Szeroka latarka rowerowa.

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
czebrys
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 08 sie 2010, 14:33
Lokalizacja: Katowice

Szeroka latarka rowerowa.

Post autor: czebrys »

Witam.
Forum obserwuję już od dłuższego czasu. Zarejestrowałem się dopiero teraz, bo wcześniej byłem przekonany, że A10B wystarczy na rower i nie potrzebuję pomocy przy wyborze :wink: .
A więc witam wszystkich forumowiczów i mam nadzieję, że zagoszczę tu na dłużej.

Jak już napisałem wyżej, posiadam Ultrafire A10B. Sprawuje się dobrze w porównaniu z lampami dedykowanymi do rowerów (CatEye, Sigmy itp w podobnej cenie co zestaw z DX czyli aku+ładowarka+latarka+uchwyt). Niestety dla mnie świeci ona zbyt wąsko, a w dodatku po pół godziny jazdy w najwyższym trybie zaczyna przygasać, przez co brakuje światła. Śledząc forum zauważyłem, że nie tylko mi to przeszkadza.

Razem z moją A10B, brat zamówił dla siebie WF-501B na MC-E. Daje ona dużą ilość światła i przede wszystkim świeci szeroko. Podczas wspólnego wypadu, póki wszystko było OK, obie latarki dość dobrze się uzupełniały-"szeroka i wąska"- (no...oczywiście nie zapominajmy, że to R2 była tylko uzupełnieniem do MC-E). Zauważyłem również, że przy MC-E nie ma problemu ze spadkiem jasności (albo nie jest to aż tak widoczne przy tylu lumenach).

Porównując ceny na allegro i DX (przykładowo WF-501B na P7- Allegro:120zł, DX~70zł)
stwierdziłem, że sprzedam moją A10B na allegro i będę miał akurat na powyższą latarkę na MC-E lub P7.

Właśnie tutaj mam pytanie o to, którą diodę wybrać. Jestem pewny, że będzie to WF-501B.
Do wyboru są te dwie latarki:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39359 MC-E Bin M
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.36356 P7- SCXO
-Sterowniki przy P7(3 tryby) i MC-E(5 trybów) przekonują mnie do MC-E. Przede wszystkim chodzi o wybór ilości światła, a przez to czas działania latarki na jednym aku.
-MC-E już widziałem w akcji. Daje przyjemne światło i dużą jego ilość. P7 jest chwalona na równi z MC-E. Wg. niektórych porównań i beamshotów z DX (tak, wiem...nie można im ufać :wink: ) MC-E ma chyba cieplejszą, a więc przyjemniejszą w czasie jazdy barwę.
-Wyczytałem, że w latarce z P7 mogą występować problemy z przegrzewaniem się diody. Prawda to?

Jestem właściwie przekonany do latarki na MC-E i zapewne to właśnie ją kupię, ale chce się jeszcze upewnić :mrgreen:
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
czebrys
Awatar użytkownika
barney
Posty: 268
Rejestracja: niedziela 18 lip 2010, 11:47
Lokalizacja: Łask

Post autor: barney »

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8274
A o to pasujący uchwyt do WF-501B ;)
Masz jakieś obeznanie z lutownicą? W tych driverach siedzi DD, a w tym body możesz spalić diodę świecąc na wysokim trybie...
Polecałbym zmianę na np. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7612
czebrys
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 08 sie 2010, 14:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czebrys »

Uchwyt już mam. Niestety z racji giętej kierownicy, mając go zamocowanego nawet przy samym mostku, światło ucieka mi trochę w lewo. Między innymi dlatego, potrzebuję szerszego światła.

Myślę, że wymiana drivera nie sprawiłaby dużego problemu, aczkolwiek nie jestem przekonany do kombinowania ;p

Ten driver daje na wyjściu 1A. W MC-E "oryginalny" daje 2A. Tzn, że po wymianie latarka będzie świeciła 2 razy słabiej?
Mimo wszystko wydaje mi się, że najwyższego trybu i tak nie będę musiał zbyt często używać. Chyba, że ryzyko jest duże i faktycznie wymiana wydaje się konieczna?
Co to w ogóle jest DD?

Do latarki dokupiłbym jeszcze to (w wf-501b są czarne):
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5714
Z tym, że nie wiem jak to wymienić. Wyjąć od góry i wepchnąć jakoś nowe czy tą część tylną można rozkręcić?
marshal
Posty: 192
Rejestracja: piątek 16 lip 2010, 16:30
Lokalizacja: Bergen

Post autor: marshal »

czebrys pisze:Z tym, że nie wiem jak to wymienić. Wyjąć od góry i wepchnąć jakoś nowe czy tą część tylną można rozkręcić?
to się wymienia tak samo jak w A10B czyli trzeba odkręcić pierśnień który widać na zdjęciu

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

najlepiej używając końcówek od taniego miernika, włożyć je w te małe otworki i kręcić w lewo :)
Awatar użytkownika
barney
Posty: 268
Rejestracja: niedziela 18 lip 2010, 11:47
Lokalizacja: Łask

Post autor: barney »

czebrys pisze:Tzn, że po wymianie latarka będzie świeciła 2 razy słabiej?
Nie całkiem, jest może 20-30% różnicy (jest to mało obiektywna ocena, nie mam jak sprawdzić). Wystarczy, że będziesz korzystał z średniego trybu i już po kłopocie. Na nim właśnie idzie ok. 1A.
czebrys pisze:Chyba, że ryzyko jest duże i faktycznie wymiana wydaje się konieczna?
Odradzałbym świecenie dłużej niż 10-15sek na wysokim, po co ryzykować?
lzsam pisze:włożyć je w te małe otworki i kręcić w lewo :)
Kręcić w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara, chyba ;)
Awatar użytkownika
fredek
Posty: 372
Rejestracja: poniedziałek 03 maja 2010, 13:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: fredek »

czebrys pisze:...
Ten driver daje na wyjściu 1A. W MC-E "oryginalny" daje 2A. Tzn, że po wymianie latarka będzie świeciła 2 razy słabiej?
Mimo wszystko wydaje mi się, że najwyższego trybu i tak nie będę musiał zbyt często używać. Chyba, że ryzyko jest duże i faktycznie wymiana wydaje się konieczna?
Co to w ogóle jest DD?
Oryginalny driver w najwyższym trybie daje 2.8A na trustfire ognistych.
Ten prąd zależy od tego na ile dobre masz akumulatorki
DD to Direct Drive, czyli prawie cały możliwy prąd uzyskany z aku jest dawany na diodę.
Driver zmień koniecznie bo uszkodzisz reflektor termicznie lub ugotujesz diodę.
Z drop in nie odprowadzisz zbyt dużo ciepła, max tego co można dać w diodę to 1-1.5 A.
Awatar użytkownika
barney
Posty: 268
Rejestracja: niedziela 18 lip 2010, 11:47
Lokalizacja: Łask

Post autor: barney »

Ok, dokonaliśmy z fredkiem pomiaru na luxomierce lennina z 1.5m. (obydwie wf-501b, w każdej ogniste, high)
Fredek - AK47, 3x AMC ~1A -> 927 lux
Ja - AK101, 4x AMC ~1.4A -> 1510 lux
marshal
Posty: 192
Rejestracja: piątek 16 lip 2010, 16:30
Lokalizacja: Bergen

Post autor: marshal »

fredek pisze:DD to Direct Drive
a myślałem, że DD znaczy Death Driver :)
Pozdrawiam
czebrys
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 08 sie 2010, 14:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czebrys »

Dzięki za podpowiedzi związane z driverem.
Teraz chciałbym wrócić do porównania P7 i MC-E.
Miał ktoś wf-501b z tymi diodami? Czy miałem rację pisząc, że MC-E jest trochę cieplejsza?
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

czebrys pisze:Miał ktoś wf-501b z tymi diodami?
Dziś właśnie doszła 502B z MCE, po krótkim świeceniu, moduł gorący, body lekko ciepłe (zaczynam przeróbki :twisted: )
Świeci dość szeroko i jaśniej od XP-G R-4 z prądem 1A, ale ma dziurę w środku spota.
czebrys pisze:Czy miałem rację pisząc, że MC-E jest trochę cieplejsza?
Miałeś..... w jednym przypadku na 78, wszystko zależy od binu (tint)

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
czebrys
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 08 sie 2010, 14:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czebrys »

[hide]czebrys napisał/a:
Miał ktoś wf-501b z tymi diodami?

Dziś właśnie doszła 502B z MCE, po krótkim świeceniu, moduł gorący, body lekko ciepłe (zaczynam przeróbki :twisted: )
Świeci dość szeroko i jaśniej od XP-G R-4 z prądem 1A, ale ma dziurę w środku spota.

czebrys napisał/a:
Czy miałem rację pisząc, że MC-E jest trochę cieplejsza?

Miałeś..... w jednym przypadku na 78, wszystko zależy od binu (tint)

Pozdrawiam
_________________
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.




czebrys

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Katowice


Wysłany: 13 Sierpień 2010, 21:30
Mam jeszcze jedno pytanie, w związku z tym, że prawdopodobnie będę mógł więcej wydać i dokupić jeszcze jedną latarkę.
Która w cenie do 20-25$ będzie miała porównywalną moc do wf501b na MC-E/P7 i będzie skupiona podobnie do A10B?
Ewentualnie gdzie dostać odpowiednią soczewkę/odbłyśnik (domyślam się, że lepiej to drugie) o dość mocnym skupieniu? Tak, żeby podmienić z oryginalnym i mieć, np. dwie latarki na MC-E, z czego jedna szeroka, a druga wąska. Da się w ogóle skupić światło z MC-E? Słyszałem, że to może być trudne i raczej trzeba mieć inną diodę.

Mam nadzieję, że nie zagmatwałem zbytnio.
Pozdrawiam.

Dodano: 16 Sierpień 2010, 14:31
Jeszcze raz witam.
Co do latarek to kwestia chyba rozwiązana. Wf-501b MC-E jako latarka szeroka, a wąskiej w podobnej cenie i mocy nie znajdę- odpuszczam.

Mam za to pytanie co do gumek.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5714 świecące w ciemności zielone
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7321 świecące niebieskie

Z tego co wyczytałem to niebieskie świecą mocniej i dużo (pojęcie względne) dłużej od zielonych. Nie pytam się czy jest sens dokładać $ do ich "mocy", bo to tylko różnica 2zł.
Chodzi o ich rozmiar. Są mniejsze i krótsze. Będą pasować do wf-501b?
Pozdrawiam.
[ Dodano: 24 Sierpień 2010, 23:47 ]

Witam,
Na poprzednie pytania mam już odpowiedzi.
Teraz kilka nowych.

1. Sterowanie latarką z kierownicy, a przedłużki z DX.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1025
Jest to jedyna na DX przedłużka działająca z wf-501b. Zastanawia mnie czy jest sens to kupować, tzn czy umożliwi to sterowanie trybami w tej latarce?
Czy jedynie potrafi to włączać i wyłączać latarkę?
Jeśli można tym "cudem" zmieniać tryby, a więc nie uszczupli to trybów latarki jedynie do HI, to zamówię sobie to do sprawdzenia ;)

2. Tym razem odwrotnie do tematu czyli "wąska latarka rowerowa".
Wiem, że skupienie p7 (o mc-e nie piszę, bo to już ponoć tragedia ;p ) wymaga wielkiego reflektora SMO i sporej kieszeni dolarów, dlatego ograniczam się do słabszych diod.
Najmocniejsza z pozostałych to R5/R4.
Mam dwie propozycje.

SKYRAY R5 XPE-R4
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32749
+ reflektor SMO ~3,5cm średnicy
+ wg neolux.pl posiada dość słuszny (jak na taką cenę) zasięg (wiem, że przesadzony, ale latarka ogólnie jest chwalona)
+ podoba mi się
+ czytałem dużo pochlebnych opinii
- jest droższa od konkurenta spod "logo" UF
- nie widziałem pasującej przedłużki

ULTRAFIRE WF-501b XPE-WCR5
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35077
+ przedłużka do sterowania z kierownicy
+ mam słabość do tego modelu
+ świetnie by wyglądałby na kierownicy zestaw 2xwf-501b
+ tańsza
- reflektor teksturowany i mniejszy niż u konkurencji
- nie mam pojęcia jak z zasięgiem.

3. W przypadku wyboru SKYRAY'a prosiłbym o pomoc w znalezieniu przedłużki (jeśli będzie można zmieniać tryby, bo jeśli nie, to to jest bez sensu i odpuszczam.

Ogółem chodzi mi to aby poświecić trochę dalej i uzupełnić szeroką mc-e takim budżetowym "niby szperaczem". Jeśli byłaby możliwość sterowania z kierownicy to już w ogóle byłoby super.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

[/hide]
DODANO 26 MARCA:

Sprawa kupna latarek, jak wiecie, jest już dawno rozwiązana.
Obecnie mam 2xfw501b. Jedna na diodzie MC-E, a druga na XR-E R2 z soczewką skupiającą.

Mam teraz pytanie co do lekkiego "tuningu", a mianowicie zmiany sterowników.
Zastanawiam się czy pakować się po raz kolejny w Dealextreme czy spróbować Kaidomain.
Dokładniej chodzi mi o dostępne tam drivery.

Dealextreme:
Driver do R2:

http://www.dealextreme.com/p/2-8-4-2v-3 ... -7mm-50527
Plusy:
-mało trybów (high, low, strobe),
-szybki stroboskop 9Hz,
-tani,
-1,2A na max,
Minusy:
-brak pamięci trybów

Driver do MC-E...i tu jest problem, bo nie widzę żadnego, jaki by mnie interesował. Głównie chodzi o prąd.
http://www.dealextreme.com/p/16-mode-3w ... utput-7612
Plusy:
-możliwość wyłączenia dupereli typu SOS i mnóstwo stroboskopów.
-tani,
Minusy:
-mały prąd (interesuje mnie ponad 2A),
-brak pamięci,

Jak szybki tu jest stroboskop?

Kaidomain
Driver do R2:

http://kaidomain.com/ProductDetails.aspx?ProductId=9847
Plusy:
-Hi/Low/Strobe (jaki?)
"- output current: 1.2A maximum",
-pamięć,
-układ na AMC,

Driver do MC-E
Plusy:
-2,8A!
-pamięć
-układ na AMC

Jaki tu jest stroboskop?
Jak wygląda sprawa darmowej wysyłki z trackingiem na kai? Od jakiejś kwoty jak na DX czy zawsze?

Ogółem chciałbym mieć do MC-E
-ponad 2A,
-szybki strobol,
-3 tryby jasności stałej,
Do R2:
-ok 1A,
-szybki strobol,
-mało trybów (High/Lo/Strobe)

I byłoby dobrze jakby to były układy na AMC.
Jak poprawić chłodzenie (małym nakładem kosztów), żeby diody przy nowych sterownikach się nie spaliły?
Domyślam się, że namieszałem, ale mam nadzieję, że mnie zrozumiecie :P
ODPOWIEDZ