Ultrafire C2 mod XML T6
Ultrafire C2 mod XML T6
Witam
Wreszcie dziś przyszło body C2, porównując jednak z zakupionym w zeszłym roku, ma troszeczkę inną konstrukcję i bardziej matowe wykończenie. Najważniejsze, że piguła jest dobrej jakości i "prawie" mieści stara 21mm.
Diodę XML zakupiłem już dawno dzięki inicjatywie krzycho123 i tak sobie leżała i czekała......
Tak oto wygląda zestaw DIY.
W związku z tym, że piguła mimo iż ma dwa spore otwory do przeprowadzenia kabelków, to jednak nie pasują na podcięcia stara, postanowiłem podpiłować nieco brzegi....
które łącznie z podpiłowanymi zagłębieniami stara, tworzą swoisty skośny kanał na przewód.
następnie swoje miejsce w pierścieniu mosiężnym, znalazł driverek 8 x AMC od grega. Zagłębienie na sterownik ma mniejszą średnicę (opiłowałem sterownik) oraz głębokość niż płytka driverka potrzebuje. Nie da się więc polutować minusa od zewnątrz, ale producent przewidział dwa fajne podfrezowania w pierścieniu, które idealnie pasują do polutowania minusa od środka piguły.
Płytkę ustawiłem tak, w stosunku do podfrezowań, aby znalazły się naprzeciwko AMCków i lutowanie było proste.
Tak więc będzie z zewnątrz bardzo czysto i ładnie
Co do samego LEDa, to aby MCPCB się zmieściło w otworze, konieczne okazało się delikatne podpiłowanie krawędzi zagłębień. Trzeba przyznać, że MCPCB jest dobrej jakości, bo się wrednie lutowało przewody do padów....
Następnie ze starego opakowania wykonałem podkładkę izolacyjną, niestety w komplecie nie było, a nawet gdyby była, to i tak do XML by się nie nadawała.
Wszystkie gwinty zostały posmarowane smarem z dodatkiem pyłu srebrnego, o-ringi smarem silikonowym i całość skręciłem.
Ale w całej beczce miodu, jest też łyżka dziegciu, ogniwa zabezpieczone, sporo wystają i wyłącznik łapie zaledwie jednym zwojem gwintu... zresztą i tak czeka na poprawienie.
Co do świecenia, to światła jest dużo, porównywalne do SST-50 tyle, że ten ostatni w połączeniu z głębokim refem SMO Aurory, daje większy zasięg, ze względu na lepsze skupienie.
Pomiary wykazały z 1m:
XPG R5 0,95A - 6220 lux (sterowanie df/Cali)
XML T6 0,08A - 620 lux
XML T6 0,783A - 4480 lux
XML T6 2,71A - 13370 lux
Przy prądzie 2,7A Vf diody to 3,12V, no jest dobrze.....
Przy trochę większym od XPG rozproszeniu wynik myślę niezły. Prądy w trybach Lo, Mid, Hi
A teraz fotki:
To jest wspomniana XPG zasilana 0,95A
A to XML z prądem 2,71A
Oczywiście obie diody w latarkach UF C2.
Pozdrawiam
Wreszcie dziś przyszło body C2, porównując jednak z zakupionym w zeszłym roku, ma troszeczkę inną konstrukcję i bardziej matowe wykończenie. Najważniejsze, że piguła jest dobrej jakości i "prawie" mieści stara 21mm.
Diodę XML zakupiłem już dawno dzięki inicjatywie krzycho123 i tak sobie leżała i czekała......
Tak oto wygląda zestaw DIY.
W związku z tym, że piguła mimo iż ma dwa spore otwory do przeprowadzenia kabelków, to jednak nie pasują na podcięcia stara, postanowiłem podpiłować nieco brzegi....
które łącznie z podpiłowanymi zagłębieniami stara, tworzą swoisty skośny kanał na przewód.
następnie swoje miejsce w pierścieniu mosiężnym, znalazł driverek 8 x AMC od grega. Zagłębienie na sterownik ma mniejszą średnicę (opiłowałem sterownik) oraz głębokość niż płytka driverka potrzebuje. Nie da się więc polutować minusa od zewnątrz, ale producent przewidział dwa fajne podfrezowania w pierścieniu, które idealnie pasują do polutowania minusa od środka piguły.
Płytkę ustawiłem tak, w stosunku do podfrezowań, aby znalazły się naprzeciwko AMCków i lutowanie było proste.
Tak więc będzie z zewnątrz bardzo czysto i ładnie
Co do samego LEDa, to aby MCPCB się zmieściło w otworze, konieczne okazało się delikatne podpiłowanie krawędzi zagłębień. Trzeba przyznać, że MCPCB jest dobrej jakości, bo się wrednie lutowało przewody do padów....
Następnie ze starego opakowania wykonałem podkładkę izolacyjną, niestety w komplecie nie było, a nawet gdyby była, to i tak do XML by się nie nadawała.
Wszystkie gwinty zostały posmarowane smarem z dodatkiem pyłu srebrnego, o-ringi smarem silikonowym i całość skręciłem.
Ale w całej beczce miodu, jest też łyżka dziegciu, ogniwa zabezpieczone, sporo wystają i wyłącznik łapie zaledwie jednym zwojem gwintu... zresztą i tak czeka na poprawienie.
Co do świecenia, to światła jest dużo, porównywalne do SST-50 tyle, że ten ostatni w połączeniu z głębokim refem SMO Aurory, daje większy zasięg, ze względu na lepsze skupienie.
Pomiary wykazały z 1m:
XPG R5 0,95A - 6220 lux (sterowanie df/Cali)
XML T6 0,08A - 620 lux
XML T6 0,783A - 4480 lux
XML T6 2,71A - 13370 lux
Przy prądzie 2,7A Vf diody to 3,12V, no jest dobrze.....
Przy trochę większym od XPG rozproszeniu wynik myślę niezły. Prądy w trybach Lo, Mid, Hi
A teraz fotki:
To jest wspomniana XPG zasilana 0,95A
A to XML z prądem 2,71A
Oczywiście obie diody w latarkach UF C2.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony środa 09 mar 2011, 06:10 przez Pyra, łącznie zmieniany 1 raz.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Witam
Pozdrawiam
Ogniwo miało 4,09V więc praktycznie pełne, z zasilacza labo prąd praktycznie bez zmian do napięcia 5V. To jest możliwe, gdyż według karty katalogowej Isink = 340 - 380mA, a dla wersji A mamy: 300 - 340mA, tak więc rozrzut spory.rrobsonm pisze:Ogniwo nie naładowane czy spadki napięcia po drodze takie duże że 2,8A nie dało rady?
W rachubę wchodzi raczej tylko kompleksowe działanie: skrócenie piguły, sprężynki drivera, przeróbka wyłącznika, ale szansa jest.rrobsonm pisze:Czy jest szansa na zyskanie odległości co by jakoś lepiej z zabezpieczonymi ogniwami działało?
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Da się...Pyra pisze:W rachubę wchodzi raczej tylko kompleksowe działanie: skrócenie piguły, sprężynki drivera, przeróbka wyłącznika, ale szansa jest.
Moje body przyszło bez mosiężnego pierścienia i zamiast niego stosowałem grubszą blaszkę miedzianą przyciętą w cienki pasek i wyprofilowaną.
Wszystko się zmieści, ale trzeba osadzić głębiej driver, można na tym zyskać 1.5-2mm, dodatkowe 0.5mm to skrócenie sprężynki, wystarczy że będzie wystawała ponad AMC-ki niecałe 0.2mm, będzie kontakt dla akumulatorków typu NCR, bo dla samych ognistych to sprężynka może być na wysokości AMC-ków.
Pyra, a jakbyś tak ten pierścień zamontował odwrotnie (podfrezowania w stronę aku) i driver przylutowany tak by był bardziej wsunięty w pigułę?
Witam
Co do odprowadzania ciepła to jest zadowalające, już po kilkudziesięciu sekundach głowica robi się ciepła i po około minucie już robi się gorąca, temperatury nie mierzyłem z braku czasu.
Fotki terenowe będą jak żona będzie miał ranną zmianę, bo teraz siedzę w domu z synem.
Pozdrawiam
Co do odprowadzania ciepła to jest zadowalające, już po kilkudziesięciu sekundach głowica robi się ciepła i po około minucie już robi się gorąca, temperatury nie mierzyłem z braku czasu.
Fotki terenowe będą jak żona będzie miał ranną zmianę, bo teraz siedzę w domu z synem.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
- waldek.leg
- Posty: 105
- Rejestracja: niedziela 15 lut 2009, 00:52
- Lokalizacja: Legnica
Re: Ultrafire C2 mod XML T6
Powinieneś przetoczyć gniazdo tak aby mosiężny pierścień ze sterownikiem osadzić głębiej w pigule, i zmienić sprężynkę w sterowniku na pad wytoczony z miedzi albo mosiądzu aby minimalnie wystawał ponad AMC, zyskasz parę mm a to pozwoli zakręcić przełącznik do końca.Pyra pisze: Ale w całej beczce miodu, jest też łyżka dziegciu, ogniwa zabezpieczone, sporo wystają i wyłącznik łapie zaledwie jednym zwojem gwintu... zresztą i tak czeka na poprawienie.
z pozdrowieniami Waldek,
Sam tokarki nie mam, a dać komuś i usłyszeć "sory, ale nie wyszło" to mi się nie uśmiecha, poza tym aktualnie mam trochę ogniw z demontażu i na nich się opieram.
W miejsce sprężynki na sterowniku mam zamiar przylutować styk z przekaźnika, .......sporego przekaźnika
Pozdrawiam
W miejsce sprężynki na sterowniku mam zamiar przylutować styk z przekaźnika, .......sporego przekaźnika
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Pyra gratuluję moda.
Uf c2 to moja ulubiona latarka, szkoda że jest bardzo kiepsko z powtarzalnością produkcji. Co dostawa to inna wersja , sam już widziałem z 5 rodzajów body, czasami bez problemu mieszczą się ogniwa z protekcją, czasami jest tak jak u kolegi Pyra. Włączniki też za każdym razem inne, refy też się różnią, niektóre skupiają gorzej od innych, piguły pod leda też widziałem już z 3 rodzaje.
Również wsadziłem w swoje uf c2 XM-L, tyle że ja mam body w wersji HA-III i pigułę z mosiądzu dotoczoną na zamówienie, tak że bardzo dużą powierzchnią styka się z body latarki.
Wcześniej miałem tam wsadzone MC-E napędzane sterownikiem df&cali ustawionym na 3A (realnie 2.85A). Sterownik trochę mi szwankował więc podmieniłem kilka elementów, w tym rezystorki pomiarowe na nowe i teraz mam już dokładnie 3A w leda.
XM-L też mam fajnego rodzynka, wyselekcjonowana - 2.9V przy 3A
Subiektywnie światła nie ma dużo więcej niż na mc-e, barwa też ciut gorsza, skupienie podobne, ale nie ma już dziury w środku spota no i to vf diody .
Uf c2 to moja ulubiona latarka, szkoda że jest bardzo kiepsko z powtarzalnością produkcji. Co dostawa to inna wersja , sam już widziałem z 5 rodzajów body, czasami bez problemu mieszczą się ogniwa z protekcją, czasami jest tak jak u kolegi Pyra. Włączniki też za każdym razem inne, refy też się różnią, niektóre skupiają gorzej od innych, piguły pod leda też widziałem już z 3 rodzaje.
Również wsadziłem w swoje uf c2 XM-L, tyle że ja mam body w wersji HA-III i pigułę z mosiądzu dotoczoną na zamówienie, tak że bardzo dużą powierzchnią styka się z body latarki.
Wcześniej miałem tam wsadzone MC-E napędzane sterownikiem df&cali ustawionym na 3A (realnie 2.85A). Sterownik trochę mi szwankował więc podmieniłem kilka elementów, w tym rezystorki pomiarowe na nowe i teraz mam już dokładnie 3A w leda.
XM-L też mam fajnego rodzynka, wyselekcjonowana - 2.9V przy 3A
Subiektywnie światła nie ma dużo więcej niż na mc-e, barwa też ciut gorsza, skupienie podobne, ale nie ma już dziury w środku spota no i to vf diody .
- waldek.leg
- Posty: 105
- Rejestracja: niedziela 15 lut 2009, 00:52
- Lokalizacja: Legnica
Ba, ja też tokarki nie posiadam, ale gdy grzebiemy w latarkach dostęp do kogoś kto ma jest wręcz niezbędny, ja mam taki komfort ze mam człowieka ze sporym zapleczem narzędziowym wiec problemu nie ma, a co do styku od przekaźnika to "panie" szalejemy srebro chyba czyste tam jest hehehePyra pisze:Sam tokarki nie mam, a dać komuś i usłyszeć "sory, ale nie wyszło" to mi się nie uśmiecha, poza tym aktualnie mam trochę ogniw z demontażu i na nich się opieram.
W miejsce sprężynki na sterowniku mam zamiar przylutować styk z przekaźnika, .......sporego przekaźnika
Pozdrawiam
z pozdrowieniami Waldek,
Witam kolego Pyra,
Natchniony tym tematem nabyłem na DX wyżej wymienione body,
Drivery:
http://www.dealextreme.com/p/16-mode-3w ... utput-7612
http://www.dealextreme.com/p/5-mode-100 ... tters-6190
http://www.dealextreme.com/p/18v-5w-cre ... -5mm-26110
Posiadam już akumulatorki,ładowarkę i diodę xp-g
i zostało już tylko to wszysto złożyć do kupy . nadmienię że latarki chciałbym używać przede wszystkim na rowerze.zdowolą mnie 2h na max(o ile to możliwejeśli nie to i 1h wystarczy,oczywiście zdaję sobie sprawę z problemów z chłodzeniem i ten czas świecenia na max to czysto teoretycznie)
Twoje zdjęcia są bardzo pomocne,ale mam kilka pytań:
-który z wymienionych driverów będzie najodpowiedniejszy do tej diody
-przekrój kabelków które przyszły z drajverami wydaje się za mały,jakie kable stosujesz do łączenia didy z drajverem?
I pytanie z innej beczki może dać sobie spokój z diodą xp-g i nabyć w Maritex-ie diodę XM-L.
A jeśli tak to który z wymienionych driverów będzie do niej najodpowiedniejszy(tylko bez przeróbek bo nie podołam ,za małe to wszystko)
Jeśli żaden z nich to może 8AMC od Grega(pojawia się w różnych postach na forum więc pewnie warty zainteresowania)
Proszę o odpowiedzi na pytania, a jeśli masz jakieś własne sugestie to będę wdzięczny za radę bo o ile zdolności manualne posiadam,to elektronika dla mnie czarna magia,a pozatym to pierwsza "robiona"latarka.
Pozdrawiam
[ Dodano: 20 Kwiecień 2011, 10:55 ]
Oczywiście będę wdzięczny za sugestie innych doświdczonych Światełkowiczów
Natchniony tym tematem nabyłem na DX wyżej wymienione body,
Drivery:
http://www.dealextreme.com/p/16-mode-3w ... utput-7612
http://www.dealextreme.com/p/5-mode-100 ... tters-6190
http://www.dealextreme.com/p/18v-5w-cre ... -5mm-26110
Posiadam już akumulatorki,ładowarkę i diodę xp-g
i zostało już tylko to wszysto złożyć do kupy . nadmienię że latarki chciałbym używać przede wszystkim na rowerze.zdowolą mnie 2h na max(o ile to możliwejeśli nie to i 1h wystarczy,oczywiście zdaję sobie sprawę z problemów z chłodzeniem i ten czas świecenia na max to czysto teoretycznie)
Twoje zdjęcia są bardzo pomocne,ale mam kilka pytań:
-który z wymienionych driverów będzie najodpowiedniejszy do tej diody
-przekrój kabelków które przyszły z drajverami wydaje się za mały,jakie kable stosujesz do łączenia didy z drajverem?
I pytanie z innej beczki może dać sobie spokój z diodą xp-g i nabyć w Maritex-ie diodę XM-L.
A jeśli tak to który z wymienionych driverów będzie do niej najodpowiedniejszy(tylko bez przeróbek bo nie podołam ,za małe to wszystko)
Jeśli żaden z nich to może 8AMC od Grega(pojawia się w różnych postach na forum więc pewnie warty zainteresowania)
Proszę o odpowiedzi na pytania, a jeśli masz jakieś własne sugestie to będę wdzięczny za radę bo o ile zdolności manualne posiadam,to elektronika dla mnie czarna magia,a pozatym to pierwsza "robiona"latarka.
Pozdrawiam
[ Dodano: 20 Kwiecień 2011, 10:55 ]
Oczywiście będę wdzięczny za sugestie innych doświdczonych Światełkowiczów
Witaj
Jeśli chodzi o diody, to wydaje mi się, że XML była by odpowiedniejsza, ze względu na szerszy spot. Jednak przy prądach umożliwiających 2h pracy, to by się trochę marnowała. Jeśli masz już XP-G to na tym można poprzestać, przynajmniej na razie. Tu nalezy jednak wspomnieć, że przy XP-G ze względu na inne wymiary w porównaniu z dedykowaną do tej lampki XR-E, istnieje możliwość manewru przy regulacji ogniskowej, czyli skupienia.
Wszystkie z wymienionych driverków nadają się do sterowania diodą, z tym, że dwa pierwsze posiadają tryby, a ostatni nie. Zmiana natężenia światła, a co za tym idzie poboru mocy jest naprawdę przydatna.
Jeśli chodzi o odprowadzanie ciepła, to przy 3W latareczka spokojnie daje radę z utrzymaniem parametrów diody na odpowiednim poziomie, nawet przy małym postoju.
Kabelki dostarczane z driverkami są wystarczające i nie widzę potrzeby ich wymiany, przy grubszych mogą być problemy z wysokością lutu na padach. Dobrze jednak jest wykonać mostkowanie sprężynki wyłącznika przy pomocy jakiejś miękkiej linki lub plecionki.
Driverek grega to dobra propozycja, jednak prądy przez niego oferowane predysponują go do zastosowania z diodami XML czy MC-E, ale praca w trybie max, zapewni Ci co najwyżej 40-45minut pracy w trybie max.
Zabudowując diodę na płytce 21mm star, należy delikatnie opiłować ostre kanty, gdyż takie MCPCB w większości się nie dają bezpośrednio tam umieścić, chodzi o pigułę latarki
Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o diody, to wydaje mi się, że XML była by odpowiedniejsza, ze względu na szerszy spot. Jednak przy prądach umożliwiających 2h pracy, to by się trochę marnowała. Jeśli masz już XP-G to na tym można poprzestać, przynajmniej na razie. Tu nalezy jednak wspomnieć, że przy XP-G ze względu na inne wymiary w porównaniu z dedykowaną do tej lampki XR-E, istnieje możliwość manewru przy regulacji ogniskowej, czyli skupienia.
Wszystkie z wymienionych driverków nadają się do sterowania diodą, z tym, że dwa pierwsze posiadają tryby, a ostatni nie. Zmiana natężenia światła, a co za tym idzie poboru mocy jest naprawdę przydatna.
Jeśli chodzi o odprowadzanie ciepła, to przy 3W latareczka spokojnie daje radę z utrzymaniem parametrów diody na odpowiednim poziomie, nawet przy małym postoju.
Kabelki dostarczane z driverkami są wystarczające i nie widzę potrzeby ich wymiany, przy grubszych mogą być problemy z wysokością lutu na padach. Dobrze jednak jest wykonać mostkowanie sprężynki wyłącznika przy pomocy jakiejś miękkiej linki lub plecionki.
Driverek grega to dobra propozycja, jednak prądy przez niego oferowane predysponują go do zastosowania z diodami XML czy MC-E, ale praca w trybie max, zapewni Ci co najwyżej 40-45minut pracy w trybie max.
Zabudowując diodę na płytce 21mm star, należy delikatnie opiłować ostre kanty, gdyż takie MCPCB w większości się nie dają bezpośrednio tam umieścić, chodzi o pigułę latarki
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony środa 20 kwie 2011, 11:27 przez Pyra, łącznie zmieniany 1 raz.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Niedawno właśnie poskładałem podobny zestaw do aurory p7. Driver właśnie od Grega a dioda z maritexu.
Ze swojej strony bardzo polecam taką kombinację, dosłownie wymiatacz
Na rower warto zamówić sobie tryby inne niz fabryczne, przydaje sie bardzo.
Kłopot u mnie jest tylko z odprowadzeniem ciepła na body.
Ze swojej strony bardzo polecam taką kombinację, dosłownie wymiatacz
Na rower warto zamówić sobie tryby inne niz fabryczne, przydaje sie bardzo.
Kłopot u mnie jest tylko z odprowadzeniem ciepła na body.