budzetowa lampka przednia
ogniwa i tak muszę kupić, bo nie mam
mam do wyboru albo z DX 2szt. 2500mAh (protected) za ok. 24zł lub te z allegro za 4zł szt.
różnica w cenie jest spora, byłbym bardzo zadowolony bo zakładałem niższy budżet
pytanie: czy warto ?
czy dobrze rozumiem - protected to nic innego jak wyłączenie się poniżej pewnego poziomu napięcia ? ogniwa bez tego po prostu świecą dalej ?
mam do wyboru albo z DX 2szt. 2500mAh (protected) za ok. 24zł lub te z allegro za 4zł szt.
różnica w cenie jest spora, byłbym bardzo zadowolony bo zakładałem niższy budżet
pytanie: czy warto ?
czy dobrze rozumiem - protected to nic innego jak wyłączenie się poniżej pewnego poziomu napięcia ? ogniwa bez tego po prostu świecą dalej ?
Protected to między innymi odcięcie na poziomie poniżej którego ogniwa mogą ulec nieodwracalnemu uszkodzeniu. Tak, świecą dalej, ale tylko raz...kszychooo pisze:czy dobrze rozumiem - protected to nic innego jak wyłączenie się poniżej pewnego poziomu napięcia ? ogniwa bez tego po prostu świecą dalej ?
Pozdr.
Pikom
Pikom
raczej da się zobaczyć. Możesz też mierzyć czas, w domu sprawdzić jak długo świeci do bezpiecznego napięcia (np prostym miernikiem) potem wymieniać co określony czas. A pamiętaj ze ogniwa wolą być naładowane, wiec po każdej wycieczce nawet krótkiej do ładowarki i po problemie (no chyba ze nie będziesz używał ich przez dłuższy czas).
Pozdrawiam
ale zaraz
wg pomiarów dostarczonych przez Sid Gotama, który używa ogniw protected (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5776) lampka świeciła
powyżej 4h przy czym lumenów było 4 razy mniej (to da się zobaczyć)
w takim razie - jaki jest ten próg?
mierzenie czasu podczas jazdy odpada
wg pomiarów dostarczonych przez Sid Gotama, który używa ogniw protected (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5776) lampka świeciła
powyżej 4h przy czym lumenów było 4 razy mniej (to da się zobaczyć)
w takim razie - jaki jest ten próg?
mierzenie czasu podczas jazdy odpada
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
zazwyczaj układ kontrolujący ładowanie, rozładowanie, balasujący pakiet, liczący pojemność i komunikujący się z laptopem przez SMBUSsokol06 pisze:A co to za elektronika dodawana przy zakupie 8 sztuk?
Jest to elektronika zabezpieczająca ogniwa przed skutkami zwarć, rozładowań i przeładowań, ale uwaga, w zdecydowanej większości wypadków, zlicza cykle ładowania i ogranicza ilość energii pakowanej w akumulatory, innymi słowy, nawet nowe aku, z elektroniką która swoje popracowała, może być do niczego. Natomiast jest takie przysłowie "darowanemu koniwy nie zagląda się w zęby"sokol06 pisze:A co to za elektronika dodawana przy zakupie 8 sztuk?
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
- Sid Gotama
- Posty: 148
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
- Lokalizacja: podkarpacie
>kszychooo
>ale zaraz
>wg pomiarów dostarczonych przez Sid Gotama, który używa ogniw protected >(http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5776) lampka świeciła
>powyżej 4h przy czym lumenów było 4 razy mniej (to da się zobaczyć)
>w takim razie - jaki jest ten próg?
>mierzenie czasu podczas jazdy odpada
Problem może być nieco inny gdy w latarce jest sterownik liniowy (chyba tak to się nazywa). Jasno, jasno, ciemno.
>ale zaraz
>wg pomiarów dostarczonych przez Sid Gotama, który używa ogniw protected >(http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5776) lampka świeciła
>powyżej 4h przy czym lumenów było 4 razy mniej (to da się zobaczyć)
>w takim razie - jaki jest ten próg?
>mierzenie czasu podczas jazdy odpada
Problem może być nieco inny gdy w latarce jest sterownik liniowy (chyba tak to się nazywa). Jasno, jasno, ciemno.
Witam
JASNO, JASNO, Jasno, jasno, ciemniej, ciemniej, ciemno, a to ze względu na to, że stabilizator liniowy reguluje prąd na określonym poziomie, tzn dopóki U > Vf+0,12V a jak wiesz, jest to powyżej poziomu odcięcia ogniw, potem jasność spada.
Przy przetwornicach step-down, lub step-up-down, utrzymywane są stałe parametry do końca, np. taki SKU-15880 potrafi każdą baterię nieźle wyssać bez zauważalnej zmiany jasności, aż zadziała protekcja i wtedy mamy: "ciemność widzę ciemność.... nic nie widzę"
Pozdrawiam
Ze sterownikiem liniowym (np. AMC7135) jest troszkę inaczej.Sid Gotama pisze:Problem może być nieco inny gdy w latarce jest sterownik liniowy (chyba tak to się nazywa). Jasno, jasno, ciemno.
JASNO, JASNO, Jasno, jasno, ciemniej, ciemniej, ciemno, a to ze względu na to, że stabilizator liniowy reguluje prąd na określonym poziomie, tzn dopóki U > Vf+0,12V a jak wiesz, jest to powyżej poziomu odcięcia ogniw, potem jasność spada.
Przy przetwornicach step-down, lub step-up-down, utrzymywane są stałe parametry do końca, np. taki SKU-15880 potrafi każdą baterię nieźle wyssać bez zauważalnej zmiany jasności, aż zadziała protekcja i wtedy mamy: "ciemność widzę ciemność.... nic nie widzę"
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
- Sid Gotama
- Posty: 148
- Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
- Lokalizacja: podkarpacie
>Pyra
>...
>Ze sterownikiem liniowym (np. AMC7135) jest troszkę inaczej.
>...
Tego się spodziewałem więc asekurancko napisałem: (chyba tak to się nazywa)
Niestety człowiek uczy się całe życie a głupi umiera. Chodzi mi o sterownik który który "daje" w diodę np. 1A a po następnie szybko ściemnia do zera.
Nie wiem jak długo trwa w tych sterownikach to JASNO, JASNO, Jasno, jasno, ciemniej, ciemniej, ciemno bo to jest dość krytyczny moment dla rowerzysty.
Gdyby to sie odbywało tak jak w L-Mini II było by chyba Ok.
Pisząc post powyżej posługiwałem się Twoją odpowiedzią w http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... rownik%F3w i chyba potraktowałem ją zbyt dosłownie. Sorki za zamieszanie.
>...
>Ze sterownikiem liniowym (np. AMC7135) jest troszkę inaczej.
>...
Tego się spodziewałem więc asekurancko napisałem: (chyba tak to się nazywa)
Niestety człowiek uczy się całe życie a głupi umiera. Chodzi mi o sterownik który który "daje" w diodę np. 1A a po następnie szybko ściemnia do zera.
Nie wiem jak długo trwa w tych sterownikach to JASNO, JASNO, Jasno, jasno, ciemniej, ciemniej, ciemno bo to jest dość krytyczny moment dla rowerzysty.
Gdyby to sie odbywało tak jak w L-Mini II było by chyba Ok.
Pisząc post powyżej posługiwałem się Twoją odpowiedzią w http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... rownik%F3w i chyba potraktowałem ją zbyt dosłownie. Sorki za zamieszanie.
Tu pasują właśnie przetwornice step-down, ciągną ile mogą utrzymując parametry znamionowe na wyjściu, a potem szybki "pad".Sid Gotama pisze: Chodzi mi o sterownik który który "daje" w diodę np. 1A a po następnie szybko ściemnia do zera.
To jest tak:Sid Gotama pisze:Nie wiem jak długo trwa w tych sterownikach to JASNO, JASNO, Jasno, jasno, ciemniej, ciemniej, ciemno bo to jest dość krytyczny moment dla rowerzysty.
załóżmy Vf = 3,3V przy 1A, więc:
od napięcia 4,2V do napięcia U = 3,3V + 0,12V=3,42V mamy stałe natężenie prądu.
Jeśli napięcie spadnie poniżej np. U = 3,3V to na diodę idzie:
3,3 - 0,12V = 3,18V, czyli dioda dostaje niższe napięcie co powoduje przepływ mniejszego prądu, czyli załóżmy 350mA.
Szybkość spadania napięcia zależy od charakterystyki zasilania (rodzaju ogniwa).
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
witam,
mam pytanko jak z trwałoscią i jakością tych ogniw z alegro?
http://allegro.pl/ogniwa-panasonic-1865 ... 57096.html
którą ladowarką z DX można je ładować i do jakiej wartości mogą być bezpiecznie rozładowane?
mam pytanko jak z trwałoscią i jakością tych ogniw z alegro?
http://allegro.pl/ogniwa-panasonic-1865 ... 57096.html
którą ladowarką z DX można je ładować i do jakiej wartości mogą być bezpiecznie rozładowane?