Przepalające sie diody

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
RAZER
Posty: 12
Rejestracja: czwartek 28 kwie 2011, 21:58
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: RAZER »

Tak samo legalne jak zestawy HID :P


Hehe no tak, ale mimo wszystko przeglad przeszedł, gdzies na necie czytalem ze mozna, i jest teraz full lamp na allegro z diodami wmontowanymi jako postojowe... :)
Awatar użytkownika
ledmocy
Posty: 151
Rejestracja: sobota 13 lis 2010, 11:00
Lokalizacja: W-w

Post autor: ledmocy »

Nie do końca jest jak mówisz - diody podświetlające np. ringi przy soczewkach nie są pozycyjnymi światłami w takich lampkach - zauważ że i tak jest żaróweczka pozycyjna. Jeżeli masz natomiast na myśli lampy z pasami diodowymi to tylko jeśli na kloszu jest odpowiednai homologacja wybita można z tym jeździć :) ale oczywiście wygląda to atrakcyjnie.
kodi
Posty: 482
Rejestracja: piątek 07 gru 2007, 16:42

Post autor: kodi »

RAZER pisze:Aaa czy je legalnie mozna uzywac jako postojowki? Fakt faktem dzisiaj przeglad na diodach przeszedl bez najmniejszego problemu :)
Nie wiem jak w Polsce, ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe. Ma mieć temperaturę barwową <6500K i >2000K i jakąś tam określoną jasność (ciekawostka - sprawdzali te temperaturę barwową - za pierwszym razem miałem 6700K założone - uwalili, zmieniłem na 3000K i przeszło bez żadnego ale).
RAZER
Posty: 12
Rejestracja: czwartek 28 kwie 2011, 21:58
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: RAZER »

kodi pisze:
RAZER pisze:Aaa czy je legalnie mozna uzywac jako postojowki? Fakt faktem dzisiaj przeglad na diodach przeszedl bez najmniejszego problemu :)
Nie wiem jak w Polsce, ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe. Ma mieć temperaturę barwową <6500K i >2000K i jakąś tam określoną jasność (ciekawostka - sprawdzali te temperaturę barwową - za pierwszym razem miałem 6700K założone - uwalili, zmieniłem na 3000K i przeszło bez żadnego ale).
Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe, więc może żarówki diodowe można legalnie montować w swoich samochodach jako postojowe :)
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

RAZER pisze:Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe, więc może żarówki diodowe można legalnie montować w swoich samochodach jako postojowe :)
Owszem pod warunkiem że barwa światła będzie biała :) ale to już zależy czy policja stwierdzi że twoje led świecą na biało czy już niebieskawo
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Jak przepisy określają barwę białą bo jedne żarówki są bardziej białe a drugie mniej?
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

RAZER pisze:Gdzieś też czytałem, że w polskim prawie nie ma sprecyzowanego jakie ma być źródło światła w lampie jako postojowe
Ale w UE (i nie tylko) lampy muszą być homologowane wraz z kompatybilnymi żarówkami, co w praktyce wyklucza założenie diody do lampy homologowanej jako "żarówkowa".
kodi pisze:ale w Irlandii nie jest sprecyzowane co ma być za źródło światła jako postojowe
W Irlandii jest tak, jak napisałem.
Róznica jest taka, że w Polsce czepiają się policjanci zawsze, a w wielu krajach UE wnika w to rzeczoznawca sądowy po "wystąpieniu katastrofy w ruchu lądowym".
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Czy ktoś zna jakieś dobre diody do wlutowania bezpośrednio w instalację (podświetlenie) które przeżyją skoki w instalacji samochodowej ok 14,4V.
Te niby na 12V wlutowane w oprawkę po kilku godzinach pracy zaczynają mrugać i kończą żywot. Zaznaczam, że miejsca nie ma nawet na maleńki rezystor SMD.
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Nie jestem pewien, ale chyba pozostaje Ci jedynie DIY. Cokół masz więc może naklejenie małej płytki z LEDem SMD + rezystor od spodu?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Ledy mrugają jak sam piszesz, z powodu wyższego napięcia w instalacji w trakcie pracy silnika. Chińczycy do dziś nie zrozumieli że 12V (a dokładnie 12,6) jest tylko przy zgaszonym silniku, przy pracy jest około 14 V i do dziś nie dostosowują rezystorów dla diod. Zmień rezystory i po problemie. Ja osobiście mam ledy do oświetlania rejestracji. Barwa ok. 3500K, na lampę przypada 6 diod 5050 + rezystor. Na oryginalnym na 12V przy pracy silnika na diodę 5050 szło około 100 mA co daje około 33 mA na chip który ma dozwolone max 20 mA. Obecnie ustawiłem prąd na około 13 mA na chip - światła duzo a diody są jedynie ciepłe.
ILPT
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Jaka jest maxymalna temperatura otoczenia, bezpieczna dla diody bo postojowe mam obok H4 i ciągle je grzeje?
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Przy Optosupply podają średnio 85-100 'C max

DNF chyba zrobię jak piszesz, trochę roboty raz, ale dużo mniej rozkręcania przy padakach co kilka dni.
Awatar użytkownika
maskiu
Posty: 146
Rejestracja: niedziela 21 sie 2011, 22:35
Lokalizacja: poznań

Post autor: maskiu »

Teraz, gdy jeździ się cały dzień na światłach, to raczej w reflektorze nie ma miejsca dla ledów.
Normalnie masakra, ostatnio dwa odbłyśniki do wymiany miałem, część nad żarówka wypalona na brązowo, więc pewnie jest tam baardzo ciepło.
Czołówka Energizer 3led, latarka z TESCO za 2,99, UF C2 XM-L 2,8A , Romisen RC-D5,wszystko-odporna latarka na trzech ledach MacTronic.
To tylko część moich gigantycznych zbiorów :D
Awatar użytkownika
18650
Posty: 5
Rejestracja: czwartek 20 gru 2012, 16:48
Lokalizacja: Lębork

Post autor: 18650 »

Jeśli chodzi o postojowki ledowe to zdychają nie tylko dlatego ze są chinskie , to swoją droga ...ale też ,że wiekszość zapala auto na włączonych swiatłach, Jest skok napiecia i diody dostają po D***e. normalne zjawisko. W oplu wypalają sie od tego nie tylko postojówki normalne, ale tez oświetlenie deski rozdzielczej. We fiacie tego juz nie ma. Mam kontakt akurat z dwoma własnymi fiatami i szfagra oplem i zjawisko powtarza sie cyklicznie przy zapalaniu silnika na włączonych światłach w momencie gdy regulator napiecia ma przez chwile nizsze napiecie podczas rozruchu silnika. Po odpaleniu napiecie powraca do normy z minimalnym skokliem czego efektem jest palenie zarowek o małej impedancji w szczegolnosci diod ledowych
Ostatnio zmieniony czwartek 20 gru 2012, 22:00 przez 18650, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
18650 pisze:...ale też ,że wiekszość zapala auto na włączonych swiatłach, Jest skok napiecia i diody dostają po D***e. normalne zjawisko.
Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić... czy możesz to poprzeć jakimiś pomiarami
18650 pisze:przy zapalaniu silnika na włączonych światłach w momencie gdy regulator napiecia ma przez chwile nizsze napiecie podczas rozruchu silnika. Po odpaleniu napiecie powraca do normy z minimalnym skokliem czego efektem jest palenie zarowek o małej impedancji w szczegolnosci diod ledowych
Ten sugerowany przez Ciebie minimalny "skok napięcia" w nowoczesnych alternatorach samochodowych jest niemożliwy, gdyż nie stosuje się pomiaru napięcia zacisków akumulatora jak to było w czasach dużych fiatów, a w układzie dodatkowego prostownika, co skutecznie wzmacnia "wrodzoną" właściwość generatorów trójfazowych do samoczynnego ograniczenia prądu zwarcia. Poza tym, podczas rozruchu, wytwarzanie napięcia przez alternator praktycznie nie istnieje i rozpoczyna się od kilku do kilkunastu sekund po dokonaniu rozruchu. Dodatkowo elementem stabilizującym ten proces jest właśnie akumulator, który jest buforem, więc trudno tu mówić o jakimkolwiek skoku napięcia powyżej parametrów nominalnych.
W podanych przez Ciebie przypadkach raczej zainteresował bym się jakością akumulatora lub alternatora.
Największym zagrożeniem żywotności LEDów, jest brak odpowiedniego chłodzenia struktury, zarówno w reflektorach jak i licznikach.
Pozdrawiam
PS: Jeśli znasz skrót LED, to wiesz, że niebieski fragment można zrozumieć jako diody ... diodowe.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
ODPOWIEDZ