Wyłącznik kotkatronowy
-
- Posty: 39
- Rejestracja: poniedziałek 18 paź 2010, 22:48
- Lokalizacja: Legnica
Wyłącznik kotkatronowy
Witam,
proszę o pomoc w stworzeniu schematu wyłącznika kontaktronowego, najlepiej na tranzystorze ponieważ w układzie będzie płyną prąd ok. 8A co spowoduje spalenie kotaktronu przy załączeniu. Chodzi mi o tranzystor PNP lub NPN, proszę o pomoc, jest to dla mnie bardzo pilne.
Pozdrawiam
proszę o pomoc w stworzeniu schematu wyłącznika kontaktronowego, najlepiej na tranzystorze ponieważ w układzie będzie płyną prąd ok. 8A co spowoduje spalenie kotaktronu przy załączeniu. Chodzi mi o tranzystor PNP lub NPN, proszę o pomoc, jest to dla mnie bardzo pilne.
Pozdrawiam
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
-
- Posty: 39
- Rejestracja: poniedziałek 18 paź 2010, 22:48
- Lokalizacja: Legnica
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
-
- Posty: 39
- Rejestracja: poniedziałek 18 paź 2010, 22:48
- Lokalizacja: Legnica
no i wszystko jasne )
tylko moje pytanie brzmi następująco:
Czy jeśli na podanym przez Ciebie schemacie, zamiast Ucc= 5[V], wstawię akumulator o napięciu 12 [V], to czy będzie konieczność zmiany parametrów rezystorów ?
Jes to dla mnie bardzo ważne i pilne, chciałby zacząć już projektować płytkę pod ten układzik.
Gdzie w przypadku tego układu przyłączyć odbiornik (w moim przypadku) silnik ?
Pozdrawiam
tylko moje pytanie brzmi następująco:
Czy jeśli na podanym przez Ciebie schemacie, zamiast Ucc= 5[V], wstawię akumulator o napięciu 12 [V], to czy będzie konieczność zmiany parametrów rezystorów ?
Jes to dla mnie bardzo ważne i pilne, chciałby zacząć już projektować płytkę pod ten układzik.
Gdzie w przypadku tego układu przyłączyć odbiornik (w moim przypadku) silnik ?
Pozdrawiam
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
-
- Posty: 39
- Rejestracja: poniedziałek 18 paź 2010, 22:48
- Lokalizacja: Legnica
Witam
Pozdrawiam
Dodam, że tranzystor przy pracy z silnikiem musi być zabezpieczony diodą, o ile takowej nie posiada wewnątrz, poza tym chodzi o dopuszczalne parametry, silniki potrafią sporo prądu brać podczas uruchamiania.Calineczka pisze: nie instalujesz R2 i D1 a zamiast nich wstawiasz silnik.
r1 może zostać jaki jest.
Jaki chcesz wstawić tranzystor? To bardzo ważne....
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.