Drogi kolego. Prosta i najzwyklejsza ludzka uczciwość wymaga aby odczekać tyle czasu, ile zwykle zabiera PayPalowi zaksięgowanie przelewu. Z moich doświadczeń wynika, że trzy dni to norma przy przelewach zagranicznych. I proszę, nie bądź aż tak przekonany o swej wszechwiedzy i nieomylności - z moich osobistych doświadczeń wynika, że pomimo bajzlu jaki panuje na DX i wielu pomyłek z jakimi mamy ostatnio do czynienia to pracują tam uczciwi ludzie. Osobiście dwukrotnie otrzymywałem zwrot pieniędzy na konto PayPal z tego typu sklepów (raz z DX i raz z Kai) i zawsze chwilkę to trwało. Rozumiem, że masz już zakorzenioną głęboko opinię o ludziach, świecie, interesach ogólnie i DX-ie w szczególności, ale takie autorytatywne wypowiedzi, zwłaszcza sugerujące że wskazane jest "odzyskiwanie" pieniędzy pomimo nadania paczki są moim zdaniem nie na miejscu. I to bardzo nie na miejscu.evolucja pisze:A co 3 dni mają do tego? Może i miesiąc czekać - pieniędzy i tak nie otrzyma. Wiadomość o zwrocie jest przysyłana automatycznie po otwarciu sporu i nie ma w żadnym razie pokrycia z prawdą. Chcą w ten sposób trochę 'wyciszyć klienta'.
Zauważ, że moja wypowiedź którą cytujesz (o trzech dniach do przekształcenia w spór) pojawiła się zanim autor pytania przyznał, że zna status przesyłki i jest on inny niż "pending". Gdyby powiedział to wcześniej to jedyna uczciwą radą byłoby - wyjaśnij sprawę w systemie zgłoszeniowym DX - wysłana czy nie. A stwierdzanie, że można odebrać przesyłkę i żądać jeszcze zwrotu kasy to przegięcie. Prezent gwiazdkowy - dobre... zwykła kradzież / wyłudzenie.evolucja pisze:A jak otrzymasz zwrot a przesyłka dojdzie to ot taki prezent gwiazdkowy. Przecież w ten sposób setki osób otrzymują zwroty i przesyłki, więc gdyby DealExtreme widziało w tym jakieś zagrożenie to zaczęli by odpisywać na spory.
Skoro przesyłka wysłana to znaczy, że dojdzie. Od ciebie zależy jednak czy zechcesz odzyskać te pieniądze i czy sumienie ci na to pozwoli
Już od jakiegoś czasu w tym wątku lub w wątkach "pocztowych" pojawiają się podobne sugestie i opinie. Kurcze, pojedyncze przypadki takiego traktowania sprawy świadczą nie najlepiej o osobach wypowiadających się w ten sposób, ale robienie z tego "zasady" lub radzenie młodym użytkownikom by w ten sposób postępowali i tak podchodzili do zakupów jest namawianiem do nieuczciwości. Dopóki była to sprawa indywidualna to pozostawiałem to sumieniu każdego z nas, ale skoro zaczyna to być nagminne i staje się normą w udzielanych radach to muszę zaprotestować.
W sumie to przypadek, że trafiło akurat na porady które udzielał evolucja, ale ja mam już dość czytania takich tekstów i zgrzytania zębami nad ludzką tendencją do wyłudzania czegokolwiek. Dość.
Dobrze, że kolega wspomniał coś o kwestii sumienia - to świadczy, że rozumie iż nie jest to zbyt uczciwe podejście. Być może to kwestia "skrótu myślowego" i zwięzłego stylu pisania. Mi też zdarza się napisać coś zbyt skrótowo... Proszę nie traktować mojej wypowiedzi jako czysto personalnej mimo, że powstaje tuż po wypowiedzi kolegi i powołuje się na jego słowa. To problem głębszy. W takich sytuacjach wymagane byłoby wysłanie ponowne pieniędzy do DX i to z opcji "gift" aby nie obciążać ich kosztami PP. Czy ktokolwiek o tym wspomniał? Brał ktoś pod uwagę opcję uczciwego załatwienia sprawy?
Proszę, grzecznie proszę, o zaprzestanie udzielania takich rad bez wyraźnego wskazania jaki powinien być właściwy sposób postępowania - jeśli w przyszłości zauważę, że ktoś namawia do łamania prawa czy do nieuczciwego traktowania partnerów handlowych to będę musiał "nagrodzić" odpowiednio.
To było przydługie, ale już koniec