Jaki przekrój przewodu do instalacji samochodowej ?
Jaki przekrój przewodu do instalacji samochodowej ?
Witam.
Jaki przekrój przewodu proponujecie, aby zasilić stale jedną żarówkę 55W + z doskoku kolejne 55 W na tym samym przewodzie, czyli maksymalne obciążenie będzie wynosić ok 110 W.
Jakie propozycje ?
Oczywiście instalacja 12V.
Jaki przekrój przewodu proponujecie, aby zasilić stale jedną żarówkę 55W + z doskoku kolejne 55 W na tym samym przewodzie, czyli maksymalne obciążenie będzie wynosić ok 110 W.
Jakie propozycje ?
Oczywiście instalacja 12V.
Ja zrobiłem to jak pisałem Plug And Play, zero cięcia oryginalnej instalacji, zero zmian w aucie. Zakupiłem wtyki z rozbitych lamp jak i wiązkę z auta która idzie do lamp. Do puszki wmontowałem po 2 przekaźniki. Jeden przekaźnik dla krótkich, inny dla długich. Puszka z przodu ma gniazdo do którego podłączamy oryginalnie wtyk z instalacji samochodowej. Z drugiej strony wychodzi oryginalna wiązka przewodów która idzie do świateł. Z puszki dodatkowo wychodzą 2 przewody - plus i masa, które lecą do akumulatora. W razie awarii, niepodobanie się policjantowi itp, wypinam puszkę z instalacji i wpinam całość oryginalnie, odłączam puszki od akumulatora i po wszystkim, instalacja zdemontowana.
Dodatkowo puszki chronią przekaźniki przed syfem itp. Takie było moje założenie. Jedynie halogeny mają przekaźnik wpięty na stałe, ale też w razie awarii mam małą przelotkę w schowku, wypinam przekaźnik, wpinam przelotkę i halogeny są zasilane standardowo
Aaaa, w sumie mam 4 przekaźniki i 2 puszki - każda puszka osobno dla każdego reflektora
Dodatkowo puszki chronią przekaźniki przed syfem itp. Takie było moje założenie. Jedynie halogeny mają przekaźnik wpięty na stałe, ale też w razie awarii mam małą przelotkę w schowku, wypinam przekaźnik, wpinam przelotkę i halogeny są zasilane standardowo
Aaaa, w sumie mam 4 przekaźniki i 2 puszki - każda puszka osobno dla każdego reflektora
ILPT
To teraz wyobraź sobie że jedziesz w nocy przez las i nagle na zakręcie nawali ten jeden przekaźnik - raczej niemiłe doświadczenie. Dlatego przy tego typu przeróbkach warto rozdzielić instalacje na 2 strony, tak bym mieć pewność, że nigdy nie zgasną obie żarówki.Komarek34 pisze:Ok,tylko po co 4 przekaźniki?
Wystarczą dwa - po jednym dla mijania i drogowych.
Bez przesady, moje instalacje jeżdżą w off road już po kilka lat, nie raz brodząc w 1m wodzie, jakoś nie było problemów z przekaźnikami, częściej padają śniedziejące styki i "komputry"....John pisze:To teraz wyobraź sobie że jedziesz w nocy przez las i nagle na zakręcie nawali ten jeden przekaźnik - raczej niemiłe doświadczenie. Dlatego przy tego typu przeróbkach warto rozdzielić instalacje na 2 strony, tak bym mieć pewność, że nigdy nie zgasną obie żarówki.
Jeden przekaźnik załączający plus jeden przełączający długie/krótkie, ale bezpiecznik na każde włókno osobno.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Osobiście nie widzę uzasadnienia dla takiego rozdziału,ale jeśli Jest Ci tak wygodniej,,,,Grunt to zadowolenie z własnego dzieła
Ja wczoraj odebrałem nowe szkiełka do moich reflektorków i niestety muszę czekać na nowe.
Zatem termin ostatecznego montażu w sobotę nierealny...... A szkoda jak diabli
Ja wczoraj odebrałem nowe szkiełka do moich reflektorków i niestety muszę czekać na nowe.
Zatem termin ostatecznego montażu w sobotę nierealny...... A szkoda jak diabli
Pozdrawiam
Dziś założyłem przekaźniki. Efekt jest taki:
Przed założeniem (przy uruchomionym silniku):
-akumulator 14,29
-światła 12,6
Po założeniu przekaźników:
-akumulator 14,29
-żarówki 13,89
Założenie osiągnięte. Jasność znacznie wyższa. Na długich kiedy są też włączone mijania bajka. Do tego wyregulowałem porządnie reflektory i teraz to już w ogóle
Pozostało mi jedynie w halogenach wymienić żarówki z żółtych na zwykłe białe i na mgły czy śnieg w sam raz.
Przed założeniem (przy uruchomionym silniku):
-akumulator 14,29
-światła 12,6
Po założeniu przekaźników:
-akumulator 14,29
-żarówki 13,89
Założenie osiągnięte. Jasność znacznie wyższa. Na długich kiedy są też włączone mijania bajka. Do tego wyregulowałem porządnie reflektory i teraz to już w ogóle
Pozostało mi jedynie w halogenach wymienić żarówki z żółtych na zwykłe białe i na mgły czy śnieg w sam raz.
ILPT