Philips Luxeon Rebel - diody warte uwagi ?

dane techniczne, zdjęcia i ciekawostki o diodach świecących
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Philips Luxeon Rebel - diody warte uwagi ?

Post autor: skaktus »

Witam.

Jako że forum diodowo / latarkowe, mam do was pytanie dotyczące diod. Czy ktoś korzystał z wyżej wymienionych diod ? Jakie wrażenia, jaka jasność przy barwie 6000K, jak z nagrzewaniem się diod itp.

Obecnie posiadam lampki dzienne na diodach Osram Dragon Plus, niestety lampy śmiecą w eterze, więc mam nadzieję że philipsy tego mankamentu nie posiadają, stąd pytanie.

Diody te tylko widziałem na foto, nigdy w życiu.

Ktoś je skomentuje, oceni ?
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

O jakich lampkach dziennych piszesz ? domyślam się że piszesz o światłach dziennych do auta .

Co masz na myśli pisząc "śmiecą w eterze" , bo to co napisałeś to totalna abstrakcja . Owszem lampy takie mogą mieć wpływ na działanie radia somochodwego ale w inny sposób .

Mianowicie driver który je zasila może wprowadzać zakłócenia w instalacji elektrycznej auta , jak masz kiepskie radio ,które ma kiepską sekcję zasilania to wszelkie zakłócenia pochodzące od odbiorników - np. lampyled mogą trafiać bezpośrednio na wzmacniacz a co za tym idzie na głośniki (szumy ,trzaski)

Ale lepiej sprecyzuj o co dokładnie chodzi bo wymiana ledów nie pomoże .
elektroda.pl
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

To że wymiana ledów nie pomoże to wiem, jednak nie o to mi chodzi. Chodzi mi o same diody, ich jakość itp, chciałem aby się wypowiedzieli ludzie którzy mieli z nimi do czynienia. Mam zamiar kupić lampy dzienne Philipsa, więc mam nadzieję że one już tak "nie dają" i nie zakłócają, firma powinna o czymś świadczyć. To tylko nadzieje, ale może akurat ?

Obecnie jak pisałem mam lampki no-name na diodach osram, śmiecą w eterze - zakłócają radio samochodowe, i nie idzie to po zasilaniu tylko jak pisałem radiowo. Winna jest przetwornica i niestety nie idzie tego wyeliminować. W dodatku lampy zakłócają głównie pasmo FM a CB już nie.

Radio dobre jakościowo i firmowo, jakie - nie ma to znaczenia. Szukam samych info o diodach. Z diodami nie miałem nigdy do czynienia (tym modelem) stąd to pytanie.

Pozdrawiam
ILPT
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

A ja czegoś nie rozumiem. Philips firmuje te lampy swoją marką całościowo? Czy tylko wyrób w którym zadeklarowano użycie Rebeli? Masz jakiś link do opisu tych lamp?

PS. Co można rzec o emiterach Luxeon Rebel... Hmm Nigdy nie były specjalnie popularne. Wydajność zazwyczaj 80lm/W licząc dla prądu 350mA (max. bin to 100lm@350mA). Z tego co pamiętam kiedyś mieli wpadkę ze spoiną epoxydową i duża partia tych LEDów i K2 zdaje się było wycofywane. Rebel słynie jedak, że w standardzie są to bardzo przyjemne, neutralne tinty (odcienie barwowe). Na koniec można rzec że "wielkościowo" ten emiter jest protoplastą Cree XP-E/C/G, Edison Federali (identyczne montażowo kopie Rebeli) i SSC Z5 (o ile dobrze pamiętam ale głowy nie dam).
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Rebel jest mało popularny bo jeżeli chodzi o wydajność i cena/jakość wypada bardzo mizernie na tle konkurencji w postaci Cree i Seoula , zresztą tak samo też jest z Osramem .

Jestem jednak pewien że oryginalne lampy dzienne marki Philips nie będą w żaden sposób zakłócały pracy instalacji elektrycznej samochodu , skoro jednak twierdzisz że zakłócenia pochodzą radiowo bezpośrednio od przetwornicy , co weług mnie jest wątpliwe (przetwornica daje raczej śmieci po 12v) wystarczy ją zaekranować .
To znaczy wsadzić oryginalny moduł z jakieś blaszane pudełko lub owinąć alu folią , jeśli masz rację powinno pomóc .
elektroda.pl
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

krzycho123 - bardzo łatwo stwierdzić że zakłócenia idą po eterze - jeśli zbliżenie się z radiem w telefonie do lamp, powoduje że w pierwszej kolejności gubi stereo, potem RDS a w odległości 20 - 30 cm nie odbiera nic... To samo z anteną radia, wystarczy ją "wywalić" dalej od auta, szczególnie na tył i odbiór znacznie się poprawia.

Ekranowanie lamp nic nie daje, niestety. Przetestowałem już 2 modele takich lampek i zawsze to samo. W skrajnych wypadkach zakłócenia były tak "wielkie" że radio nic nie znajdowało. Po wyłączeniu dziennych, radio odrazu chodzi jak złoto.

Bocian - prosto ze strony Philipsa:

http://www.lighting.philips.com/pl_pl/c ... ng&lang=pl

To że to są rebelki to tylko po foto widać.
ILPT
Lewho
Posty: 28
Rejestracja: piątek 17 kwie 2009, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Lewho »

Rebele są bardzo dobrymi diodami. Mają dłuższy czas życia 60k h, a seria ES ma aż 130lm/W przy 350ma i 320 lm przy 1A (max 1.5A). Jeśli chodzi o przelicznik lm/$ to Rebel ES wypada najkorzystniej ze wszystkich diod :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Jakie rebele są w lampach nie mam pojęcia ;)
ILPT
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Jak antena ? sprawdzałeś ?
elektroda.pl
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Antena mojej produkcji - tj. wzmacniacz antenowy Abasco + pętla z przewodu na tylnej szybie. Aktualnie czeka antena Blaupunkta do przyklejenia na szybę + montaż pierścieni ferrytowych na zasilaniu diod - przed i za sterownikiem. Obudowa metalowa, więc jest zmasowana do karoserii.
ILPT
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Zakładasz dzienne dla oszczędności, czy wyglądu. Tak z ciekawości pytam, z jakiego powodu ludzie kupują światła za ponad 300zł :wink:
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Pierwszy bajer to widoczność. przy reflektorach soczewkowych w słoneczny dzień niestety mało ci widać, dzienne lepiej tutaj się sprawdzaja
Dwa to żarówki - aktualnie posiadam przekaźniki na żarówkach, więc na każdą idzie ponad 13,2 V i palą się dość szybko
Trzy - ochrona odbłysnika, teraz każdy nawet 'dobry" producent daje plastikowe podstawy pod odbłyśnik więc po 2 - 3 latach jazdy ten jest już matowy.
Cztery - im dłużej świeci zarówka tym słabiej bo się wypala.
ODPOWIEDZ