Tylne światła pozycyjne + stop - jak zasilić?

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Baran
Posty: 5
Rejestracja: piątek 15 paź 2010, 21:04
Lokalizacja: LU

Tylne światła pozycyjne + stop - jak zasilić?

Post autor: Baran »

Witam :razz: .
Chciałbym zastosować czerwone diody CREE z DX'a (SKU.1776) jako pozycyjne i stopy realizowane na tych samych (wszystkich) diodach. Ilość diod będzie dobrana doświadczalnie (w zależności od tego jak to będzie świecić w lampie - 2 do max 6 szt. na stronę).
W grę wchodzą raczej proste i w miarę gotowe rozwiązania (nie jestem elektronikiem, grzebanie w driverach i podmienianie elementów raczej odpada).

Pomijam kwestie prawne i homologacyjne, bo tu akurat wiem jak to wygląda.

Kiedyś przy fluxach stosowałem oporniki ;) po 24-32 fluxy na lampę. Jeździło tak kilka osobówek i motocykl - jeden samochód chyba nadal jeździ ;).
Świeciło to jak najbardziej poprawnie (szczególnie w motocyklu gdzie było to 48 szt.), efekt z wieloma diodami był ciekawy, ale teraz power ledy są na tyle tanie że wolałbym zrealizować to z ich pomocą.

Myślałem o układach np. MR16 300mA.
Nie wiem jakie napięcie wyjściowe mają te układy przy wejściowym 13-14,4V ale skoro te diody powinny pracować przy napięciu ok. 2V to o ile dobrze mi się wydaje można byłoby podłączyć kilka diod szeregowo. Żeby zmniejszyć pobór na pozycyjne można byłoby dać np. 2-3 szeregi tych diod. wtedy pobór poszczególnej diody wynosiłby ok. 150-100mA, dobrze kombinuję?
Czy dokładając jako STOP kolejny taki układ ale 700mA (oddzielony diodami prostowniczymi), osiągnę zamierzony efekt?.
Oczywiście odpowiedni układ (700mA, mniejszy lub większy) dobrałbym do potrzebnej na STOP jasności doświadczalnie.

A jeżeli całkiem źle myślę to jak to inaczej (w miarę prosto) zrealizować?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Nightmare
Posty: 1263
Rejestracja: sobota 26 lut 2011, 00:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Nightmare »

Hella miała kiedyś gotowe moduły ledowe do przeróbki lamp na led po za tym miały homologację :)
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Awatar użytkownika
ledmocy
Posty: 151
Rejestracja: sobota 13 lis 2010, 11:00
Lokalizacja: W-w

Post autor: ledmocy »

Można wpiąć driverek od ledima - masz 50% i 100%, myślę że w sam raz.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

XiJaro pisze:Hella miała kiedyś gotowe moduły ledowe do przeróbki lamp na led po za tym miały homologację :)
Jakoś nie wyobrażam sobie wkładania modułów ledowych przez otwór po żarówce... Może miała same ledy w oprawkach jak żarówki, ale pewnie były to mega ceny...
cmsydney
Posty: 97
Rejestracja: wtorek 15 cze 2010, 12:38
Lokalizacja: Lodz

Re: Tylne światła pozycyjne + stop - jak zasilić?

Post autor: cmsydney »

Baran pisze:Pomijam kwestie prawne i homologacyjne, bo tu akurat wiem jak to wygląda.
Z tylna pozycją i stopem bym nie ryzykował. Szczególnie jeśli żarówka będzie widoczna przez klosz. Raz, że możesz dostać mandat to w przypadku kolizji możesz nie otrzymać odszkodowania.
Przepraszam za brak polskich znakow. Sila wyzsza.
ODPOWIEDZ