Identyfikacja układu.
Identyfikacja układu.
Witam.
Mam problem z układem czasowym wycieraczek.
Że tak powiem "pojechali mi po ambicji" więc chciałbym sam to naprawic
Otóż wyciaraczki przy biegu I czyli "czasówka", dojeżdżają do połowy cyklu, przekaźnik "cyka" i wycieraczki zostają.
Po ok 5sekundach znów cyknięcie przekaźnika i wycieraczki wracają..
Do rzeczy. Odnaleziony scalak w układzie czasowym to: TY93029A / KHM9619.
W googlach ani śladu po tym układzie.
No chyba, że przyczyna jest inna niedziałania tak jak powinno jest inna.
Na zdjęciu widac:
Rezystor1 (biały, brązowy, czerwony)-9.1k
Rezystor2 (pom, pom, pom)-33k
Rezystor3-pod przekaźnikiem(brąz, czarny, pom)-10k
Rezystor4-za przekaźnikiem(czerwony, czerwony, brąz)-220
Kond niebieski-100uF
Kond biały-0.1uF
Pomożecie?
Pozdrawiam
DNF
Mam problem z układem czasowym wycieraczek.
Że tak powiem "pojechali mi po ambicji" więc chciałbym sam to naprawic
Otóż wyciaraczki przy biegu I czyli "czasówka", dojeżdżają do połowy cyklu, przekaźnik "cyka" i wycieraczki zostają.
Po ok 5sekundach znów cyknięcie przekaźnika i wycieraczki wracają..
Do rzeczy. Odnaleziony scalak w układzie czasowym to: TY93029A / KHM9619.
W googlach ani śladu po tym układzie.
No chyba, że przyczyna jest inna niedziałania tak jak powinno jest inna.
Na zdjęciu widac:
Rezystor1 (biały, brązowy, czerwony)-9.1k
Rezystor2 (pom, pom, pom)-33k
Rezystor3-pod przekaźnikiem(brąz, czarny, pom)-10k
Rezystor4-za przekaźnikiem(czerwony, czerwony, brąz)-220
Kond niebieski-100uF
Kond biały-0.1uF
Pomożecie?
Pozdrawiam
DNF
- Załączniki
-
- UklCzasWyc.jpg (64.71 KiB) Przejrzano 286 razy
Hmm, wycieraczki działają tak, że jak się poda napięcie przez chwilę, to powinny same wykonać pełen cykl. Podtrzymanie zasilania do końca cyklu jest w samym napędzie wycieraczki, więc raczej tam masz problem.
Pozdrawiam
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
Hmm.. Czyli myslisz, że to coś z wł/wył krańcowymi?
Z tym, że wycieraczki pracują, ale po pół cyklu na raz.. To właśnie jest dla mnie dziwne.
Tzn, cyka przekaźnik, wycieraczki dojeżdżają do połowy swojej "trasy", przekaźnik puszcza i zostają.
Po kilku sekundach znowu stuk, wycieraczki wracają i przekaźnik puszcza.
Jeśli to faktycznie coś z mechaniką, to nie piszę się na to w taką pogodę
Brak garażu daje się we znaki.
Pozdrawiam
DNF
Z tym, że wycieraczki pracują, ale po pół cyklu na raz.. To właśnie jest dla mnie dziwne.
Tzn, cyka przekaźnik, wycieraczki dojeżdżają do połowy swojej "trasy", przekaźnik puszcza i zostają.
Po kilku sekundach znowu stuk, wycieraczki wracają i przekaźnik puszcza.
Jeśli to faktycznie coś z mechaniką, to nie piszę się na to w taką pogodę
Brak garażu daje się we znaki.
Pozdrawiam
DNF
Sprawdź włączając na chwilę normalnie wycieraczki, czy też się zatrzymają, jak szybko wyłączysz. Z tego co piszesz - tak powinno być.
Pozdrawiam
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
Pozdrawiam
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
Faktycznie nie napisałem
Opel Corsa B 1996r
Szukałem troszkę, jednak większośc postów na forach Corsy pozostawała bez konkretnej odpowiedzi.
W sumie w różnych autach przyczyny mogą byc te same, więc poszperam na innych forach.
Niestety w Corsie (nie wiem jak w innych autach) muszę sporo rzeczy poodkręcac by się dostac do silniczka,
więc rozkręcanie zostawię sobie na weekend.
Pozdrawiam
DNF
Opel Corsa B 1996r
Szukałem troszkę, jednak większośc postów na forach Corsy pozostawała bez konkretnej odpowiedzi.
W sumie w różnych autach przyczyny mogą byc te same, więc poszperam na innych forach.
Niestety w Corsie (nie wiem jak w innych autach) muszę sporo rzeczy poodkręcac by się dostac do silniczka,
więc rozkręcanie zostawię sobie na weekend.
Pozdrawiam
DNF
Witam
Jest tak jak pisał Edek, wycieraczki mają styk "podtrzymujący", który po podaniu impulsu przejmuje zasilanie i rozłącza się dopiero po dokonaniu pełnego cyklu w położeniu końcowym. Po prostu kołek/występ na kole odchyla styk w położeniu końcowym napędu.
Pozdrawiam
Jest tak jak pisał Edek, wycieraczki mają styk "podtrzymujący", który po podaniu impulsu przejmuje zasilanie i rozłącza się dopiero po dokonaniu pełnego cyklu w położeniu końcowym. Po prostu kołek/występ na kole odchyla styk w położeniu końcowym napędu.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
żona ma corse B i jej to naprawiałem. wyjmij silniczek i rozbierz, w środku masz blaszkę która wytarła sobie głęboki tor. blaszkę trzeba nagiąć aby jechała po zdrowym torze a dziurę zakleić twardym klejem i pod szlifować
silnik wyciąga się w 20min. demontujemy wycieraczki,uszczelkę maski, dwie kratki, rynnę, i cały napęd na 3 śrubach. wtyczka zasilająca pod silnikiem
silnik wyciąga się w 20min. demontujemy wycieraczki,uszczelkę maski, dwie kratki, rynnę, i cały napęd na 3 śrubach. wtyczka zasilająca pod silnikiem