Ultrafire C2 mod XML T6

co i jak zrobiłem...
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Ultrafire C2 mod XML T6

Post autor: Pyra »

Witam
Wreszcie dziś przyszło body C2, porównując jednak z zakupionym w zeszłym roku, ma troszeczkę inną konstrukcję i bardziej matowe wykończenie. Najważniejsze, że piguła jest dobrej jakości i "prawie" mieści stara 21mm.
Diodę XML zakupiłem już dawno dzięki inicjatywie krzycho123 i tak sobie leżała i czekała......

Obrazek
Tak oto wygląda zestaw DIY.

Obrazek
W związku z tym, że piguła mimo iż ma dwa spore otwory do przeprowadzenia kabelków, to jednak nie pasują na podcięcia stara, postanowiłem podpiłować nieco brzegi....
Obrazek
które łącznie z podpiłowanymi zagłębieniami stara, tworzą swoisty skośny kanał na przewód.

Obrazek
następnie swoje miejsce w pierścieniu mosiężnym, znalazł driverek 8 x AMC od grega. Zagłębienie na sterownik ma mniejszą średnicę (opiłowałem sterownik) oraz głębokość niż płytka driverka potrzebuje. Nie da się więc polutować minusa od zewnątrz, ale producent przewidział dwa fajne podfrezowania w pierścieniu, które idealnie pasują do polutowania minusa od środka piguły.

Obrazek
Płytkę ustawiłem tak, w stosunku do podfrezowań, aby znalazły się naprzeciwko AMCków i lutowanie było proste.

Obrazek
Tak więc będzie z zewnątrz bardzo czysto i ładnie ;)

Obrazek
Co do samego LEDa, to aby MCPCB się zmieściło w otworze, konieczne okazało się delikatne podpiłowanie krawędzi zagłębień. Trzeba przyznać, że MCPCB jest dobrej jakości, bo się wrednie lutowało przewody do padów....

Obrazek
Następnie ze starego opakowania wykonałem podkładkę izolacyjną, niestety w komplecie nie było, a nawet gdyby była, to i tak do XML by się nie nadawała.
Wszystkie gwinty zostały posmarowane smarem z dodatkiem pyłu srebrnego, o-ringi smarem silikonowym i całość skręciłem.

Obrazek
Ale w całej beczce miodu, jest też łyżka dziegciu, ogniwa zabezpieczone, sporo wystają i wyłącznik łapie zaledwie jednym zwojem gwintu... zresztą i tak czeka na poprawienie.

Co do świecenia, to światła jest dużo, porównywalne do SST-50 tyle, że ten ostatni w połączeniu z głębokim refem SMO Aurory, daje większy zasięg, ze względu na lepsze skupienie.
Pomiary wykazały z 1m:
XPG R5 0,95A - 6220 lux (sterowanie df/Cali)
XML T6 0,08A - 620 lux
XML T6 0,783A - 4480 lux
XML T6 2,71A - 13370 lux

Przy prądzie 2,7A Vf diody to 3,12V, no jest dobrze..... :mrgreen:

Przy trochę większym od XPG rozproszeniu wynik myślę niezły. Prądy w trybach Lo, Mid, Hi

A teraz fotki:
Obrazek
To jest wspomniana XPG zasilana 0,95A

Obrazek
A to XML z prądem 2,71A
Oczywiście obie diody w latarkach UF C2.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony środa 09 mar 2011, 06:10 przez Pyra, łącznie zmieniany 1 raz.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
rrobsonm
Posty: 330
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 18:10
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: rrobsonm »

Ogniwo nie naładowane czy spadki napięcia po drodze takie duże że 2,8A nie dało rady?

Czy jest szansa na zyskanie odległości co by jakoś lepiej z zabezpieczonymi ogniwami działało?
Awatar użytkownika
megabit
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 11:26
Lokalizacja: Sady

Post autor: megabit »

Sam właśnie poznałem potencjał XM-L w duecie ze sterownikiem 8xAMC od grega i powiem, że robi wrażenie ;-)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
rrobsonm pisze:Ogniwo nie naładowane czy spadki napięcia po drodze takie duże że 2,8A nie dało rady?
Ogniwo miało 4,09V więc praktycznie pełne, z zasilacza labo prąd praktycznie bez zmian do napięcia 5V. To jest możliwe, gdyż według karty katalogowej Isink = 340 - 380mA, a dla wersji A mamy: 300 - 340mA, tak więc rozrzut spory.
rrobsonm pisze:Czy jest szansa na zyskanie odległości co by jakoś lepiej z zabezpieczonymi ogniwami działało?
W rachubę wchodzi raczej tylko kompleksowe działanie: skrócenie piguły, sprężynki drivera, przeróbka wyłącznika, ale szansa jest.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
kisi
Posty: 743
Rejestracja: poniedziałek 26 lis 2007, 08:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kisi »

Pyra, co z nagrzewaniem się latarki i skutecznością odprowadzenia ciepła w poszczególnych trybach ?
Gdybyś mógł zrobić porównanie świecenia latarki z obiema diodkami na żywo gdzies w terenie albo w mieszkaniu ? (bo zamieszczone fotki poza mocą niewiele pokazują).
Awatar użytkownika
fredek
Posty: 372
Rejestracja: poniedziałek 03 maja 2010, 13:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: fredek »

Pyra pisze:W rachubę wchodzi raczej tylko kompleksowe działanie: skrócenie piguły, sprężynki drivera, przeróbka wyłącznika, ale szansa jest.
Da się...
Moje body przyszło bez mosiężnego pierścienia i zamiast niego stosowałem grubszą blaszkę miedzianą przyciętą w cienki pasek i wyprofilowaną.
Wszystko się zmieści, ale trzeba osadzić głębiej driver, można na tym zyskać 1.5-2mm, dodatkowe 0.5mm to skrócenie sprężynki, wystarczy że będzie wystawała ponad AMC-ki niecałe 0.2mm, będzie kontakt dla akumulatorków typu NCR, bo dla samych ognistych to sprężynka może być na wysokości AMC-ków.
Pyra, a jakbyś tak ten pierścień zamontował odwrotnie (podfrezowania w stronę aku) i driver przylutowany tak by był bardziej wsunięty w pigułę?
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Co do odprowadzania ciepła to jest zadowalające, już po kilkudziesięciu sekundach głowica robi się ciepła i po około minucie już robi się gorąca, temperatury nie mierzyłem z braku czasu.
Fotki terenowe będą jak żona będzie miał ranną zmianę, bo teraz siedzę w domu z synem.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
waldek.leg
Posty: 105
Rejestracja: niedziela 15 lut 2009, 00:52
Lokalizacja: Legnica

Re: Ultrafire C2 mod XML T6

Post autor: waldek.leg »

Pyra pisze: Ale w całej beczce miodu, jest też łyżka dziegciu, ogniwa zabezpieczone, sporo wystają i wyłącznik łapie zaledwie jednym zwojem gwintu... zresztą i tak czeka na poprawienie.
Powinieneś przetoczyć gniazdo tak aby mosiężny pierścień ze sterownikiem osadzić głębiej w pigule, i zmienić sprężynkę w sterowniku na pad wytoczony z miedzi albo mosiądzu aby minimalnie wystawał ponad AMC, zyskasz parę mm a to pozwoli zakręcić przełącznik do końca.
z pozdrowieniami Waldek,
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Sam tokarki nie mam, a dać komuś i usłyszeć "sory, ale nie wyszło" to mi się nie uśmiecha, poza tym aktualnie mam trochę ogniw z demontażu i na nich się opieram.
W miejsce sprężynki na sterowniku mam zamiar przylutować styk z przekaźnika, .......sporego przekaźnika ;)
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
igi
Posty: 834
Rejestracja: środa 06 lut 2008, 08:01
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: igi »

Pyra gratuluję moda.

Uf c2 to moja ulubiona latarka, szkoda że jest bardzo kiepsko z powtarzalnością produkcji. Co dostawa to inna wersja :), sam już widziałem z 5 rodzajów body, czasami bez problemu mieszczą się ogniwa z protekcją, czasami jest tak jak u kolegi Pyra. Włączniki też za każdym razem inne, refy też się różnią, niektóre skupiają gorzej od innych, piguły pod leda też widziałem już z 3 rodzaje.

Również wsadziłem w swoje uf c2 XM-L, tyle że ja mam body w wersji HA-III i pigułę z mosiądzu dotoczoną na zamówienie, tak że bardzo dużą powierzchnią styka się z body latarki.
Wcześniej miałem tam wsadzone MC-E napędzane sterownikiem df&cali ustawionym na 3A (realnie 2.85A). Sterownik trochę mi szwankował więc podmieniłem kilka elementów, w tym rezystorki pomiarowe na nowe i teraz mam już dokładnie 3A w leda.

XM-L też mam fajnego rodzynka, wyselekcjonowana - 2.9V przy 3A :)

Subiektywnie światła nie ma dużo więcej niż na mc-e, barwa też ciut gorsza, skupienie podobne, ale nie ma już dziury w środku spota no i to vf diody :).
Awatar użytkownika
mauzer
Posty: 220
Rejestracja: piątek 13 lut 2009, 18:19
Lokalizacja: Ziemia / KO13nc

Post autor: mauzer »

moja c2 z miedzianą pigułą i MC-E M WH zazdrości :mrgreen:
ak-47 8AMC też tam siedzi, jednak na podmianę leda jeszcze trochę musi poczekać :neutral:

już od dłuższego czasu planowałem tego moda, a tu tak mnie przybiłeś, Pyra ;)
Awatar użytkownika
waldek.leg
Posty: 105
Rejestracja: niedziela 15 lut 2009, 00:52
Lokalizacja: Legnica

Post autor: waldek.leg »

Pyra pisze:Sam tokarki nie mam, a dać komuś i usłyszeć "sory, ale nie wyszło" to mi się nie uśmiecha, poza tym aktualnie mam trochę ogniw z demontażu i na nich się opieram.
W miejsce sprężynki na sterowniku mam zamiar przylutować styk z przekaźnika, .......sporego przekaźnika ;)
Pozdrawiam
Ba, ja też tokarki nie posiadam, ale gdy grzebiemy w latarkach dostęp do kogoś kto ma jest wręcz niezbędny, ja mam taki komfort ze mam człowieka ze sporym zapleczem narzędziowym wiec problemu nie ma, a co do styku od przekaźnika to "panie" szalejemy srebro chyba czyste tam jest hehehe
z pozdrowieniami Waldek,
mantech
Posty: 166
Rejestracja: czwartek 30 gru 2010, 20:20
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mantech »

Witam kolego Pyra,
Natchniony tym tematem nabyłem na DX wyżej wymienione body,
Drivery:
http://www.dealextreme.com/p/16-mode-3w ... utput-7612
http://www.dealextreme.com/p/5-mode-100 ... tters-6190
http://www.dealextreme.com/p/18v-5w-cre ... -5mm-26110

Posiadam już akumulatorki,ładowarkę i diodę xp-g
i zostało już tylko to wszysto złożyć do kupy :) . nadmienię że latarki chciałbym używać przede wszystkim na rowerze.zdowolą mnie 2h na max(o ile to możliwejeśli nie to i 1h wystarczy,oczywiście zdaję sobie sprawę z problemów z chłodzeniem i ten czas świecenia na max to czysto teoretycznie)
Twoje zdjęcia są bardzo pomocne,ale mam kilka pytań:
-który z wymienionych driverów będzie najodpowiedniejszy do tej diody
-przekrój kabelków które przyszły z drajverami wydaje się za mały,jakie kable stosujesz do łączenia didy z drajverem?

I pytanie z innej beczki może dać sobie spokój z diodą xp-g i nabyć w Maritex-ie diodę XM-L.
A jeśli tak to który z wymienionych driverów będzie do niej najodpowiedniejszy(tylko bez przeróbek bo nie podołam ,za małe to wszystko)
Jeśli żaden z nich to może 8AMC od Grega(pojawia się w różnych postach na forum więc pewnie warty zainteresowania)

Proszę o odpowiedzi na pytania, a jeśli masz jakieś własne sugestie to będę wdzięczny za radę bo o ile zdolności manualne posiadam,to elektronika dla mnie czarna magia,a pozatym to pierwsza "robiona"latarka.

Pozdrawiam

[ Dodano: 20 Kwiecień 2011, 10:55 ]
Oczywiście będę wdzięczny za sugestie innych doświdczonych Światełkowiczów :)
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witaj
Jeśli chodzi o diody, to wydaje mi się, że XML była by odpowiedniejsza, ze względu na szerszy spot. Jednak przy prądach umożliwiających 2h pracy, to by się trochę marnowała. Jeśli masz już XP-G to na tym można poprzestać, przynajmniej na razie. Tu nalezy jednak wspomnieć, że przy XP-G ze względu na inne wymiary w porównaniu z dedykowaną do tej lampki XR-E, istnieje możliwość manewru przy regulacji ogniskowej, czyli skupienia.
Wszystkie z wymienionych driverków nadają się do sterowania diodą, z tym, że dwa pierwsze posiadają tryby, a ostatni nie. Zmiana natężenia światła, a co za tym idzie poboru mocy jest naprawdę przydatna.
Jeśli chodzi o odprowadzanie ciepła, to przy 3W latareczka spokojnie daje radę z utrzymaniem parametrów diody na odpowiednim poziomie, nawet przy małym postoju.
Kabelki dostarczane z driverkami są wystarczające i nie widzę potrzeby ich wymiany, przy grubszych mogą być problemy z wysokością lutu na padach. Dobrze jednak jest wykonać mostkowanie sprężynki wyłącznika przy pomocy jakiejś miękkiej linki lub plecionki.
Driverek grega to dobra propozycja, jednak prądy przez niego oferowane predysponują go do zastosowania z diodami XML czy MC-E, ale praca w trybie max, zapewni Ci co najwyżej 40-45minut pracy w trybie max.

Zabudowując diodę na płytce 21mm star, należy delikatnie opiłować ostre kanty, gdyż takie MCPCB w większości się nie dają bezpośrednio tam umieścić, chodzi o pigułę latarki

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony środa 20 kwie 2011, 11:27 przez Pyra, łącznie zmieniany 1 raz.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
barney_81
Posty: 58
Rejestracja: wtorek 17 sie 2010, 11:14
Lokalizacja: bialystok

Post autor: barney_81 »

Niedawno właśnie poskładałem podobny zestaw do aurory p7. Driver właśnie od Grega a dioda z maritexu.
Ze swojej strony bardzo polecam taką kombinację, dosłownie wymiatacz :]
Na rower warto zamówić sobie tryby inne niz fabryczne, przydaje sie bardzo.
Kłopot u mnie jest tylko z odprowadzeniem ciepła na body.
ODPOWIEDZ