zmiana świateł na ... i tu moje pytanie
zmiana świateł na ... i tu moje pytanie
Witam, jesli nie ten temat prosze o przeniesienie , jest to mój początek na forum więc prosze o wyrozumiałość . Witam więc tak mam samochód marki Renault Megane 01r. , mam reflektory na żarówki H4 i powiedzmy sobie szczeże po pierwsze nie daje to najlepszego światła i tutaj światają mi rużne pomysły w głowie , mianowicie :
-wstawienie w orginalny reflektor soczewki z innego modelu
-stworzenie swiateł dziennych na LED-ach mocy (z możliwością, że tak powiem doświetlania świateł mijania ) . i tu rodzą się moje pytania co wy na to ? który pomysł wy popieracie ? czy ma to sens wogule ? znalazłem soczek do ledów mocy /oval/ - KĄT SKUPIENIA ±3° x ±20°
co wy na to ?
-wstawienie w orginalny reflektor soczewki z innego modelu
-stworzenie swiateł dziennych na LED-ach mocy (z możliwością, że tak powiem doświetlania świateł mijania ) . i tu rodzą się moje pytania co wy na to ? który pomysł wy popieracie ? czy ma to sens wogule ? znalazłem soczek do ledów mocy /oval/ - KĄT SKUPIENIA ±3° x ±20°
co wy na to ?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 31 sty 2011, 17:08 przez m-c-ool, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: zmiana świateł na ... i tu moje pytanie
Witam
Dalej zalecam zorientowanie się co na to przepisy homologacji, bo z tego co się orientuję, to żadne z przedstawionych przez Ciebie rozwiązań, niestety nie jest dopuszczalne w świetle obowiązujących przepisów. Dzienne światła LED, też muszą mieć homologację i na tej podstawie dopiero mogą być montowane w pojazdach dopuszczonych do ruchu.
Na początku proszę o poprawną pisownię.m-c-ool pisze:Witam, jesli nie ten temat prosze o przeniesienie , jest to mój początek na forum więc prosze o wyrozumiałość . Witam więc tak mam samochód marki Renault Megane 01r. , mam reflektory na żarówki H4 i powiedzmy sobie szczeże po pierwsze nie daje to naj lepszego światła i tutaj światają mi rużne pomysły w głowie , mianowicie :
-wstawienie w orginaly reflektor soczewki z innego modelu
-stworzenie swiateł dziennych na LED-ach mocy (z możliwością że tak powiem doświetlania świateł mijania ) . i tu rodzą się moje pytania co wy na to ? który pomysł wy popieracie ? czy ma to sens wogule ? znalazłem soczek do ledów mocy /oval/ - KĄT SKUPIENIA ±3° x ±20°
co wy na to ?
Dalej zalecam zorientowanie się co na to przepisy homologacji, bo z tego co się orientuję, to żadne z przedstawionych przez Ciebie rozwiązań, niestety nie jest dopuszczalne w świetle obowiązujących przepisów. Dzienne światła LED, też muszą mieć homologację i na tej podstawie dopiero mogą być montowane w pojazdach dopuszczonych do ruchu.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
zdaje sobie z tego sprawę tylko brakuje mi innych pomysłów . Używam żarówek OSRAM nightbreak ale średnio co pół roku są do wymiany więc jest to zbytnio nieopłacalne
Ostatnio zmieniony poniedziałek 31 sty 2011, 17:09 przez m-c-ool, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety, żarówki +cośtam, mają dużo niższą trwałość niż standardowe, ponadto duży wpływ na ich trwałość ma napięcie w instalacji samochodowej, (na co też ma często wpływ jakość akumulatora). Sprawdź napięcie na żarówkach! Niedawno był poruszany temat żarówek.m-c-ool pisze:zdaje sobie z tego sprawę tylko brakuje mi innych pomysłów . Używam żarówek OSRAM nightbreak ale średnio co pół roku są do wymiany więc jest to zbytnio nie opłacalne
Światła dzienne LED możesz sobie kupić i wymienić diody na "takie same ale lepsze" , poprawić chłodzenie, co też w pewnym stopniu wpływa na ilość światła.
I popraw proszę poprzednie posty, i pisz poprawnie.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Niezgodne z przepisami. Światła dzienne mają świecić w dzień a nie oświetlać drogę przed samochodem. Poza tym nie będziesz mieć na nie homologacji.m-c-ool pisze:-stworzenie swiateł dziennych na LED-ach mocy (z możliwością że tak powiem doświetlania świateł mijania ) . i tu rodzą się moje pytania co wy na to ? który pomysł wy popieracie ? czy ma to sens wogule ? znalazłem soczek do ledów mocy /oval/ - KĄT SKUPIENIA ±3° x ±20°
co wy na to ?
Możesz zlecić usługę wstawienia soczewek do oryginalnych lamp+polerowanie kloszy i zamontować ksenony. Będzie świecić na pewno lepiej ale też bez homologacji.
Coś nie pasuje w tej Megane z 2001r. Roczniki 99-02 miały reflektory z żarówkami H1+H7 i gładkie szkło. Roczniki 95-99 miały żarówkę H4 i szkło z filtrami.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Kiedy w końcu policja się weźmie za taką rzeźbę świateł. Ostatnio często widzę auta typu golf 2 z świecącym w kosmos światłem oczywiście barwy ok 100mln K- jednym bo zwykle drugie przepalone, a wówczas o wypadek nie trudno. Na szczęście siedzę, teraz trochę wyżej, ale i tak to przeszkadza! Dobre żarówki to np philips blue extra coś tam za 100zł za parę.
Ja w hondzie miałem dwa lata blue vision na drogowe+ oryginalny! xenon i nic się nie paliło. Kolega wsadził w soczewki xenon a i tak prawko zabrali! Prawidłowo!
Ja w hondzie miałem dwa lata blue vision na drogowe+ oryginalny! xenon i nic się nie paliło. Kolega wsadził w soczewki xenon a i tak prawko zabrali! Prawidłowo!
ja też mam swoją lampke:)
dowód rejestracyjny co najwyżej.Umberto pisze:Kolega wsadził w soczewki xenon a i tak prawko zabrali! Prawidłowo!
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
nie prawda , w megane 99-01r. były światła H4 w megane ale coupe były światła H1-H4 a i w starej wersji przed liftem też wystepowały na H1 i H7. Myślałem nad wymianą reflektorów na takie ale jest to dosyć potężny koszt , bo można kupić za 100-130zł ale DEPO a oryginalne Valeo to już 150-170zł za sztukę
Ostatnio zmieniony poniedziałek 31 sty 2011, 17:12 przez m-c-ool, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie tylko golfy, bądź obiektywy. Tutaj nie winna jest marka tylko właściciele, w 99% buraki osiedlowe które montują co popadnie i to spotkasz w każdej marce, od Golfa przez Skodę, kończąc na Hondach i Oplach.Umberto pisze:Kiedy w końcu policja się weźmie za taką rzeźbę świateł. Ostatnio często widzę auta typu golf 2 z świecącym w kosmos światłem oczywiście barwy ok 100mln K
Nie prawda. Może i ładnie wyglądają, ale osiągają według testów z gazet około 1200 lumenów na żarówkę, gdzie inne zwykłe osiągały około 1400 a podkręcane około 1500. Wszystkiemu winna jest bańka i jej zabarwienie, które blokuje ilość światła. Dodatkowo ten sposób barwienia może i ochładza temperaturę światła, ale powoduje że silnie gubi się ono na mokrej drodze.Umberto pisze:Dobre żarówki to np philips blue extra coś tam za 100zł za parę.
Pomyśl - mijania używasz non stop, drogowe raz na jakiś czas, często nie więcej niż kilka minut na kilka godzin jazdy, więc nie ma szans żeby żarówki z drogowych szybko się przepalały.Umberto pisze: Ja w hondzie miałem dwa lata blue vision na drogowe+ oryginalny! xenon i nic się nie paliło.
A będziesz potrafił potem to tak wyregulować żeby było prawidłowo ustawione co do milimetra . stopnia względem poziomu i pionu ?Megane 01r. , mam reflektory na żarówki H4 i powiedzmy sobie szczeże po pierwsze nie daje to naj lepszego światła i tutaj światają mi rużne pomysły w głowie , mianowicie :
-wstawienie w orginaly reflektor soczewki z innego modelu
i tu rodzą się moje pytania co wy na to ? który pomysł wy popieracie ? czy ma to sens wogule ? znalazłem soczek do ledów mocy /oval/ - KĄT SKUPIENIA ±3° x ±20°
co wy na to ?
Daruj sobie. Lepiej zakup gotowe światła dzienne na diodach mocy, ale muszą to być światła rozbierane żebyś mógł w nich pogrzebać. Wiele jest klejonych i do środka się nie dostaniesz.
Twój pomysł na przerobienie świateł jest osiągalny, ale nielegalny, łatwo popełnić błąd który będzie powodowało oślepianie innych ludzi w trakcie jazdy w nocy a niestety coraz częściej widuję auta różne maści na reflektorach typu "wyprodukowane w garażu ze szpachli i sylikonu".
Wypoleruj klosze, wyczyść wnętrze lampy. Sprawdź napięcie na żarówce - minimum 13,2 V. Zakup porządne żarówki. Ja używam Tungsrama +90%, palą się szybciej niż normalne, ale też mocniej świecą. Do tego dzienne do jazdy w dzień i problem z paleniem się żarówek wyeliminowany.
racjaFluxor pisze:dowód rejestracyjny co najwyżej.Umberto pisze:Kolega wsadził w soczewki xenon a i tak prawko zabrali! Prawidłowo!
uniosłem się trochę...
a propos meganek- nie odbieraj tego personalnie, ale mi się przypomniała taka jedna z mojego miasta:
jedzie sobie jegomość i ma założone światła "dzienne" ze zwykłych diodek 5mm po ok 20szt.
Za kilka dni widzę ten sam samochód ale już kilka diodek po lewo nie domaga, znów za kilka dni jeździ już z prawym "światłem dziennym" bo lewego już brak- czy to jest fajne??
podobnie jest ze zmianą podświetlenia tablicy z tyłu- jedna świeci na fiolet, a druga wcale...
skaktus "auta typu golf 2" tak napisałem.
Ja zmieniłem w nissanie na te żarówki i jest dużo więcej światła niż "na fabryce". A auto świata (już dawno) nie czytam
ja też mam swoją lampke:)
ja miałem wcześniej (przed wymianą lamp) xenony a wsumie bi-xenony założone ale miałem je odpowiednio wyregulowane (bo jak wiadomo mają inną ogniskową czy jakoś tak ) i przez 2 lata na tym jeździłem i nikt mi nie mrugał że oślepiam i nawet znajomi za którymi jechałem mówili że jest OK . Ale po 2 latach eksploatacji okazało się że górna część odbłyśnika była wypalona do plastiku . I dlatego myślę co zrobić innego żeby znów za 2 lata nie wymieniać reflektorów bo to chodzi
Witam
Też jeżdżę po zmroku i trafiam na różne wynalazki, nie mrugam, "długimi" a tylko "klnę" bo to i tak skutku nie odniesie...... Kierowca i tak pomyśli "a co ci idioci chcą, przecież mam mijania" i jeszcze sam długimi mignie z miną zwycięzcy....
Pozdrawiam
m-c-ool pisze:i przez 2 lata na tym jeździłem i nikt mi nie mrugał że oślepiam
Też jeżdżę po zmroku i trafiam na różne wynalazki, nie mrugam, "długimi" a tylko "klnę" bo to i tak skutku nie odniesie...... Kierowca i tak pomyśli "a co ci idioci chcą, przecież mam mijania" i jeszcze sam długimi mignie z miną zwycięzcy....
No i niestety, m.in. dlatego nie wolno montować temu podobnych "wynalazków", poza tym, światła oparte o lampy wyładowcze, są dopuszczone pod warunkiem posiadania układu automatycznego pozycjonowania, oraz układu czyszczenia szyby.m-c-ool pisze: Ale po 2 latach eksploatacji okazało się że górna część odbłyśnika była wypalona do plastiku . I dlatego myślę co zrobić innego żeby znów za 2 lata nie wymieniać reflektorów bo to chodzi
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Podpisuję się pod tym obiema rękami!Pyra pisze:Witamm-c-ool pisze:i przez 2 lata na tym jeździłem i nikt mi nie mrugał że oślepiam
Też jeżdżę po zmroku i trafiam na różne wynalazki, nie mrugam, "długimi" a tylko "klnę" bo to i tak skutku nie odniesie...... Kierowca i tak pomyśli "a co ci idioci chcą, przecież mam mijania" i jeszcze sam długimi mignie z miną zwycięzcy....
No i niestety, m.in. dlatego nie wolno montować temu podobnych "wynalazków", poza tym, światła oparte o lampy wyładowcze, są dopuszczone pod warunkiem posiadania układu automatycznego pozycjonowania, oraz układu czyszczenia szyby.m-c-ool pisze: Ale po 2 latach eksploatacji okazało się że górna część odbłyśnika była wypalona do plastiku . I dlatego myślę co zrobić innego żeby znów za 2 lata nie wymieniać reflektorów bo to chodzi
Pozdrawiam
Też przestałem mrugać długimi bo to sensu nie ma a jeszcze narażasz się na dodatkowe oślepienie. Tyle tylko że jakbyś nie daj bóg oślepiony stuknął takiego to koleżka się nie pozbiera jak zobaczą jego "zenony dobrze ustawione"
ja też mam swoją lampke:)
nie powiem wam szczeże że jak widze na osiedlu faceta w kadecie z dwu-rurką z tyłu przyciemnianymi szybami i xenonami to mam ochotę się przejść w nocy po osiedlu z kluczem do kół , ale ja specjalnie nie raz jak jechaliśmy na jakiś wypad i jechałem za kolegą czy kimś to się pytałem ich czy ich raże wiesz w lusterko , mówili że nie a światło było naprawdę fajne no ale cuż