Reflektor samochodowy - jaki lepszy ? Soczewka, bez ?
A gdzie napisałem coś innego? Cytuję:skaktus pisze: Świetlik - też nie do końca prawda co piszesz o kopułce przeciwolśnieniowej - kopułka ma za zadanie eliminować światło wydostające się z przodu żarówki, nigdzie go nie kieruje.
swietlik pisze: Ten "grzybek" ma za zadanie wyciąć światło wysyłane przez żarówkę bezpośrednio do przodu...
A tu już kolega mocno nadinterpretuje to co napisałem. Przypomnę, że stwierdziłem jedynie, że konstruktor lamp z gładkim kloszem nie ma kontroli nad przednią wiązką światła żarówki.skaktus pisze:Kopułki wbrew temu co piszesz występują w reflektorach FF ( z gładkim szkłem) jak i w reflektorach z soczewkami na kloszu-patrz Golf 3 i reflektor na żarówkę H4. Zdarza się też że są lub ich nie ma w takich samych samych reflektorach - patrz Golf 3. Stosowane są głównie w reflektorach z żarówkami H7/H4 które i tak mają naniesioną warstwę farby na kopułce żarówki i najczęściej pełnią rolę ozdobną, osłaniają czarną kopułkę żaróki, tak aby czarny kolor nie był widoczny w lustrze....
Komarek34, jeżeli coś mogę doradzić, to nie przekraczaj na żarówce napięcia 13.5V To i tak jest już ciut powyżej nominalnego (norma ECE nr 37 podaje 13.2V) a powyżej żywotność żarówki gwałtownie spada.
I jeszcze jedno, jeśli zastosujesz bezpieczniki (wskazane), to daj je za przekaźnikiem, po jednym na każde włókno żarówki.
Dobrym i tanim źródłem przekaźników są złomowce. Zwłaszcza starsze przekaźniki Bosch były nie do zajechania.
skaktus, jest OK
I jeszcze jedno, jeśli zastosujesz bezpieczniki (wskazane), to daj je za przekaźnikiem, po jednym na każde włókno żarówki.
Dobrym i tanim źródłem przekaźników są złomowce. Zwłaszcza starsze przekaźniki Bosch były nie do zajechania.
skaktus, jest OK
W moim autku miałem puszczone zasilanie z aku,przez przekaźnik 40A,bezpiecznik i na kablach 1kwadrat dawało na żarówkę Tunsgram +50% ok.13,8V.
Żywotność żarówki wynosiła 2 lata-potem ją wymieniłem lecz nadal świeciła
A przekaźnik-zobaczymy,mam jeszcze jeden z Poldka tylko muszę go odszukać.
A jak nie to szroot
dopisano 21.11
Dziś umyję wnętrze reflektorków, jutro mam zamiar delikatnie wypolerować szkła.
Jak się wyrobię z czasem,w sobotę założę "nowe" lampki wraz z Philips premium
Opiszę i pokarzę oczywiście różnice w świeceniu...
Żywotność żarówki wynosiła 2 lata-potem ją wymieniłem lecz nadal świeciła
A przekaźnik-zobaczymy,mam jeszcze jeden z Poldka tylko muszę go odszukać.
A jak nie to szroot
dopisano 21.11
Dziś umyję wnętrze reflektorków, jutro mam zamiar delikatnie wypolerować szkła.
Jak się wyrobię z czasem,w sobotę założę "nowe" lampki wraz z Philips premium
Opiszę i pokarzę oczywiście różnice w świeceniu...
Pozdrawiam
niestety nie-dopiero 27.11
Ale za to zakończyłem dziś mycie wnętrza i jutro czeka mnie początek lekkiej polerki szkieł.
Jednak pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne.Podłączyłem na próbę pod sam aku i jest różnica w stosunku do zwykłych-oczywiście na "+" - świecą lepiej-mają na pewno przyjemniejszy rozkład światła....
A więc do soboty
{ a w planach diodowe światła do jazdy dziennej wewnątrz reflektora }
Ale za to zakończyłem dziś mycie wnętrza i jutro czeka mnie początek lekkiej polerki szkieł.
Jednak pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne.Podłączyłem na próbę pod sam aku i jest różnica w stosunku do zwykłych-oczywiście na "+" - świecą lepiej-mają na pewno przyjemniejszy rozkład światła....
A więc do soboty
{ a w planach diodowe światła do jazdy dziennej wewnątrz reflektora }
Pozdrawiam
Jak trafisz na upierdliwego to tak.Nie jestem fanem wiejskiego tjuningu i choinki też z auta nie zrobię.A co do przeróbek-gdybyś Ty wiedział,co puszczają na przeglądach.....
Pojechałem z kumplem mareą z HIDami na stację na przegląd. Pomierzyli,i podbili. Sam byłem zdziwiony-nikt nawet nie czytał oznaczeń na szkłach reflektora!
Diody będą wbudowane w odbłyśnik długich - już jedną taką przeróbkę widziałem.I bardzo zacny pomysł +wykonanie to był. Jak będzie kaska to się da zrobić.
Zobaczymy,na razie trzeba założyć soczewki i porządnie ustawić światełka.
Pojechałem z kumplem mareą z HIDami na stację na przegląd. Pomierzyli,i podbili. Sam byłem zdziwiony-nikt nawet nie czytał oznaczeń na szkłach reflektora!
Diody będą wbudowane w odbłyśnik długich - już jedną taką przeróbkę widziałem.I bardzo zacny pomysł +wykonanie to był. Jak będzie kaska to się da zrobić.
Zobaczymy,na razie trzeba założyć soczewki i porządnie ustawić światełka.
Pozdrawiam