Reflektor samochodowy - jaki lepszy ? Soczewka, bez ?

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
TMK
Posty: 170
Rejestracja: poniedziałek 08 lis 2010, 21:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: TMK »

Komarek34 pisze:Jak trafisz na upierdliwego to tak.Nie jestem fanem wiejskiego tjuningu i choinki też z auta nie zrobię.A co do przeróbek-gdybyś Ty wiedział,co puszczają na przeglądach.....
Mój szwagier... Za pierwszym razem zapłacił 100zł mandatu za HIDa i demontował je na drodze, za drugim razem kolejna stówka i demontaż. Trzeciego nie było, już nie założył ich ponownie :)
Pozdrawiam, Tomasz
Komarek34
Posty: 456
Rejestracja: czwartek 26 sie 2010, 23:30
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Komarek34 »

Zenony to ogólnie głupi pomysł do refa na halogen. Świeci mocniej-fakt.Ale jazda po Europie z myślą,że mogą mi zabrać dowód i z wypadu nici-nie jest tego warta.
Natomiast dobrze świecące refki-marzenie każdego :)
Dlatego warto brać pod uwagę rozsądne modyfikacje,ale takie,które nie szkodzą nam i innym :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Soczewki xenonu i lustra są nieco inne niż halogenu. W żarówce mamy żarnik o kształcie walca a HID ma bańkę...

U mnie w mieście też jest samowolka. Kilku jeździ na pseudo bixeonie a kilku na H1 ale w światłach bez soczewek, typowe odbłyśniki i co ciekawe...śmigają tak już chyba z 2 lata...
ILPT
Awatar użytkownika
licha89
Posty: 74
Rejestracja: czwartek 24 wrz 2009, 13:24
Lokalizacja: śląsk

Post autor: licha89 »

Stoje pod wyborem żarówek dla mnie i kolegi zastanawiamy się nad:

PHILIPS H4 X-treme Power
PHILIPS NIGHTGUIDE
PHILIPS BLUE VISION

które z tych świecą najlepiej najmocniej ja się zastanawiam nad nightguide 3-1 ale gdzies wyczytałem, że świecą znacznie słabiej niż X-treme Power co wy o tym myślicie testował ktoś te żarówki
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

licha89,
licha89 pisze:PHILIPS H4 X-treme Power
- lipa, świeci jak typowa żarówka halogenowa za grosze
PHILIPS BLUE VISION
- używałem w wersji H7 - świeci trochę lepiej od przeciętnej, ale u mnie tylko 4 miesiące (dla porównania fabryczne Osram z Renault nieco ponad rok)

Wbrew temu, co napisano na tym forum, widziałem ogromną różnicę po montażu OSRAM NIGHT BREAKER, właściwie w każdych warunkach drogowych. Zarówki przeżyły ok. 7 miesięcy - czyli akurat sezon zimowy.

Latem założyłem jakieś tanie Hella - jest jak w Philipsie. Jednak o zmroku w deszczu cokolwiek widzę właściwie tylko przy OSRAM NIGHT BREAKER.
Komarek34
Posty: 456
Rejestracja: czwartek 26 sie 2010, 23:30
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Komarek34 »

A ja polecam Tunsgram +50%.
Mam H1 już 3 lata! I świecą obie-słabo już i wymieniam ,ale świecą.
A biorąc pod uwagę cenę 20PLN za komplet-to rewelka. :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
licha89
Posty: 74
Rejestracja: czwartek 24 wrz 2009, 13:24
Lokalizacja: śląsk

Post autor: licha89 »

PHILIPS H4 X-treme Power moim zdaniem nie świeca jak zwykła żarówka za parę groszy znajomy miał i był zadowolony powiedział że świeci o wiele lepiej i mocniej, kolejna sprawa ta żarówka ma idealna geometrie niż takie podgrzewacze reflektorów za 5 czy 10zł co do osram miałem i jak dla mnie żadnej rewelacji oprócz tego, że się pala co 2 3 miesiące a co powiecie o PHILIPS NIGHT GUIDE ?
Komarek34
Posty: 456
Rejestracja: czwartek 26 sie 2010, 23:30
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Komarek34 »

Jak chcesz wydać tyle kaski na żarówki,które krótko żyją to nie ma sprawy,Twoja kaska.
Jednak Tunsgramy mają doskonały stosunek jakość do ceny a są naprawdę żywotne.
Spokojnie jeździsz rok na mijania a potem dajesz na długie :)
Pozdrawiam
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

licha89 pisze:do osram miałem i jak dla mnie żadnej rewelacji oprócz tego, że się pala co 2 3 miesiące
W tej dyskusji trzebaby uwzględnić:
- oryginalność żarówek - akurat Osram jest podrabiana na potęgę, łacznie z hologramami

- parametry instalacji (napięcia, drgania), wszak identyczna żarówka w 1 aucie robi 40 000 km, a w drugim 10 000

- czystość - jeżeli ktoś dotknął bańki (a np. w Megane II łatwo zabrudzić żarówkę w montażąu) lub ma nieszczelny reflektor, szybko żarówka padnie

[ Dodano: 24 Listopad 2010, 14:43 ]
Dochodzi jeszcze fakt, że nawet identyczne żarówki, ale nowe, świecą lepiej i efekt psychologiczny. Dlatego "znajomy jest zadowolony" nawet wtedy, gdy zmienia na taką samą żarówkę. Niektórym to nawet przybywa mocy od wymiany oleju :mrgreen:
Komarek34
Posty: 456
Rejestracja: czwartek 26 sie 2010, 23:30
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Komarek34 »

To co pisze mój przedmówca jest faktem.
Dla przykładu- norma napięcia w moim autku to 13,2V(książkowa-jak się dowiedziałem w serwisie). Miałem nieco ponad 12v-latka robią swoje. Zmiana kabelków,przekaźnik,nowe konektory - i jest duuużo lepiej. Czymś w końcu trzeba nakarmić to światełko :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

licha89 pisze:Stoje pod wyborem żarówek dla mnie i kolegi zastanawiamy się nad:

PHILIPS H4 X-treme Power
PHILIPS NIGHTGUIDE
PHILIPS BLUE VISION

które z tych świecą najlepiej najmocniej ja się zastanawiam nad nightguide 3-1 ale gdzies wyczytałem, że świecą znacznie słabiej niż X-treme Power co wy o tym myślicie testował ktoś te żarówki
Kolego, jest sens wydawać grubo ponad 100 zł za X-tremki ? Świecą one typowo jak NightBreaker i Tungsram +90%. Świecą mocniej jedynie w niewielkim punkcie przed nami po lewej stronie, i w tym miejscu mamy + te 80% ale wszędzie w innych miejscach światłą tyle na ile zezwala norma, czyli max 1550 lumenów dla H1 i chyba dla reszty modeli żarówek, więc te +80 % to jest wielką ściemą i tylko spotkałem się z opisem na paczce Tungsrama że jest to wielkość średnioważona....

Night Giude są ciekawe, ale też drogie. Blue Vision nie widać na mokrej nawierzchni w nocy, bo niebieska farba z bańki i ogranicza ilość światła i zabarwia go tak że "wsiąka" w asfalt.

Jeśli koniecznie masz parcie na żarówki kup tutaj wspominane Tungsramy +90%, koszt 2 sztuk H1 to 20 zł, koszt 2 sztuk H7 czy H4 to ok 30 - 40 zł. Świecą znacznie mocniej niż Philips Premium itp i są na poziomie najlepszych żarówek.

Do tej jak piszą inni - sprawdź napięcie na żarówce w trakcie pracy silnika, obstawiam że masz poniżej 13 V - pewnie w granicach 12 - 12,5 a to i tak za mało żeby żarówka się rozpędziła do swoich 100% mocy.
Komarek34
Posty: 456
Rejestracja: czwartek 26 sie 2010, 23:30
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Komarek34 »

Oblicz na początek prąd płynący przez żarówkę np.H4
Dane katalogowe żarówki (typowa 12V 55/60W- dla obliczeń przyjmiemy włókno od świateł mijania 55W).
napięcie (V): 12
Moc (W) 55
Prąd płynący przez żarówkę w Amperach
I=P/U (czyli natężenie prądu I wyrażone w amperach (A) jest równe mocy P wyrażonej w watach (W) podzielonej przez napięcie U wyrażone w woltach (V).
W wyniku tych obliczeń otrzymujemy wynik 4,6A.
Czyli przy napięciu 12V przez żarówkę 55W przepływa prąd 4,6A.
Teraz skorzystamy z prawa Ohma
Prawo Ohma: R=U/I gdzie napięcie U jest mierzone w woltach [V]. Natężenie I w amperach [A], a opór R w omach [Ω]
Obliczmy teraz rezystancję żarówki w omach
R=U/I
W wyniku tych obliczeń otrzymujemy 2,6 Ω
Czyli żarówka 12V o mocy 55W ma rezystancję 2,6 Ω
Ponieważ rezystancja jest stała niezależnie od napięcia, możemy obliczyć prąd płynący przez żarówkę a co za tym moc w zależności od napięcia:
Napięcie: 12 V, Rezystancja: 2,6 Ω, Prąd: 4,6 A, moc: 55 W
Napięcie: 12,2 V, Rezystancja: 2,6 Ω, Prąd: 4,7 A, moc: 57 W
Napięcie: 12,4 V, Rezystancja: 2,6 Ω, Prąd: 4,8 A, moc: 60 W
Napięcie: 12,6 V, Rezystancja: 2,6 Ω, Prąd: 4,8 A, moc: 60 W
Napięcie: 12,8 V, Rezystancja: 2,6 Ω, Prąd: 4,9 A, moc: 63 W
Napięcie: 13 V, Rezystancja: 2,6 Ω, Prąd: 5 A, moc: 65 W
Napięcie: 13,2 V, Rezystancja: 2,6 Ω, Prąd: 5,1 A, moc: 67 W
Napięcie: 13,4 V, Rezystancja: 2,6 Ω, Prąd: 5,2 A, moc: 70 W
Napięcie: 13,6 V, Rezystancja: 2,6 Ω, Prąd: 5,2 A, moc: 71 W
Napięcie: 13,8 V, Rezystancja: 2,6 Ω, Prąd: 5,3 A, moc: 73 W
Napięcie: 14 V, Rezystancja: 2,6 Ω, Prąd: 5,4 A, moc: 76 W
Napięcie: 14,2 V, Rezystancja: 2,6 Ω, Prąd: 5,5 A, moc: 78 W
Jakie z tego wypływają wnioski.?
W naszym przykładzie żarówka pracowała na napięciu 13V, czyli jej moc wyniosła 65W.
Jeżeli udałoby się uzyskać na żarówce pełne napięcie 14,2V, to uzyskalibyśmy moc ok. 78W co daje wzrost o ok. 20% czyli o tyle samo zwiększy się strumień światła.
W praktyce nie da się uzyskać takiego napięcia na żarówce, i przy zainstalowaniu przekaźników co zostanie opisane w dalszej części artykułu uzyskamy na żarówce napięcie ok. 13,75V, co i tak daje wzrost o ok. 12%.

Fragment zaczerpnięty z sieci.Pokazuje dobitnie, dlaczego zamiast bawić się żarówkami "+90%" warto zacząć od poprawy zasilania
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
licha89
Posty: 74
Rejestracja: czwartek 24 wrz 2009, 13:24
Lokalizacja: śląsk

Post autor: licha89 »

tak jak pisałem wcześniej napięcie mam 13,4 coś takiego bo mierzyłem idealne co do tungsramow jakoś ne mam zaufania sam nie wiem fakt faktem 100zł za żarówki to troszkę dużo ale prawdę mówiąc najbardziej mnie interesują nightguide
Komarek34
Posty: 456
Rejestracja: czwartek 26 sie 2010, 23:30
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Komarek34 »

No to nie pozostaje Ci nic innego jak kupić :) bo widzę ,że szukasz bardziej potwierdzenia swojego wyboru niż alternatywy.
Myślę,że to niezłe żarówki- w R-ku H1 są bodajże po 45zł. Choć miałem okazję porównać z Tunsgramem i moim zdaniem nie warte ceny.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Komarek34 pisze: Obliczmy teraz rezystancję żarówki w omach
R=U/I
W wyniku tych obliczeń otrzymujemy 2,6 Ω
Czyli żarówka 12V o mocy 55W ma rezystancję 2,6 Ω
Ponieważ rezystancja jest stała niezależnie od napięcia, możemy obliczyć prąd płynący przez żarówkę a co za tym moc w zależności od napięcia[...]
Komarek34, bardzo błędne założenie. Rezystancja włókna żarówki absolutnie nie jest stała. Zależy od jego temperatury i jest tym większa, im wyższa jest temperatura. Co oznacza, że właśnie jest zależna od przyłożonego napięcia.
ODPOWIEDZ