Druga lampa rowerowa
Druga lampa rowerowa
Witam ponownie!
Od paru miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem lampki HL-EL 500G z wymienioną diodą.
Problem polega na tym że jeżdżę więcej po ulicach i często przez pustkowia gdzie panują egipskie ciemności. Na dodatek ulice dziurawe i jedna lampa mi nie wystarcza. Jest ustawiona tak żeby oświetlać pobocze, znaki i kilka metrów przed. Dziury widzę co prawda wcześnie i mogę je ominąć ale muszę to robić na wyczucie bo przed samym kołem ciemno. Na dodatek dzień coraz krótszy, a noce ciemniejsze. Do tego za niedługo dojdzie jeszcze mgła I dlatego potrzebuję jakiegoś wspomagania. Myślałem nad kupnem drugiego cat eyea, tym razem 530 lub bocialarki. Wymagania tak jak to na rower: odporność na ulewne deszcze, mrozy (nawet do -20 stopni), wstrząsy itp. Lampa nie może mi sie "telepać" na wybojach. Czas świecenia może nie jakiś wyśrubowany, ale to minimum 2h na full musiałoby być. Budżet 200zł z hakiem. Jeśli chodzi o wymiary to nie ma to znaczenia.
Rower jest środkiem transportu w mieście więc ewentualne uchwyty do lamp muszą być solidne lub przynajmniej mało wystające. Co o tym myślicie? Jakieś inne propozycje?
z góry dzięki za pomoc
Od paru miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem lampki HL-EL 500G z wymienioną diodą.
Problem polega na tym że jeżdżę więcej po ulicach i często przez pustkowia gdzie panują egipskie ciemności. Na dodatek ulice dziurawe i jedna lampa mi nie wystarcza. Jest ustawiona tak żeby oświetlać pobocze, znaki i kilka metrów przed. Dziury widzę co prawda wcześnie i mogę je ominąć ale muszę to robić na wyczucie bo przed samym kołem ciemno. Na dodatek dzień coraz krótszy, a noce ciemniejsze. Do tego za niedługo dojdzie jeszcze mgła I dlatego potrzebuję jakiegoś wspomagania. Myślałem nad kupnem drugiego cat eyea, tym razem 530 lub bocialarki. Wymagania tak jak to na rower: odporność na ulewne deszcze, mrozy (nawet do -20 stopni), wstrząsy itp. Lampa nie może mi sie "telepać" na wybojach. Czas świecenia może nie jakiś wyśrubowany, ale to minimum 2h na full musiałoby być. Budżet 200zł z hakiem. Jeśli chodzi o wymiary to nie ma to znaczenia.
Rower jest środkiem transportu w mieście więc ewentualne uchwyty do lamp muszą być solidne lub przynajmniej mało wystające. Co o tym myślicie? Jakieś inne propozycje?
z góry dzięki za pomoc
Witam
Cat Eye odpada z miejsca, ten model nie oświetli ci drogi, jedynie ostrzeże współjadących o tym że ty również tam jesteś. Niewiem czy często jeździsz ruchliwymi drogami w nocy, ale przy słabej lampce często zdarza się tak że jadący z naprzeciwka nie zauważają cię i wyprzedzają inne jadące pojazdy. Kupisz dobrą lampkę to takie zdarzenia będą naprawdę rzadkością.
Niedługo rzeczywiście mrozy - idealne warunki dla diod mocy
Zakupisz Cat Eye to się rozczarujesz, proponuje ci Bocialarkę albo jakieś chińskie lampki na diodach mocy ( koniecznie na ogniwo 18650).
Pozdrawiam
Cat Eye odpada z miejsca, ten model nie oświetli ci drogi, jedynie ostrzeże współjadących o tym że ty również tam jesteś. Niewiem czy często jeździsz ruchliwymi drogami w nocy, ale przy słabej lampce często zdarza się tak że jadący z naprzeciwka nie zauważają cię i wyprzedzają inne jadące pojazdy. Kupisz dobrą lampkę to takie zdarzenia będą naprawdę rzadkością.
Niedługo rzeczywiście mrozy - idealne warunki dla diod mocy
Zakupisz Cat Eye to się rozczarujesz, proponuje ci Bocialarkę albo jakieś chińskie lampki na diodach mocy ( koniecznie na ogniwo 18650).
Pozdrawiam
-
- Posty: 106
- Rejestracja: sobota 28 mar 2009, 00:24
- Lokalizacja: Kraków / Bielsko
To może coś z tego:
1. Tonia Aurorka
2. Bociana Bocialarka
3. MTE SF15 SSC P7 z DX, a i na allegro się pojawia.
ad. 1. i 2. Poświecą 2 godz. w trybie max nie tracąc z czasem zbytnio na mocy.
Pomiędzy nimi jest różnica w rozkładzie światła bocio bardziej równomiernie a aurora dalej, szerzej ale mniej równomiernie.
Porównania są tu:
http://www.torch.pl/forum/index.php?top ... msg%msg_id%
http://forum.rowerowylublin.org/viewtopic.php?p=22448
W pierwszym porównaniu mam wrażenie, że zdjecia robione są na niekorzyść aurory,która daje wiecej światła o kilka procent ze względu na mniejsze straty na optyce.
Obie lampki na pewno spełnią oczekiwania, o ile nie zniechęci toporny wygląd 2.
ad. 3. Latarka zmiata obydwie poprzednie przez pierwsze 10 min., później jasność spada i po ok - 30 min świeci słabiej od 1. i 2.
1. Tonia Aurorka
2. Bociana Bocialarka
3. MTE SF15 SSC P7 z DX, a i na allegro się pojawia.
ad. 1. i 2. Poświecą 2 godz. w trybie max nie tracąc z czasem zbytnio na mocy.
Pomiędzy nimi jest różnica w rozkładzie światła bocio bardziej równomiernie a aurora dalej, szerzej ale mniej równomiernie.
Porównania są tu:
http://www.torch.pl/forum/index.php?top ... msg%msg_id%
http://forum.rowerowylublin.org/viewtopic.php?p=22448
W pierwszym porównaniu mam wrażenie, że zdjecia robione są na niekorzyść aurory,która daje wiecej światła o kilka procent ze względu na mniejsze straty na optyce.
Obie lampki na pewno spełnią oczekiwania, o ile nie zniechęci toporny wygląd 2.
ad. 3. Latarka zmiata obydwie poprzednie przez pierwsze 10 min., później jasność spada i po ok - 30 min świeci słabiej od 1. i 2.
Ja na 500G (zmodyfikowaną) narzekać nie mogę... całkiem przyzwoicie oświetla.
Czyli mówicie że bocialarka. Jest sprzedawana z uchwytem. Pytanie: jak się ten uchwyt sprawuje? Sterczy mocno z kierownicy? Latarka w nim sie kolebie na wszystkie strony czy sztywno siedzi?
Po mieście będę jeździł z cateyem. Natomiast za miasto na obydwu.
Aurora odpada - brak gwarancji.
Czyli mówicie że bocialarka. Jest sprzedawana z uchwytem. Pytanie: jak się ten uchwyt sprawuje? Sterczy mocno z kierownicy? Latarka w nim sie kolebie na wszystkie strony czy sztywno siedzi?
Po mieście będę jeździł z cateyem. Natomiast za miasto na obydwu.
Aurora odpada - brak gwarancji.
Uchwyt do Bocialarki nie jest sztywny - ułatwia to zakładanie i zdejmowanie latarki.
Przy używniu latarek o średnicy Bocialarka lub innych które mogą pracować z 3 x AAA jest dobrze,
przy używaniu trochę cieńszych może się zdarzyć kolebanie na wybojach
Ale generalnie polecam zarówno Bocialarkę jak i sam uchwyt, ale na DX można złożyć zestaw trochę gorszy jakościowo,
ale poniżej 100 zł (latarka/ładowarka/uchwyt/2xLiJon).
Obecnie w DX występuje brak A10B (używam takiej z modem na XPG R5).
Przy używniu latarek o średnicy Bocialarka lub innych które mogą pracować z 3 x AAA jest dobrze,
przy używaniu trochę cieńszych może się zdarzyć kolebanie na wybojach
Ale generalnie polecam zarówno Bocialarkę jak i sam uchwyt, ale na DX można złożyć zestaw trochę gorszy jakościowo,
ale poniżej 100 zł (latarka/ładowarka/uchwyt/2xLiJon).
Obecnie w DX występuje brak A10B (używam takiej z modem na XPG R5).
Pozdrawiam,
Michał
Michał
Przeczytaj sobie wątek o zakupach na DX - trochę tego dużo, ale wszystko jest opisane - założenie konta i jak robić zakupy, czas dostawy - przeczytaj.
Większość rzeczy na DX to produkcja z CHRL, jakość + gwarancja - za to płacisz w Bocialarce.
Możesz znaleźć coś zbliżone parametrowo, szukaj:
zasilanie 1x18650, 5 trybów pracy, dioda CREE, 250 lub więcej lumenów - około 15$
Większość rzeczy na DX to produkcja z CHRL, jakość + gwarancja - za to płacisz w Bocialarce.
Możesz znaleźć coś zbliżone parametrowo, szukaj:
zasilanie 1x18650, 5 trybów pracy, dioda CREE, 250 lub więcej lumenów - około 15$
Pozdrawiam,
Michał
Michał
5 trybów? Matko boska a na co mi tyle? mi tam jeden wystarczy
Wolałbym dostać tę latarkę jak najszybciej więc chyba sobie daruje DX. Tym bardziej że większość to chińskie barachło.
Co do bocialarki to widać tam jakieś ostrzeżenie że sie akumulator rozładował? I ile w ogóle tych akumulatorów tam wchodzi naraz?
Na allegro była, tylko coś nagle znikła...
Wolałbym dostać tę latarkę jak najszybciej więc chyba sobie daruje DX. Tym bardziej że większość to chińskie barachło.
Co do bocialarki to widać tam jakieś ostrzeżenie że sie akumulator rozładował? I ile w ogóle tych akumulatorów tam wchodzi naraz?
Na allegro była, tylko coś nagle znikła...
Tryby są po to, żeby je przełączać migotanie w dzień, a ciągłe wieczorem lub w nocy.
Osobiście High używam tylko wtedy kiedy muszę, przeważnie Medium,
które także włączam jeżeli ktoś jedzie/idzie z naprzeciwka.
Bocialarka (przynajmniej mój model) wykrywa napięcie zasilania, które jest odpowiednikiem
energii pozostającej w akumulatorze i ostrzega o tym użytkownika.
W razie potrzeby przełącza tryb na niższy co pozwala na kontynuacje działania.
Nie używam akumulatorów protected, nic tak nie boli jak nagły zanik oświetlenia
Osobiście High używam tylko wtedy kiedy muszę, przeważnie Medium,
które także włączam jeżeli ktoś jedzie/idzie z naprzeciwka.
Bocialarka (przynajmniej mój model) wykrywa napięcie zasilania, które jest odpowiednikiem
energii pozostającej w akumulatorze i ostrzega o tym użytkownika.
W razie potrzeby przełącza tryb na niższy co pozwala na kontynuacje działania.
Nie używam akumulatorów protected, nic tak nie boli jak nagły zanik oświetlenia
Pozdrawiam,
Michał
Michał