Identyfikacja układu.

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Identyfikacja układu.

Post autor: DNF »

Witam.
Mam problem z układem czasowym wycieraczek.
Że tak powiem "pojechali mi po ambicji" więc chciałbym sam to naprawic :wink:
Otóż wyciaraczki przy biegu I czyli "czasówka", dojeżdżają do połowy cyklu, przekaźnik "cyka" i wycieraczki zostają.
Po ok 5sekundach znów cyknięcie przekaźnika i wycieraczki wracają..
Do rzeczy. Odnaleziony scalak w układzie czasowym to: TY93029A / KHM9619.
W googlach ani śladu po tym układzie.
No chyba, że przyczyna jest inna niedziałania tak jak powinno jest inna.
Na zdjęciu widac:
Rezystor1 (biały, brązowy, czerwony)-9.1k
Rezystor2 (pom, pom, pom)-33k
Rezystor3-pod przekaźnikiem(brąz, czarny, pom)-10k
Rezystor4-za przekaźnikiem(czerwony, czerwony, brąz)-220
Kond niebieski-100uF
Kond biały-0.1uF
Pomożecie? :)
Pozdrawiam
DNF
Załączniki
UklCzasWyc.jpg
UklCzasWyc.jpg (64.71 KiB) Przejrzano 287 razy
Awatar użytkownika
EdiM
Posty: 307
Rejestracja: czwartek 17 sty 2008, 07:35
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: EdiM »

Hmm, wycieraczki działają tak, że jak się poda napięcie przez chwilę, to powinny same wykonać pełen cykl. Podtrzymanie zasilania do końca cyklu jest w samym napędzie wycieraczki, więc raczej tam masz problem.
Pozdrawiam
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Hmm.. Czyli myslisz, że to coś z wł/wył krańcowymi?
Z tym, że wycieraczki pracują, ale po pół cyklu na raz.. To właśnie jest dla mnie dziwne.
Tzn, cyka przekaźnik, wycieraczki dojeżdżają do połowy swojej "trasy", przekaźnik puszcza i zostają.
Po kilku sekundach znowu stuk, wycieraczki wracają i przekaźnik puszcza.
Jeśli to faktycznie coś z mechaniką, to nie piszę się na to w taką pogodę :wink:
Brak garażu daje się we znaki.
Pozdrawiam
DNF
Awatar użytkownika
EdiM
Posty: 307
Rejestracja: czwartek 17 sty 2008, 07:35
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: EdiM »

Sprawdź włączając na chwilę normalnie wycieraczki, czy też się zatrzymają, jak szybko wyłączysz. Z tego co piszesz - tak powinno być.
Pozdrawiam
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

EdiM, masz racje. Gdy włączę wycieraczki w normalnym trybie pracy, nie "czasówki" i szybko je wyłączę,
to pozostają one w pozycji, w której odłączyłem zasilanie "gałęczką".
Czy to nie wina układu, który pokazałem w załączniku?
Pozdrawiam
DNF
Awatar użytkownika
EdiM
Posty: 307
Rejestracja: czwartek 17 sty 2008, 07:35
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: EdiM »

Poszperaj
Nawet nie napisałeś co to za auto
np.:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=14700
Pozdrawiam
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Faktycznie nie napisałem :oops:
Opel Corsa B 1996r
Szukałem troszkę, jednak większośc postów na forach Corsy pozostawała bez konkretnej odpowiedzi.
W sumie w różnych autach przyczyny mogą byc te same, więc poszperam na innych forach.
Niestety w Corsie (nie wiem jak w innych autach) muszę sporo rzeczy poodkręcac by się dostac do silniczka,
więc rozkręcanie zostawię sobie na weekend.
Pozdrawiam
DNF
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
Jest tak jak pisał Edek, wycieraczki mają styk "podtrzymujący", który po podaniu impulsu przejmuje zasilanie i rozłącza się dopiero po dokonaniu pełnego cyklu w położeniu końcowym. Po prostu kołek/występ na kole odchyla styk w położeniu końcowym napędu.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
swietlik
Posty: 489
Rejestracja: sobota 22 lis 2008, 22:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: swietlik »

DNF, powinieneś mieć przynajmniej trzy przewody w wiązce silnika wycieraczek:
- masa,
- stałe 12V (po stacyjce),
- impuls 12V z przekaźnika, rozpoczynający cykl pracy.

Zanim zaczniesz rozbierać silnik sprawdź, czy te napięcia tam są.
rolex24
Posty: 101
Rejestracja: czwartek 07 sty 2010, 15:16
Lokalizacja: Elblag

Post autor: rolex24 »

żona ma corse B i jej to naprawiałem. wyjmij silniczek i rozbierz, w środku masz blaszkę która wytarła sobie głęboki tor. blaszkę trzeba nagiąć aby jechała po zdrowym torze a dziurę zakleić twardym klejem i pod szlifować
silnik wyciąga się w 20min. demontujemy wycieraczki,uszczelkę maski, dwie kratki, rynnę, i cały napęd na 3 śrubach. wtyczka zasilająca pod silnikiem
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Trochę rozbiórki będzie.. Jeśli pogoda dopisze, jutro to rozbiorę.
Dzięki za rady i do usłyszenia aż będę mieć silniczek w ręce :)
Pozdrawiam
DNF
ODPOWIEDZ