Oplacalnosc, Lampka rowerowa DIY vs Gotowiec.

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
mkorbel
Posty: 208
Rejestracja: czwartek 19 lis 2009, 18:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mkorbel »

Zarówno 501 jak i 502 ma jako default ma tylko 1.4A dla trybu MAX, tak więc pozostaje tylko kupić na DX i używać bez przeróbek na LED idzie około 4.3W i mamy 500lm.
Nikt tutaj nie pisał o modowaniu szczególnie dla pojedyńczego zwykłego 18650, który ma trochę ponad 2Ah :(
Pozdrawiam,
Michał
Awatar użytkownika
barney
Posty: 268
Rejestracja: niedziela 18 lip 2010, 11:47
Lokalizacja: Łask

Post autor: barney »

Aha, to przepraszam, czytam ten temat "po kawałku" przez kilka dni i wyszedłem z założenia, że jak ktoś mówi XML/MCE to poniżej 6AMC nie schodzi...
qb4hkm
Posty: 13
Rejestracja: piątek 28 sie 2009, 19:02
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa

Post autor: qb4hkm »

W poniedziałek przyszła moja 502 na xm-l
Świeci toto konkretnie, tylko moja daje lekko fioletowy zafarb :-/, w przyszłym tygodniu próba rowerowa :-D
mantech
Posty: 166
Rejestracja: czwartek 30 gru 2010, 20:20
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mantech »

nie czekaj do przyszłego tygodnia z tym testem :) ,też się przymierzam do tej latarki więc będę wdzięczny za jakiś dokładniejszy opis

Pozdrawiam
qb4hkm
Posty: 13
Rejestracja: piątek 28 sie 2009, 19:02
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa

Post autor: qb4hkm »

Jak zwykle sprawa się odwleka, nie miałem czasu będąc na weekendzie w domu przygotować roweru po zimie a co dopiero pojeździć :-/. W przyszłym tygodniu dam znać jak się sprawuje, chociaż na sucho mogę powiedzieć że jest grubo :mrgreen:. A zafarb lekki chyba jest od odbłyśnika bo w centrum jest białe światło.
mantech
Posty: 166
Rejestracja: czwartek 30 gru 2010, 20:20
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mantech »

Mam pytanko odnośnie tej latarki.Tak mi chodzi po głowie...Czy jest możliwe wkręcenie ostatniego członu ,tego z włącznikiem do części mieszczącej pigułę z driverem .
Tak sobie pomyślałem że jak by było to możliwe i dało by sie pominąc część mieszczącą akumulator to powstało by fajne światełko na rower (dużo krótsze)od orginalnej latarki.Tylko oczywiście trzeba by jakoś wprowadzic przewód od zewnętrznego zasilania.
Może to niezbyt ekonomiczne rozwiązanie :) ale estetyczne
pozdrawiam i WESOŁYCH SWIĄT.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 638
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 10:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bandit »

z tego co pamietam to sie tak nie da zrobić z tego względu że ta środkowa tulejka gdzie mieści się ogniwo ma gwinty. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Możesz ewentualnie dorobić bardzo krótką tulejkę z gwintami po obu stronach i będzię wtedy znacznie mniejsza. Tylko musisz pomysleć również o mocowaniu tej lampki w jakimś uchwycie. Da się to wszystko zrobić tylko czy warte zachodu ? To odpowiedź sobie sam :)
Luigi
Posty: 408
Rejestracja: czwartek 03 lut 2011, 15:35
Lokalizacja: Wawa/Kania Nowa

Post autor: Luigi »

Tak czy inaczej lepiej dorobić tulejkę z dziurką do wyprowadzenia przewodu.
Jeśli wywiercisz dziurkę w body lub w zakrętce to stracisz wodoszczelność lub będziesz musiał ją czymś zatykać po wyjęciu kabelka, gdy będziesz chciał używać lampki jako ręcznej.
Sky Ray King (XML T6 3C) DRY (XML T5 4B) Zebralight H600 FW (XML) Yezl S7 SS (XPG S2 2T) Ultrafire C3 SS (XML T6 3C) Klon TK35 (XML U2 1C) Solarforce L2P (XML T5 4B) Ultrafire A3 (XRE Q5), LedLenser P5 (XRE) Jetbeam Raptor RRT-0 (XPG R5)
mantech
Posty: 166
Rejestracja: czwartek 30 gru 2010, 20:20
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mantech »

Właśnie patrząc na zdjęcia z DX rozłożonej 502B wydaje się to teoretycznie możliwe :)Co do opłacalności to masz racje ,to bardziej sztuka dla sztuki :) ,no i zmniejszenie masy i roozmiarów światełka na kierownicy też ma znaczenie.
pewnie skończy się na tym że zamówię tą latarke i będę jej używał "normalnie" .A z nudów to czasem takie głupie pomysły sie biorą :mrgreen:
qb4hkm
Posty: 13
Rejestracja: piątek 28 sie 2009, 19:02
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa

Post autor: qb4hkm »

Wczoraj poczyniłem pierwszy test. W wysokim trybie daje super widoczność przy jeździe po asfaltowej nieoświetlonej trasie z prędkością 30km/h, w średnim trybie jest ok na ścieżki rowerowe, chociaż trzeba ustawić promień dość nisko bo oślepia ludzi z naprzeciwka. Najbardziej przeszkadza to że jest aż 5 trybów, wolał bym 3 lo-mid-hi albo lepiej samo mid-hi, bo te tryby dają sensowną jasność. Podczas jazdy obudowa nie nagrzewa się nawet w wysokim trybie. Rozkład światła jest ok jak na moje oko, tego oczekiwałem. Podczas jazdy w trybie wysokim oświetla bardzo dobrze teren przed rowerem jak i gałązki powyżej wysokości głowy.
mantech
Posty: 166
Rejestracja: czwartek 30 gru 2010, 20:20
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mantech »

Jak tak chwalisz to zamówiłem,kwota stosunkowo nieduża (trzeba korzystać z niskiego kursu $) :) Sie zobaczy...za jakieś 3 tygodnie :mrgreen:
ODPOWIEDZ