Modyfikacja przedniej lampy motoru BMW z 1942r.
Modyfikacja przedniej lampy motoru BMW z 1942r.
Witam wszystkich,
Mam do przerobienia przednią lampę z starego motoru w której oryginalnie siedzi żarówka 15W i świeci za słabo. Ograniczenie to prądnica która daje tylko 40W na cały motor. Razem z właścicielem motoru doszliśmy do wniosku, że nowe źródło światła przedniej lampy również nie może przekraczać 15W poboru mocy. Instalacja w motorze 6V, ważne również żeby lampa wyglądała oryginalnie, więc nie ma mowy o wymianie przedniego szkła na czyste szkło, dobrze by było jak by zostało oryginalne lustro. Robiłem pierwsze testy z ssc p7 przy 2.5A - ilość światła ok - ale problem ze skupieniem;/ Myślałem również o tym żeby zastosować 3x xpg i soczewki. Miejsca jest sporo, więc nie będzie problemu z sensownym radiatorem.
Może podpowiedzi jakieś z waszej strony? Główny cel jest taki żeby lampa świeciła chociaż trochę lepiej niż oryginał 15watowy:)
średnica lampy - 18cm
Pozdrawiam
Mam do przerobienia przednią lampę z starego motoru w której oryginalnie siedzi żarówka 15W i świeci za słabo. Ograniczenie to prądnica która daje tylko 40W na cały motor. Razem z właścicielem motoru doszliśmy do wniosku, że nowe źródło światła przedniej lampy również nie może przekraczać 15W poboru mocy. Instalacja w motorze 6V, ważne również żeby lampa wyglądała oryginalnie, więc nie ma mowy o wymianie przedniego szkła na czyste szkło, dobrze by było jak by zostało oryginalne lustro. Robiłem pierwsze testy z ssc p7 przy 2.5A - ilość światła ok - ale problem ze skupieniem;/ Myślałem również o tym żeby zastosować 3x xpg i soczewki. Miejsca jest sporo, więc nie będzie problemu z sensownym radiatorem.
Może podpowiedzi jakieś z waszej strony? Główny cel jest taki żeby lampa świeciła chociaż trochę lepiej niż oryginał 15watowy:)
średnica lampy - 18cm
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- 5_resize_168_resize.jpg (59.45 KiB) Przejrzano 221 razy
-
- 4_resize_112_resize.jpg (53.72 KiB) Przejrzano 221 razy
-
- 3_resize_183_resize.jpg (81.43 KiB) Przejrzano 221 razy
-
- 2_resize_149_resize.jpg (83.27 KiB) Przejrzano 221 razy
-
- 1_resize_195_resize.jpg (92.27 KiB) Przejrzano 221 razy
Ostatnio zmieniony poniedziałek 13 gru 2010, 14:07 przez Ziol3k, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Obawiam się, że nie uzyskasz zadowalającego skupienia przy użyciu LED.
Pewnym rozwiązaniem jest umieszczenie 4ch sztuk diod serii XP w kwadracie, ale tak żeby świeciły nie do przodu a na boki. W tym celu trzeba by przylutować je padami termalnymi do słupka miedzianego o przekroju krzyża z diody umieszczać naprzemiennie, jak w mostku Graetza.
Pozdrawiam
Obawiam się, że nie uzyskasz zadowalającego skupienia przy użyciu LED.
Pewnym rozwiązaniem jest umieszczenie 4ch sztuk diod serii XP w kwadracie, ale tak żeby świeciły nie do przodu a na boki. W tym celu trzeba by przylutować je padami termalnymi do słupka miedzianego o przekroju krzyża z diody umieszczać naprzemiennie, jak w mostku Graetza.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
dzięki za podpowiedź,
mam pręta aluminiowego, zeszlifuje go tak żeby uzyskać słupek o przekroju kwadratu, umieszczę na nim diody tak jak na rys.
Teraz jeszcze pytanie o sterowniki, co byście polecili? do 3x xp-g? Czwarte xpg będzie dołączane jako światło drogowe.
pzdr
mam pręta aluminiowego, zeszlifuje go tak żeby uzyskać słupek o przekroju kwadratu, umieszczę na nim diody tak jak na rys.
Teraz jeszcze pytanie o sterowniki, co byście polecili? do 3x xp-g? Czwarte xpg będzie dołączane jako światło drogowe.
pzdr
- Załączniki
-
- 4xxp.jpg (3.56 KiB) Przejrzano 255 razy
Witam
Najlepiej porób sobie doświadczenia z rozkładem światła, bo wydaje mi się, że trzeba będzie diody podzielić 2 x 2 sztuki (2 mijania 4 drogowe) i niezbędne będą dwa sterowniki. Po doświadczeniach ze światłem zajmiemy się elektroniką.
A może udało by Ci się skombinować odpowiedni kawałek reflektora do załatania dziury po żarówce głównej, wtedy można by się zastanowić nad użyciem jednej sztuki MC-E lub P-7, świecącej wstecz na reflektor (taki Recoil), a słupek chłodzący można by wyprowadzić przez otwór pozycyjnego.
Oczywiście potrzebne do tego porządne chłodzenie (światła włączone na postoju) i rozpatrz to co pisał krzycho123.
Pozdrawiam
PS: Zedytuj rozmiar zdjęć, lub wstaw miniaturki, bo się forum rozciąga - patrz regulamin
To raczej powinien być słupek miedziany, gdyż trzeba do niego polutować bezpośrednio same diody, bez płytek. chodzi w tym o to, aby uzyskać jak najbardziej punktowe źródło światła.Ziol3k pisze:dzięki za podpowiedź,
mam pręta aluminiowego, zeszlifuje go tak żeby uzyskać słupek o przekroju kwadratu, umieszczę na nim diody tak jak na rys.
Teraz jeszcze pytanie o sterowniki, co byście polecili? do 3x xp-g? Czwarte xpg będzie dołączane jako światło drogowe.
pzdr
Najlepiej porób sobie doświadczenia z rozkładem światła, bo wydaje mi się, że trzeba będzie diody podzielić 2 x 2 sztuki (2 mijania 4 drogowe) i niezbędne będą dwa sterowniki. Po doświadczeniach ze światłem zajmiemy się elektroniką.
A może udało by Ci się skombinować odpowiedni kawałek reflektora do załatania dziury po żarówce głównej, wtedy można by się zastanowić nad użyciem jednej sztuki MC-E lub P-7, świecącej wstecz na reflektor (taki Recoil), a słupek chłodzący można by wyprowadzić przez otwór pozycyjnego.
Oczywiście potrzebne do tego porządne chłodzenie (światła włączone na postoju) i rozpatrz to co pisał krzycho123.
Pozdrawiam
PS: Zedytuj rozmiar zdjęć, lub wstaw miniaturki, bo się forum rozciąga - patrz regulamin
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
witam,
zrobiłem dzisiaj kilka prób zgodnie z Waszymi podpowiedziami,
W ręce wpadł mi aluminiowy sześcian o boku 4cm, wykorzystałem go do zamontowania 2x Q5, zasilanie 1.2A,
widać bardzo dużą poprawę w stosunku do zastosowania jednej p7, która świeciła "prosto w szkło".
Na zdjęciach, dla porównanie żarówka 40W, oraz jedna Q5 świecąca na wprost.
Po zastosowaniu 4 xpg powinno ukazać się całkiem ładne światło z dobrym rozkładem. Docelowo myślałem o słupku o długości boku 1cm i o 1A w xpg, żeby nie było problemu z ciepłem. Głębokość "wpuszczenia" słupka z diodami w lustro lampy będzie regulowana poprzez wkręcanie i wykręcanie.
Co o tym myślicie?
Druga sprawa to sterowniki, jakieś pomysły?
Pozdrawiam
zrobiłem dzisiaj kilka prób zgodnie z Waszymi podpowiedziami,
W ręce wpadł mi aluminiowy sześcian o boku 4cm, wykorzystałem go do zamontowania 2x Q5, zasilanie 1.2A,
widać bardzo dużą poprawę w stosunku do zastosowania jednej p7, która świeciła "prosto w szkło".
Na zdjęciach, dla porównanie żarówka 40W, oraz jedna Q5 świecąca na wprost.
Po zastosowaniu 4 xpg powinno ukazać się całkiem ładne światło z dobrym rozkładem. Docelowo myślałem o słupku o długości boku 1cm i o 1A w xpg, żeby nie było problemu z ciepłem. Głębokość "wpuszczenia" słupka z diodami w lustro lampy będzie regulowana poprzez wkręcanie i wykręcanie.
Co o tym myślicie?
Druga sprawa to sterowniki, jakieś pomysły?
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- modul_1.JPG (44.79 KiB) Przejrzano 195 razy
-
- modul.JPG (48.91 KiB) Przejrzano 195 razy
-
- 40W zarowka.JPG (37.69 KiB) Przejrzano 195 razy
-
- 2x Q5 Poziomo.JPG (43 KiB) Przejrzano 195 razy
-
- 2x Q5 Pionowo.JPG (44.92 KiB) Przejrzano 195 razy
-
- 1x Q5.JPG (36.42 KiB) Przejrzano 195 razy
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
no ciekawie się zapowiada, rzeczywiście na pierwszy rzut oka rozkład światła podobny do żarówkowego.
Co do sterownika, z 6V to aż się AMC-ki proszą. Raz, że stabilizatory ciągłe mniej awaryjne od impulsowych, dwa-możesz a nawet wypada zrobić zasilanie każdego LED-a osobno, zawsze to bezpieczniejsze dla kierowcyw razie potencjalnej awarii. jako, że AMC-ki sa do 6V i miały by sporo ciepła do wytraceni to proponuję po np. dwie diody prostownicze w szereg, żeby całośc ciepełka nie wydzielała się w AMC-kach.
Co do sterownika, z 6V to aż się AMC-ki proszą. Raz, że stabilizatory ciągłe mniej awaryjne od impulsowych, dwa-możesz a nawet wypada zrobić zasilanie każdego LED-a osobno, zawsze to bezpieczniejsze dla kierowcyw razie potencjalnej awarii. jako, że AMC-ki sa do 6V i miały by sporo ciepła do wytraceni to proponuję po np. dwie diody prostownicze w szereg, żeby całośc ciepełka nie wydzielała się w AMC-kach.
Ostatnio zmieniony środa 22 gru 2010, 22:31 przez Calineczka, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja kiedyś też myślałem o przeróbce oświetlenie w mojej "babuni", i tym sposobem trafiłem na to forum. Ale pomysł zarzuciłem bo zabrakło chęci. Z tym że ja nie chciałem wkładać ledów a HIDa miałem pomysł aby zastosować jakiś latarkowy palnik słabszy niż samochodowe 35W. Największym problemem była przetwornica która musiała by działać gdzieś w zakresie 5,5 do 8V
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Witam
Ponawiam to co napisałem, umieść diody jak najbliżej siebie, reflektor jest obliczony na skupianie światła emitowanego przez żarnik żarówki, czyli ze źródła o małych rozmiarach w porównaniu z Twoją kostką.
Pozdrawiam
Ponawiam to co napisałem, umieść diody jak najbliżej siebie, reflektor jest obliczony na skupianie światła emitowanego przez żarnik żarówki, czyli ze źródła o małych rozmiarach w porównaniu z Twoją kostką.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.