kwestię grzania się diod plizzzzzzz i jaki dokładnie zasilacz(?) driver pod 12v mam kupić , żeby jak testy wyjdą pozytywnie , obsłużył 4-8 diod.
Każda dioda XML puszczona na znamionowy prąd (3A) wydziela około 10W ciepła, które trzeba dość skutecznie odprowadzić, gdyż temperatura, powoduje zmniejszenie trwałości diody, oraz skuteczności przetwarzania "prądu" w "światło". Wynika z tego, że im niższą temperaturę będzie miała dioda podczas pracy, tym lepiej.
Co do driverka to proponuję przetwornice step-down i łańcuch 3 diody w szeregu, oczywiście może być kilka takich zestawów.
miller69 pisze:aha nie wyśmiejcie mnie proszę , ale czy nie wystarczył by tylko jakiś rezystor do obniżenia napięcia z 12v do 3,5v, kumpel mi tak podpowiadał. :?:
pozdro.
Gdyby w instalacji samochodowej było 12V to było by możliwe, aczkolwiek nie zalecane. ale w samochodzie bardzo rzadko jest 12V, więc to niestety nie da rady.....

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
miller69
Posty: 9
Rejestracja: czwartek 28 kwie 2011, 09:14
Lokalizacja: ostrowiec św

Post autor: miller69 »

wielkie dzięki z a porady.
mimo szczerych chęci przy braku pojęcia ,wybrałem wyjście bardziej "idiotoodporne" i wsadziłem HID-y w lampy wesem.
w najbliższych dniach nastąpi weryfikacja w terenie.
pzdr. <soczek>
Liro
Posty: 289
Rejestracja: niedziela 08 sie 2010, 07:08
Lokalizacja: Pólnoc

Post autor: Liro »

Tanie samorobne reflektory LEDowe to raczej możecie zapomnieć chłopaki. Polecam również własną produkcję Simexów i Boggerów, kubełków Recaro a może i motór V8 da się tanio zrobić? ;)
gorącego lata...
2010...
przystąpiłem do tego Forum...
ODPOWIEDZ