Czołówka a jazda na rowerze
Bo wszystkie światła muszą spełniać warunki dopuszczenia do ruchu, a te mówią że światło białe przednie nie może się znajdować wyżej niż... a jes już taka informacja na forum i jest w przyklejonych tematach w tym dziale.Cvbge pisze:Niby dla czego nie można?
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Jaki problem zmienić baterie jak już woła o papu? Mnie to jakoś nigdy nie przeszkadzało a chodzę z nią około rok...Liro pisze:E tam nie nadaje się. Czołówka ma potężną zaletę że świeci tam gdzie odwracasz głowę. I na rowerze to się przydaje, szczególnie na zakrętach. Wolę x lumenów na głowie niż xx na kierownicy
Wiele lampek rowerowych znanych producentów (z wszelkimi homologacjami i innymi homogenizacjami) świeci tak wąsko że strach na tym jechać
Natomiast co do migania to wkurza i tyle, niekoniecznie na rowerze. Np. włączam czołówkę, wsuwam się pod terenówkę, zaczynam kręcić kluczem a tu zaczyna to to migać... dostaję kluczem po głowie... Dla konstruktorów podpowiem, 2 krótkie mignięcia są tak samo zauważalne jak 4 długie w myo-xp
Nadają się ale te pow 1000lm
Cvbge poczytaj http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=2731
pewne sprawy nie podlegają dyskusji
pewne sprawy nie podlegają dyskusji
Jak najbardziej można - tylko w prawie to się nazywa "interpretacja" o ile się nie mylę
A jedna interpretacja jest taka, że nie jestem rowerem więc tamte przepisy nie dotyczą czołówki na moim czole. I to mi się wydaje dość logiczne
Z czego wynika oczywiście, że czołówka nie jest wymaganym światłem w rozumieniu przepisów, więc trzeba mieć drugie - przepisowe. Ale nie zabrania używania czołówki jako takiej!
A w ogóle to byłbym wdzięczy za przeniesienie postów dotyczących tego czy czołówki są legalne czy nie do innego wątku. Są nie na temat.
A jedna interpretacja jest taka, że nie jestem rowerem więc tamte przepisy nie dotyczą czołówki na moim czole. I to mi się wydaje dość logiczne
Z czego wynika oczywiście, że czołówka nie jest wymaganym światłem w rozumieniu przepisów, więc trzeba mieć drugie - przepisowe. Ale nie zabrania używania czołówki jako takiej!
A w ogóle to byłbym wdzięczy za przeniesienie postów dotyczących tego czy czołówki są legalne czy nie do innego wątku. Są nie na temat.
przepisy mówią o poruszaniu się rowerem czy innym xxxŚladem- prawda ? a czy masz światło przyspawane do pojazdu czy masz je na sobie-tego nie mówią- liczy się jakie światło masz i jakie powinieneś/możesz mieć i jak je używasz...
Zresztą szacun dla ciebie jeśli mając czołówkę (mocną) na głowie i zechcesz pogadać z kumplem jadącym obok, odruchowo często patrzy się na tą osobę- co usłyszysz ?
Są i terenówki z n-halogenami- czy używają ich na drodze, albo czy jadąc samochodem możesz sobie machać w oknie np HIDem albo czymś innym mocnym jak chcesz ?
czytaj przypis Dominika
ps
rano się posprząta wątek
Zresztą szacun dla ciebie jeśli mając czołówkę (mocną) na głowie i zechcesz pogadać z kumplem jadącym obok, odruchowo często patrzy się na tą osobę- co usłyszysz ?
Są i terenówki z n-halogenami- czy używają ich na drodze, albo czy jadąc samochodem możesz sobie machać w oknie np HIDem albo czymś innym mocnym jak chcesz ?
czytaj przypis Dominika
ps
rano się posprząta wątek
Jestem pewien, że takich dyskusji w sieci jest setki jeśli nie tysiące, więc nie będę się zagłębiał. W sumie to co robimy to właśnie interpretacja przepisów. Ty je rozumiesz tak, ja tak a policjant jeszcze inaczej. Rozstrzygnąć może tylko sąd, a i tak pewnie co sąd to inne rozstrzygnięcie. W każdym razie nie sądzę, żeby policja się czepiała jakbyś używał czołówki, czy to jako jedynego, czy pomocniczego światła. Ja bym w każdym razie mandatu za drugie światło nie przyjął (jakby mandat był za brak światła, to bym się zastanawiał).
To tyle w kwestii formalnej.
A jeśli chodzi o wygodę użycia, to inna sprawa. Jak jest w praktyce to nie wiem. Raz jechałem z czołówką i zwracałem uwagę, żeby nie świecić na ludzi. Pewnie zależy też jak jest czołówka ustawiona. (Czołówkę mam słabą - 60lm OIDP.)
Poza tym sądzę, że silna lampka na kierownicy też oślepia, a jak ktoś jedzie z naprzeciwka to nie da się ją skierować na bok, trzeba zmniejszyć siłę. Tylko trzeba o tym pamiętać, podobnie jak przy czołówce.
To tyle w kwestii formalnej.
A jeśli chodzi o wygodę użycia, to inna sprawa. Jak jest w praktyce to nie wiem. Raz jechałem z czołówką i zwracałem uwagę, żeby nie świecić na ludzi. Pewnie zależy też jak jest czołówka ustawiona. (Czołówkę mam słabą - 60lm OIDP.)
Poza tym sądzę, że silna lampka na kierownicy też oślepia, a jak ktoś jedzie z naprzeciwka to nie da się ją skierować na bok, trzeba zmniejszyć siłę. Tylko trzeba o tym pamiętać, podobnie jak przy czołówce.