Witam .
Chciałbym zastosować czerwone diody CREE z DX'a (SKU.1776) jako pozycyjne i stopy realizowane na tych samych (wszystkich) diodach. Ilość diod będzie dobrana doświadczalnie (w zależności od tego jak to będzie świecić w lampie - 2 do max 6 szt. na stronę).
W grę wchodzą raczej proste i w miarę gotowe rozwiązania (nie jestem elektronikiem, grzebanie w driverach i podmienianie elementów raczej odpada).
Pomijam kwestie prawne i homologacyjne, bo tu akurat wiem jak to wygląda.
Kiedyś przy fluxach stosowałem oporniki po 24-32 fluxy na lampę. Jeździło tak kilka osobówek i motocykl - jeden samochód chyba nadal jeździ .
Świeciło to jak najbardziej poprawnie (szczególnie w motocyklu gdzie było to 48 szt.), efekt z wieloma diodami był ciekawy, ale teraz power ledy są na tyle tanie że wolałbym zrealizować to z ich pomocą.
Myślałem o układach np. MR16 300mA.
Nie wiem jakie napięcie wyjściowe mają te układy przy wejściowym 13-14,4V ale skoro te diody powinny pracować przy napięciu ok. 2V to o ile dobrze mi się wydaje można byłoby podłączyć kilka diod szeregowo. Żeby zmniejszyć pobór na pozycyjne można byłoby dać np. 2-3 szeregi tych diod. wtedy pobór poszczególnej diody wynosiłby ok. 150-100mA, dobrze kombinuję?
Czy dokładając jako STOP kolejny taki układ ale 700mA (oddzielony diodami prostowniczymi), osiągnę zamierzony efekt?.
Oczywiście odpowiedni układ (700mA, mniejszy lub większy) dobrałbym do potrzebnej na STOP jasności doświadczalnie.
A jeżeli całkiem źle myślę to jak to inaczej (w miarę prosto) zrealizować?
pozdrawiam
Tylne światła pozycyjne + stop - jak zasilić?
Re: Tylne światła pozycyjne + stop - jak zasilić?
Z tylna pozycją i stopem bym nie ryzykował. Szczególnie jeśli żarówka będzie widoczna przez klosz. Raz, że możesz dostać mandat to w przypadku kolizji możesz nie otrzymać odszkodowania.Baran pisze:Pomijam kwestie prawne i homologacyjne, bo tu akurat wiem jak to wygląda.
Przepraszam za brak polskich znakow. Sila wyzsza.