Tak samo legalne jak zestawy HID
Hehe no tak, ale mimo wszystko przeglad przeszedł, gdzies na necie czytalem ze mozna, i jest teraz full lamp na allegro z diodami wmontowanymi jako postojowe...
Nie wiem jak w Polsce, ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe. Ma mieć temperaturę barwową <6500K i >2000K i jakąś tam określoną jasność (ciekawostka - sprawdzali te temperaturę barwową - za pierwszym razem miałem 6700K założone - uwalili, zmieniłem na 3000K i przeszło bez żadnego ale).RAZER pisze:Aaa czy je legalnie mozna uzywac jako postojowki? Fakt faktem dzisiaj przeglad na diodach przeszedl bez najmniejszego problemu
Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe, więc może żarówki diodowe można legalnie montować w swoich samochodach jako postojowekodi pisze:Nie wiem jak w Polsce, ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe. Ma mieć temperaturę barwową <6500K i >2000K i jakąś tam określoną jasność (ciekawostka - sprawdzali te temperaturę barwową - za pierwszym razem miałem 6700K założone - uwalili, zmieniłem na 3000K i przeszło bez żadnego ale).RAZER pisze:Aaa czy je legalnie mozna uzywac jako postojowki? Fakt faktem dzisiaj przeglad na diodach przeszedl bez najmniejszego problemu
Owszem pod warunkiem że barwa światła będzie biała ale to już zależy czy policja stwierdzi że twoje led świecą na biało czy już niebieskawoRAZER pisze:Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe, więc może żarówki diodowe można legalnie montować w swoich samochodach jako postojowe
Ale w UE (i nie tylko) lampy muszą być homologowane wraz z kompatybilnymi żarówkami, co w praktyce wyklucza założenie diody do lampy homologowanej jako "żarówkowa".RAZER pisze:Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe
W Irlandii jest tak, jak napisałem.kodi pisze:ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe
Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić... czy możesz to poprzeć jakimiś pomiarami18650 pisze:...ale też ,że wiekszość zapala auto na włączonych swiatłach, Jest skok napiecia i diody dostają po D***e. normalne zjawisko.
Ten sugerowany przez Ciebie minimalny "skok napięcia" w nowoczesnych alternatorach samochodowych jest niemożliwy, gdyż nie stosuje się pomiaru napięcia zacisków akumulatora jak to było w czasach dużych fiatów, a w układzie dodatkowego prostownika, co skutecznie wzmacnia "wrodzoną" właściwość generatorów trójfazowych do samoczynnego ograniczenia prądu zwarcia. Poza tym, podczas rozruchu, wytwarzanie napięcia przez alternator praktycznie nie istnieje i rozpoczyna się od kilku do kilkunastu sekund po dokonaniu rozruchu. Dodatkowo elementem stabilizującym ten proces jest właśnie akumulator, który jest buforem, więc trudno tu mówić o jakimkolwiek skoku napięcia powyżej parametrów nominalnych.18650 pisze:przy zapalaniu silnika na włączonych światłach w momencie gdy regulator napiecia ma przez chwile nizsze napiecie podczas rozruchu silnika. Po odpaleniu napiecie powraca do normy z minimalnym skokliem czego efektem jest palenie zarowek o małej impedancji w szczegolnosci diod ledowych