Doradzenie w sprawie kupna latarki przedniej do roweru.
Witam
Co oczywiście nie przeszkadza połączyć je z odpowiednio szeroko świecącą optyką.
Pozdrawiam
Hmmmm 90° dla XR-E i 125° dla XP-G to za wąsko? Oj kolega chyba za bardzo uogólnił. Diody te ze względu na posiadanie stosunkowo małej powierzchni świecącej (w porównaniu z MC-E czy P7) mają lepsze predyspozycje do zastosowań z optyką skupiającą i tak w większości zastosowań są wykorzystywane.Łukasz pisze:Ale XR-E i XP-G są chyba powszechnie uważane za zbyt wąskie na rower...
Co oczywiście nie przeszkadza połączyć je z odpowiednio szeroko świecącą optyką.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Chodziło mi o to, że jest zbyt wąsko w przypadku fabrycznej konfiguracji w tej latarce. Gdybym kupił MC-E, to chyba nie musiałbym nic wymieniać, bo ona ma świecić szerzej, ale zdaje się, że tak mocna dioda nie jest w tej latarce w pełni wykorzystana ze względu na słabe zasilanie (jedna 18650) i odprowadzanie ciepła. W efekcie nie świeci znacząco jaśniej niż XP-E/XR-E (?), a poza tym chyba będzie bardziej się grzała (jeżeli się mylę, wyprowadźcie mnie z błędu, straszny mam już mętlik w głowie od tego wszystkiego). Nie chcę ciągle zastanawiać się, czy tryb "high" jest już włączony za długo, czy jeszcze nie. Dlatego myślałem o zakupie XR-E czy tam XP-E (XP-E chyba będzie jaśniejsza?) i wymianie fabrycznego skupiającego reflektora na kolimator, który rozproszy światło tak, żebym widział, którędy ominąć kałużę na błotnistej drodze. A może XP-G/XR-E wcale nie grzeją się mniej? Pisałeś, Pyro, że w tej latarce ciepło odprowadzane jest przez krawędź reflektora. Czy wymiana na kolimator nie pogorszy chłodzenia?
MC-E świeci znacznie szerzej od XR czy XP, tym nie mniej ogólna ilość światła będzie podobna (zależy od selekcji, ale z reguły mniej, na MC). MC-E ma jeszcze jedną małą wadę, otóż wieloczip po skupieniu w reflektorze ma dziurę w środku. Lepszą chyba konfiguracją, jest XP-G z odpowiednią optyką (kolimator/soczewka) tylko, że...Łukasz pisze:Gdybym kupił MC-E, to chyba nie musiałbym nic wymieniać, bo ona ma świecić szerzej, ale zdaje się, że tak mocna dioda nie jest w tej latarce w pełni wykorzystana ze względu na słabe zasilanie (jedna 18650) i odprowadzanie ciepła.
Przy tej samej mocy wydzielanej, grzanie jest to samo, światła delikatnie mniej, zaletą MC-E jest to, że można w nią "załadować" więcej prądu, z tym, że moduł D-26 już sobie z tą większą ilością ciepła nie radzi najlepiej.Łukasz pisze:W efekcie nie świeci znacząco jaśniej niż XP-E/XR-E (?), a poza tym chyba będzie bardziej się grzała (jeżeli się mylę, wyprowadźcie mnie z błędu, straszny mam już mętlik w głowie od tego wszystkiego).
Tu pojawia się mały problem, bo zastosowanie kolimatora, odcina jedyną drogę skutecznego odprowadzania ciepła. Najlepszym wyjściem, jest dorobienie odpowiedniej piguły, montowanej do body na wcisk, aby zapewnić odprowadzanie ciepła na korpus.Łukasz pisze:Dlatego myślałem o zakupie XR-E czy tam XP-E (XP-E chyba będzie jaśniejsza?) i wymianie fabrycznego skupiającego reflektora na kolimator, który rozproszy światło tak, żebym widział, którędy ominąć kałużę na błotnistej drodze. A może XP-G/XR-E wcale nie grzeją się mniej? Pisałeś, Pyro, że w tej latarce ciepło odprowadzane jest przez krawędź reflektora. Czy wymiana na kolimator nie pogorszy chłodzenia?
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piguła czyli metalowy okrągły element, do którego przylega dioda na płytce MCPCB? Myślę, że mógłbym załatwić wytoczenie czegoś takiego. Z tego, co pisałeś tutaj (post z 6 września) wynika, że nawet z reflektorem grzanie jest nadmierne. Myślę więc, że taką pigułę trzeba by dorobić niezależnie od tego, czy będzie MC-E, czy inna dioda z kolimatorem...
Z Twojego doświadczenia - szeroką leśną drogą wolałbyś jechać na latarce z MC-E bez żadnych zmian (no, oprócz poprawy chłodzenia) czy XP-E z kolimatorem np. +-3/20 albo jakimś szerszym okrągłym i poprawionym chłodzeniem?
Ta dziurka w środku snopa w MC-E chyba by mi nie przeszkadzała, na zdjęciach nie wygląda to strasznie.
XP-G nie sprzedają w tych latarkach, a ja prawdopodobnie nie miałbym umiejętności, by wymienić diodę. Nie chcę też wydawać dodatkowej kasy. W grę wchodzi XP-E i XR-E, ale to chyba już nie taka duża różnica. Ze strony Cree wynika, że XP-E powinna dać więcej lumenów, chociaż zależy to też od binu, a takiej informacji na DX nie widzę... XR-E jest R2.Pyra pisze:Lepszą chyba konfiguracją, jest XP-G z odpowiednią optyką (kolimator/soczewka)
Z Twojego doświadczenia - szeroką leśną drogą wolałbyś jechać na latarce z MC-E bez żadnych zmian (no, oprócz poprawy chłodzenia) czy XP-E z kolimatorem np. +-3/20 albo jakimś szerszym okrągłym i poprawionym chłodzeniem?
Ta dziurka w środku snopa w MC-E chyba by mi nie przeszkadzała, na zdjęciach nie wygląda to strasznie.
Witam
Niestety, nie mam aż tak dużego doświadczenia, gdyż bardzo mało jeżdżę w nocy....
Dziura w środku spota, nie jest taka zła jak wygląda przy normalnym świeceniu nie przeszkadza.
Myślę. że MC-E z prądem rzędu 1,2A - 1,5A powinna być dobrym kompromisem.
Pozdrawiam
Niestety, nie mam aż tak dużego doświadczenia, gdyż bardzo mało jeżdżę w nocy....
Dziura w środku spota, nie jest taka zła jak wygląda przy normalnym świeceniu nie przeszkadza.
Myślę. że MC-E z prądem rzędu 1,2A - 1,5A powinna być dobrym kompromisem.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Nie, ten sterownik to direct drive, jak masz dobry aku i małe straty na stykach i sprężynkach to i 3A zobaczysz w trybie HI - ale to na krótko bo upalisz diodę albo reflektor.Łukasz pisze:W opisie latarki stoi "Digital Regulated 2000mA Current Output" - to znaczy, że można zmniejszyć prąd bez wymiany drivera?
Używam tej latarki na rowerze... zmień driver na: driver i dołóż czwartego AMC, jak chcesz żeby latarka mogła stać na "dupce" to pasują te GID , do mocowanie dobrze się sprawdza u mnie uchwyt.
Czas pracy w trybie HI (4xAMC czyli ok 1.5A) na trustfire ognistych to ok 110 min, protekcja w sterowniku działa przy 3V, także możesz używać aku bez zabezpieczeń.
O, protekcja w driverze to by było coś, chociaż liczba koniecznych modyfikacji się zwiększa, mam nadzieję, że poradziłbym sobie z polutowaniem tego.
Tylko co to jest 4xAMC? Jakiś dodatkowy driver, oprócz tego z DX? I czy wtedy latarka nie będzie już stopniowo przygasać w miarę wyczerpywania się ogniwa?
Tylko co to jest 4xAMC? Jakiś dodatkowy driver, oprócz tego z DX? I czy wtedy latarka nie będzie już stopniowo przygasać w miarę wyczerpywania się ogniwa?
Łukasz, widzę że masz większe pojęcie o danych technicznych latarek niż ja, co ciężkie nie jest bo jestem zupełnym laikiem, ale w sprawie jazdy po lesie to Ci mogę ciut doradzić.
Zerknij; http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=4589
Masz tam linki do latarek to porównasz ich dane, diody, kąty świecenia, rodzaje odbłyśników itp.,
Wszystko zależy od tego ile jeździsz, ( jak długo i jak często ) jeśli długie trasy to albo latarka nieco bardziej oszczędna albo zapas ogniw w kieszeni / sakwie.
Jeśli krótsze trasy ( na jakie teoretycznie starczy 1 ogniwo ) to możesz mniej się tym przejmować, brać latarkę bardziej ogniwożerną i nie wozić zapasu choć ja zawsze biorę.
Dużo zależy od terenu gdzie jeździsz, pytasz o jazdę szeroką leśną drogą, ja jeżdżę po głównym szlaku w Wolińskim Parku Narodowym- główny jest na tyle szeroki żeby jechała tam lada Niwa a jednocześnie poboczami spokojnie mogą chodzić wycieczki turystów , więc szlak jest szeroki.
I tam MTE świeci dostatecznie szeroko żeby oświetlić całą drogę z poboczem. Tam jest droga utwardzona tłuczniem i w względnie mało dziur. Jak wjeżdżam na węższy szlak, tak na szerokość łady niwy plus metr pobocza z każdej strony to MTE jest zdecydowanie za szeroka, i tam wolę mocniejsze punktowe światło pod koła tak z 6m przed rowerem jest ok bo widzę prawie każdy szczegół, choć w tej superfire środkowa plama światła jest dla mnie za mała, ale to masz opisane recenzji.
Więc porównaj dane tych 2 latarek, i ja bym brał coś świecącego pomiędzy MTE a superfire.
Zerknij; http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=4589
Masz tam linki do latarek to porównasz ich dane, diody, kąty świecenia, rodzaje odbłyśników itp.,
Wszystko zależy od tego ile jeździsz, ( jak długo i jak często ) jeśli długie trasy to albo latarka nieco bardziej oszczędna albo zapas ogniw w kieszeni / sakwie.
Jeśli krótsze trasy ( na jakie teoretycznie starczy 1 ogniwo ) to możesz mniej się tym przejmować, brać latarkę bardziej ogniwożerną i nie wozić zapasu choć ja zawsze biorę.
Dużo zależy od terenu gdzie jeździsz, pytasz o jazdę szeroką leśną drogą, ja jeżdżę po głównym szlaku w Wolińskim Parku Narodowym- główny jest na tyle szeroki żeby jechała tam lada Niwa a jednocześnie poboczami spokojnie mogą chodzić wycieczki turystów , więc szlak jest szeroki.
I tam MTE świeci dostatecznie szeroko żeby oświetlić całą drogę z poboczem. Tam jest droga utwardzona tłuczniem i w względnie mało dziur. Jak wjeżdżam na węższy szlak, tak na szerokość łady niwy plus metr pobocza z każdej strony to MTE jest zdecydowanie za szeroka, i tam wolę mocniejsze punktowe światło pod koła tak z 6m przed rowerem jest ok bo widzę prawie każdy szczegół, choć w tej superfire środkowa plama światła jest dla mnie za mała, ale to masz opisane recenzji.
Więc porównaj dane tych 2 latarek, i ja bym brał coś świecącego pomiędzy MTE a superfire.
Na tym driverze który podałem wlutowane są 3 szt. AMC7135, musisz dolutować czwartą sztukę. Jasność spada stopniowo po ok 60-70 min (Vf diody dla 1.5A to 3.15V), prąd zmniejsza się wtedy z 1.5A do ok 800 mA.Łukasz pisze:O, protekcja w driverze to by było coś, chociaż liczba koniecznych modyfikacji się zwiększa, mam nadzieję, że poradziłbym sobie z polutowaniem tego.
Tylko co to jest 4xAMC? Jakiś dodatkowy driver, oprócz tego z DX? I czy wtedy latarka nie będzie już stopniowo przygasać w miarę wyczerpywania się ogniwa?
Dzięki kuń za tego linka, nie czytałem go wcześniej. Na czasie świecenia nie zależy mi bardzo, po ciemku nie zdarzało mi się jeździć dużo dłużej niż mniej więcej godzinę. Jeżeli MC-E będzie świecić tak szeroko jak u Ciebie, będę ewentualnie myśleć o zastosowaniu kolimatora do XR-E, bo wygląda na to, że pasuje (post Piotrka).
Fredek, a czy ten driver umożliwia w jakiś sposób rozłączanie struktur diody tak jak opisane w tym temacie? Czy żeby coś takiego zastosować, musiałbym mieć dwa drivery? Porównywałeś może swoją latarkę z XR-E/XP-E/XP-G z kolimatorem?
Jakie ogniwa bez zabezpieczeń byście polecili? Z protekcją byłem zdecydowany na te.
Fredek, a czy ten driver umożliwia w jakiś sposób rozłączanie struktur diody tak jak opisane w tym temacie? Czy żeby coś takiego zastosować, musiałbym mieć dwa drivery? Porównywałeś może swoją latarkę z XR-E/XP-E/XP-G z kolimatorem?
Jakie ogniwa bez zabezpieczeń byście polecili? Z protekcją byłem zdecydowany na te.
Witam
Pozdrawiam
Zależy jak dużo masz miejsca, bo można by wykonać driverek dedykowany, w którym można zrobić załączanie każdej struktury osobno, z możliwością regulacji jasność w dwóch kanałach i wszelkie kombinacje: 2 kanały PWM, dwa on-off.Łukasz pisze: Fredek, a czy ten driver umożliwia w jakiś sposób rozłączanie struktur diody tak jak opisane w tym temacie? Czy żeby coś takiego zastosować, musiałbym mieć dwa drivery?
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Wreszcie się zdecydowałem
Witam wszystkich forumowiczów
Z góry podziękowania dla Kuń-ia,za doradzenie wyborze, I wyjaśnienie co będzie odpowiednie. Wielkie dzięki.
Udało mi się wreszcie zdecydować na zamówienie na DX, nie było to proste.
Do tego jeśli zablokujecie konto na PAYPAL to macie 3 tygodnie stracone aby to konto zostało odblokowane.
Podaje na co się zdecydowałem, nie oczekuje waszych ocen w sprawie zakupu,bo znów mi się na miesza w głowie,jedynie co to wypowiedzenie się odnośnie ładowarek.
Chociaż zawsze jakiś ciekawy opis swojego doświadczenia chętnie przeczytam.
Odnośnie ładowarek bo z tym mam największy problem,
Czytałem trochę recenzji i niewiem na którą się zdecydować. Uwzględniając że w przyszłości żadnej już latarki nie kupię,ale jak to się mówi nigdy nie mów nigdy.
Myślę tutaj o ładowarkach
Ta jest tania,posiada wtyczkę,co już nie potrzeba kupować przejściówki,i myślę o niej uwzględniając że innych akumulatorków już nie będę kupował
OEM 2*18650 Lithium Battery Charger (110V~240V AC) $7.24
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13820
Na tymi również się zastanawiam,cena już dwa razy droższa ale większe możliwości i w samochodzie mógłbym ładować,ale czy to będzie potrzebne tego niewiem.
Przy tych ładowarkach to zastanawiam się nad kupnem w milhunt ponieważ będę miał gwarancję,przy najmniej na rok.Co będzie dużym plusem,a w cenie jedynie kilka złotych więcej.
UltraFire 3.6V/3.7V Battery Charger $11.72
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1251
UltraFire WF-139 3.7V 14500/17500/18650 Battery Charger (AC 100-220V/DC 12V) $13.90
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21972
UltraFire WF-188 Rapid Charger for 3.2V/3.7V Lithium Batteries (100~240V) $14.50
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44091
A tutaj podaje dalszy zestaw zamówienia
Latarka
Ultrafire WF-502B Cree XPE-WC-R2 5-Mode 280-Lumen Memory Led Flashlight $18.75
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25370
Mocowanie
Universal Bicycle Mount $1.80
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8274
Universal Bicycle Mount for Flashlights and Gadgets (2cm~3cm Diameter Adjustable)
$2.81
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15642
Ogniwa
TrustFire Protected 18650 3.7V True 2400mAh Rechargeable Lithium Batteries (2-Pack) $9.68
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20392
Futerał
Nylon Flashlight Case w/ Cover $1.79
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.00807
Jak już zrobię zamówienie to napiszę, a jak zostanie już mi wszystko dostarczone to spróbuje napisać recenzję jak się latarka sprawdza.
Z góry podziękowania dla Kuń-ia,za doradzenie wyborze, I wyjaśnienie co będzie odpowiednie. Wielkie dzięki.
Udało mi się wreszcie zdecydować na zamówienie na DX, nie było to proste.
Do tego jeśli zablokujecie konto na PAYPAL to macie 3 tygodnie stracone aby to konto zostało odblokowane.
Podaje na co się zdecydowałem, nie oczekuje waszych ocen w sprawie zakupu,bo znów mi się na miesza w głowie,jedynie co to wypowiedzenie się odnośnie ładowarek.
Chociaż zawsze jakiś ciekawy opis swojego doświadczenia chętnie przeczytam.
Odnośnie ładowarek bo z tym mam największy problem,
Czytałem trochę recenzji i niewiem na którą się zdecydować. Uwzględniając że w przyszłości żadnej już latarki nie kupię,ale jak to się mówi nigdy nie mów nigdy.
Myślę tutaj o ładowarkach
Ta jest tania,posiada wtyczkę,co już nie potrzeba kupować przejściówki,i myślę o niej uwzględniając że innych akumulatorków już nie będę kupował
OEM 2*18650 Lithium Battery Charger (110V~240V AC) $7.24
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13820
Na tymi również się zastanawiam,cena już dwa razy droższa ale większe możliwości i w samochodzie mógłbym ładować,ale czy to będzie potrzebne tego niewiem.
Przy tych ładowarkach to zastanawiam się nad kupnem w milhunt ponieważ będę miał gwarancję,przy najmniej na rok.Co będzie dużym plusem,a w cenie jedynie kilka złotych więcej.
UltraFire 3.6V/3.7V Battery Charger $11.72
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1251
UltraFire WF-139 3.7V 14500/17500/18650 Battery Charger (AC 100-220V/DC 12V) $13.90
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21972
UltraFire WF-188 Rapid Charger for 3.2V/3.7V Lithium Batteries (100~240V) $14.50
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44091
A tutaj podaje dalszy zestaw zamówienia
Latarka
Ultrafire WF-502B Cree XPE-WC-R2 5-Mode 280-Lumen Memory Led Flashlight $18.75
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25370
Mocowanie
Universal Bicycle Mount $1.80
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8274
Universal Bicycle Mount for Flashlights and Gadgets (2cm~3cm Diameter Adjustable)
$2.81
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15642
Ogniwa
TrustFire Protected 18650 3.7V True 2400mAh Rechargeable Lithium Batteries (2-Pack) $9.68
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20392
Futerał
Nylon Flashlight Case w/ Cover $1.79
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.00807
Jak już zrobię zamówienie to napiszę, a jak zostanie już mi wszystko dostarczone to spróbuje napisać recenzję jak się latarka sprawdza.